fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Přihrádka na baterii - čím ošetřit proti korozi? http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=10&t=5574 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Xenotoca [ 17 dub 2006 09:38 ] |
Předmět příspěvku: | Přihrádka na baterii - čím ošetřit proti korozi? |
Celý prostor pro akumulátor (dno i boky) mám chycený povrchovou rzí. Chtěl bych to místo důkladně ošetřit a samozřejmě netrvám na žádném "estetickém" dojmu. Klidně to může vypadat jako krápníková jeskyně, hlavně když tím ochráním plech proti další korozi. Používáte nějaký účinnější (nebo rychlejší) postup než obvyklé "odrezovač - základovka - vrchní barva"? Hodí se do těchto míst například přípravky typu "Rezistin", "Tlumex" nebo třeba... hm.. "Gumoasfalt"? |
Autor: | Ondrej [ 17 dub 2006 20:37 ] |
Předmět příspěvku: | |
mozna ti pomuze tohle http://www.fordescort.org/content/view/117/45/ |
Autor: | Šíša [ 17 dub 2006 21:27 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nejdůležitější věc: poté, co to ošteříš(jedno jakým způsobem, prostě aby to bylo kvalitní), tak na baterku dát nějakej kryt. Tu agresivní korozy způsobuje hlavně elektrolíza/kyselina: když prší, tak voda teče rovnou na baterku a stává se z normální vody pořádnej sajrajt, kterej je dost agresivní. Takže nějakej plastovej hajzl, co zamezí přístupu vody ke kontaktům, nejlépe vůbec na horní část baterky |
Autor: | Xenotoca [ 17 dub 2006 23:14 ] |
Předmět příspěvku: | |
Díky za odkaz. Koukám, že to opravdu nebude žádná rychlovka. Pokud jsem polštinu správně pochopil, je postup tento: 1. Vyndat baterku, odmontovat plastový kryt větrání. Je-li třeba, odmontovat větráky. 2. Aplikovat odstraňovač starých nátěrů. 3. Drátěným kartáčem na vrtačce odstranit původní nátěr, veškerou rez a nečistoty. Pak odmastit. 4. Natřít odrezovačem. 5. Natřít nějakou antikorozní základovkou s penetračními vlastnostmi (u nás asi např. Alkyton penetrátor). 6. Díry a praskliny vyspravit epoxidovým tmelem se skelným vláknem. 7. Spáry utěsnit silikonovým nebo kaučukovým tmelem. 8. Vše přetřít základovkou. Poláci používají jakýsi Gruntokor - chlorkaučukovou antikorozivní základovku, u nás mě žádná známá obdoba nenapadá. Asi bych použil nějakou klasickou základovku s antikorozivními vlastnostmi. 9. Stříknout barvou a po zaschnutí vše namontovat zpátky. Uf! Tak tohle na jedno odpoledne nevypadá... Zatím alespoň půjdu hledat něco na přikrytí toho akumulátoru. |
Autor: | Šíša [ 17 dub 2006 23:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
Hezky jsi to přeložil Jojo, kolega z PL to dělal fakt dokonale. J8 bych to udělal asi tak nějak: rozebrat - odtranit barvu a rez - odrezovač - spáry a díry kitnout/vytmelit - kvalitní antikoro základ - pár vrstev vrchní - po řádném vytvrzení nějakej Tlumex/Body. Taqkže skoro podobně No, práce tak od Pa do Ne při slunečném počasí/vyhřátý garáži. Dekl se dá sehnat nějakej origo pro to udělanej, již jsem ho na pár eskách viděl. Takže buď Ford, nebo vrakáč |
Autor: | George V. [ 05 srp 2006 19:18 ] |
Předmět příspěvku: | |
Já jsem to už řešil - oškrábal jsem starý lak a rez, natřel odrezovačem a nastříkal gumoasfaltem ve sprayi a docela dobrý. Akorát se mi to teď začíná loupat směrem k ventilátoru. Potřeboval bych ho nějak vyndat. Máte s tím někdo nějaké zkušenosti, jak to udělat? |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |