fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 14 kvě 2024 16:58

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 09 srp 2010 14:46 
Offline
Forďák

Registrován: 21 zář 2008 20:16
Příspěvky: 68
Bydliště: hk
zdravím, mám níže uvedené vozítko, vzhledem k spoustě dětisnkých závad to je auto na dojetí bez investic. ale protože to prd jede, snad bych si pomohl s touto věcí:

v motoru na začátku sací plastové trubky ustící do vzduch filtru je klapka, která má za ukol při studeném motoru nasávat vzduch od výfukových svodů a při teplém od svodů zavřeno a nasávat studený zepředu. je tlačena pružinou do polohy "od svodů ohrátý" a nějaká asi bimetalická pružina ji má otevírat. asi znáte.

Já mám i při zahřátém motoru klapku v poloze "nasávat ohřátý od svodů".
1) když ji vyřadím z činnosti a dám ji trvale na polohu "nasávat studený zepředu", pomužu si v jízdních výkonech nějak znatelně?
2) lze to nejak jednodušše nedestruktivně udělat?
3) obejdu se bez ní i v zimě? je mi jasné, že motor se v zimě ohřeje třeba až za o čtvrtinu delší čas. nevím, odhad cizí potěší

děkuji za info. auto má vysokou spotřebu oleje, chladící kapalina ubývá "dolít od MIN k MAX" jednou 7000 km, poslední měsíce je v ventilaci cítit zápach ale z motoru při otevření kapoty nic necítím. Prd to jede, na dálnici na rovině max 120 kmh (konstručkní 137 kmh). Jinak motor běží a startuje normálně (po sekundovém točení studeného, teplý hned), v zimě v létě


Naposledy upravil audis dne 21 srp 2010 21:03, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 09 srp 2010 16:52 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 18 zář 2008 11:40
Příspěvky: 196
Bydliště: Snina
Ja mam tu klapku stale v polohe aby nasavala studeny vzduch (samozrejme iba od jari do jesene). Na klapke je taky zubok, ktory umozni ju zaistit v tej polohe pomocou toho plastoveho kolika, ktory ma klapku otvarat. V zime to uz nechavam na tepelnej roztaznosti aby regulovala teplotu nasavaneho vzduchu. Ale nejak som zmenu vykonu nepostrehol, akurat v mojom pripade uz tak casto neblbne startovanie za tepla po dlhsej trase. A olej tiez mizne, asi uz je nacase vymenit gufera na ventiloch. V Tvojom pripade uz je asi KO aj tesnenie pod hlavou, ked Ti mizne chladiaca kvapalina. Nie su vnej nahodou aj stopy po oleji?

_________________
Ford Fiesta Classic MK3 1.3 ´96 SI mod, benzin 44kW, CFI, tmavomodra metaliza, cierne folie na zadnych sklach, chromove listy a spatne zrkadla, central na DO, elektr. predne okna, elektr. odomkynanie kufra, cira optika vzadu + cire bocne smerovky, predne hmlovky, zopar LEDiek v interiery, stresny spoiler, SI narazniky - a vymenena takmer polovica auta - uz asi len motor je povodny...
Muzicka v podani firiem Kenwood, B52, Fusion a Innovate

Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi, 96kW, rv.2004, 6-kvalt, GHIA vybava.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 09 srp 2010 19:11 
Offline
Forďák

Registrován: 21 zář 2008 20:16
Příspěvky: 68
Bydliště: hk
na ten zoubek a kolik se musim podivat. niceho takoveho jsem nenapadlo ze by se to dalo aretovat. je kle klapce debilni pristup.

ani se mi nedari rozdelat ten tubus sani. jen zlehka jednu stranu ty kolicky plastove horniho a dolniho tubusu ale ty druhe ne. horni viko tubusu zaboha nemohu oddelit od dolniho.

tak sem tam pred hodinou vzpricil kus plastu z pet lahve. prasarna ja vim ale nic lepsiho me nenapadlo..

mel sem sundane viko filtru vzduchuu, jsou tam stopy po oleji. motor v haji je, nevim cim vsim bude toho hodne. spotreba oleje litr nebo dva na tisic km.

ta chladici mozna unika vymenikem topeni. smrdi neco z ventilace kdyz je venku nad 15stupnu, kdyz to honim a poprve kdyz jsem vyjizdel kopec Jested.

zitra jedu opet obvykla trasa dalnic, nyni max 120kmh, z kopce 140kmh, tak uvidime ta klapka co zitra se zlepsi. chystam se zkusmo vycistit snimac objemu nasavaneho vzduchu dle jednoho webu o mondeach, az ho najdu ten snimac.

nejake tipy levne krome hop ze skaly?

edit v chlad. kapaline jsem si oleje nevsiml. kapalina je modra a pres stenu nadobky jsem si zbezne nic nevsiml. kapaliny mi meni maly servisak, ja nemam kde.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 09 srp 2010 19:44 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 18 zář 2008 11:40
Příspěvky: 196
Bydliště: Snina
Ten tubus rozoberies lahko pomocou dvoch plochych skrutkovacov, zapacis a pomalicky vypacujes plastove zubky, ide to celkom lahko, len to treba robit jemne.
Filter je po par tisic km od oleja aj u mna, je to kvoli tomu ze sa tam obcas dostane ak davas motoru zabrat cez odvetravane klukovky. Moja fiesta nema snimac objemu nasavaneho vzduchu (zeby MAF), ma len snimac teploty nasavaneho vzduchu a snimac tlaku nasavaneho vzduchu. Ten prvy je pod vstrekovanim od prepazky motora, do toho druheho vedie hadicky od motora, je umiestneny na prepazke.
To ze nevytiahnes na maximalnku je pravdepodobne tym, ze mas nizke tlaky na valcoch, pravdepodobne uz mas znicene gufera na ventiloch (to by vysvetlovalo aj ten olej).
Inak chladiaca kvapalina pre Fordy je predpisana ruzova a nie modra. Daj viecko dole na expanzke a uvidis ci su na hladine mastne fleky Ak ano, tak potom treba vymenit aj tesnenie pod hlavou. Tiez sa Ti bude vytvarat emulzia na viecku odvetravania klukovky.
Inak velky vykon od fiesty 1.1ky velmi necakaj, moja 1.3jka 44kW da v pohode 160, maximalne sla 180. Nemeral som este tlaky na valcoch, ale ako som pisal, kedze este stale po vymene tesneni na vani mizne nadalej olej, tak asi budu uz nacate aj u mna gufera. Snad to casom dam vymenit....

_________________
Ford Fiesta Classic MK3 1.3 ´96 SI mod, benzin 44kW, CFI, tmavomodra metaliza, cierne folie na zadnych sklach, chromove listy a spatne zrkadla, central na DO, elektr. predne okna, elektr. odomkynanie kufra, cira optika vzadu + cire bocne smerovky, predne hmlovky, zopar LEDiek v interiery, stresny spoiler, SI narazniky - a vymenena takmer polovica auta - uz asi len motor je povodny...
Muzicka v podani firiem Kenwood, B52, Fusion a Innovate

Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi, 96kW, rv.2004, 6-kvalt, GHIA vybava.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 09 srp 2010 20:07 
Offline
Forďák

Registrován: 21 zář 2008 20:16
Příspěvky: 68
Bydliště: hk
bilou emulzi na vicku oleje uz nemam. mel sem kdyz sem jezdil po meste, ted jezdim dalnice a zmizelo to.

stopy oleje v expanzni chladici zkontroluju zitra a ozvu se. ale myslim ze tam nic neni, servisak by se loni jiste zminil. proc tam nedava tu spravnou nevim, pomerne mu verim ze vi co kdy kde dela.

ten tubus a zaaretovat klapku zkusim taky v pristich dnech. ale je zakletej ten tubus, uz sem ho zkousel loni.

ten tvuj snimac tlaku vzduchu, to je synonymum pro vahu vzduchu = hmotnost vzduchu = objemu vzduchu, ne? spravne objemu vzduchu.

dekuji moc za rady.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 09 srp 2010 20:15 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 18 zář 2008 11:40
Příspěvky: 196
Bydliště: Snina
Obrazky maju lepsiu vypovednu hodnotu :D
Tato krabicka na prepazke je ten snimac tlaku nasavaneho vzduchu, nikdy som ho necistil a netusim ani ako vyzera, volnobeh je dobry, auto na tych 44 kW slusne taha, tak do neho radsej nepcham prsty:
Obrázek

Cistil som akurat snimac teploty nasavaneho vzduchu, ktory je pod vstrekovanim, bol strasne zaneseny necistotami.

Tu je ta zarazka, takto mam tu klapku uzavretu aby motor nenasaval v lete teply vzduch od zvodov:
Obrázek

Dratene sitko v tom viecku by malo byt bez emulzie, ak atm nieco je, tak to poriadne preplachni technickym benzinom a pozoruj ako dlho trva, kym sa tam vytvori vrstva emulzie:
Obrázek

Sorry za kvalitu fotiek, fotil som to mobilom, zabudol som zobrat fotak :oops:

Ku chladiacej kvapaline - kedysi bola predpisana modra, teraz sa odporuca pouzivat ruzovu, riedit v pomere 1:0,8 vodou.
Je to ako s olejom, povodne bol predpisany 15W40, potom 10W40 a teraz je prepisany 5W30 A1/B1.

_________________
Ford Fiesta Classic MK3 1.3 ´96 SI mod, benzin 44kW, CFI, tmavomodra metaliza, cierne folie na zadnych sklach, chromove listy a spatne zrkadla, central na DO, elektr. predne okna, elektr. odomkynanie kufra, cira optika vzadu + cire bocne smerovky, predne hmlovky, zopar LEDiek v interiery, stresny spoiler, SI narazniky - a vymenena takmer polovica auta - uz asi len motor je povodny...
Muzicka v podani firiem Kenwood, B52, Fusion a Innovate

Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi, 96kW, rv.2004, 6-kvalt, GHIA vybava.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 09 srp 2010 20:42 
Offline
Forďák

Registrován: 21 zář 2008 20:16
Příspěvky: 68
Bydliště: hk
mockrat diky za foto, cenim si toho. ted sem z pocket pc, kouknu na to v pristich dnech z pocitace.

tak ja nevim co mam ja za snimace: dle autoelit a dle for jsem myslel jen ze mam snimace: objemu vzduchu (vaha vzduchu), teploty chladici, otacky klikovky asi.

moje vicko na hlave neni derovane. je jaksi plne a vede z nej hadice do sani.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 09 srp 2010 20:45 
Offline
Forďák

Registrován: 21 zář 2008 20:16
Příspěvky: 68
Bydliště: hk
kde bydlis? zitra jedu trinec, fm, novy jicin, oloumouc, mohelnice, vysoke myto hradec. mohl bych se stavit na vysvetleni me techniky? knihu jaknato mam doma :(


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10 srp 2010 08:05 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 18 zář 2008 11:40
Příspěvky: 196
Bydliště: Snina
audis píše:
kde bydlis? zitra jedu trinec, fm, novy jicin, oloumouc, mohelnice, vysoke myto hradec. mohl bych se stavit na vysvetleni me techniky? knihu jaknato mam doma :(

Nuz bydlisko mam uvedene pod nickom, ale to by si si musel spravit velmi velku zachadzku na vychod :)
Knihu mam tiez, ale info vetsinou cerpam z fora.
Co sa tyka toho viecka, tak plne neni pokial z neho vedie hadica do sania, vo vnutri je drotene sitko, skus sa na to pozriet este raz.
Este taky detail - menil si uz ten vzduchovy filter? Neni nahodou uz dost zaneseny?

_________________
Ford Fiesta Classic MK3 1.3 ´96 SI mod, benzin 44kW, CFI, tmavomodra metaliza, cierne folie na zadnych sklach, chromove listy a spatne zrkadla, central na DO, elektr. predne okna, elektr. odomkynanie kufra, cira optika vzadu + cire bocne smerovky, predne hmlovky, zopar LEDiek v interiery, stresny spoiler, SI narazniky - a vymenena takmer polovica auta - uz asi len motor je povodny...
Muzicka v podani firiem Kenwood, B52, Fusion a Innovate

Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi, 96kW, rv.2004, 6-kvalt, GHIA vybava.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 21 srp 2010 20:58 
Offline
Forďák

Registrován: 21 zář 2008 20:16
Příspěvky: 68
Bydliště: hk
omlouvám se za pozdní odpověd, až ted jsem se dostal k tomu.

1) klapka je vyřešená. žádnou zarážku tam nemám, ale demontoval jsem násosku sání, prostříkl mechanismus klapky a prostříkl ten bimetalový teplotní regulátor (dírku kam zajíždí a vyjíždí ta osička) klapky WD40kou a světe div se, funguje to. při okolní teplotě 25°C je klapka zlehka pootevřená na nasávání teplého od motoru. Je to správný stav?

tu vodu.... zeptám se mechanika, ale asi to nechám na něm, duvěřuju mu. víčko kdyžtak ěnkdy pročistím. vzduchový filtr měněn před 15 tis km.

2) chystám se na vyčištění čidla objemu nasávaného vzduchu (váha vzduchu) dle návodu na jednom foru, kde to maník dělal na mondeu motocí štětečku a WD40. Dle autoelit bych ji měl mít taky. fakt ji mám? a kde? děkuji. tam na stěne motoru cosi je ale nějak jsem si nebyl jistý že to je fakt ono. měla by vypadat dle Elitu takto
http://www.elitecat.cz/ArticleDetail.as ... eId=100754
http://www.elitecat.cz/ArticleDetail.as ... eId=100754

Když jsem měl otevřený box sání s filtrem, moc sem tam neviděl, jen cosi asi jako vstřikování a škrtící klapku, ale nezdálo se mi, že by bylo takto krásně přístupné to vstřikování. (je to jednobod)

3) kde najdu potenciometr škrtící klapy? že bych ho také prosříknul?
http://www.elitecat.cz/ArticleDetail.as ... eId=100754

v Jaknato o snímači objemu a pocenciometru nic nepíšou. kdybych se zase neozval, tak čekám až bud mít čas se v tom vrtat.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24 srp 2010 13:56 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 18 zář 2008 11:40
Příspěvky: 196
Bydliště: Snina
Potenciometer skrtiacej klapky sa neprestriekava, je v puzdre :D
Ten snimac teploty nasavaneho vzduchu som vykrutil a vycistil technickym benzinom, WDcko je mazadlo, neviem ci bol dobry napad ho cistit prave nim.
Este otazocka - katalyzator nie je nahodou rozsypany? Ja som dal vcera navarit univerzal a auto teraz razantnejsie ide do otacok. V povodnom to uz pekne hrkalo a co som este utrhol prirubu predneho dielu vyfuku na obrubniku doslo na vymenu tych povodnych casti vyfukoveho potrubia, co tam este zostali.

_________________
Ford Fiesta Classic MK3 1.3 ´96 SI mod, benzin 44kW, CFI, tmavomodra metaliza, cierne folie na zadnych sklach, chromove listy a spatne zrkadla, central na DO, elektr. predne okna, elektr. odomkynanie kufra, cira optika vzadu + cire bocne smerovky, predne hmlovky, zopar LEDiek v interiery, stresny spoiler, SI narazniky - a vymenena takmer polovica auta - uz asi len motor je povodny...
Muzicka v podani firiem Kenwood, B52, Fusion a Innovate

Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi, 96kW, rv.2004, 6-kvalt, GHIA vybava.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24 srp 2010 20:18 
Offline
Forďák

Registrován: 21 zář 2008 20:16
Příspěvky: 68
Bydliště: hk
děkuju za radu na to čidlo objemu vzduchu.

katalyzátor je asi v riti, protože mám vysokou spotřebu oleje. Nový za tisíce kupovat nebudu, investice nemá cenu,.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 26 srp 2010 22:56 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 18 zář 2008 11:40
Příspěvky: 196
Bydliště: Snina
audis píše:
katalyzátor je asi v riti, protože mám vysokou spotřebu oleje. Nový za tisíce kupovat nebudu, investice nemá cenu,.

Tak to asi zistis pri emisiach...i ked moj presiel pred pol rokom, no maly naraz do neho mu bol osudnym. Univerzal nestoji az tak vela, hlavne ak mas este potrubie pri nom v dost slusnom stave, tak by to nemal byt problem lahko navarit.
Ja som so svojim univerzalom zatial spokojny, nabehal som s nim necelych 500 km a mam pocit ze auto sa stalo o dost sviznejsie (v ramci tych uzasnych 44kW), co je dost citit hlavne pri predbiehani. Ale to zavisi asi od Teba a hlavne od toho, ci si chces to auto ponechat.

_________________
Ford Fiesta Classic MK3 1.3 ´96 SI mod, benzin 44kW, CFI, tmavomodra metaliza, cierne folie na zadnych sklach, chromove listy a spatne zrkadla, central na DO, elektr. predne okna, elektr. odomkynanie kufra, cira optika vzadu + cire bocne smerovky, predne hmlovky, zopar LEDiek v interiery, stresny spoiler, SI narazniky - a vymenena takmer polovica auta - uz asi len motor je povodny...
Muzicka v podani firiem Kenwood, B52, Fusion a Innovate

Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi, 96kW, rv.2004, 6-kvalt, GHIA vybava.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 26 srp 2010 23:22 
Offline
Forďák

Registrován: 21 zář 2008 20:16
Příspěvky: 68
Bydliště: hk
kat. je nejspis v riti. emise mam poresene obloukem. jestku kat stoji dvojku az ctyrku, tak to fakt nema u me cenu investroval.

klapka sani a jeji regulace kterou jsem pred tydnem rezil: rozhybani se podarila castecne, nyni pri vvenkovnich teplotach 13 - 30 st, klapka je pri venkkoovnich 25 st. a 200 km jizdy otevrena pro nasos zvenku jen z 1/2.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 02 zář 2010 16:34 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 18 zář 2008 11:40
Příspěvky: 196
Bydliště: Snina
Zozen si cely funkcny ten "chobot" sania a budes mat pokoj. Ja ani netusim ci moj spravne funguje, osobne ho prepinam medzi letnym a zimnym rezimom :D

_________________
Ford Fiesta Classic MK3 1.3 ´96 SI mod, benzin 44kW, CFI, tmavomodra metaliza, cierne folie na zadnych sklach, chromove listy a spatne zrkadla, central na DO, elektr. predne okna, elektr. odomkynanie kufra, cira optika vzadu + cire bocne smerovky, predne hmlovky, zopar LEDiek v interiery, stresny spoiler, SI narazniky - a vymenena takmer polovica auta - uz asi len motor je povodny...
Muzicka v podani firiem Kenwood, B52, Fusion a Innovate

Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi, 96kW, rv.2004, 6-kvalt, GHIA vybava.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 02 zář 2010 23:57 
Offline
Forďák

Registrován: 21 zář 2008 20:16
Příspěvky: 68
Bydliště: hk
když koupím NOVÝ CHOBOT, u forda, bude stát 2 - 4000 kč, čímž zvýším cenu vozu více než 2x, a to nemá cenu. kupoovat ojetý též nemá smysl.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 03 zář 2010 15:17 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 18 zář 2008 11:40
Příspěvky: 196
Bydliště: Snina
audis píše:
když koupím NOVÝ CHOBOT, u forda, bude stát 2 - 4000 kč, čímž zvýším cenu vozu více než 2x, a to nemá cenu. kupoovat ojetý též nemá smysl.

Nuz novy som nemyslel, postacil by aj z nejakej prehnitej fiesty, hlavne je aby bol funkcny.

_________________
Ford Fiesta Classic MK3 1.3 ´96 SI mod, benzin 44kW, CFI, tmavomodra metaliza, cierne folie na zadnych sklach, chromove listy a spatne zrkadla, central na DO, elektr. predne okna, elektr. odomkynanie kufra, cira optika vzadu + cire bocne smerovky, predne hmlovky, zopar LEDiek v interiery, stresny spoiler, SI narazniky - a vymenena takmer polovica auta - uz asi len motor je povodny...
Muzicka v podani firiem Kenwood, B52, Fusion a Innovate

Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi, 96kW, rv.2004, 6-kvalt, GHIA vybava.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 05 kvě 2012 10:01 
Offline
Nováček

Registrován: 05 kvě 2012 09:52
Příspěvky: 3
-daggy- píše:
Potenciometer skrtiacej klapky sa neprestriekava, je v puzdre :D
Ten snimac teploty nasavaneho vzduchu som vykrutil a vycistil technickym benzinom, WDcko je mazadlo, neviem ci bol dobry napad ho cistit prave nim.
Este otazocka - katalyzator nie je nahodou rozsypany? Ja som dal vcera navarit univerzal a auto teraz razantnejsie ide do otacok. V povodnom to uz pekne hrkalo a co som este utrhol prirubu predneho dielu vyfuku na obrubniku doslo na vymenu tych povodnych casti vyfukoveho potrubia, co tam este zostali.



Já jsem ve váze vzduchu ty dva titěrné termorezistory čistil isopropylalkoholem, tech. benzin bude asi taky OK. Po delší době se na tom vyhřívaném (druhé je referenční nevyhřívané, to bývá OK) připeče mastný prach a je celé zapouzdřené v černém hnusu, který by teoreticky mohl vychylovat snímané hodnoty. Každopádně opatrně při demontáži a váhu rozebírat jen nad stolem. Jak vám to spadne na ty bodobě navařené tyčinky, můžete to celé vyhodit.

_________________
Fiesta Mk. IV 1.3i Endura-E 44kW@49kW 101Nm@110Nm custom CZ+DO+alarm+vystř. klíč, int.+DO zámek kufru, man. klima, aniontový ionizér, Visteon 6000 CD s MP3 + ovl. pod volantem, otáčkoměr, nez. topení s ovl. přes GSM, mlhovky, třetí brzd. světlo s programovatelným přerušovačem a mnoho dalšího... ptejte se, předám zkušenosti!


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz