Jestli měla baterka 2V, tak je dead a pokud nemáš v síti 12V, tak od auta nemůžeš čekat, že se bude chovat zopůsobně - široké spektrum tebou popisovaných problémů ostatně mluví za sebe.
Otázka je, proč baterka udělala pápá - jestli sešla věkem, nebo ji něco pomohlo, to musíš najít. Může ti to blbě dobíjet (alternátor, kabely od altíku, startéru), můžeš tam mít někde zvýšený odběr ten se taky nezjeví jen tak, pokud jsi se v tom nevrtal a něco s elektrikou nedělal (třeba i měnil rádio), tak se někde 'vyrobil' svod. U Šopka jsou haluze v elektrice notoricky známý problém - první krok, půjčit si někde ok baterku, zkontrolovat obě pojistkovky - zvlášť ta v motorovém prostoru si ráda hraje na 'elektron sem, elektron tam, co já s ním dnes udělám'. A pak pátrat
Jinak kamarád má recht, že se po vybití baterky (vymazání adaptací z řídící jednotky) musí motor znovu naučit jezdit - ale to není nijak drastický proces, normální člověk to u zdravého auta prakticky ani nepozná. Jenže pokud čidla nemají pod sebou slušnou voltážní základnu, tak do eec pouštějí nesmyslné hodnoty, které eec akorát víc doblbnou, nebo na ně tím spíš hází bobek - proto ti to s odpojenou vahou jede jakoby lépe.