fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 21 čer 2024 08:07

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 340 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 17  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 črc 2006 10:42 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
Walker: ale když budu relé spínat tranzistorem, tak přece bázovým proudem altík nijak neovlivním, ne? Nebo tam dát nějakej průmyslovej mosfet(mám), zajistit ochranu gate proti špičkám a bude to v pohodě. A s ovlivněním altíku už nebude problém vůbec.
No další možnost je na tu kontrolku mazání, jak tu asi někdo psal - jenže mně třeba většinou zhasíná už během startování.

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 črc 2006 10:54 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Proč altík, vem si nějakej opravdu kvalitní měřák, a koukej se co se na tom vývodu děje, to je neustálý honění změn, motor mění otáčky, spotřeba proudu taky není konstantní, a když jsou vydřený drážky na kotvě, tak buzení vypadává na okamžik, a zase reaguje regulace, je to zralý na to, aby sis udělal, z auta disco, a uvědom si, že jakákoliv porucha dobíjení, znamená total tma v noci, takže než nalovíš páčku a nějak ručně rozsvítíš, tak si někde mimo, nebo máš někoho v kufru, navíc cena + vynález tohoto home bastlu vyjde minimálně na cenu seriově vyráběné a homologované profi věci, jsou už v cenách okolo 250-290,- + 5 min práce a je hotovo.

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 črc 2006 11:04 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
No ale jak jsem psal, tak jsem zamýšlel obvod s úpravou, aby světla zhasly až teprve po vypnutí zapalování, ne ve chvíli ztráty napětí z altíku. Tedy nehrozilo by zhasnutí světel někdy v nevhodnou dobu. Rozhodně bych to nenchal ovládaný jenom výstupem altíku, takovej dobrodruh nejsem a mám rád spolehlivý věci. Obvod jenom dostal z altíku impuls po nabuzení, kterým se světla rozsvítí.
Každopádně relátka a ostatní součástky mám doma k dispozici, takže poskládat obvod není problém.
Navíc mám vyhřívaný přední sklo a jeho hlavní relé v motoru je napájený z jinýho relé "běh motoru" v pojistkovce, z něj by se to dalo napojit taky - což tu taky myslím někdo psal.

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 črc 2006 11:11 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
A není jednodušší po zapnutí klíčku elektronicky sejmout stav napětí v sítí, a světla zapnout zvýšením napětí vůčí tomu naměřenému vlivem dobíjení, čili bys tu regulaci nechal napokoji, a řešil to takhle, a tranzistoro, kondenzo bastl by to zmákl, a jak píšeš vypnutí pouze klíčkem. Já to tady píšu proto, že každej najednou vlivem debilního zákona chce autosvit, a půlka kutilů si kvůli tomu odpálí altík.

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 črc 2006 11:32 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 31 říj 2004 17:46
Příspěvky: 70
Čauki.Spínání relatek budícím napětím z altíku je naprosto běžná věc,protože napřiklad u Opla Corsi 1,5 D jsou spínaná relé hned tři za sebou a bez nějaké elektroniky a nehledě na to že u Forda je tímto způsobem ovládané spínací rele hnědé malé ,které ovládá relátko na výhřev předního skla a trisek ostřikovače a u některých dieselů je na relé yapojen předehřev nafty.Zde se totiž oběví napětí až po startu.Kdyby to bylo nějakým způsobem nebezpečné pro altík nebo dobíjení tak to tak nebudou řešit už ve výrobě.Navíc si myslím,že buzení u těchto typů alt. je řešeno přímím přípojem na baterii,ne jak u škodovek nebo podobných poloaut.Kdzÿž se totiž vytáhne žárovka dobíjení tak by to teoreticky nemělo dobíjet,ale není to tak.Bzl jsem si změřit napětí na altiku při běhu motoru bez té automatiky a bylo 14,4 a po zapojení bylo 13,8,ale to díky následným úbytkem napětí z důvodu rožnutých světel.Mě už to běhá v autě tři roky a bez problému.Několik dalších lidí to má v autě různých značek taky si na nic nestěžují.Bylo ale někde potřeba vložit 6A usměrňovací diodu,protože se stávalo,že když si někdo rožnul světla manualně i když už svítily díky automatice tak pak nešel vypnout motor ,ale to je detail a 5 min. práce.Tak zatím čau a ať vás z toho přemíšlení nebolí hlava.

_________________
FORD ESCORT 1,8D r.v.95/7 MKVII automatické rožíhání světel,cd měnič,teploměr venkovní teploty ala opel(panel hodiny datum teplota) prodán.Nyní ford focus I 1.8 TdDi 66 kW a na starosti ford galaxi 1.9 PD 2001 r.v.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 črc 2006 11:49 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
On ten super car Opel Corsa 1,5D co se nezmohl ani na vlastní motor, a tak je tam Isuzu, má za altíkem na stejné hřídeli i vývěvu pro posilovač brzd, takže když rupne řemen od altíku, tak to skoro ani nebrzdí, jeden exemplář máme doma, a říkáme mu antikrist. A dodnes si myslím, že homologační technici při schvalování tohoto skvostu byli pod drogama. A elektrika v oplu by se měla ukazovat ve školách pro budoucí autoelektrikáře jako odstrašující příklad, v našem kusu odešlo snad už všechno,kromě zadního stěrače. Bohužel od těch poloaut, co na svojí elektriku v původním stavu jezdí dodnes i po 20 letech.

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 črc 2006 14:30 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 31 říj 2004 17:46
Příspěvky: 70
Sorry ale nemáš pravdu v několika věcech.Za altíkem není vývěva brzd,ale čerpadlo na olej do posilovače řízení,dál Isuzu se dávaly do opelů jen v 1,7TD o výkonu 61kw a tuším jen Astra a Vectra.Jinak je pravda že se na tom němci pěkně viřádili,ale pořád to neřeší připomínku,že napojením na kontrolku dobíjení vznikne problém.Pokud ano tak u Fordů jsou taky asi padlí na palicu.

_________________
FORD ESCORT 1,8D r.v.95/7 MKVII automatické rožíhání světel,cd měnič,teploměr venkovní teploty ala opel(panel hodiny datum teplota) prodán.Nyní ford focus I 1.8 TdDi 66 kW a na starosti ford galaxi 1.9 PD 2001 r.v.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 črc 2006 15:05 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
No tu pravdu asi mám, jestli chceš tak to můžu jít vyfotit , jak to isuzu tak tu vývěvu, snad nejsem takovej debil, abych nevěděl co mám 5 let doma.... :shock: :shock: :shock:

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 črc 2006 16:01 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Sorry všem za OT. Tady je ta vývěva:Obrázek a tady je tabulka motorů:Obrázek všechny motory začínající na 4E nebo T4E(turbo verze) jsou Isuzu, no a jestli je ještě potřeba, lze dodat něco technické literatury ke konstrukci alternátorů a principu jejich řízení. Toť vše konec OT, a zpět k původnímu tématu... :-D

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 črc 2006 20:03 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
Jo ještě něco - jak to je vyřešený s dálkovýma - pokud jsou přece světla zapnutý automatikou(nezávisle) a zapnou se ručně dálkový, tak svítí dohromady potkávací i dálkový - a H4 nejsou dělaný pro trvalejší provoz s oběma rozsvícenými vlákny(jen světelná houkačka).

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 črc 2006 20:26 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
MV píše:
Jo ještě něco - jak to je vyřešený s dálkovýma - pokud jsou přece světla zapnutý automatikou(nezávisle) a zapnou se ručně dálkový, tak svítí dohromady potkávací i dálkový - a H4 nejsou dělaný pro trvalejší provoz s oběma rozsvícenými vlákny(jen světelná houkačka).
Co takhle přepínací relé kontakt 30 přívod do světel od autozapu, 87a rozpínací nechat k původnímu relé potkávaček, 87 spínací k relé dálkových , no a zbývá 85 a 86 cívka, jeden na vývod od přepínače světel k relé dálkovek, druhej na kostru. Tímto si při přepnutí páčky na dálky, přerušíš přívod na relé potkávaček, a funguje to normálně. Je to dost jasný?

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 črc 2006 23:13 
Offline
Nováček

Registrován: 31 bře 2006 21:40
Příspěvky: 23
Bydliště: Zlín
kluci a není lepší,než nad tím takhle špekulovat si koupit za 360,-kč spínácí relé,které se připojí mimo jiné na kontrolku mazaní a nebo na kontrolku dobíjení+ na spínač světel a funguje to,prodává se to,je to schválený a je to OK.Jo abych nezapomněl tak jěště jeden drát jde na spínačku.Jestli jste to pochopili tak se mějte.

_________________
Mirda
Ford escort 1,8 TD 66kw r.v.11/94


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 črc 2006 14:39 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
sarfa píše:
kluci a není lepší,než nad tím takhle špekulovat si koupit za 360,-kč spínácí relé,které se připojí mimo jiné na kontrolku mazaní a nebo na kontrolku dobíjení+ na spínač světel a funguje to,prodává se to,je to schválený a je to OK.Jo abych nezapomněl tak jěště jeden drát jde na spínačku.Jestli jste to pochopili tak se mějte.
Ono ideální je koupit něco takovýho, jako má Indy Jones, a do ropáka to jde po triviální úpravě dát taky, a je pokoj, jen za tu dobu co tohle téma pročítám, bych těch aut udělal 20. Ale o čem by sme tu pak kecali, fotbal mě nebaví.. :-D :-D :-D

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 črc 2006 07:19 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
Walker píše:
...Tímto si při přepnutí páčky na dálky, přerušíš přívod na relé potkávaček, a funguje to normálně. Je to dost jasný?

To rozpínání relé potkávacích při zapnutí dálkových je mi jasný, jednoduchý a dobrý řešení. Napadá mě jedna věc - světelná houkačka - pokud budou zapnutý ptokávací(což vzhledem k novýmu zákonu budou), tak při probliknutí houkačky pokaždý zhasnou potkávačky, pak se rozsvítí dálkový, nakonec se zas rozsvítí potkávací místo dálkových. Nevim, co na to stálý přepínání řeknou vlákna žárovek - údajně to tolik nevadí, protože nesvítící vlákno je u H4 vždycky "předžhavený" od svítícího. Ale klesá účinnost světelný houkačky(potkávací+dálkový), páč bude svítit jenom dálkový.
Řešení mě napadlo, vyřešilo by to vše, ale to už není triviálně jednoduchý(což jsem původně chtěl), protože si myslím, že v jednoduchosti je genialita.

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 črc 2006 08:41 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 31 říj 2004 17:46
Příspěvky: 70
Ahoj.Přepínání tlumené a dálkové je přece daný tím,kam zapojíte výstupy spínaného napětí od relátek.Jedno relé se zapojí na parkovačky za origo spínač a druhé relé se zapojí na výstup z origo spínače ještě před přepínač dálk. a tlum..Jednoduše řečeno -jedno relé na drát vedoucí od lukasa(parohů) na výstup č 58 a druhé relé na drát vedoucí k lukasu č.55.Toto zapojení platí i pro zakoupené automatiky.Dá se to proměřit akustickou zkoušečkou při demontáži parohů z vozu a to tak,že se oba hroty zkoušečky připojí na vývody 55 a 56(a),nebo 56(b).Vždy je jedna z dvojic spojena,záleží v které poloze je lukas.Funkce zůstává zachovaná i pro svět.houkačku,protože je daná konstrukcí u vnitř lukase.Takže bych si dovolil úpravu s přepínacím relé zamítnout už z důvodu složitosti a zbytečné závady při poruše nebo špatného kontaktu na drátech.Už tak tam toho máme všichni nabastlenýho až až.Nakonec se vrátím k problému kdyby náhodou spadl klíňák,nebo přestalo dobíjet auto a odpadly by relátka.Jednak manualní zapnutí je otázka 2 vteřin,a při dnešních rychlstech dlev yhlášky je to zanedbatelný problém a potom se taky může stát,že shoří z nějakého důvodu hlavní pojistka v napájení u beterky ve svorkovnici a potom se světla nerožnou vůbec.Potom by bylo asi lepší autem vůbec najezdit a chodit pěšky,aby nám nespadl klíňák,nepřestalo dobíjet auto,neshořela pojistka,nebo nenastal jinej nepředvídatelnej problém.Nejjistější by v tomto případě zapínat světla ručně a spolíhat sám na sebe.K řízení vozidel patří i zodpovědnost a sebekontrola.

_________________
FORD ESCORT 1,8D r.v.95/7 MKVII automatické rožíhání světel,cd měnič,teploměr venkovní teploty ala opel(panel hodiny datum teplota) prodán.Nyní ford focus I 1.8 TdDi 66 kW a na starosti ford galaxi 1.9 PD 2001 r.v.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 črc 2006 06:26 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 01 úno 2005 10:03
Příspěvky: 1464
Bydliště: Plzeň
Mě zatím automatika nepřesvědčila. Ale pokud bych změnil rozhodnutí šel bych asi tudy ... z relé chodu motoru bych se spožděním (třeba 20s) spínal tyristor, který by byl napájený ze zapalování poloha II. Takže by se světla rozsvítily 20 s po nastartování, takže třeba při opravě parkování (popojetí) by se ani nerozsvítily. Světla zapnutá automatikou by se zhasínala až s vypnutím klíčku zapalování. Naopak při ručním zapnutí světel do polohy I (parkovačky) by se tyrystor vyřadil a světla by do dalšího vypnutí a zapnutí zapalování fungovala jen ručně. A nakonec ..., při rozsvícených světlech na automatiku a sepnutí světelné houkačky ... by zůstala tlumená světla svítit a k nim by se připly dálkový, jako je to při ručním zapnutí. Ale jak řikam, zatim preferuju blikací kontrolku "nerozsvícenejch světel" maximálně doplnit pípákem (míň výrazným než je při zapomenutí rozsvícenejch světel).

_________________
-Kuga 2,0 TDCi Black Panther 2011-
-Ford Focus MK I FL Black Panther 1.8 2002-
--Ford Escort MK V; 1.4 1992--


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 črc 2006 22:48 
Jak napsal Brezaj a tuším Martin - jsem spáchal blinkající :-D diodu a šlape to jako kačky na perlovce :wink:
Vy tady stále kutíte a kutíte a z problému děláte ještě větší problém popř. z komára děláte ještě většího komára. :twisted:
Do poslední doby všichni zapnuli světla ručně a teď to vypadá, že přišli o prsty.
Na co si komplikovat život. V jednoduchosti je krása a účel.
Blikání je super a vyšlo mě na 8.40,- Kč. Jo a dělám v autě to, co jsem dělal i předtím - zapnu světla ;-)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 črc 2006 06:35 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 01 úno 2005 10:03
Příspěvky: 1464
Bydliště: Plzeň
Pro ty co přeci jenom chtěj ty prstíky šetřit :-D
Včera jsem se drapal se stěračem ... MK V a MK VI má relé chodu motoru (R12 - je napojené na regulátor alternátoru). Pak stačí dvě relé, nebo tyristor a tranzistor, pár diod a máte automatické rozsvícení světel po nastartování. Až budu mít chvilku, zplodim nějaké schema.

_________________
-Kuga 2,0 TDCi Black Panther 2011-
-Ford Focus MK I FL Black Panther 1.8 2002-
--Ford Escort MK V; 1.4 1992--


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 črc 2006 07:34 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 01 úno 2005 10:03
Příspěvky: 1464
Bydliště: Plzeň
Slíbené šémátko.

Obrázek

Světla se zapnou po nastartování motoru. Vypnou se až při vypnutí zapalování (tedy ne při chcípnutí motoru). Při zapnutí parkovaček se obvod přeruší a světla fungujou normálně podle přepínání páček. Při sepnutí světel přes automatiku a použití "světelné houkačky" tlumená světla neshasnou. Do přívodu k cívce relé parkovaček se musí zařadit dioda (úprava původní instalace).

Zkontrolujte někdo schema, jestli jsem něco neopoměl. :lol:

_________________
-Kuga 2,0 TDCi Black Panther 2011-
-Ford Focus MK I FL Black Panther 1.8 2002-
--Ford Escort MK V; 1.4 1992--


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 črc 2006 08:07 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
Já to asi nakonec ještě zjednoduším tak, že na pozici R13(popisováno v tématu http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=598 "Relé obrysových světel bez zásahu do elektroinstalace", relé R13 platí do 1/95, pro novější je R18) dám přepínací relé(místo současnýho spínacího pro spínání parkovaček a odlehčení spínače světel). Tohle relé napájí parkovačky: 1)klidovým kontaktem po zapnutí zapalování a 2)spínacím kontaktem normálně při zapnutí spínače světel - když se potřebujou parkovačky zapnout nezávisle na zapalování.
Takže se to zjednoduší - automatika dál bude ovládat jenom potkávačky, parkovačky budou napájený klidovým kontaktem relé(=výhoda) ze zapalování, popř.nezávisle spínačem světel jako předtím. Startování s rozsvícenými parkovačkami je úplně bez problémů, odběr není velký(asi 5A), zvlášť u benzínu je start bez problémů.
Brumbál: když už chci automatiku, tak aby fungovala podle mých představ. Světla rozsvítit nezapomínám, spíš mám strach za slunečných dnů ze zapomenutí vypnutí(nemám signalizaci), sice zůstanou svítit jenom parkovačky, ale ty během řekněme 9h stání třeba v práci aku vytlučou taky. A když už tam budu něco bastlit(signalizace nerozsvícení+zapomenutí rozsvícení), tak už rovnou udělám tu automatiku.

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 340 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 17  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz