fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Karoserie vs chladici kapalina
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=10&t=4686
Stránka 1 z 1

Autor:  Návštěvník [ 02 úno 2006 15:49 ]
Předmět příspěvku:  Karoserie vs chladici kapalina

Rozlilo se mi cca 1,5 l cervene chladici kapaliny Ford (pul na pul s desilkou) na podlahu pod sedacku ridice. Zapomnel jsem tam PETku a ta nejak praskla nebo ji skripla sedecka. Nevim jak to muze byt dlouho, koberec byl vlhky, vytrel jsem co se dalo.
Dotaz: Je ta chladici kapalina agresivni, muze zpusobit korozi podlahy nebo jinak poskodit auto (treba kabelove svazky)
Diky za info

Autor:  Nagant [ 02 úno 2006 16:28 ]
Předmět příspěvku: 

No, agresivní asi docela bude, hlavně na gumové díly, v příručkách důrazně varují, že se nesmí dostat na rozvodový řemen. Co dělá etylenglykol s PVC (bobtnání?), to by tu mohl sdělit nějaký chemik (Petře, máš slovo ;-) ), nátěru vnitřku karosérie by to snad nemuselo tak vadit.

Autor:  Bery [ 02 úno 2006 20:50 ]
Předmět příspěvku: 

Je to pěkný svinstvo co se týká to odstranit. Nejlepší vyndat koberec a pořádně ho vypláchnout vodou a vysušit. Jinak to tam bude pořád a pěkně to i smrdí když je teplo. Vysát vysavačem to by taky šlo ale není to ono.Zateče to všude a hlavně nikdy to nevyschne (zaleží na tom jak je to moc naředěný vodou).Na gumový věci to není dobrý ,ale jinak to nic nedělá maximálně mastný fleky.

Autor:  carPWR [ 02 úno 2006 21:40 ]
Předmět příspěvku: 

z praxe: dal jsem mokrej hadr od chlad. kapaliny na kapotu skodovky (nastesti ne moji :-)) a druhej den tam nebyl zadnej lak!! :shock:

Autor:  -petr- [ 02 úno 2006 22:26 ]
Předmět příspěvku: 

Nagant: PVC a chladící kapaliny jsou poněkud mimo moji specializaci, ale když si vezmu, že v případě PVC jde o řetězec vinylchloridu, tak mi žádná interakce s ethylenglykolem (jakožto dvojsytným alkoholem) na mysli nevyvstává. Bobtnání - nevim, nevim, to už by dle mého to PVC muselo lépe bobtnat v samotné vodě, která je lepším rozpouštědlem s vyšší polaritou. Otázkou je, co je v chladící kapalině za další látky. Omlouvám se, ale v tomhle nemohu sloužit.

Autor:  Nagant [ 03 úno 2006 08:47 ]
Předmět příspěvku: 

No, zas je to pro Pepu dobrá zpráva, že by to s těmi kabely nemělo nic provést. :D

Autor:  Návštěvník [ 03 úno 2006 09:46 ]
Předmět příspěvku: 

A co se tyce podlahy (plechariny), to je take v pohode? Abych jednoho dne nenastoupil a nestal nohama na asfaltu :( .

Autor:  -petr- [ 03 úno 2006 10:30 ]
Předmět příspěvku: 

Hledal jsem na netu složení těch chladících kapalin. Základ tvoří směs vody a ethylenglykolu (to jsme už věděli), další látky jsou tzv. "inhibitory koroze". Buď jde o klasické anorganické látky, nebo nejnovější organické kyseliny. Rozdíl mezi nimi je v tom, že anorganické se poměrně snadno degradují, zejména tam, kde je ve styku malé množství chladící kapaliny s velkým povrchem kovu - tedy různé škvíry, spáry atp. Našel jsem to v jakési studii zaměřené na korozi hliníku, u ostatních kovů a slitin autoři uvádějí poměrně velkou fluktuaci výsledků, takže nelze zobecnit. Předpokládám, že chladící kapalina Ford bude obsahovat klasické anorganické inhibitory, ale konkrétní složení se mi najít nepodařilo. Např. ani Velvana na Fridexu neuvádí konkrétní složení, pouze "inhibitory koroze". Je tedy možné, že časem to rezivět přece jen začne, ale že by se rozpadla podlaha - to bych nedramatizoval. Znamenalo by to sundat koberec a co nejlépe vysušit, jestli ta práce ovšem stojí za to...osobně si myslím, že i ta politá podlaha přežije spolehlivě životnost celého auta. Ale je to jen můj názor.

Autor:  Nitro [ 03 úno 2006 11:08 ]
Předmět příspěvku: 

-Petr- Ta přednaska byla ne me dost slozita :) samí cizí slova. Ja si osobne myslím že to autu neuděla vůbec nic. kdyby to měla byt naka drsna žiravina, tak by to snad rozežralo nadržku na chladící kapalinu která je z plastu a gumový hadice.

Závěr zni, nevidím to nak dramaticky (samozřejme není urcite vhodné to tam vylívat každej týden) :D

Autor:  -petr- [ 03 úno 2006 20:02 ]
Předmět příspěvku: 

Sorry, nějak mi nedošlo, že to nemusí být "nechemikovi" srozumitelné... Prostě do chladících kapalin se přidávají látky, které mají bránit korozi (inhibitory koroze) a ty časem ztrácí účinnost. Pak tedy hrozí, že to, s čím je kapalina v kontaktu, bude rezivět, zejména v různých záhybech. Taky si myslím, že to nic horšího než rozlitá voda kovu neudělá.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/