fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Kabriolet - kroucení kastle - po havárce??
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=10&t=22952
Stránka 1 z 2

Autor:  Dominik [ 14 dub 2009 08:56 ]
Předmět příspěvku:  Kabriolet - kroucení kastle - po havárce??

Ahoj, koupil jsem na léto kabrio, všechno je celkem OK, je teda trochu rozklepanej, ale...

Mám možnost se svézt ještě jedním a ten je výrazně tušší jak můj. Proto se chci zeptat znalců - co to může znamenat?

Moje je 1,6i 1999 XR3i, to druhý je 1.4i 1997. Moje má zantelně trvdší podvozek a težší motor, může to být tím? Nebo je moje po nějaký havárce? Ze dvou aut?? Nebo jen rozdíl v nájezdu? Máte nějaký tipy?

Díky za jakejkoli nápad.

Autor:  EwanS50 [ 14 dub 2009 09:41 ]
Předmět příspěvku: 

A nemůže to bejt spíš tim, že 1,6 má větší výkon>vyšší rychlost... a nebo ho máš mnohem víc prohnilý než je to druhý

Autor:  Wizzy [ 14 dub 2009 09:46 ]
Předmět příspěvku: 

Může to být prohnilé, může todělat i podvozek, měkký toho víc "spolkne", může to dělat (ne)přítomnost vzpěr na tlumičích...

Autor:  Dominik [ 14 dub 2009 10:00 ]
Předmět příspěvku: 

Nj. zhnilý, to mě nenapadlo... ale to by muselo bejt ted KO, když se to projeví na kroucení kastle... ta rychlost ani ne, to jsem jel tak stejně...

Vzpěra mezi tlumičema tam je... jak nejjednodušejc poznám to prohnilý? V servisu na geometrii jsem byl a tak se na to zběžně dívali, nevypadalo to nijak hrozně...

A ještě - jsou na tom špatně tlumiče, vržou a když se auto na zhupech nadlehčuje, nedopadá rovnoměrně, ale divně se pohupuje (to dělá i ten druhej Escort) Co tlumiče??

Autor:  Wizzy [ 14 dub 2009 10:09 ]
Předmět příspěvku: 

No co se týče shnilosti nosníků, tak si počti tuto:
http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=22564

Autor:  Dominik [ 14 dub 2009 10:27 ]
Předmět příspěvku: 

To se blbě čte... snad kurňa kabrio ale... co...?

Autor:  futura [ 14 dub 2009 11:17 ]
Předmět příspěvku: 

Hodne udela i generacni rozdil, koukni, kolik vazi tvuj a ten novejsi. Pocitam, ze u novejsiho jsou pouzity jak jiny profily kastle, tak i dodatecny vyztuhy, ktery u starejch nebyly.Kabrio se kroutit bude vzdycky, ono staci, abys v normalnim aute mel stresni okno a uz je to krouceni znatelnejsi i na blbym heveru.
A rozklepanost, teda jak to ja chapu nedela mekci kastle, ale blbej stav podvozku.

Autor:  Wizzy [ 14 dub 2009 11:33 ]
Předmět příspěvku: 

1997 vs. 1999 až tak velký rozdíl není, ne?

Autor:  Dominik [ 14 dub 2009 12:12 ]
Předmět příspěvku: 

No ta rozklepanost je spíš subjektivně hodnotitelná, ale bude tím tvrdým podvozkem a může být i tím kroucením. No mezi 1997 a 1999 nějaký změny proběhly, neznám je všechny, ale já mám 3. brzdový světlo v kufru, nemám samostav na spojce a motor 1,6i má jinak řešený sání, než předchozí 1,6. Ale počítám, že pokud by přišly změny, tak k lepšímu a ne k horšímu.

Já prohlídnu ty nosníky. Co ty tlumiče? Že by jeden tlumič byl v háji úplně a tím se to kroutilo (přece jen by to na měkkým cabriu bylo znatelnější)?

A kdybych měnil tlumiče, můžu tam dát normální z normálního esca, aby to trochu změklo?

Autor:  futura [ 14 dub 2009 13:09 ]
Předmět příspěvku: 

Wizzy dik, sorry, omlouvam se, myslel jsem, ze ten jeden je 89.

Autor:  angličák [ 14 dub 2009 13:27 ]
Předmět příspěvku: 

Wizzy píše:
No co se týče shnilosti nosníků, tak si počti tuto:
http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=22564


...v tom linku uz nic neni, tudiz divat se tam je zbytecne...to jen tak mimochodem...

Autor:  Dominik [ 14 dub 2009 13:52 ]
Předmět příspěvku: 

angličák píše:
Wizzy píše:
No co se týče shnilosti nosníků, tak si počti tuto:
http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=22564


...v tom linku uz nic neni, tudiz divat se tam je zbytecne...to jen tak mimochodem...


To jsi smazal teď... já tam dopoledne viděl šílený fotky z opravy nosníků na Escu... :-o

Autor:  malakutna [ 14 dub 2009 20:33 ]
Předmět příspěvku: 

to kroucení kastle je způsobený tím, že nemáš pevnou střechu. Dalším faktorem bude pravděpodobně tvrdčí podvozek (pravděpodobně snížený). Když se nad tím trochu zamyslíš, tak celý auto drží pohromadě jen podlaha (nosníky atd.). Z vlastní zkušenosti se u mýho esca zdá, že když mám střechu dole, tak se víc kroutí. Hele jestli tě to uklidní, tak o víkendu můžeme dát nějakou vyjížďku a já tě svezu ve svim.

Autor:  Leny [ 14 dub 2009 20:42 ]
Předmět příspěvku: 

malakutna píše:
to kroucení kastle je způsobený tím, že nemáš pevnou střechu. Dalším faktorem bude pravděpodobně tvrdčí podvozek (pravděpodobně snížený). Když se nad tím trochu zamyslíš, tak celý auto drží pohromadě jen podlaha (nosníky atd.). Z vlastní zkušenosti se u mýho esca zdá, že když mám střechu dole, tak se víc kroutí. Hele jestli tě to uklidní, tak o víkendu můžeme dát nějakou vyjížďku a já tě svezu ve svim.


S tím větším kroucením, když je střecha dole se Ti to nezdá :-) Je to tak.

Autor:  malakutna [ 15 dub 2009 09:01 ]
Předmět příspěvku: 

Máš pravdu, ten rám střechy lecos udrží :-)

Autor:  Dominik [ 15 dub 2009 14:44 ]
Předmět příspěvku: 

Já to vždycky pozoruju na zpěným zrcátku na skle, je na něm vidět, jak se třepe (a ne otřesama na hrbolech :-))...

Autor:  Leny [ 15 dub 2009 17:26 ]
Předmět příspěvku: 

Tak to zrcátko asi kroucení kastle moc neukáže, ale spíš v zatáčkách to poznáš, nebo když třeba najíždíš šikmo na obrubník či tak..

Autor:  Dominik [ 16 dub 2009 07:23 ]
Předmět příspěvku: 

Leny píše:
Tak to zrcátko asi kroucení kastle moc neukáže, ale spíš v zatáčkách to poznáš, nebo když třeba najíždíš šikmo na obrubník či tak..


Tak s tím si dovolím nesouhlasit, ty dynamický rázy při jízdě po silnici jsou IMHO daleko silnější, než stání jedním kolem na obrubníku... Právě při jízdě se nejlíp pozná, jak se kastle kroutí a podle mých zkušeností se to pozná právě nejlíp na vnitřním zpětným zrcátku.

Jinak jsem jezdil i s 206CC - je to šrot, to se kroutilo neuvěřitelně a nesedělo to na silnici ani na 17". Escort cabrio rulez :-)

Autor:  Dominik [ 16 dub 2009 07:27 ]
Předmět příspěvku: 

No vlastně jsem měl napsat:

Při jízdě se mi pohybuje čelní sklo a nejviditelněji zrcátko, víc, jak na tom druhým. není to klepání při jízde po hrbolech, kmitá do stran (podle mě, jak se auto kroutí)

Dělá vám to taky leny a malakutno?

Autor:  Leny [ 16 dub 2009 08:05 ]
Předmět příspěvku: 

Když okno, tak to jo. Já myslel že Ti kmitá zrcátko jako na hrbolech, že se klepe. Na tom okně v rámu to poznat bude. Já to cítím jen při prudkém projetí zatáčky, že mi jakoby hodí zadek a při nájezdu na obrubník při parkování (i když vlastně ani to už ne, auto mám tak nízko že to už nejde :-D). Jinak já mám mk4 a ty se prej kroutí daleko míň než ty kulatý novější.. Kulatý kabrio jsem řídil jen jednou asi 20kma tolik jsem to nepozoroval, ale tvrdí mi to kámoš co ho měl, svezl se v mým a prej je to hroznej rozdíl. Pozoroval to hlavně na palubce a tom okně v ránmu..

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/