fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Rez 5. dveri http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=10&t=72 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | ACEMajky [ 21 bře 2004 21:27 ] |
Předmět příspěvku: | Rez 5. dveri |
Zdarec, tak se mi vyklubala rez na 5. dverich. V lete jsem to prebrousil smirklovym papirem, pak zakladovka a vrchni barva apo zime to zase vypada takhle: [img]http://escort.wz.cz/rez.jpg[/img] Co s tim? Ja uvazuju, ze bych vzal flexu, brusny kotouc a poradne to prebrousil, az na cisty plech a pak to vykytoval a striknul do barvy, kdyz nahodou projedu skrz, tak to kiz zatahne, co vy na to? Diky |
Autor: | Standa [ 22 bře 2004 08:15 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ten rezavý flek pod znakem ford, jsem měl na svém autě taky. Už jsem ho opravoval podruhé a teď se zdá že už nerezaví. V mem případě se jednalo o závalek nečistot při válcování plechu. Celé dvěře naprosto zdravé a nad chromovanou lištou rez velikosti pětikoruny. Udělal jsem tam díru skrz, protože tam nebyl plech ale černé svinstvo skrz. Poprvé jsem opravoval tak že jsem chemoprénem podlepil zespodu plech rozměru asi 5 na 3 cm a po zaschnutí vytmelil polyesterovým tmelem. Ale po zimě se opjevily hranice mezi tmelem a původním plechem. Tak jsem ten tmel sroubovákem vydoloval pryč a dal jsem tam Belzonu čili jakýsi tekutý kov. To jsem jen jemně přetmelil a pak stříkl plničem a nakonec lakem jen do hrany. Nyní to vypadá po zimě dobře. |
Autor: | Con [ 22 bře 2004 08:34 ] |
Předmět příspěvku: | |
Stando ten pripravek mas o nem vice onfo? taky bych neco takoveho potreboval? jaka je cena tohoto asi? kolik a za kolik? potrebuji par dir zadelat a neche s emi to varit jsou to jen dubky. |
Autor: | ACEMajky [ 22 bře 2004 12:43 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ja mam doma taky nejaky tekuty kov (nevim nazev) - ale je to 2 slozkovy a stalo to asi 100,- - fakt spica vec, po zatuhnuti to de brousit, de do toho i vrtat - kdyz vzpomenu, udelam foto doma - Standa - jo to ono? |
Autor: | Standa [ 22 bře 2004 14:57 ] |
Předmět příspěvku: | |
Co se týče Belzony 111 tak používáme ve firmě balení 1 kg a prodává se za 3900,- Kč. Je to dvousložkové a po promíchání tvrdne asi za 30 min. Možnost strojního opracování po 4 hod. pevnost v tlaku 90 MPa, ve střihu 30 MPa. Belzona je skoro nestékavá a má perfektni přilnavost. Na trhu jsou ale i jiné prostředky podobných vlastností v cenách mnohem nižšich a na auto dostatečné. Belzona se používá na tlakové nádoby a podobné zařízení ve smyslu zákona 182/99Sb. |
Autor: | Con [ 22 bře 2004 15:16 ] |
Předmět příspěvku: | |
chtel bych to na male dirky co mam v aute.. abych to nemusel vyvarovat. ma to na takovem miste kde je to hodne obtizne... a nemluvim otom ze nemam CO doma. Dalo by s eto na to pouzit? kolik se da z te kilovky toho udelat? mate nejaky alternativy? Dalo by se stim spojit laminat a plech? ze bych tu kilovku uzil? jak praska to? |
Autor: | Návštěvník [ 22 bře 2004 21:23 ] |
Předmět příspěvku: | polyesterová pryskyřice s nasekaným skelným vláknem |
ja používám polyesterovou pryskyřici s nasekaným skelným vláknem. originál se to jmenuje NIRGIN - GLASFASER SPACHTEL, samozrejme je k toumu i male tuba s tvrdidlem. pokud se jedna o vesti skody tak se da sehnat tedy normalne koupit cista polyesterova pryskyrice, tomu je urychlovac a navic je nutno sehnat si rouno ze skelneho vlakna, ve skole jsme meli lab. kompozitu tak tam mame docela dost toho skelneho rouna:-) vali se to tam pod stolama:-), sem tam se trochu odmota:-), jinak rychlost vytvrzene to je asi do 30min, pak uz na to muzes klidne s flexou. zalezi na mnozstvi pridavku iniciator. jeste je dobre senat si aceton, dokut to porane nezesituje tak se to da jeste sundat i z rukou. pak uz je to horsi ![]() |
Autor: | ACEMajky [ 25 kvě 2004 23:07 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak uz jsem se s tim popral, nejake foto je zde: http://www.acemajky.com/other/escort/rez |
Autor: | Standa [ 26 kvě 2004 08:43 ] |
Předmět příspěvku: | |
S opravou tak jak jsi ji provedl nemám moc dobré zkušenosti. Na vybroušeném plechu je ještě vidět mezikrystalická koroze, která je asi skrz. Nevím jestli jsi použil nějaký stabilizátor či pasivační prostředek před nanesením tmelu ( předpokládám polyesterový). Je dobré vybroušené plochy pasivovat třeba odrezovačem. Polyesterový tmel není při nanesení na plech pasivní ale vznikají tam reakce. Mám zkušenost, že po čase to vyleze znovu a po sundání tmelu je plech pod tmelem rezavý. Belzona má právě tu výhodu, že na kovy nijak nepůsobí (stejný el. potenciál). Myslím si, že nejlepší je veškeré zárodky koroze vybrousit a udělat třeba díru skrz a potom třeba podlepit plechem a dotmelit kovovým tmelem. A až na to používat polyesterový tmel. |
Autor: | ACEMajky [ 03 čer 2004 13:41 ] |
Předmět příspěvku: | |
Aha, no to jsi me moc nepotesil (tmel je to nejaky ten rychlo, ale nereknu co je ot zac) - dava se do nej PE iniciator - nebo jak se to rika No hold uz to mam i strikli do barvy, tak uvidime, za jak dlouho to zase vyleze ![]() |
Autor: | ACEMajky [ 25 dub 2005 09:21 ] |
Předmět příspěvku: | |
Takze stando, mel jsi pravdu, je to po zime skrz a v jednom miste i kus tmelu odpadl, jak teda postupovat ted. Myslel jsem si, zejsme pod tmel dal zakladovku, ale nikoli (ja blbec), staci kdyz to vybrousim znova, natru odrezovacem, pak mam vodou reditelnou zakladovku s antikoroznimi ucinky, pak dam tmel a pak zabrousit, dat plnic a pak barvu, bude to takhle OK? |
Autor: | Standa [ 25 dub 2005 10:18 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ace: Moje opravy kovovým tmelem Belzona jsou po zimně perfektní. Postupoval jsem tak, že zkorodované místo jsem obrousl na čistý kov, bez flíčku rzi byť jen vlásečnic. Když nešlo docílit kovově čistý povrch, tak jsem udělal díru skrz a plech v daném místě odřezal. Například pod znakem Ford na pátých dveřích. Pak jsem vzal pozinkovaný plech síly 0,7mm, který jsem nastříhal na potřebný rozměr a vytvaroval. Před nalepením plechu jsem obroušená místa natřel odrezovačem a to 2x a potom přebrousil. Tento pozink jsem pak kovovým tmelem přilepil zespoda pod díru. Po zatvrdnutí tmele, jsem kovovým tmelem dorovnal díru s okolním plechem a po zatvrdnutí přebrousil. Korozi která jde skrz je vidět na této fotce vpravo od zámku dveří: ![]() Pak už jsem pokračoval jako při standardní opravě laku kterou dobře popisuje Milan tady: http://fordfans.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=295 |
Autor: | ACEMajky [ 26 dub 2005 17:16 ] |
Předmět příspěvku: | |
Stando, co kdybych to obrouseny pretrel timhle. Je to jako tekutej kov - da se tak brousit, soustruzit, vrtat do toho..... ![]() http://www.automax.cz/lepidla/detail.ph ... v=4&mat=39 |
Autor: | Homer [ 26 dub 2005 18:46 ] |
Předmět příspěvku: | |
S tímhle neřádem mám jenom ty dobrý zkušenosti. A s tou rzí jsem na tom jako ty. Jenom mě to teprve čeká. |
Autor: | ZALL [ 27 dub 2005 01:47 ] |
Předmět příspěvku: | |
Taky mam rez na 5tých dveřích, ale je mrcha částečně pod tou lištou co je nad značkou a já nevim jak sundat tu lištu??? abych ji tam zase vrátil, nebo jsem taky uvažoval vrátit tam místo černý chromovanou. Jinak kde sem zatim opravoval lak tak to po zimě zase vylejzá ![]() ![]() |
Autor: | Tom69 [ 27 dub 2005 06:40 ] |
Předmět příspěvku: | |
A co tohle?? ![]() Nemáte stim někdo zkušenosti??? http://www.conrad.cz/DetailPage.asp?DPG=60939 |
Autor: | mr.rus [ 27 dub 2005 09:35 ] |
Předmět příspěvku: | |
ZALL píše: Taky mam rez na 5tých dveřích, ale je mrcha částečně pod tou lištou co je nad značkou a já nevim jak sundat tu lištu??? abych ji tam zase vrátil, nebo jsem taky uvažoval vrátit tam místo černý chromovanou. Jinak kde sem zatim opravoval lak tak to po zimě zase vylejzá
![]() ![]() Ta lišta drží ( teda mě upadla) na čtyřech šteftech skrz dveře . Mě se to ulomilo v tom plastu , no a když už to bylo dole , a uviděl jsem tu spoušť , tak mi taky do smíchu nebylo. Ale já použil i odrezovač. Musím ale říct , že teda sajrajt je to pěkný , natíral jsem tím i pár drobností na podvozku a když to kaplo na zem , tak to divně syčelo. Pak jsem se dočet , že to snad obsahuje kyselinu fosforečnou , či co tak jsem docela rád , že mi po tom zůstaly obě oči . . . . Co se toho galvanického zinku týče , myšlenka se mi líbí , ale zpracování té ,,pájky" a příslušenství ve mě teda důvěru absolutně nevzbuzují. |
Autor: | carPWR [ 27 dub 2005 10:05 ] |
Předmět příspěvku: | |
kluci, nevim jak escort ale felicie kdyz se v zime malo meje, tak pak rezne...mozna to vic mejt v zime, hlavne zadek...jinak nevim.. ...jo a takova poznamecka, kdo mate chromovanou listu vzadu, nerezne vam taky? videl jsem uz par zrezlejch, dokonce i na focusovi... |
Autor: | Tom69 [ 27 dub 2005 13:09 ] |
Předmět příspěvku: | |
[code]Co se toho galvanického zinku týče , myšlenka se mi líbí , ale zpracování té ,,pájky" a příslušenství ve mě teda důvěru absolutně nevzbuzují.[/quote] To asi nebude jako pájka spíš jako svářečka do zkratu |
Autor: | mr.rus [ 27 dub 2005 13:15 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jojo , asi by to mělo vytvořit oblouk , já jen ten tvar, víš . |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |