fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

nefunkcne rozmrazovanie zadneho okna
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=18723
Stránka 2 z 2

Autor:  schyzoo [ 23 srp 2008 10:05 ]
Předmět příspěvku: 

Jimmy píše:
Jejda jejda. Návleky nee. Návleky moc dlouho nevydží hlavně když je dáte na obyčejné žárovky, které hodně hřejí. Např. z modrých návleků je po čase zelená a je to nic moc. Doporučuju všude cpát LED diody. Mají jen samé výhody od životnosti, přes spotřebu energie až po možnost vybrat si z několika barev.


A jak nasvítim palubovku..? Žárovky z patic vyndat nejdou a komplet v ledkách asi neseženu... Jenom žárovku jsem sháněl dva dny... Kdyby si věděl jak to co nejjemnějš přestavit do led,tak mi když tak písni sz...

Autor:  Mio3000 [ 24 srp 2008 11:19 ]
Předmět příspěvku: 

no, premeraval som to vcera, zistil som ze elektrika mi nejde uz do vypinaca, ci ze je to mrtve... a pozeral som poistku, aj ta je v poriadku... tak kde moze byt este problem?? :cry:

Autor:  chasgoj [ 25 srp 2008 09:26 ]
Předmět příspěvku: 

Mio3000: tak zkus ještě změřit jestli jde napětí na pojistku. na krytu je označení pojistek (čísla s obrázky). teď netuším jaká pojistka to je, ale podle obrázku to snad poznáš a nebo si stáhni v sekci download knihu nebo el. schéma a tam to určitě najdeš.

schyzoo: návleky ti moc nepomůžou protože ten plast má na sobě zelenou barvu takže ikdyž dáš modrej návlek tak to bude mix modrý a zelený. to je u pouze podsvětlení. nevím jestli to máš nasvícený nebo podsvícený. nasvícení ale taky myslím jde přes zelený plexisklo. žárovka se z objímky vyndat dá celkem lehce. jsou potřeba dva malý šroubováčky (třeba hodinářský). musíš páčit ten plýšek jedním (směrem jako když chceš vytáhnout žárovku) a druhým zmačkneš ten pojistnej zobáček. chvilku se s tím budeš trápit, ale jak se ti to jednou povede pak to půjde samo. a samotnou žárovku koupíš snad v každejch autodílech. jo a pozor na LEDky. musíš použít buď přimo na 12V (ty ale moc nesvítí) nebo dát odpor.

Autor:  Mio3000 [ 27 srp 2008 22:38 ]
Předmět příspěvku: 

este taka amaterska vec, ked chcem odmerat ci mi ide prud do poistky tak tam ma byt zapojena poistka alebo nie? :roll:

Autor:  chasgoj [ 28 srp 2008 08:07 ]
Předmět příspěvku: 

vyndej pojistku a pak vezmeš měřák (nejlépe s velkým vstupním odporem jako digi multimetr) a měříš oproti kostře. na jednom kontaktu by mělo být napětí. nevím jestli vrchní nebo spodní to zjistíš :)
jinak taky přemýšlím, že místo těch kontaktů protáhnu kabely průchodkou do dveří. věčně mi nejde zadní sterač. vždy ho musím zapnout a čekat až najedu na díru v silnici. vyčištění pomůže, ale max na měsíc.

Autor:  Wizzy [ 28 srp 2008 08:12 ]
Předmět příspěvku: 

Ono kolikrát není ani tak problém v kontaktech na prahu, jako s ukostřením zadních vrat. ;-)

Autor:  chasgoj [ 28 srp 2008 08:18 ]
Předmět příspěvku: 

no sakra to mě vůbec nenapadlo. na to taky mrknu. ale je divný, že po vyčištění kontaktů to jde okamžitě v pohodě. nevíš jak je to ukostřený? je tam nějaká propojka nebo jen přes ty panty?

Autor:  Wizzy [ 28 srp 2008 08:49 ]
Předmět příspěvku: 

Mám právě pocit, že jen přes ty panty. Ale ruku do ohně za nedám.

Autor:  chasgoj [ 28 srp 2008 09:24 ]
Předmět příspěvku: 

no já si taky nevzpomínám, že bych tam viděl nějaký ukostření jako na kapotě. no ale to nevadí. vůbec to nebudu řešit a pro jistotu ho tam přidělám tím nic nezkazím. pak dám vědět jak to dopadlo.

Autor:  Wizzy [ 28 srp 2008 10:09 ]
Předmět příspěvku: 

Než to začneš bastlit, tak se podívej, jestli tam už není natažené uvnitř toho husího krku. Stačí z těch zadních vrat sundat ten plast zevnitř a podívat se, jestli mají motor stěrače, mlhovky, vyhřívání, atd. společný kostřící drát, nebo jsou kostřené na vrata. Pokud mají drát, který potom vede nahoru směrem k tomu husímu krku, tak tam zemnící drát už je. Jo, pokud by ti blblo zemění, tak by to dělalo takové haluze, že třeba při puštěném stěrači by se rozsvítila i kontrolka ohřevu zadního skla případně zadní mlhovky - proud by nešel zpět přes kostru, ale "hledal" byt si cestu zpět jinak, přes jiné spotřebiče.

Autor:  chasgoj [ 28 srp 2008 10:36 ]
Předmět příspěvku: 

takovýhle problémy nemám. teoreticky by lělo být 5 vodičů ne? zem, mlhovka, vyhřívání okna a 2 stěrač (jeden na +12 a druhej na zapnutí)? ale já tam mám 3 na těch kontaktech na vratech a jeden husím krkem takže asi kostra vede kostrou :) teď jsem si vzpomněl, že tam mám navíc kostru pro el. otevírání 5tých dveří. tu jsem tam pro jistotu táhl zvlášť tak jí ukostrím ještě na dveře a uvidíme. stejně si myslím, že je problém v těch kontaktech. asi by to chtělo nějakou povrchovou úpravu proti korozi, ale netuším jakou. nakonec to stejně vidím na tažení nových vodičů. je to trvalé řešení problému. jinak jsem se byl podívat a žádné ukostření navíc jako na kapotě tam opravdu není takže se přidělá.

Autor:  JaRaTu [ 11 zář 2008 13:12 ]
Předmět příspěvku: 

Dnes jsem opravil vyhřívání zadního okna. Problém byl, a věřím, že to bude u většiny nefungujících, ulomený drát v pátých dveřích na kontaktech. Dostanete se k tomu po sundání plastového krytu dveří, jsou tam tři kontakty, ten prostřední je od vyhřívání okna vzadu. Je tlustější, než ty další dva. Ulomí se proto, že při každém otevření kufru se kontakt pohne a ten tlustej drát se jednoduše ulomí, protože není pružnej, jak ty dva po stranách. Kostra vyhřívání okna je vlevo přímo na dveřích. Vyloučit všechny prvky(relé, dráty, spínač) v autě lze jednoduše po zapnutí vyhřívání změřit napětí - kostra...kdekoliv, nejlépe na pátých dveřích přímo na okně(vlevo) a prostřední kontakt dole, jak se otevře kufr. Pokud tam napětí je, závada je přímo na 100 prcmt v pátých dveřích-ulomenej drát, nebo...bohužel v přerušeném obvodu vyhřívání přímo na skle... což,jak výše popsáno, musí hřát, alespoň některé drátky ve skle... JaRa

Autor:  chasgoj [ 11 zář 2008 13:32 ]
Předmět příspěvku: 

tak přesně tenhle drát jsem měl ulomenej taky když mi nešlo vyhřívání zadního okna. přišel jsem na to náhodou když jsem montoval el. otvírání 5tých dveří. přiletoval jsem ho pořádně a drží už přes půl roku.
jinak sterač nefungoval protože byl nedostatečnej kontakt na té trojici. vyndal jsem ten protikus co je dole v rámu auta a podložil ho asi 1mm podložkou a od té doby to funguje jak nový. zjistil jsem to tak, že jsem zapl zadní sterač na přimáčknul kufr a začlo to fungovat.

Autor:  Mio3000 [ 06 říj 2008 19:27 ]
Předmět příspěvku: 

Zdravim :)) ... uz som to spravil, presne, zlomeny kabel v mieste v ktorom sa kufor zatvara, a este rozpadnute kontakty co spajaju kabel so sklom... funguje tooo :-D

Autor:  Terence_Hill [ 18 led 2010 21:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: nefunkcne rozmrazovanie zadneho okna

Chtěl jsem opravit ten bazmek se třemi válečky u pátých dveří podle Jimmyho návodu, jak uvádí na týhle stránce http://ford-escort-jimmy.wz.cz/vstup/kn ... vis37.html avšak, nemůžu zaboha přijít na to, jak ten váleček z toho plastu vyndat. Nevěděl by někdo?

Autor:  oli_2 [ 19 led 2010 11:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: nefunkcne rozmrazovanie zadneho okna

koukni pořádně na obrázek č.1 .na konektoru mezi vnějšíma a prostřednim kontakten sou vidět výřezy.do nich něčim slabim zatlačíš a vyhneš tim dva jistící jazýčky (vidět na obr č.2) .buď pude kontakt už vytahnout,nebo sou tyhle jazýčky i z druhý strany - tj vyhnout z jedný zstrany,vypíchnout na druhý a vytahnout :wink:

Autor:  Terence_Hill [ 19 led 2010 11:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: nefunkcne rozmrazovanie zadneho okna

Ano, tohle celý mám venku, jenže teď řeším zádadu, jak vyndat váleček z toho konektou, jako je to na obr. č. 2, mám ho taky zadřený, nechce se pohybovat, zkrátka by ta díra potřebovala probrousit, jako to udělal on, jenže nevím, jak ho vyndat... :(

Autor:  oli_2 [ 19 led 2010 12:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: nefunkcne rozmrazovanie zadneho okna

aha,no já to teda eště rozebraný neměl,ale logicky - na vyndanym válečku sou vidět drážky.spodek je nejsilnější,tudíž na něj přijde nasadit pružinka.to celý se pak strčí do konektoru a aby to tam drželo,tak ta drážka uplně na hoře musí prolést konektorem a do ní asi bude strčená nějaká zarážka (sígrovka či něco podobnýho). v tom případě se to asi bude vindavat takto :zatlačit kontakt malinko do konektoru (možná že nemusí bejt),vytahnout zarážku (sígrovku a pod...) ,povolit kotakt a vytahnout.

edit: hlavně s tou vrtačkou opatrně abys to neprojel celý.pak ti tam ten kntakt samozřejmě nebude mít za co držet
eště bych to pozměnil.vrtačka asi bude stejně až moc,řek bych že by postačil kulatej pilníček a trochu to poladit

Stránka 2 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/