fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 00:26

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 30 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 16 bře 2011 11:28 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 2009 23:19
Příspěvky: 2227
Bydliště: u Rakovníka
Někde na netu jsem viděl i keramický patice na žárovky, ty to stálý teplo musí vydržet. A co se týká toho letování tak to jde. Stačí stáhnout bužírku, trochu to rukou jako odrolit, pak nějakym třeba dráťákem/nožem odrbat měděnku(ten zelenomodrej oxid) a letovat to minimálně s použitím kalafuny nebo jiného přípravku na naleptání a vyčištění povrchu při pájení.

_________________
Mitsubishi Galant 2002 2.0l 98kW, LPG, sedan
ex: Escort Express MKV '90 1,8D swap 1.8TD + mechanický čerpadlo BOSCH; (pocitově hodně)kW ... motor z ex ex
ex ex: Escort MKVII '97 1,8TD


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16 bře 2011 12:12 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
S timhle ocinujes i "drevo" :-)
http://www.gme.cz/cz/s-paj-kap-ne-p745-007.html
Ale jak na tom pisou ze je to neutralni, tak tomu neverte. Na tistaky nepouzivat vubec a u spoju ktere maji byt par let v pohode to radeji vzdy po zapajeni oplachnu. Ale presne na tyhle zasle draty/kontakty na autech je to parada.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16 bře 2011 15:32 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 18 čer 2005 21:18
Příspěvky: 1723
Do těch 100mA je to v pohodě. Baterka napájí respektivě udržuje ŘJ, imobilizér, paměť rádia, je ve střehu pro přijem kódu dálkového ovládání, mráz / telefon taky žere baterku a netelefonuješ/. K tomu když se přidá větší vlhkost vzduchu, sice nula nic, ale taky to luftem prohazuje elektrony.
V práci k tomu na služebácích GPS, koktavky všeho druhu, Renault od mastra a trfika. Přes vánoce odstavený na place , po čtrnácti dnech nenastartovalo ani jedno auto, baterky totálně vyšťavený ani palubku nerožly. :shock: Auto má jezdit a ne stát, obvzlášť, když je tam nacpáno hafo klidových odběratelů , baterka se musí nějak regenerovat. :shock:

_________________
MAXI FERDA -Mondeo Ghia 2.0 107Kw, 2001, kombi, stříbrná metalíza


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16 bře 2011 19:47 
Offline
Forďák

Registrován: 25 zář 2010 10:16
Příspěvky: 434
Bydliště: Plzeňsko
Schválně jsem dneska testoval auto s ruznejma přidanejma blbostma (hands Parrot,navigace a pod) a komplet se vešel do 20mA.Tomu už bych rozuměl.Osobák musí vydržet min. měsíc bez zásahu.Přece nebudu schválně jezdit, abych náhodou po měsíci natočil.Otec má auto na zimu uloženou a nemá problém natočit.Má Fiata Ideu roku výr. 2005 a nabitou elektrikou, že kam se hrabu s Fofo I.

_________________
Ford Focus combi 99 1.8 TDDI Ten se mi fakt poved.
Ford Escort combi 96 1.8D 44KW.Sice nejede,ale drží. (bohužel už minulost)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16 bře 2011 20:58 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Presne. Podle mne je 100mA strasne moc. Staci si precist normy pro automotive udelatka
a mluvi se tam o uA pri sleep modu. Zadne mA.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17 bře 2011 02:14 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 říj 2008 21:49
Příspěvky: 260
Bydliště: Praha 6
Tak jsem po dnešku klidnější. Kontaktoval jsem prodejce autobaterií a zeptal se, jestli je klidovej odběr 100mA mnoho. Do tel. mi pán řekl že je to v normě a jestli mu dám mail, tak mi prý něco přepošle. Totok přeposlal:

Pokud se vám v automobilu zjevně nadměrně vybíjí baterie, může to být samozřejmě tím, že se především dobře nenabíjí..
Takže nejdříve změřte hodnotu napětí na výstupu z alternátoru. Napětí, kterým se dobíjí baterie by mělo být vyšší než 14V pro 12V systémy (většina aut)a při túrování motoru mírně kolísá .. Kolem těch 14V jej drží regulátor napětí na alternátoru. Pokud tam 14 voltů není, může být špatný regulátor, nebo diodový můstek.. Případně jsou už krátké uhlíky alternátoru, takže nesbírají vytvořené napětí. (díly alternátoru)

Pokud je dobíjení akumulátoru v pořádku, může být autobaterie už stará.. bude na ní datum, nebo to poznáte podle stavu.. Jestliže je třeba pět let stará, podívejte se na její elektrolyt .. pokud je ho tam málo, dolejte to a podívejte se na jeho stav.. Může být kalný, jakmile je téměř už neprůhledný, tmavě šedý až černý, je po baterce.

Často je ale autobaterie i alternátor v pořádku a přesto je baterka stále vybitá. Např. po dvou dnech nelze nastartovat...
To je způsobeno nadměrným odběrem elektrické energie el. obvody automobilu.
Standardní odběr u vypnutého, zamčeného automobilu by měl být do 0,10 Ampér. Do jedné desetiny Ampéru... Jakmile je některý obvod špatný, může být tento klidový odběr daleko vyšší. Pokud například zůstává svítit osvětlení v kufru, nebo někde pod kapotou.. zvedne se odběr třeba na 0,70 Ampér.

Autobaterie se tak vybíjí už opravdu rychle a především pořád.. nestačí se už dobíjet při provozu auta a postupně slábne... Při propadu pod práh napětí a proudu potřebného k nastartování pak selže...

Nezbývá tedy než najít vadný okruh, obvod, nebo skupinu možných a potom odstranit případný zkrat, nebo vyměnit vadný díl v el.obvodu.. Např. nějaký servomotor, spínač...



Nalezení původce odběru
Multimetr nastavte na max zatížení a jeho vývody zasuňte do příslušných portů.. tzn tak aby to odpovídalo návodu na měření proudu... Odpojte záporný pól z autobaterie a připojte na něj pořádně jeden z vývodů z multimetru (ampérmetru). Druhý vývod napojte na kabel který k baterce vedl.

Pro větší pohodlí to můžete napojit přes nějakou dvoulinku a sednout si s tím multimetrem do auta.. V takovém případě asi zaslepit také senzory vnitřního pohybu, abyste mohli testnout obvody i při zamčeném autě.

Multimetry za pár korun jsou normálně do 10 Ampér a to bude stačit pro test normálních funkcí.. Pokud by se zahřívaly vývody multimetru, nebo prostě údaj na displeji překračuje maximální povolené zatížení, musíte pro silnější...

Auto se po nějaké době od otevření a zavření dveří postupně povypíná a odběr z alternátoru klesne na nějakou tu výslednou klidovou úroveň. Ta by tedy měla být do 0,10A. Doba za kterou ten pokles nastane bude kolem dvou minut.

Jakmile je odběr vyšší, vybíjí to el. systém auta pravděpodobně přes konstrukční mez. Začněte tedy vytahovat pojistky a zase je vracet. Jednu po druhé. Je dobré u toho mít asi nějaký manuál s rozpisem umístění pojistek..

Pravděpodobně, vždy když nějakou pojistku vytáhnete, budete muset zase počkat na pokles aktivity řídící jednotky.. A nebo vypozorujete hodnotu odběru při kontrolních činnostech té jednotky a rovnou si to odečtete... Potom samozřejmě může docházek k nějakým nárustům v souvislosti se spínáním různých alarmů atd... Asi se i podívejte do manuálu auta, jestli tam něco k pojistkám není, ale vytahování pojistek při vypnutém klíčku je základ, takže by to mělo být v klidu. ABS


Další uklidňující zpráva byla, když jsem zavolal autoelektrikáři, jestli těch 100mA bylo dlouhodobejch, nebo ihned po vypnutí klíčku. Tak prý po pár minutách to ještě kleslo, ale z hlavy už nevzpomene na kolik přesně.

_________________
Ford Escort 1.8TD 51kW, 97, combi, klima, 2x airbag, světle modrá metla: postrk do Prahy
Ford Focus 1.8 TDDi 66kW, 03, combi, klima, 4x airbag, červená sériovka (kromě alu kol a foĺií) přibližovadlo pro rodinu
Renault Megane 1.6 55kW, 1996, 5dv, červený

Nálevna U Velasů: http://www.restauraceuvelasu.freepage.cz/onas/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 04 kvě 2011 22:41 
Offline
Nováček

Registrován: 10 dub 2011 18:57
Příspěvky: 19
také se přihlašuji k problému s nadměrným odběrem, žere mi to v klidu 150mA! Ať si říká nějaký prodejce co chce, to je šíleně moc - v jiných autech je běžné do 30 mA. Přišel jsem na to, že to přestane vytažení pojistky 21 (mám escort cabrio 91 1.6 CVH) což by mělo být relé vnitřního osvětlení, hodin, rádia a zapalovače. Rádio tam není, zapalovač zaplý neni, žádné světlo nesvítí, kde byste hledali problém? Je fakt že po tom radiu je tam po předchozím majiteli celkem kvalitní směsice drátů - některé ani nezaizolované...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 04 kvě 2011 22:57 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 05 led 2008 13:01
Příspěvky: 4384
Bydliště: Třinec
tak to zaizoluj,než Ti to shoří. :roll:

_________________
FOCUS 1,6 16v combi,100stříbrných italských hřebečků v Ghia výbavě
Dříve fiesta 1,1 37kw5.d/ ,esco1,6 16v ghia FORD-všechno co děláme,zmrvíte VY


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06 kvě 2011 13:21 
Offline
Nováček

Registrován: 10 dub 2011 18:57
Příspěvky: 19
miki21 píše:
tak to zaizoluj,než Ti to shoří. :roll:

Ty nezaizolované jsou od reproduktorů, tam toho moc nevyhoří, když tam není autorádio :wink: Spíš kdybys poradil kde čekat takový velký odběr :?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 23 kvě 2011 14:42 
Offline
Nováček

Registrován: 25 kvě 2010 21:10
Příspěvky: 17
Bydliště: vychod SR
moj dotaz nepriamo suvisi s temou, dva dni mi za sebou sa stalo ze bateria padla na nulu, pri naslednom premeriavani som zistil ze problem je v stalom odbere 3,89 A akonahle je vozidlo odstavene a zamknute, po pretestovnani som zistil ze ak vyberiem poistky ABS (30A) ustali sa odber aj s centralom aj s poplasnym na 30mA.
samozrejme hned bola najdene aj to ze 3A poistka RJ ABS bola kaput. kazda dalsia neprezije spinany prud (ide viac ako 10A).

poistkovu som prezrel a okrem studenaka na ventilaciu nebol ziaden, ale ak su vsetky poistky zapojene a pripojene vsetky zasuvky do poistkovej skrinky tak medzi poistkou pre ventilaciu a poistkou abs je skrat, akonahle odpojim kabelaz je to ok.

1. varianta : je v prdeli poistkovka
2. varianta skratuje mi niekde kabelaz
3. varianta mohla to prezit RJ ABS?

dik za kazde info

_________________
Ford Escort Kombi 1.8 16V Zetec Ghia 1996
Ford Escort Kombi 1.6 16V Zetec 1997
Suzuki Swift 1.3 Gti 1994 mazlíček


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 30 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 63 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz