Ptal jsem se abych nepsal zbytečně...
Tohle byla první věc, na kterou jsem se vrhal, když jsem pořídil tu káru pekelnou... Oprava jednoduchá a radost to udělá taky. Hodiny mi nesvítily ani po výměně žárovičky, tak jsem se na ně vrhnul... žárovka je zapojená v sérii s (většinou spálenym) odporem (asi aby k opravě byl nutný zásah autorizovaného servisu Lukas)
Nijak jsem to neřešil, dal jsem tam 0R1/500mW a klasickou žárovku, 12V jako je všude jinde v palubce.
No a pak u kamarádovo a u mýho bejvalýho služebního esca pickupa jsem řešil hodiny, který se zpožďovaly, zastavovaly a podobně. V obou případech zdrojem všech problémů byla deska plošných spojů hodin, respektive hodně studeňáků, takže jsem to komplet přeletoval a bylo po problému.
Počkej ale možná jsem psal beztak zbytečně..
Znova jsem si přečet... Tam je pořád stejný napájení (trvalejch +12V) akorád se světlama se rozsvěcí žárovička... Tyjo to je zajímavý
Podle mě tři reálný možný příčiny:
1) Při zapnutym motoru větší chvění, studeňáky na plošňáku hodin maj oslavu (sám tomu nevěřim, ale napadlo mě to)
2) Změna napětí - Při nastartování se Ti zvýší napětí na palubě vozu a hodinám to dělá problém... (taky podle mě hovadina, ale napadlo mě to)
3) Nějaký rušení, výkyvy, zvlnění, pískání a podobně od altíku, nebo odkudkoliv od jinud a už nefunkční FILTRAČNÍ KONDENZÁTOR na desce hodin (taky se mi to nezdá...)
4) Při zapnutym motoru je přecejen větší odběr na jedný +12V větvi, která je společná zrovna s hodinama a zrovna tahle cesta je obohacena studeňákem v pojistkovce (moje oblíbenkyně), nebo někde po cestě.
Zrovna tak to může bejt jenom blbá kostra. (tohle zní nadějně reálně)
Každopádně mě zajímá, kde je chyba, jestli na to přijdeš, určitě dej vědět. A jestli na to nepřijdeš, chci to vidět, záhady jsou supr věc..
Jinak nejjednodušší - zkusit to s jinejma hodinama, když by to chodilo, vyměnit hodiny, když ne, nechat si hodiny a vyměnit auto
zase vtipná kaše...