fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Koroze karoserie - oprava
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=10&t=295
Stránka 1 z 28

Autor:  X-sat [ 13 kvě 2004 09:37 ]
Předmět příspěvku:  Koroze karoserie - oprava

Všichni to znáte - mám escorta r.v. 1992 a pravý zadní blatník (okolo nádrže) je skrz prorezlý a podobně je na tom i levý blatník (spíše jeho lem). Tak a teď co s tím :(

Musím kupovat celý pravý zadní blatník s hrdlem nádrže, nebo se dá koupit jen část??? Máte někdo nějaký odkaz, kde koupit tyto náhradní díly za rozumný peníz, příp. foto těchto dílů. Díííky

x-sat@seznam.cz

Autor:  mrazik [ 13 kvě 2004 09:50 ]
Předmět příspěvku: 

http://www.aci.cz/default.asp?cls=stoitem&stiid=14216
např.
-9/92 plech okolo hrdla nádrže malý otvor - 466 Kč

Autor:  X-sat [ 13 kvě 2004 12:24 ]
Předmět příspěvku: 

super - díky za info - jen jak na to koukám, budu muset koupit jak pravý lem blatníku tak i plech okolo nádrže - mělo by to snad jít k sobě, ne? Nebo rovnout koupit celý zadní pravý blatník za 5k...?

plech http://www.aci.cz/default.asp?mtc=0&cls ... tiid=14216

lem http://www.aci.cz/default.asp?mtc=0&cls ... stiid=6670

Autor:  mrazik [ 13 kvě 2004 13:24 ]
Předmět příspěvku: 

X-sat pozor u toho celeho lemu. je tam dvojity plech a spatne se tam pak dostanes s ochranou proti korozi.

Autor:  X-sat [ 13 kvě 2004 14:42 ]
Předmět příspěvku: 

Ten plech tam je udělanej na h...... Řešil jste někdo, jak to pořádně "izolovat" ???

Autor:  m@rekR$ [ 14 kvě 2004 14:18 ]
Předmět příspěvku: 

Standa to řešil nějakou hmotou - snad i ten blatník - podběh nevařil, ale přímo tim lepil.

Autor:  Standa [ 14 kvě 2004 14:57 ]
Předmět příspěvku: 

Opravoval jsem zadní lem na pravé straně. Byly tam puchýře na laku a to od víka od nádrže až ke dveřím. Já jsem nejprve sundal ten horní plech a vystříhal ho nůžkama. Někde to bylo rezavé skrz oba plechy. Spodní plech jsem pak mechanicky očistil na kov a natřel odrezovačem asi 2x za sebou. Pak jsem naohýbal s jedničky plechu části které jsem vystříhal. Ve spojích na původní blatník, jsem nový plech dával pod původní plech. Pak přišlo na řadu lepení. Použil jsem kovový tmel Belzona a nejprve vyspravil díry ve spodním plechu(podběhu). Pak jsem postupně lepil nové plechy a nahrubo přetmelil Belzonou. Na čisto pak polyesterový tmel a nátěry v pořadí základní barva, plnič a vrchní lak. Všechno ve spreji a lak jsem si nechal namíchat s tvrdidlem. Po nastříkání venku jsem zevnitř vystříkal Resistinem ML. Měl jsem demontované vnitřní plasty a hrdlo k nádrži. Přístup byl tedy velmi dobrý, ale bylo nutné vyvrtat díru pro přístup k rohu zadních dveří. Vrtala se v blízkosti zadního sedáku, plech je tam zakrytý plastem. Mám ale kombi a nevím jak je to dělané u jiných verzí. Oprava mi trvala asi 5 dní, protože jednotlivé vrstvy museli zaschnout. Dělal jsem to v lednu a zatím je to 100%, věřím že to tak i zůstane.

Autor:  Návštěvník [ 20 zář 2004 21:52 ]
Předmět příspěvku: 

mě to rezlo taky, odříznul sem celej lem protože mi o něj při zatížení dřeli kola a nechal sem to klempirovi a ten ni to pekne zaoblil a nastrikal drenexem, vyvařil mi prahy, a mastříkal a vše to stálo 3200Kč což si myslim že je rozumná cena. Vypada to pekne, ted de o to kolik zim to prezije.

Autor:  Návštěvník [ 17 říj 2004 12:20 ]
Předmět příspěvku: 

Zdravim, mám prosbu a problém. Potřeboval bych radu, začaly se mi na laku dělat bublinky. Odbrousil jsem to až na plech, natřel odrezovačem, zakytoval, obrousil, natřel odrezovačem kousky plechu co vylezly obroušením a nastříkal základovkou-3x, chvíli jsem s tím jezdil aby barva zaschla s tím že to zastříkam už barvou. Za šest dní mi tam zas vylezly bubliny :cry: :x ... Přitom jsem to stříkal v teplé garáži..nevíte co jsem udělal blbě :?:

Autor:  pinot [ 17 říj 2004 12:23 ]
Předmět příspěvku:  pinot

Zdravim, mám prosbu a problém. Potřeboval bych radu, začaly se mi na laku dělat bublinky. Odbrousil jsem to až na plech, natřel odrezovačem, zakytoval, obrousil, natřel odrezovačem kousky plechu co vylezly obroušením a nastříkal základovkou-3x, chvíli jsem s tím jezdil aby barva zaschla s tím že to zastříkam už barvou. Za šest dní mi tam zas vylezly bubliny :cry: :x ... Přitom jsem to stříkal v teplé garáži..nevíte co jsem udělal blbě :?: zapomněl jsem se přihlásit :?

Autor:  Návštěvník [ 17 říj 2004 12:56 ]
Předmět příspěvku: 

Tak to asi budeš mít prokvetlé naskrz.

Autor:  Karel [ 17 říj 2004 17:24 ]
Předmět příspěvku: 

Tak za 6 dni mu to prece nemuze vylezt! To snad jen kyselina.To tam musel neco pri tom strikani snad kapnout! Kdysi jsem natrel zakladovkou takovou misku a byla v ni voda 2 roky a zadna koroze(viditelna). No a za 6 dni ????? :shock:

Autor:  Peha [ 17 říj 2004 20:21 ]
Předmět příspěvku: 

Podívej se pořádně,jaký máš odrezovač a co píšou v návodu.A jaký tmel?Přímo na kov,nebo na podklad?

Autor:  Milan [ 17 říj 2004 20:54 ]
Předmět příspěvku: 

To Pinot:
Buď to máš totálně prolezlý, nebo to může způsobovat jedna z těchto příčin:
1. šáhnul sis na jednu z vrstev holou rukou - ulpělá sůl vlivem potu - odstranit přípravky na lihové bázi (ne benzín, nitro apod)
2. omyto vodou s velkým množstvím minerálů
2. odrezovač - je vhodné po zaschnutí (zmodrání) znovu zbrousit (nerovnoměrná vrstva - špatná přilnavost základu)
3. špatně očištěný povrch, zbylé nečistoty (ofoukat vzduchem, případně očistit antisilikonovým čističem a antistatickou utěrkou)
4. vysoká vlhkost z kompresoru (tj. i v barvě) , použít odlučovač(e) vody, případně oleje.
5. nebyl zcela proschlý tmel - tmely jsou porovité a v případě broušení pod vodou do sebe absorbují vlhkost. Před dalším lakováním je třeba, aby byly zcela proschlé - vysušit infrazářičem, horkovzdušnou pistolí, fénem - teplota max. do 50st..

Autor:  pinot [ 18 říj 2004 18:11 ]
Předmět příspěvku: 

Prokvetlý to nemám,při broušení tam byl zdravej plech a dost silnej..stříkal jsem to sprejem, brousil jsem to na sucho a odrezovač je na kov, když jsem to dělal poprvé tak to vydrželo půl roku..možná jsem to udělal moc rychle a nestačilo to všechno zaschnout.. a ještě jak má dlouho tvrdnout tmel?až se dá brousit,ne? :?:

Autor:  Milan [ 18 říj 2004 22:27 ]
Předmět příspěvku: 

Většinou je na tmelu uveden čas na schnutí a následné broušení (text nebo grafika). Velké procento stěrkových tmelů (polyester, se skelným vláknem, hliníkem atd.) se dá brousit po cca 20 minutách, některým stačí i 10 min., záleží na okolní teplotě a hlavně by měl být dodržen míchací poměr tmel x tužidlo. U stříkacích tmelů, plničů je časový rozptyl větší tj. od cca 20min - 4 hodiny. Pokud se nestříká systémem "mokrý do mokrýho", je třeba aby každá vrstva byla zaschlá, hlavně základovka - čas schnutí je uveden na plechovce.
Měl si spodní vrstvy odmaštěný a ofouknutý vzduchem ? Nemohly tam zůstat zbytky brusiva ze smirku ?
Mrkni se např. sem:
http://www.interaction.cz/rady/download ... oprava.pdf
, je zde jeden z možných postupů při opravě laku. Není zde zmínka o odrezovači, v každém případě ho doporučuji před aplikací základu mechanicky obrousit. Vem si rezavej plech a aplikuj na něj odrezovač, na jedné půlce ho nech, z druhé části ho odstraň, celé to natři základovkou. Po týdnu zkus obrousit základovku, rozdíl by měl být vidět. [/quote]

Autor:  pinot [ 19 říj 2004 18:07 ]
Předmět příspěvku: 

to Milan-> dík za radu, vzduchem jsem to nefoukal a odrezovač jsem nebrousil-musím se polepšit..

Autor:  ToKRan [ 21 říj 2005 09:43 ]
Předmět příspěvku:  Prorezívá podlaha

Pomóóóc, včera jsem při preventivní prohlídce před zimou zjistil, že mi prorezla
podlaha v levém rohu pod vypinačem palivového čerpadla skoro až po otevírání
5. dveří (combi) - mezi prahem a podlahou. Ten roh je načatý i z druhé strany
směrem do středu karoserie - je tam lem - spoj nosníku s podlahou - ten lem je celý načatý.
Stalo se to jak jinak - pod antikorozní fordí ochranou (a následnou vrstvou rezistinu)
- loupe se to a pod ochranami je rez která u nosníku přechází až do děr.

Zima na krku - co radíte? vyvařit? zalepit? podobně jak psal Standa?

Mám trochu obavy kam karosář ten nový roh podlahy přivaří? a když to přivaří tak se zase naruší
prahy a tak ... .

Díky

Autor:  angličák [ 21 říj 2005 10:37 ]
Předmět příspěvku: 

Vyvařit? Myslím že slušný karosář to má za den hotovo, pokud nezjistí, že ta koroze atakovala i vnitřní prá, ale i tak se s tím určitě pohodově popere. Lepení nemá smysl...korozi nezastaví.

Autor:  ACEMajky [ 21 říj 2005 11:10 ]
Předmět příspěvku: 

Jj, ja nasel rez za ridicem v podlaze, v napojeni plechu kde podlaha stoupa kolmo pod sedacku, tak dlouho jsme do toho stoural az jsem byl skrzm poradne ocistit (dalsi 3 diry byli na svete) a nechat vyvarit - jeste jsem to natrel odrezovacem, pak vyvarit a pak hned zakladovka a pak jsem to prestriknul plastikou a je ot, snad to bude OK - taky chyba original nastriku, bylo to spatne strikli

Stránka 1 z 28 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/