E-Mail : info@ford-escort.cz

 
 
 
 


Ford Escort RS 1600i 1981 to 1984

Byl pnánován jako první RS Escort modelu MKIII. Představen byl v listopadu 1981 a jeho produkce skončila v roce 1984. Ford plánoval výrobu 5000 kusů kvůli homologačním předpisům, ale nakonec jich bylo vyrobeno 8659.
Motor CVH o obsahu 1597 doplněn o vstřikování Bosch K-Jetronic a AFT dvojité elektronické zapalování. V motoru byli použity pevné ventily se štelovacím šroubkem a jiné vačky, které dovolili motoru atakovat otáčky až 6500 ot/min. RS1600i měl vysoký potenciál pro tuning a ve skupině A dosahoval výkonu 160 koní.
Pětistupňová převodovka B5 s odlišným převodovým poměrem 5-tého stupně 0.83:1, všechny ostatní používali 0.76:1. Přední ramena byla přeprácována tak, aby omezovala náklony v zatáčkách, což bylo požadováno pro závodní účely. Také to redukovalo ,,vytrhování volantu", které je typické pro větší výkon přenášený na přední nápravu. Vnějšek auta byl doplněn o přední a zadní spoilery, určené pouze pro RS1600i. Auto bylo možné dovybavit elektrickými okny, centrálním zamykáním, tmavší okna a střešním oknem.
Motor : osmiventilový CVH motor s rozvodem SOHC, vrtání 79.96, zdvih 79,52, objem 1597 ccm, kompresní poměr 9.9:1
maximální výkon 115 koní při 6500 otáčkách, točivý moment 145 Nm při 5250 Nm
Brzdy : 240 mm vnitřně chlazené přední kotouče
180 x 36mm zadní bubnové brzdy
Parametry : maximální rychlost 186 Km/h, zrychlení z 0-100 za 8.7 s
 
Ford Escort RS 1700T 1980 to 1983

V roce 1980, těsně po představení modelu MKIII, plánoval Ford závodního Escorta s pohonem zadních kol, který by nahradil starší model MKII RS1800. S plným nasazením se počítalo v roce 1983. Jak všichni nadšeni Fordu vědí, vývoj provázelo mnoho problémů a v roce 1983 byl v Anglii definitivně ukončen. Ford v Německu v té době inicioval vývoj MKIII Escorta s výhledem na okruhové závody a výsledkem byl RS1600i.
RS 1700T byl ve vývoji 2 roky a měl být nasazen do vznikající skupiny B ve World Rally Championship. Ukončen byl poté, co se Stewart Turner ujal podruhé vedení ve Ford Motorsport. Ukončení umožnilo vznik jednoho z nejvýznamnějších automobilů - RS200. Ten dokázal naplnit očekávání a řádně rozvířil dění na světové rally scéně. Skupina B trvala do poloviny 80-tých let.
Paratemtry - přeplňovaný motor typ BDT o obsahu 1778 ccm, výkon silníční verze 200 Bhp a sportovní 350 Bhp, hlinikový blok. Vývoj motoru se odehrával dohromady s firmou Cosworth. Nejvyšší rychlost 224 Km/h a zrychleníz 0 na 100 Km/h za 4,2 s (s 350 koňovou verzí). Bohužel mnoho z 18 vyrobených RS1700T bylo zničeno, ale přeci jen jich pár přežilo.
 
Ford Escort RS Turbo (S1) 1984 to 1986

Základem byla 3dveřová karoserie a byl k dispozici pouze v bílé barvě-pouze velice málo vyjímek bylo akceptováno. Výbava zahrnovala přední spoiler a navazujícími prahy v barvě vozu. Vzadu byl přidán XR3i spoiler, také v barvě auta, a označení RS Turbo. Interiér byl kombinací výbavu Monza a Kašmír s XR3i Recaro sedačkami. Standartní výbava zahrnovala 15" kola z lehkých slitin a pneu 195/50.
Motor je základem 1600 CVH mupravený pro vyšší plnící tlak turbodmychadlem. Dále počítačem řízené vstřikování a řízený plnící tlak. Turbodmychadlo zvýšilo výkon v nižších otáčkách, které jsou více používány při normální jízdě. Nejvyšší výkon dosáhl hodnoty 132bhp.
Vstřikování typu Bosch "KE Jetronic" spojené s elektromagnetickou kontrolou nízkého tlaku v komoře. Celé to funguje tak, že počítač přijímá signály o stavu motoru od čidel a upravuje tlak paliva a složení směsi, což se projevuje na spotřebě paliva, která je držena co nejnižší spolu minimálními emisemi, což je výsledek dokonalejšího hoření směsi.
Převodovka 5-stupňová, stálý převod 4,27:1 (např. XR3i má 4,29:1-rozdíl je dán jiným počtem zubů, pro přenos větší síly). Mnohem zajímavější však bylo, že byl použit na svou dobu unikátní viskózní diferenciál s omezenou svorností (lamely v olejové lázni převodovky), který zabraňoval většímu rozdílu rychlostíé na jednotlívých kolech a tím celkově zlepšil řízení auta. Escort RS Turbo byl první cestovní automobil na světě, který použil takovéto řešení diferenciálu, oproti normálnímu mechanickému.
 








Pro návrat na hlavní menu, stiskněte velké logo Ford.