Ahoj, tak se snazim dat do poradku motor Zetec 1.25 16V na fieste mk4 (r.v. 1998). Problem: pri sesapnuti plynu otacky padaji z volnobehu (1000) na 500. Pokud se ma auto rozjet, je treba nejdriv zvednout otacky prudkym seslapnutim plynu - nejdriv se otcky propadnou na 500, ale pak rychle vyleti. V tom momente je mozne povolit spojku a auto rozjet. Plynule seslapnuti pedalu nepomaha - o to dele otacky propadaji k 500, a i kdyz pedal dal miri k podlaze, otacky maji tendenci setrvat na 400-500, aniz by motor chcipl. Teprve po cca 10min., kdyz se motor zahreje, se otacky nepropadaji, ale s urcitym spozdenim nemaji problem z volnobehu rust.
Nyni bych potreboval pomoc od majitelu tohot motoru, zajima me predevsim srovnani v chovani:
- je bezne, aby prodleva mezi seslapnutim plynu a reakci motoru byla tak znatelna ??? (tj. cca 0.5 sekundy)
- pokud prudce pridate plyn, ma se ozvat odnekud z motoroveho prostoru silne zasyceni ??? (nejlepe zkusit primo rukou zatahnout za paku na skrtici klapce, aby jste slyseli, co se v motoru deje; sa nedokazu presne urcit, odkud to zasyceni prichazi)
Pokud by nekdo dokazal i poradit, tak bude zajimave, co predchazelo tomu problemu: Pridani plynu zacalo delat problemy pote, co jsem do auta vratil baterku, ktera se predtim vybila zapomentym spotrebicem v zapalovaci; baterka byla nabijena vne auta. Nez jsem ji zapojil, pouzil jsem nejaky kontakt sprej na ruzne konektory, vcetne MAF, ECT, lambda (!), seznoru polohy hridele (CKP), klepani (KS), polohy klapky (TP)... nebyl to Kontaktol, co zere spoje, ale nejaky Sheron. Hadice odvetravani menena vloni, po odbodbnych potizich. Volnobezak i klapka cisteny vloni, coz vedlo k ustaleni volnobehu. Vymena svicek nepomohla.
Nkedy se i po onech 10 minutach, kdyz uz se da napr, z krizovtce v poho rozjet, stane, ze behem jizdy najednou motor vadne, pridani plynu nepomaha, spis naopak.
_________________ Fiesta Mk IV 1998
|