fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Pomůže silnější baterka ?
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=27087
Stránka 2 z 3

Autor:  Walker [ 26 pro 2009 18:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pomůže silnější baterka ?

při nastartovaným motoru a spuštěnýma spotřebičema by nemělo napětí poklesnout pod nominál regulátoru altíku...většinou tam je 14V regulátor, takže se napětí drží minimálně 13,9V do nějakých 14,4V....pokud to altík nedává, je vadnej...

Autor:  Gud [ 26 pro 2009 22:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pomůže silnější baterka ?

Walker píše:
při nastartovaným motoru a spuštěnýma spotřebičema by nemělo napětí poklesnout pod nominál regulátoru altíku...většinou tam je 14V regulátor, takže se napětí drží minimálně 13,9V do nějakých 14,4V....pokud to altík nedává, je vadnej...


Taky si myslím. A těch 14 V má být na volnoběh nebo při zvýšených otáčkách ? Když by byl vadný altík, kolik stojí nový i s prací nebo si to dokážu vyměnit aj sám, i když nejsu odborník ? A co ta silnější baterka ? Je lepší v mém případě vyměnit alternátor, baterku nebo obojí ? Případně co dřív ? Co je levnější, resp. co by bylo logičtější ?

Autor:  Walker [ 27 pro 2009 11:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pomůže silnější baterka ?

Na volnoběh....těch 11,9V nebo kolik si to psal je jasně průser...dobíjení nevalí...altík a případně kabeláž od něj k baterce by stála za průzkum...vyměnit altík respektive jeho demontáž a montáž zvládne kdekdo...nejprve odpojit baterii a pak altík... montáž opačně...nejdřív altík pak připojit baterku...jestli ti po zapnutí klíčku se rozsvítí kontrolka dobíjení a po nastartování zhasne a napětí na baterii je stále žalostně malý, zkus nejprve projít kabel od altíku ke starteru, jelikož to startuje, tak vedení od baterie ke starteru od baterie je dobrý (je společný pro startování i dobíjení) a zbývá už jen propojka startér - altík...často je tam uhnilý očko, nebo jiná závada bránící průchodu dobíjecího proudu...někdy se stává, že je vada i v ukostření altíku přes držák altíku na motoru...proměření ohmetrem by mělo dát odpor mezi mínusem baterie a pláštěm altíku do jednoho ohmu...pokud je po tomto průzkumu vedení ok a přesto se nic nezměnilo k lepšímu, pak je vada v altíku vlastním...koupě novýho je uživatelsky nejsnazší, leč nejdražší, protože zaplatíš celej novej altík kterej můžeš namontovat hned a ceny jsou dle značky a obchodu od 4 do 8k, nebo jde altík repasovat a tam se jeho cena pohybuje dle stavu o dost níž, v případě klasicky opotřebených mechanických dílů (uhlíky či celý regulátor, sběrný kroužky a ložiska ) je cena max do 2 k...pokud je tam i nějaká závada v statických elektročástech ( vadný vinutí, nebo diodový blok) tak tam se cena zvyšuje...

Autor:  Gud [ 01 led 2010 21:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pomůže silnější baterka ?

Přátelé forďáci, vracím se k původnímu mému dotazu ohledně baterie. Nakonec jsem zjistil, že to dobíjení funguje správně, zřejmě jsem původně špatně měřil, při dalším měření mi nabitá baterie v klidu ukazuje 13,5 V a při nastartovaném motoru kolem 13,8 V, čili dobíjení zřejmě jde v pohodě, no přesto chci kupovat novou silnější baterii a rozhoduji se mezi těmito dvěma: VARTA BLUE dynamic 12V 60Ah - rozměry 242x175x175 mm nebo VARTA BLUE dynamic 12V 72Ah - rozměry 278x175x175 mm. Teď tam mám 7 let starou baterii 55 Ah rozměry cca 230x175x175 mm, čili výška a šířka je u těch Vart v pohodě, ale co ta délka, vleze se tam i těch 278 mm popř. 242 mm? Máte někdo přímou zkušenost s těmato vartama v escortu kombi mého typu ?

Autor:  dj.DEKL [ 01 led 2010 21:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pomůže silnější baterka ?

Ta 72Ah se tam vejde :-)

Autor:  Gud [ 02 led 2010 00:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pomůže silnější baterka ?

dj.DEKL píše:
Ta 72Ah se tam vejde :-)



Dík, máš to vyzkoušené ? Jestli ano, tak jdu po ní.

Autor:  dj.DEKL [ 02 led 2010 09:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pomůže silnější baterka ?

Diesláci jí tam mají běžně, takže by neměl být problém...

Autor:  Gud [ 02 led 2010 10:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pomůže silnější baterka ?

dj.DEKL píše:
Diesláci jí tam mají běžně, takže by neměl být problém...

A taky mají baterku tzv. pod sklem ? Já nevím ta délka mě trochu znervózňuje, asi si dám práci s tím, že dám pryč stávající baterku a holt to budu muset změřit.

Autor:  Byzon [ 02 led 2010 10:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pomůže silnější baterka ?

Gud píše:
Teď tam mám 7 let starou baterii 55 Ah

Pokloň se před ní....
A nediv se, že s ní máš čas od času a vůbec v zimě problémy. A ani neřeš jestli tam dát větší kapacitu. I dobře udržovaná baterka má po sedmi letech jen zlomek kapacity, než co měla jako nová. Uvědom si, že baterka je v podstatě zásobník, co z ní odebereš, zase musíš dodat.

Autor:  dj.DEKL [ 02 led 2010 11:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pomůže silnější baterka ?

242mm tam mám a ještě je tam místo, takže 278mm se tam musí vejít...

Autor:  zde. [ 02 led 2010 13:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pomůže silnější baterka ?

Ano, v dehtu mám baterku tzv. pod sklem;)

Autor:  Gud [ 02 led 2010 20:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pomůže silnější baterka ?

Byzon píše:
Gud píše:
Teď tam mám 7 let starou baterii 55 Ah

Pokloň se před ní....
A nediv se, že s ní máš čas od času a vůbec v zimě problémy. A ani neřeš jestli tam dát větší kapacitu. I dobře udržovaná baterka má po sedmi letech jen zlomek kapacity, než co měla jako nová. Uvědom si, že baterka je v podstatě zásobník, co z ní odebereš, zase musíš dodat.

No to jo, já se před ní klaním, když ji dobiju, tak celkem dobře ještě furt startuje i teď v zimě. To stáří odhaduji z toho, že je na ní vyražena změť čísel, kdy je trochu samostatně číslo 2002, tak to beru jako rok výroby, čili z toho mi vyplývá, že je 7 vlastně dneska už 8 let stará. No nic novou dám každopádně, hned po výplatě objednávám tu 72 Ah a budu se modlit, že tam těch 278 mm narvu. Podle některých diskutujících tady by to neměl být problém. Máte někdo nějakou zkušenost s www.pneuconex.cz, mají dobré baterky, neprodávaj třeba dlouho skladované zásoby ?

Autor:  Niraj [ 03 led 2010 09:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pomůže silnější baterka ?

Walker píše:
při nastartovaným motoru a spuštěnýma spotřebičema by nemělo napětí poklesnout pod nominál regulátoru altíku...většinou tam je 14V regulátor, takže se napětí drží minimálně 13,9V do nějakých 14,4V....pokud to altík nedává, je vadnej...

Zeptám se k těm napětím. Včera jsem si udělal testovací jízdu s voltmetrem v zásuvce zapalovače:
- po nastartování mi to ukazuje 14,05V takže dobrý
- jakmile začnu zapínat spotřebiče, tak to postupně klesá:
- když zapnu vše možný co si vzpomenu (dálkový světla, všechny mlhovky, vyhř. obou skel, ventilátor na plno, rádio, vnitřní osvětlení....) dostanu se až na cca 12,6V.
- když nechám zapnutý to, co za běžný jízdy (tlumený světla, rádio, ventilátor na 2) ukazuje mi to cca 13,4V.
- po vypnutí motoru skončím na nějakých 13,8V (jízdou dobitá baterie) a po čase, když příjdu k autu se napětí ustálí na 12,6V. S tímto napětím baterie tedy provádím příští start.

Je to OK nebo by měl v každém případě dávat altík tolik, že nakrmí úplně všechny spotřebiče a běžící soustava se i tak udrží ještě na těch 14V? Dělal jste si někdo takovejhle testík jak to máte vy? Díky.

Autor:  Gud [ 03 led 2010 10:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pomůže silnější baterka ?

Niraj píše:
Walker píše:
při nastartovaným motoru a spuštěnýma spotřebičema by nemělo napětí poklesnout pod nominál regulátoru altíku...většinou tam je 14V regulátor, takže se napětí drží minimálně 13,9V do nějakých 14,4V....pokud to altík nedává, je vadnej...

Zeptám se k těm napětím. Včera jsem si udělal testovací jízdu s voltmetrem v zásuvce zapalovače:
- po nastartování mi to ukazuje 14,05V takže dobrý
- jakmile začnu zapínat spotřebiče, tak to postupně klesá:
- když zapnu vše možný co si vzpomenu (dálkový světla, všechny mlhovky, vyhř. obou skel, ventilátor na plno, rádio, vnitřní osvětlení....) dostanu se až na cca 12,6V.
- když nechám zapnutý to, co za běžný jízdy (tlumený světla, rádio, ventilátor na 2) ukazuje mi to cca 13,4V.
- po vypnutí motoru skončím na nějakých 13,8V (jízdou dobitá baterie) a po čase, když příjdu k autu se napětí ustálí na 12,6V. S tímto napětím baterie tedy provádím příští start.

Je to OK nebo by měl v každém případě dávat altík tolik, že nakrmí úplně všechny spotřebiče a běžící soustava se i tak udrží ještě na těch 14V? Dělal jste si někdo takovejhle testík jak to máte vy? Díky.


Já se připojuji k tomuto příspěvku. V průběhu diskuze tohoto vlákna jsem psal o špatném dobíjení, po novém měření jsem zjistil, že mi to dělá to samé, co je popsáno v příspěvku Niraje. Takže se připojuji k jeho dotazu, je to tak správně, že to napětí klesá podle počtu zapojených spotřebičů vč. klimy nebo by ten alternátor měl dávat za každé situace těch cca 14 V ?

Autor:  EwanS50 [ 03 led 2010 10:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pomůže silnější baterka ?

Na volnoběh by ste se oba neměli dostat pod 13V. To by svědčilo o horším regulátoru případně nějakym většim přechoďáku - buď kostra altíku-nepravděpodobný nebo ten silovej +, takže zkontrolovat zoxidovanost a stav kabelu hlavně těsně u altíku, tam je nejnamáhanější. Nebylo by špatné, to všechno zapnout a změřit na altíku. Jen nevím, jestli se tam u Zeteca dá vůbec dostat.

Autor:  Gud [ 03 led 2010 13:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pomůže silnější baterka ?

EwanS50 píše:
Na volnoběh by ste se oba neměli dostat pod 13V. To by svědčilo o horším regulátoru případně nějakym většim přechoďáku - buď kostra altíku-nepravděpodobný nebo ten silovej +, takže zkontrolovat zoxidovanost a stav kabelu hlavně těsně u altíku, tam je nejnamáhanější. Nebylo by špatné, to všechno zapnout a změřit na altíku. Jen nevím, jestli se tam u Zeteca dá vůbec dostat.


No já se na volnoběh pod 13 V nedostanu, pokud teda nezapnu rádio, všechny možné světla, ventilátor topení resp. klimu, vyhřívání obou skel, mlhovky, v tom případě mám dokonce jenom 11,95 V, ale pokud nechám jenom tlumené světla a max. rádio a ventilátor topení čili to co potřebuju nutně k ježdění, tak mám 13,6 V, jakoby ta klima a vyhřívání skel žralo moc a ten alternátor to tam nestíhal dávat zpátky. Mám v tomto případě brát v úvahu stáří té mé baterky, jak jsem psal, je 8 roků stará 55 Ah.

No nic dneska jsem ji vyndal, abych změřil prostor pro novou a zjistil jsem, že se tam vleze v pohodě baterka až do rozměru cca 300x175x190 mm, jak už tady někdo psal, ale těch 190 na výšku už je tak tak a bez krytu, ale to nevadí bo jsem si našel Vartu silver dynamic 74 Ah, která má rozměry 278x175x175 mm za 2300,- Kč i s dopravou a DPH. Co vy na to, je to dobrá cena ? Nebo mám koupit Vartu blue dynamic 72 Ah, která by byla o 300,- Kč levnější ? Nebo víte ještě o nějaké jiné alternativě v této cenové relaci ?

Autor:  EwanS50 [ 03 led 2010 13:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pomůže silnější baterka ?

A co to udělá, když malinko zvýšíš volnoběh? dostaneš třeba při 2t. ot. 14,4V? Jak tu velkou tak menší Vartu můžeš koupit a měly by fungovat dobře :-)
Na benzín by stačila klidně menší.

Autor:  Gud [ 03 led 2010 13:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pomůže silnější baterka ?

EwanS50 píše:
A co to udělá, když malinko zvýšíš volnoběh? dostaneš třeba při 2t. ot. 14,4V? Jak tu velkou tak menší Vartu můžeš koupit a měly by fungovat dobře :-)
Na benzín by stačila klidně menší.


Na větší otáčky jsem to nezkoušel, byl jsem u auta sám, neměl mi kdo šlapat na plyn, ale zkusím to.

Vemu asi tu silverku, ty tři stovky mi nepřijdou zas takový rozdíl a chci mít co nejsilnější baterku, abych mohl používat buďto ten měnič napětí anebo tu nabíječku na noťas, abych mohl děckám pouštět pohádky za jízdy. Doufám, že to teda pomůže.

Autor:  oli_2 [ 03 led 2010 14:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pomůže silnější baterka ?

Citace:
ale těch 190 na výšku už je tak tak a bez krytu

teď sem dával 190mm výšku a nevidim v tom žádnej problém pokud funguje držák baterie a ta tam nějak necestuje.každopádně kryt budu řešit kuli vodě,páč se mi teda vůbec nelíbí jak tam na baterku teče voda či sníh tou mřížkou pod oknem.by mi zajímalo kterej chytrák to takle vymyslel :smt116

Autor:  Gud [ 03 led 2010 14:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pomůže silnější baterka ?

oli_2 píše:
Citace:
ale těch 190 na výšku už je tak tak a bez krytu

teď sem dával 190mm výšku a nevidim v tom žádnej problém pokud funguje držák baterie a ta tam nějak necestuje.každopádně kryt budu řešit kuli vodě,páč se mi teda vůbec nelíbí jak tam na baterku teče voda či sníh tou mřížkou pod oknem.by mi zajímalo kterej chytrák to takle vymyslel :smt116


Jo asi jo, těch 190 mm na výšku se vleze, ale bude s tím určitě zhoršená manipulace. Ten kryt tam určitě dej. Teď mě napadlo, že já mám kryt na baterku o rozměrech 242x175 mm, ta nová bude 278x175 mm, co s tím, dá se ten kryt koupit samostatně podle rozměru baterie ?

Stránka 2 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/