fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 29 zář 2024 00:21

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 17 dub 2006 09:38 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 09 dub 2006 19:24
Příspěvky: 94
Bydliště: Praha
Celý prostor pro akumulátor (dno i boky) mám chycený povrchovou rzí. Chtěl bych to místo důkladně ošetřit a samozřejmě netrvám na žádném "estetickém" dojmu. Klidně to může vypadat jako krápníková jeskyně, hlavně když tím ochráním plech proti další korozi.
Používáte nějaký účinnější (nebo rychlejší) postup než obvyklé "odrezovač - základovka - vrchní barva"?
Hodí se do těchto míst například přípravky typu "Rezistin", "Tlumex" nebo třeba... hm.. "Gumoasfalt"?

_________________
Dříve: Escort kombi MkVII 1996, Zetec 1,6 16V, Ghia (padl hrdinskou smrtí Jana Husa v červenci 2013)
Nyní: Focus kombi MkI 2004, Zetec 1.6 EFI


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 dub 2006 20:37 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 26 bře 2004 09:19
Příspěvky: 535
Bydliště: Praha
mozna ti pomuze tohle http://www.fordescort.org/content/view/117/45/

_________________
FORD Focus 1.8 TDCi, S-MAX 2.0i


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 dub 2006 21:27 
Offline
Forďák

Registrován: 19 bře 2005 23:58
Příspěvky: 294
Bydliště: Severní čechy/Praha
Nejdůležitější věc: poté, co to ošteříš(jedno jakým způsobem, prostě aby to bylo kvalitní), tak na baterku dát nějakej kryt. Tu agresivní korozy způsobuje hlavně elektrolíza/kyselina: když prší, tak voda teče rovnou na baterku a stává se z normální vody pořádnej sajrajt, kterej je dost agresivní. Takže nějakej plastovej hajzl, co zamezí přístupu vody ke kontaktům, nejlépe vůbec na horní část baterky

_________________
Starej Brouk 84´... jede a jede a jede


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 dub 2006 23:14 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 09 dub 2006 19:24
Příspěvky: 94
Bydliště: Praha
Díky za odkaz. Koukám, že to opravdu nebude žádná rychlovka. Pokud jsem polštinu správně pochopil, je postup tento:
1. Vyndat baterku, odmontovat plastový kryt větrání. Je-li třeba, odmontovat větráky.
2. Aplikovat odstraňovač starých nátěrů.
3. Drátěným kartáčem na vrtačce odstranit původní nátěr, veškerou rez a nečistoty. Pak odmastit.
4. Natřít odrezovačem.
5. Natřít nějakou antikorozní základovkou s penetračními vlastnostmi (u nás asi např. Alkyton penetrátor).
6. Díry a praskliny vyspravit epoxidovým tmelem se skelným vláknem.
7. Spáry utěsnit silikonovým nebo kaučukovým tmelem.
8. Vše přetřít základovkou. Poláci používají jakýsi Gruntokor - chlorkaučukovou antikorozivní základovku, u nás mě žádná známá obdoba nenapadá. Asi bych použil nějakou klasickou základovku s antikorozivními vlastnostmi.
9. Stříknout barvou a po zaschnutí vše namontovat zpátky.
Uf! Tak tohle na jedno odpoledne nevypadá...
Zatím alespoň půjdu hledat něco na přikrytí toho akumulátoru.

_________________
Dříve: Escort kombi MkVII 1996, Zetec 1,6 16V, Ghia (padl hrdinskou smrtí Jana Husa v červenci 2013)
Nyní: Focus kombi MkI 2004, Zetec 1.6 EFI


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 dub 2006 23:23 
Offline
Forďák

Registrován: 19 bře 2005 23:58
Příspěvky: 294
Bydliště: Severní čechy/Praha
Hezky jsi to přeložil ;-)

Jojo, kolega z PL to dělal fakt dokonale. J8 bych to udělal asi tak nějak: rozebrat - odtranit barvu a rez - odrezovač - spáry a díry kitnout/vytmelit - kvalitní antikoro základ - pár vrstev vrchní - po řádném vytvrzení nějakej Tlumex/Body. Taqkže skoro podobně :oops:

No, práce tak od Pa do Ne při slunečném počasí/vyhřátý garáži.

Dekl se dá sehnat nějakej origo pro to udělanej, již jsem ho na pár eskách viděl. Takže buď Ford, nebo vrakáč

_________________
Starej Brouk 84´... jede a jede a jede


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 srp 2006 19:18 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
Já jsem to už řešil - oškrábal jsem starý lak a rez, natřel odrezovačem a nastříkal gumoasfaltem ve sprayi a docela dobrý. Akorát se mi to teď začíná loupat směrem k ventilátoru. Potřeboval bych ho nějak vyndat. Máte s tím někdo nějaké zkušenosti, jak to udělat?

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz