fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

ABS - schéma zapojení
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=13303
Stránka 2 z 4

Autor:  šmejky [ 30 pro 2007 11:18 ]
Předmět příspěvku: 

Krtek-NA píše:
Ty piny už propojovat nemusíš, když se ti rozsvítila už teď :wink: Ještě kontrola tach pojistek a pak už jen zapůjčit od někoho jednotku - Escortů je jak šafránu :!: Než to koupíš



všechny pojistky jsem kontroloval, jsou OK. Moment, zapůjčit, domníval jsem se a někdo už mi tu i ujišťoval, že jednotkou se myslí to zařízení s napojenými brzdovými trubičkami. To mi nikdo nepůjčí, leda by to měl někdo vymontované a jen bych si to připojil volně místo té své, bez přehazování trubiček... Je to tak?

Autor:  Honzík [ 30 pro 2007 13:14 ]
Předmět příspěvku: 

To je čerpadlo ABS a řídící jednotka je na něm připevněná. Jakmile to čerpadlo odmontuješ tak se zavzdušní a je vymalováno nejde totiž zpět odvzdušnit a je totál po ABSku. Sice tu někdo psal že se mu to podařilo odvzdušnit ale já osobně bych to nepokoušel.

Autor:  Krtek-NA [ 30 pro 2007 13:24 ]
Předmět příspěvku: 

Honzík píše:
To je čerpadlo ABS a řídící jednotka je na něm připevněná. Jakmile to čerpadlo odmontuješ tak se zavzdušní a je vymalováno nejde totiž zpět odvzdušnit a je totál po ABSku. Sice tu někdo psal že se mu to podařilo odvzdušnit ale já osobně bych to nepokoušel.

A jak se to tam teda montuje??? A je to přeci náhradní díl?

Autor:  Krtek-NA [ 30 pro 2007 13:26 ]
Předmět příspěvku: 

Ještě k tomu o čem se bavíme (neznám Esco) kolik pinů má ten konktor co jsi odpojoval???
Tam to popisují jako Eletronic Control Unit (ECU) tak jsem měl zato, že je to počítač. Teď si uvědomuji, že to bude asi stejný jak u Scorpia - je to přidělaný na ventilovým bloku u čerpadla. Nemýlím se???

Autor:  Honzík [ 30 pro 2007 13:33 ]
Předmět příspěvku: 

to nevím ale nedno vím jistě že většina mechniků s ABSkem nechce nic mít společného. Nškdo tu psal že to vyměňoval a to čerpadlo bylo bez kapyliny ale prej jak se tam jednou dostane tak už nesmí zmizet.

Autor:  šmejky [ 30 pro 2007 20:36 ]
Předmět příspěvku: 

konektor, který jsem odpojoval vyfotím. Je nasunutý na tom, jak jsem se nyní dozvěděl, čerpadle...

Autor:  šmejky [ 30 pro 2007 22:47 ]
Předmět příspěvku: 

http://img293.imageshack.us/my.php?imag ... 002qz9.jpg

http://img120.imageshack.us/my.php?imag ... 003xf3.jpg

http://img120.imageshack.us/my.php?imag ... 006lp7.jpg


Zde jsou uloženy fotky, jak jsem slíbil.Bohužel jsem zatím nepřišel na to, jak to uložit, aby místo odkazu zobrazilo přímo obrázek. Kdyby mi chtěl někdo poradit, budu velice rád a k tomu bych si chtěl uložit i fotku auta, k vizitce, jako to mají všichni. :D blikající, tak poraďte.... do soukromých zpráv, ať se to tu neplete. Díky :-D

Autor:  Honzík [ 30 pro 2007 23:16 ]
Předmět příspěvku: 

jo to je více pinovej konektor k řídící jednotce ABSka.

Autor:  šmejky [ 30 pro 2007 23:48 ]
Předmět příspěvku: 

Honzík píše:
jo to je více pinovej konektor k řídící jednotce ABSka.


Na dalších fotkách je tedy čerpadlo s řídící jednotkou. Pokud správně uvažuji, ta jednotka je ta plastová krabička přišroubovaná k tomu kovovému tělesu s trubičkami(čerpadlu) - pokud se budu dívat z pozice řidiče, ve směru jízdy je vlevo od čerpadla... jak se dá jednoduše vyndat? je šroubovaná nebo opět nějaký zámek jako u konektorů? Kdybych tedy nějakou sehnal, ať vím, jak jí vyměnit... a prověřit.

Autor:  Honzík [ 31 pro 2007 00:06 ]
Předmět příspěvku: 

bohužel tady už ti neporadím do tej krabičky jsem se nedobejval je to docela háklivý ale tobě už to může být asi jedno zkus to pořádně prozkoumat a ono ti to snad napoví jak do toho.

Autor:  Návštěvník [ 31 pro 2007 08:47 ]
Předmět příspěvku: 

ahoj..
takze v prvom rade skontroluj ci ti ide napajanie do toho konektoru co si odpojil s ABS.ka
dalej skontroluj kostru.tieto dva kable by mali bit najhrubsie
kostra by sa mala nachadzat v konektore na PIN-e na pozicii 8 a 24.
nieje spinana a ani nic podobne,na tychto pinoch musis namerat kostru aj ak je kluc vypnuty.
dalej
napajanie je na PIN-e 7 , 9 a 25 tam by si mal namerat +12V na niektorom len po zapnuti kluca.
dalej by simal pozriet lebo ta ziarovicka (kontrolka)je napajana cez poistku a na ABS-ku je to PIN 16
Dalej tam mas uz len jeden kabel na diagnostiku PIN 13
a potom uz len snimace kolies PP 2,16 PL 11,20 ZP 1,17 ZL 10,18
a to je komplet.
hlavne prever tie napajania lebo kazde ide cez poistku
ABS-ka sa bat nemusis.ak bude vadna elektrika tak nemusis odpajat aj trubky ale len oddelis tu cast kde je elektrika od bloku kde su tie brzdove trubky.mali by tam bit len 4 skrutky a das to dole.pri tom ale treba dodrzat par veci a to je super cistota aby sa ti na tie el.ventily nedostala spina a utahovaci moment.nepritiahnut to co to da ale len asi 4Nm.

Autor:  šmejky [ 31 pro 2007 09:48 ]
Předmět příspěvku: 

díky za info. Můžu poprosit, ten konektor má kulaté dirky a v některých jsou kontakty + několik jiného tvaru. Pokud budu tedy kontrolovat jinak, než dle síly kabelů, nevím, jak spočíst, který kontakt má jaké číslo. Fotku jsem ukládal v předchozích odpovědích. Bohužel jsem na konektoru nenašel žádné označení jednotlivých PINů. Možná by mi pomohl technické foto s označenými PINy, nebo kdyby si dal někdo tu práci a nějak mi to dle mé fotky vysvětlil, jak to mám spočíst.

Moc díky.

Autor:  Návštěvník [ 31 pro 2007 10:12 ]
Předmět příspěvku: 

na tom konektore je urcite popis PIN-ov..musis poriadne popozerat.urcite tam niekde bude aspon oznacenie prveho a posledneho a potom to vies odratat.neviem ci nemusis dat dolu krytku z toho konektora.musis vidiet priamo kable ako idu do konektora.

Autor:  Krtek-NA [ 31 pro 2007 10:57 ]
Předmět příspěvku: 

Takhle by měl vypadat PINlayout:
Obrázek
:wink:

Autor:  Návštěvník [ 31 pro 2007 11:03 ]
Předmět příspěvku: 

takze uz mas vsetko..

tie 4 samostatne su napajacie a kostriace...tam bude napetie a kostra stale..
na PIN 7 ide spinane plus,takze hor sa do toho...
Dakujem za ilustraciu KRTEK-NA

Autor:  šmejky [ 31 pro 2007 14:45 ]
Předmět příspěvku: 

Chlapi jste jedničky.
Díky moc. Vaše rady jsou k nezaplacení.
Díky... :smt039

Autor:  šmejky [ 31 pro 2007 15:54 ]
Předmět příspěvku: 

Zkontroloval jsem všechny potřebné Piny....8,24 stálá kostra
"Plus" na kontaktech 9,25, včetně 7 při zaplém klíčku.... vše je funkční... přesně dle vašeho popisu, tak, jak to má být.

čili, jiné nápady už asi nebudou, co? :-D Zbývá zajet někam na vrakáč, vymontovat a připnout ke konektoru, jestli bude funkční...


Jinak přeji vše nejlepší do nového roku a hlavně žádné zbytečné opravy na našich vozech :-D

Autor:  Návštěvník [ 31 pro 2007 16:41 ]
Předmět příspěvku: 

a co ten kontakt zo ziarovky??idem plus do ziarovky a potom zo ziarovky do ABS-ka..ak tam nieje stava na rozsvirtenie ziarovky tak potom to ABS bude nefunkcne..skus este to

Autor:  šmejky [ 31 pro 2007 19:55 ]
Předmět příspěvku: 

Zkusil jsem to. Když odpojím konektor, zapnu klíček, kontrolka svítí. Takže šťáva do ní jde. Propojil jsem přes měřák kontakt 16, jak píšeš s kostrou a nenaměřil jsem nic. Zato u kontaktu č. 13 jsem naměřil něco přes 9 - 9,5 V. Kolísalo to.
Nepsal jsi, že kontakt 16 je společně s kontaktem 2 od čidla Pravého předního kola?

Autor:  Návštěvník [ 31 pro 2007 20:36 ]
Předmět příspěvku: 

ale ano pisal som..to si jednotka posiela info...je to snimac impulzov..kolko impulzov za urcity cas dostane tak podla toho vie ako rychlo ide a ked zapne ABS-ko tak sleduje blokovanie kolies a potom ich vlaste odblokuje a to je to rapkanie ak dupnes na brzdy..
podla vsetkeho to vyzera tak ze ak si vsetko skontroloval a aj tak ABS-ko nejde je chyba priamo vo vnutry ABS.ka..
este by nebolo od veci hodit to na diagnostiku...ci je jednotka vobec schopna komunikacie.ak nie ja nacisto odpisana..v tom pripade nezostava nic ine len vymenit

Stránka 2 z 4 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/