Kedže som bol nuteny fotiť štítok kvôli kódu farby, rozhodol som sa podeliť s výsledkami cca 4-týždňovej práce na mojom ESCU pôvodne som chcel len meniť prahy za 4.dni dovolenky...Nejak to nevyšlo a tak uvediem pár skutočností a možností, ktoré ma čakali pri "mravenčej" práci, keďže neznášam "HRDZU".
Galéria sa nachádza tu:
http://picasaweb.google.cz/drmajo/Esco#
použité komponenty:
materiál:
dve tabule plechu 200x1100x1,8mm
dva pozinkovane zákazkove prahy 1,5mm
dva vnutorne pozinkovane lemy1,5mm 20x20mmxdlžka prahu
nátery:
body 992 základ-1 pixla
body 930 asfalt -1x 5kgpixla
body 950 lakovatelny -1x pixla
synt.zaklad praktik seda - 1x pixla
synt.vrch praktik hlinikova - 1x pixla
eoxidovy tmel ET 07 - nadrž
pomocny material:
4x flaša CO2
10kg zváracieho drôtu
nesmierne množstvo vlastnej energie a trpezlivosti
celkova suma materialov a náterov cca 60€
suma práce nevyčísliteľná
To je zhruba všetko čo sa udialo, nerátam to že z výmeny prahov sa stalo vavarenie 3/4 auta, nerátam opravu nádrže miestami deravej špeciálnym tmelom. Ale ked chce mať človek v poriadku "auto" , osobne by som nemenil za žiadnu Fabiu HTP(Horko Ťažko Pôjde)ani za iny šrotovnym ponukany
Kiacky či
Daciacky výtvor. Ford má svoje muchy ako sú
HRDZA a
PODVOZKY, ale motoru verim, ked ma sklame maximalne vymením
.
n záver pár foto:
ušetrených 175€ za novú nádrž stačí vedieť ako na to:
nové prahy ešte trochu brúsenia tmelenia a striekania a nie je problem zdvihnuť auto bez toho aby sa stratil zdvihak
nechcem sa ani vyjadrovať ako to vyzeralo predtým:
[url=http://picasaweb.google.cz/drmajo/Esco#5355807180383701874]
[/url]
A záverečný verdikt?
Autá ročníkovo 95- sú asi na tom dost rovnako, nehľadiac na značku, Hondy majú značne lepšie nápravy, ale čo sa týka napríklad anglických CIVIC 95, o mesiac ma čaká jedna s väčšími dierami ako moje ESco-na dverách, lemy blatníkov...atd. Včera som "varil" 96.tku CIVIC len kusok lemu na blatníku japonský stroj velmi zachovalý....A videl som Nisan Almera ročníkovo mladší a myslím že v porovnaní z hrdzavosťou svojho eska by som skoncil tak na 6.tom mieste, Ople su na tom obdobne a Toyoty maju zas drahšie náhradne diely, ale myslím že budúce auto už nechcem vyvárať a asi po porovnaní zadnej nápravy zo spomínaným CIVIcom to už nebude ani FORD(jedine Mustang
, predsa len ta hračkarska zadná náprava s FORDU je dosť smiešna.
A na záver? bral by som auto s forďáckym motorom, honďáckym podvozkom a toyoťáckou kasňou - ale to si asi budem musieť vyrobiť SÁM.
Snád som čímsi príspel a moc nenudil.
s pozdravom Majo Dr. Guitman