fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 01 srp 2024 14:31

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Předřadný odpor ventilátoru topení
PříspěvekNapsal: 01 srp 2006 11:58 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 dub 2005 00:26
Příspěvky: 283
Bydliště: okr. Náchod
Tak doufám, že nebudu pranýřován za založení topicu, ale fakt jsem uspokojivou odpověď nenašel :-)

Mám takový problém s ventilátorem. Tedy já ne, ale můj kamarád, který má Escortíka 1.6, r.v.98 a klimatizaci. Nefrčí mu ventilátor na rychlostní stupně 1 a 2. Z diskuzí tady už jsem pochopil, že bude nejspíš v háji předřadný odpor, který by měl být umístěný na samotném ventilátoru topení. 3. stupeň pak jde proto, že je zapojený přímo na 12V bez onoho odporu. Problém ovšem je, že ten motorek nemůžeme nikde objevit :shock: U mé 1.4 se to zdá zcela bez problému a přesně podle popisu v Etzoldovi - motorek je hned pod krycím plastem a dokonce na něj i od baterky či ABS vidím, ale tady, u této 1.6 je tam taková velká topná skříň. na vršku je víčko, které se dá sejmout, ale po motorku ani vidu! Pohmatem skříně se mi zdá, jakoby byl motorek umístěný někde dole, jakoby z kabiny, ale opravdu nevím :( Nevíte někdo jak se k němu dostat? Je předřadný odpor opravdu přímo na motorku? A když už se k němu dostanu dá se ten odpor vyměnit za nějaký běžný, normálně koupitelný anebo jeto zase nějaká Henryho specialita?

_________________
Ford Escort combi 1.4i CVH PTE, 55 kW, r.v. 96, Al kola 195/50 R15, LPG (SGI)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 srp 2006 17:07 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Něco je tu:
http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=5841

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 srp 2006 06:50 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Na tech fotkach to je krasne videt.Nemusis ani nic rozdelavat.Jen sundat tu krabicku(asi 3x8x3cm)co je na te zakulacene strane(pokud ji tam mas).Je hned u prepazky, co nejblize motoru.

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 srp 2006 09:28 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 dub 2005 00:26
Příspěvky: 283
Bydliště: okr. Náchod
Ano, návod toho Poláka jsem už viděl, ale právě se mi zdálo, že tam je to takové, jako to mám já na svém autě, kdyžto na té 1.6 s klimou je to jiné. Ale jako návod na demontáž to je vynikající - děkuju!
Jinak nám pomohly ty fotky rotursofta - na nich je hezky vidět demontovaný kryt ventilátoru (který je opravdu nahoře a ne dole, jak se nám zdálo :oops: ) i ta krabička, o které píše Karel. Opravdu šla sundat a pod konektorem, který v ní je, jsou dva odpory drátové (teda jestli to jsou odpory, ale co by to bylo jiného?) a jeden odpor klasický. Ty drátové jsou průchozí a zdají se být v pořádku, ale ten trubkový je nějaký očouzený a moc se mi nedaří přečíst jeho hodnotu - nevíte někdo jak velkou ohmickou hodnotu by měl mít :?: Myslím si totiž, že půjde za pár desetikorun koupit a vyměnit - ve Fordu mi do telefonu řekli, že ta destička s odpory totiž na Escorta stojí 1500 :shock:

_________________
Ford Escort combi 1.4i CVH PTE, 55 kW, r.v. 96, Al kola 195/50 R15, LPG (SGI)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 srp 2006 11:29 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 dub 2005 00:26
Příspěvky: 283
Bydliště: okr. Náchod
Blbost, po dalším zkoumání bych řekl, že ty kroucené dráty jsou odpory na jednotlivé rychlosti a to, co jsem považoval za trubkový odpor bude zřejmě tepelná pojistka :!: Nevím ale, jestli se mi povedlo správně přečíst její hodnotu 121 st. :?:

_________________
Ford Escort combi 1.4i CVH PTE, 55 kW, r.v. 96, Al kola 195/50 R15, LPG (SGI)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 srp 2006 06:23 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Ja myslel foto od rotursofta a ne polaka,ten nema klimu.Odpor nevim(hodnota) nezkoumal jsem to.

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 srp 2006 08:15 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 dub 2005 00:26
Příspěvky: 283
Bydliště: okr. Náchod
Tak pánové díky :smt023 Opravdu to malé byla tepelná pojistka! Za 39,- Kč jsme koupili novou, zabudovali a otáčky fungují tak jak mají :-) A ve Fordu by vyměnili celý plošňáček i s odpory = 1500 + práce :smt067 :lol:

_________________
Ford Escort combi 1.4i CVH PTE, 55 kW, r.v. 96, Al kola 195/50 R15, LPG (SGI)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 srp 2006 18:55 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
No to de ten cenovej rozdil.Vidis ,dalsi zkusenost pro ostatni.

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: super
PříspěvekNapsal: 16 srp 2006 08:57 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 02 črc 2005 09:09
Příspěvky: 70
Bydliště: Střední Čechy
tenhle tejden se mi stalo to samý, jdu na to. ste šikuláci. :wink:

_________________
Actual: Mondeo, r.02, 2,0 TDCI, 130 PS, 4-dvéř, Diamond white, 225-40-18", ST PACKET, klimatronic, tempomat.
History: Escort, r.98, 1,6 Zetec 16V, 90 PS, 3-dvéř, Diamond white, 195-50-15", podsvícené tacho, klima, laděný konec "100".
History: Escort XR3i 1,8 Zetec 16V, 130 PS r.92. black, OZ racing 15"
History: BMW 3, 1,8, r.82. white, 3 dvéř. KAMEI.
History: Škoda 110R Kupé, 1,1, r.79. orange, 3 dvéř.
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz