fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Přihrádka na baterii - čím ošetřit proti korozi?
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=10&t=5574
Stránka 1 z 1

Autor:  Xenotoca [ 17 dub 2006 09:38 ]
Předmět příspěvku:  Přihrádka na baterii - čím ošetřit proti korozi?

Celý prostor pro akumulátor (dno i boky) mám chycený povrchovou rzí. Chtěl bych to místo důkladně ošetřit a samozřejmě netrvám na žádném "estetickém" dojmu. Klidně to může vypadat jako krápníková jeskyně, hlavně když tím ochráním plech proti další korozi.
Používáte nějaký účinnější (nebo rychlejší) postup než obvyklé "odrezovač - základovka - vrchní barva"?
Hodí se do těchto míst například přípravky typu "Rezistin", "Tlumex" nebo třeba... hm.. "Gumoasfalt"?

Autor:  Ondrej [ 17 dub 2006 20:37 ]
Předmět příspěvku: 

mozna ti pomuze tohle http://www.fordescort.org/content/view/117/45/

Autor:  Šíša [ 17 dub 2006 21:27 ]
Předmět příspěvku: 

Nejdůležitější věc: poté, co to ošteříš(jedno jakým způsobem, prostě aby to bylo kvalitní), tak na baterku dát nějakej kryt. Tu agresivní korozy způsobuje hlavně elektrolíza/kyselina: když prší, tak voda teče rovnou na baterku a stává se z normální vody pořádnej sajrajt, kterej je dost agresivní. Takže nějakej plastovej hajzl, co zamezí přístupu vody ke kontaktům, nejlépe vůbec na horní část baterky

Autor:  Xenotoca [ 17 dub 2006 23:14 ]
Předmět příspěvku: 

Díky za odkaz. Koukám, že to opravdu nebude žádná rychlovka. Pokud jsem polštinu správně pochopil, je postup tento:
1. Vyndat baterku, odmontovat plastový kryt větrání. Je-li třeba, odmontovat větráky.
2. Aplikovat odstraňovač starých nátěrů.
3. Drátěným kartáčem na vrtačce odstranit původní nátěr, veškerou rez a nečistoty. Pak odmastit.
4. Natřít odrezovačem.
5. Natřít nějakou antikorozní základovkou s penetračními vlastnostmi (u nás asi např. Alkyton penetrátor).
6. Díry a praskliny vyspravit epoxidovým tmelem se skelným vláknem.
7. Spáry utěsnit silikonovým nebo kaučukovým tmelem.
8. Vše přetřít základovkou. Poláci používají jakýsi Gruntokor - chlorkaučukovou antikorozivní základovku, u nás mě žádná známá obdoba nenapadá. Asi bych použil nějakou klasickou základovku s antikorozivními vlastnostmi.
9. Stříknout barvou a po zaschnutí vše namontovat zpátky.
Uf! Tak tohle na jedno odpoledne nevypadá...
Zatím alespoň půjdu hledat něco na přikrytí toho akumulátoru.

Autor:  Šíša [ 17 dub 2006 23:23 ]
Předmět příspěvku: 

Hezky jsi to přeložil ;-)

Jojo, kolega z PL to dělal fakt dokonale. J8 bych to udělal asi tak nějak: rozebrat - odtranit barvu a rez - odrezovač - spáry a díry kitnout/vytmelit - kvalitní antikoro základ - pár vrstev vrchní - po řádném vytvrzení nějakej Tlumex/Body. Taqkže skoro podobně :oops:

No, práce tak od Pa do Ne při slunečném počasí/vyhřátý garáži.

Dekl se dá sehnat nějakej origo pro to udělanej, již jsem ho na pár eskách viděl. Takže buď Ford, nebo vrakáč

Autor:  George V. [ 05 srp 2006 19:18 ]
Předmět příspěvku: 

Já jsem to už řešil - oškrábal jsem starý lak a rez, natřel odrezovačem a nastříkal gumoasfaltem ve sprayi a docela dobrý. Akorát se mi to teď začíná loupat směrem k ventilátoru. Potřeboval bych ho nějak vyndat. Máte s tím někdo nějaké zkušenosti, jak to udělat?

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/