fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 15 čer 2024 23:02

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Nedobíja na správnu hodnotu
PříspěvekNapsal: 05 črc 2010 18:38 
Offline
Nováček

Registrován: 24 zář 2009 19:52
Příspěvky: 27
Ahojte, prečítal som tu už vela článkov ale môj problém to neriešilo. Menil som spojku a mal som motor na komplet vonku. Možno som aj niečo zle zapojil. Pri štartovaní kontrolka dobíjania svieti jasno. Po natočení motora svieti strašne slabo. Už to ma zaujalo a zistil som že nedobíja. Pri chode motora začne na 11V a klesá/ kolísa. Ďalší pokus o naštartovanie je marný vycucne baterku až na 5V a nepretočí.

Je to relátko? a kde by som ho našiel aby som ho skontroloval?
Špatne zapojené? pošlem foto ak bude nejaké podozrenie.
Niečo na alternátore? Pred odpojením všetko OK.
Batéria nová cca pol roka.

Kontakty očistené, na alternátore aj na kostre.

Mám aj problém pri ventilátore kúrenia keď tam dám poistku štartér ani necvakne. Vytiahnem všetko je OK. Nejaká spojitosť?

Díky za rady.

_________________
Ford escort Mk.4 1987, 1,6L benzín injection, (XR3i) trojdverový
sport katalyzátor, rezonátor a ladený výfuk Remus.Prevodovka 1/2 krátka, športová spojka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nedobíja na správnu hodnotu
PříspěvekNapsal: 09 črc 2010 18:08 
Offline
Nováček

Registrován: 16 úno 2010 18:50
Příspěvky: 23
Mas tam asi skrat, omeraj si aj odber z baterky pri roznych spotrebicoch(pozor pri niektorych je ten odber velky= cez 10A odporrucam kliestovy merak) a otoceniach kluca bez beziaceho mototora. Baterka aj bez alternatora dokaze dlho tahat motor. Omeraj si aj napetie priamo na alternatore za chodu motora na volnobeh/zvysene otacky zo zatazou a bez.

_________________
ESC 97, 1.4 55kw


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nedobíja na správnu hodnotu
PříspěvekNapsal: 09 črc 2010 18:53 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 18 čer 2005 21:18
Příspěvky: 1723
Ani baterku nezapojuj, dej na kontakty místo ní nabíječku tá má jistič. Postupně zapínej a vypínej spotřebiče a kontroluj ampérmetr dobíječky. Nakonec zapni klíček zapalování NESTARTUJ, a kontroluj ampérmetr - zde určitě dojde k vypnutí jističe přetížením ampérama. Dle mne máš špatně napojený alternátor - baterka nebo startér - baterka , jde ti + s alternátoru proti - baterky , jelikož výkon baterky přetlačí výkon alternátoru tak nejprve vyletí napětí v síti na 11 V ale alternátor to snižuje a vybije baterku na těch 5 V. :shock:

_________________
MAXI FERDA -Mondeo Ghia 2.0 107Kw, 2001, kombi, stříbrná metalíza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nedobíja na správnu hodnotu
PříspěvekNapsal: 09 črc 2010 22:06 
Offline
Nováček

Registrován: 24 zář 2009 19:52
Příspěvky: 27
Ahoj, vyzerá to byť rozumná úvaha ako to otestovať. Zatial som nič nerobil iba nabyl baterku a kontroloval čo sa dá. Takže keď mi vyhodí poistku na nabíjačke určite je niečo špatne zapojené. Až keď nebude vyrážať môžem nahodiť baterku a otestovať. Vďaka, pomôže to. Zajtra sa na to vrhnem. Potom napíšem na čo som prišiel. Mohlo by to byť aj relé? Že by neprepínalo podľa stavu doby :smt006 tia?

balu píše:
Ani baterku nezapojuj, dej na kontakty místo ní nabíječku tá má jistič. Postupně zapínej a vypínej spotřebiče a kontroluj ampérmetr dobíječky. Nakonec zapni klíček zapalování NESTARTUJ, a kontroluj ampérmetr - zde určitě dojde k vypnutí jističe přetížením ampérama. Dle mne máš špatně napojený alternátor - baterka nebo startér - baterka , jde ti + s alternátoru proti - baterky , jelikož výkon baterky přetlačí výkon alternátoru tak nejprve vyletí napětí v síti na 11 V ale alternátor to snižuje a vybije baterku na těch 5 V. :shock:

_________________
Ford escort Mk.4 1987, 1,6L benzín injection, (XR3i) trojdverový
sport katalyzátor, rezonátor a ladený výfuk Remus.Prevodovka 1/2 krátka, športová spojka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nedobíja na správnu hodnotu
PříspěvekNapsal: 10 črc 2010 05:39 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 18 čer 2005 21:18
Příspěvky: 1723
I půl hodiny nastartovaný motor ti nemůže bez skratu sundat baterku na 5 V .Jestli nemáš na nabíječce ampérmetr, tak tam dej měřák mezi nabíječku a kebel.:shock:

_________________
MAXI FERDA -Mondeo Ghia 2.0 107Kw, 2001, kombi, stříbrná metalíza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nedobíja na správnu hodnotu
PříspěvekNapsal: 10 črc 2010 21:55 
Offline
Nováček

Registrován: 24 zář 2009 19:52
Příspěvky: 27
balu píše:
I půl hodiny nastartovaný motor ti nemůže bez skratu sundat baterku na 5 V .Jestli nemáš na nabíječce ampérmetr, tak tam dej měřák mezi nabíječku a kebel.:shock:


Takže, dnes som na to pozrel, premeral a našiel som prerazenú izoláciu a išlo mi to do skratu o kostru. Spravil som to a zároveň som mal už vonku alternátor tak som ho prečistil kontakt na uhlíky zaoxidovaný a tak podobne. Dobíja. Ale iba na 12,5V aj pri vyších otáčkach.Takže asi nový alternátor, aj tak som mal v pláne silnejší nakoľko tam mám náročné audio. Len ma troška zaráža, keď vypnem motor napätie stúpne skoro na 13V. Ale nevybíja. A to je hlavné :D
Díky za radu, ten trik z tou nabíjačkou mi pomohol. Aspoň som vedel, že to stále nieje OK. :D :D :D

_________________
Ford escort Mk.4 1987, 1,6L benzín injection, (XR3i) trojdverový
sport katalyzátor, rezonátor a ladený výfuk Remus.Prevodovka 1/2 krátka, športová spojka


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz