fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 20 čer 2024 14:26

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: ruční žhavení
PříspěvekNapsal: 01 říj 2009 15:19 
Offline
Nováček

Registrován: 25 úno 2008 20:58
Příspěvky: 49
Bydliště: Hradec n. Mor.
Ahoj,
mám malý problém. Asi před třemi léty mi za jízdy zůstalo sepnuté žhavící relé. Kontrolka zhasla čili jsem nic netušil, než jsem vypnul motor a chvíli jej chtěl znovu nastartovat. Baterka byla již mrtvá. Baterku jsem dobil a dal jiné starší relé. Jezdil jsem v pohodě další půlrok. Až jednoho rána jsem šel do auta a opět baterka prázdná. Nechápu, jak to mohlo žhavit při vypnutém klíči!!! Po dobítí a nastartování jsem zjistil, že svíčky žhaví stále a relátko pořád cvakalo, až docvakalo a zůstalo navždy sepnuté. Takže jsem to řešil tak, že jsem nažhavil - nastartoval- ručně odpojil konktor relé a jel. Tak to funguje už dva roky a bez problémů.

No ale pořád lézt pod kapotu se mi už nechce. Já bych chtěl to žhavení udělat na spínací knoflík. Tzn. konektor bych nechal zasunutý na relátku, ale pouze kabel s přívodním proudem bych přerušil natáhl káble do kabiny a propojil na knoflíku. Jenže tady je problém, že do relé jde tuším pět kablíků, jeden z nich je stále pod proudem (i při vypnutém zapalování). A teď kdo ví , který mám přerušit na ten knoflík. Kdo budete vědět, zkuste vyjádřit své názory, prosím. Děkuji a Fordu zdar

P.S. Mám 1,6D, Escort. Nové relé nechci, už dvakrát mě to vypeklo, když jsem to nejméně očekával. Ještě, že máme Trabanta - nikdy si nevymýšlel a jel, když bylo třeba :lol:

_________________
Ford Escort 1,6D, 1987


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ruční žhavení
PříspěvekNapsal: 01 říj 2009 20:54 
Offline
Nováček

Registrován: 25 úno 2008 20:58
Příspěvky: 49
Bydliště: Hradec n. Mor.
Tak jak jsem tady prolézal potíže se žhavením, tak jsem se dozvěděl, že do relé vede čistě hnědý drátek (je takový tenčí)- trvalá kostra- psal to nějaký Walker. Takže jestli to dobře chápu, tak pokud tento drátek přeruším, tak relé nebude funkční a v žádném případě nebude žhavit. A když jej pak propojím ručně knoflíkem, tak by to mělo začít žhavit a rozsvítit kontrolku, ne?
Prosím poraďte Vy, co těm drátům rozumíte. Díky

_________________
Ford Escort 1,6D, 1987


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ruční žhavení
PříspěvekNapsal: 06 říj 2009 16:01 
Offline
Nováček

Registrován: 25 úno 2008 20:58
Příspěvky: 49
Bydliště: Hradec n. Mor.
No tak chlapi, neříkejte, že nikdo se nehrabal v relátku, prosím!!!

_________________
Ford Escort 1,6D, 1987


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ruční žhavení
PříspěvekNapsal: 12 říj 2009 01:10 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 led 2007 16:08
Příspěvky: 392
Bydliště: Tábor
No to pouze v případě, že je rele funkční a nezůstává "viset" i bez spínacího napětí...
Jestli je seplé stále, tak nepomůže noc jiného, než zapínat napěti "natvrdo" na žhaviče a 70A přes vypínač není dobrý nápad...

_________________
Ford Galaxy mkI 1.9 TDi 81kW rv. 98, 190 000km, krom pal. PC plná palba + morette
Ford Mondeo combi mkI 1.8 TD rv.94 - 280 000 km :-) Srnka & gafa styling
minulost:
Ford Esc.-ORION 1.8D rv.91 - mrtev a odstaven
š. 120 užovka, š.130 LPG, Ford Sierra 1.8 3.dv atmosfera s LPG


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ruční žhavení
PříspěvekNapsal: 12 říj 2009 10:21 
Offline
Nováček

Registrován: 25 úno 2008 20:58
Příspěvky: 49
Bydliště: Hradec n. Mor.
pisty: Asi jsi poznal, že jsem z elektriky jelen :( Ale přece nějak to musí jít, vždyť kolik starších vozů bylo žhaveno přes knoflík! Jak to tam bylo řešeno?

Já se v tom moc nevyznám, ale není svým způsobem i spínací skříňka takovým spínačem? Já jsem si tedy bláhově myslel, že ikdyž je relé trvale sepnuto, tak pokud má přerušenou kostru, je v podstatě nečinné. Je to tak? A v kostřícím kabelu asi moc velký proud není, když je tenoučký (tedy pokud je to on). Natvrdo by to nebylo, bylo by to přesto relé, jen bych mu knoflíkem spínal tu kostru.

Nevím, asi jsem vůbec nepochopil funkci relé, chtělo by to malý exkurz.

_________________
Ford Escort 1,6D, 1987


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ruční žhavení
PříspěvekNapsal: 12 říj 2009 10:49 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 led 2007 16:08
Příspěvky: 392
Bydliště: Tábor
Relátko má dvě části A - "spínanou" a B -"spínací"
A) spínaná je vlastně to co by se dalo nahradit vypínačem
B) Spínací je vlastně tvuj prst, kterej ten čudlík zmáčkne - je to realizovaný malym elektromagnetem...

Dřív se opravdu dělalo žhavení na čudlík, ale tím čudlíkem jsi jen spínal obyčejné relátko...
Dnes jsou relátka "časovací", sama odpadnou po nažhavení...

Takže pokud je relátko stále seplé "mechanicky" - tzn kontakty jsou jakoby "svařené" k sobě nepomůže ti přerušit zem, páč to jej jako kdyby se ti zamáčkl čudlík a zůstal zaplej a ty bys dal jen prst pryč a čekal, že se to vypne...

Takže pokud si to chceš předělat na čudlík, dej tam klasické relé...
Teoreticky můžeš použít i současné, pokud ti po odpojení země "odpadne" - rozepne - cvakne....

_________________
Ford Galaxy mkI 1.9 TDi 81kW rv. 98, 190 000km, krom pal. PC plná palba + morette
Ford Mondeo combi mkI 1.8 TD rv.94 - 280 000 km :-) Srnka & gafa styling
minulost:
Ford Esc.-ORION 1.8D rv.91 - mrtev a odstaven
š. 120 užovka, š.130 LPG, Ford Sierra 1.8 3.dv atmosfera s LPG


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ruční žhavení
PříspěvekNapsal: 12 říj 2009 11:51 
Offline
Nováček

Registrován: 25 úno 2008 20:58
Příspěvky: 49
Bydliště: Hradec n. Mor.
Pisty děkuji. Jsi jedinný, který na toto téma odpověděl.
Jen nevím jaké je to obyčejné relé. Koupím ho v obchodě s autoelektrikou? Jaké má mít hodnoty ampér. Jinak to současné už nečasuje nic, snad jen kontrolku žhavení, ale už nikdy necvakne a nevypne. Navíc, když si to teď nechám odhadem nažhavit trošinku déle (pár vteřinek), jsou například studené starty na jedno otočení, což je strašně fajn. Jenže potom musím jít k motoru a stáhnou konektror, aby přestal žhavit.

_________________
Ford Escort 1,6D, 1987


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ruční žhavení
PříspěvekNapsal: 12 říj 2009 11:57 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 led 2007 16:08
Příspěvky: 392
Bydliště: Tábor
Zkus vzít tu zem a přerušit jí - přecvaknout jí - jestli to nebude žhavit, tak máš vyhráno - stačí už jen natáhnout drátky k vypínači a máš ruční žhavení, jestli bude žhavit furt, opravdu ti nezbyde nic jiného, než to předělat na jiné relé, nebo koupit na vrakáči jiné, které se (když budeš mít kliku) hned neposere...

_________________
Ford Galaxy mkI 1.9 TDi 81kW rv. 98, 190 000km, krom pal. PC plná palba + morette
Ford Mondeo combi mkI 1.8 TD rv.94 - 280 000 km :-) Srnka & gafa styling
minulost:
Ford Esc.-ORION 1.8D rv.91 - mrtev a odstaven
š. 120 užovka, š.130 LPG, Ford Sierra 1.8 3.dv atmosfera s LPG


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ruční žhavení
PříspěvekNapsal: 12 říj 2009 12:09 
Offline
Nováček

Registrován: 25 úno 2008 20:58
Příspěvky: 49
Bydliště: Hradec n. Mor.
Dík vyzkouším to. Jen musím zjistit, jestli je ten tenky čistě hnědý drátek opravdu zem. Někdo, tuším Walker, psal, že jo. Jinak jej musím opravdu přestřihnout, protože buď jsem tak blbý nebo mladý, ale nepřišel jsem na žádnou slušnou metodu, jak kabel vytáhnoutz konektoru. Je to tak nějaké zacvaklé a prostor takový, že se tam nedostanu ani šídlem.

Jinak ten vrakač mě už vyléčil. Poprvé jsem tam relé koupil a do půl roku bylo tam, kde to staré. A to za něj chtěli 500,-.

_________________
Ford Escort 1,6D, 1987


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ruční žhavení
PříspěvekNapsal: 12 říj 2009 12:11 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 led 2007 16:08
Příspěvky: 392
Bydliště: Tábor
Jestli to psal Walker, bude to pravda, ten myslim sestaví diesl od forda i poslepu :-)
Mrknu se ti odpoledne na žhavící relé u mě, budou podobný...

_________________
Ford Galaxy mkI 1.9 TDi 81kW rv. 98, 190 000km, krom pal. PC plná palba + morette
Ford Mondeo combi mkI 1.8 TD rv.94 - 280 000 km :-) Srnka & gafa styling
minulost:
Ford Esc.-ORION 1.8D rv.91 - mrtev a odstaven
š. 120 užovka, š.130 LPG, Ford Sierra 1.8 3.dv atmosfera s LPG


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 35 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz