fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 13 kvě 2024 21:51

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Blatníky a prahy
PříspěvekNapsal: 04 říj 2004 19:02 
Ahoj.
Mám v garáži novýho nájemníka - Ford Escort 1,6 16V, rok 98. Jelikož se blíží podzimní a zimní plískanice, rád bych nejak ošetřil proti tomuto zlu právě zadní blatníky (lemy) a taky ten svár na spodku prahu, neboť je to to první, co začne rezivět. Zatím je to úplně bez koroze, možná jen někde to mírně začíná pod barvou. Problém je v tom, že nevím, co by bylo nejvhodnější použít. Napadá mě buď to lehce přetřít olejem (lepší trochu mastný, než rezivý) a nebo tam dát něco jako konkor či WD, taky odpuzují vodu. Pokud k tomu někdo něco máte, rád se nechám poučit. Předem díky Petr


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 říj 2004 11:31 
myslim, že to moc nepomůže, pokud již koroze začala tak to jde uvnitř kovu mám r.95, svár prahů a lem zadních blatníků jsem natřel konkorem,dutiny vystříkal olejem, ale nemá to moc cenu, rezne to uvnitř v nabodovaných spojích - lepší bude nechat být, občas drobnou korozi opravit a až to bude horší, tak nechat udělat nový lemy příp. práh.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 říj 2004 12:04 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2543
Bydliště: Opava
Je to problém všech starších aut a už se o tom psalo v tématu nástřik spodku. Mám s tím také své zkušenosti a můžu doporučit vystříkání dutin a také opravu viditelné koroze zvenku. Nechat to uhnít a pak vyvařovat je nejhorší varianta. SVAŘOVÁNÍM VZNIKÁ V MATERIÁLU PNUTÍ a to se dá odstranit jenom žíháním, což u auta nejde. Samozřejmně že pak materiál namáhaný největším napětím, které je v okolí svaru, opět koroduje. Započne se tím nekonečný koloběch svařování a oprav.
Prahy je dobré zevnitř odstrojit a navrtat pod plastovýma lištama. Pak také navrtat zvenku a důkladně zevnitř vystříkat. Přípravky na dutiny fungují na principu vytvoření voskového filmu, který zamezí přístupu vzduchu. Také obsahují inhibitory koroze, které zneutralizuji již započatou korozi. Lemy zadních blatníku je stará bolest všech Fordů. Pro vytříkaní dutin se dá částečně dostat po odčalounění zavazadlového prostoru, ale spodní část podběhu se dá vystříkat až po odvrtání otvoru naěkde na ůrovni sedáku a opěradla zadních sedaček. Korozi zvenku určitě mechanicky očistit, natřít 2x odrezovačem a pak vrstvu antikorozního základu a na něj vrchní nátěr nebo nátěr na podvozky, záleží kde se místo nacházi. Čím dřív se auto ošetří, tím méně přiležitosti dostane koroze vyplout na povrch. Obecně se doporučuje u 3 roky starého auta a pak vystříkání dutin opakovat dle užívání ve 2-5 letých intervalech.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 říj 2004 19:58 
Tak dneska jsem s tím něco udělal, zda-li to k něčemu bude ukáže až čas... Asi jsem v předchozím příspěvku nedostatečně popsal, v jakém je to stavu. Je to auto z 98. roku a dovezený z Německa, asi vás jako první věc napadne, že je to vrak co má hodně přes 150.000 km a beztak bouranej, ale opak je zřejmě pravdou. Sám jsem se nestačil divit, když jsem to s mechanikem podrobně prohlížel... Má najeto podle servisní knížky 55,000 a i celkový stav tomu nasvědčuje. Všechno originál Ford a Motorcraft, viditelné opotřebení odpovídající počtu kilometrů. Dokonce k tomu dodali i všechny manuály, pochopitelně v němčině, i originál lak na drobné oděrky... Ale k věci. Při podrobném ohledání jsem na pravé straně nenašel vůbec nikde náznak koroze, ani pod barvou. Na levé se asi na třech místech lemu zadního blatníku trochu zvedá barva, co pod ní bude asi uvádět nemusím, že... na sváru prahu je v předu taky náznak, předek je ok.
No, i přes to, že asi moc nevěříte v úspech jsem to natřel trochou oleje - hlavně ze vnitř. Uvažuju tak, že voda by se k tomu dostat neměla, hlavně ta osolená a o to jde. Snad to k něčemu bude, už pro ten pocit, že jsem to neponechal jen tak. Krom toho, přes zimu nepočítám s tím, že bych najel víc jak 3,000 km, prostě moc nejezdím. Stejně díky za radu.


Nahoru
  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz