fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Čidlo teploty na ukazatel
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=3205
Stránka 2 z 3

Autor:  Ondrej [ 19 srp 2005 13:40 ]
Předmět příspěvku: 

uz sem to tady nekolikrat psal, ale napisu to znovu
Odpor snímače teploty chladící kapaliny a snímače teploty nasávaného vzduchu.

-40°C = 749 - 1020 k?
-20°C = 253 - 289 k?
0°C = 89 - 102 k?
20°C = 35 - 40 k?
50°C = 15 - 18 k?
80°C = 7 - 8,5 k?
100°C = 1,9 - 2,5 k?

Autor:  skaldal [ 22 srp 2005 11:39 ]
Předmět příspěvku: 

Tak to by mě zajímalo, kte¨rý hodnoty jsou teda pravdivý :shock:

Autor:  Standa [ 22 srp 2005 12:35 ]
Předmět příspěvku: 

Jen kopíruji to co už bylo ve fóru napsáno :
Kdyby se to někomu hodilo, tak jsem sepsal tabulku hodnot odporů teplotních čidel(chladící kapaliny a nasávaného vzduchu):

-40°C: 835kOhm/905kOhm, Etzold: 749-1020kOhm
-20°C: 262kOhm/275kOhm, Etzold: 253-289kOhm
0°C: 96,3kOhm//96,2kOhm, Etzold: 89-102kOhm
20°C: 37,6kOhm/37,9kOhm, Etzold: 35-40kOhm
50°C: 11,4kOhm/11,4kOhm, Etzold: 15-18kOhm - nevyhovuje
80°C: 4,1kOhm/4,1kOhm, Etzold: 7,0-8,5kOhm - nevyhovuje
100°C: 2,3kOhm/2,2kOhm, Etzold: 1,9-2,5kOhm
-----
40°C: 16,4kOhm/16,5kOhm
60°C: 7,6kOhm/7,7kOhm

První údaj za teplotou je odpor čidla teploty chladící kapaliny(čidlo je zcela nové a nepoužité), údaj za lomítkem je odpor čidla teploty nasávaného vzduchu. Čidla jsou (apoň u cvh) stejný, jen mají jiný mechanický provedení snímače.

Hodnoty jsem měřil v kalibrované teplotní komoře a kalibrovaným multimetrem, takže na ně je 100% spoleh.
Hodnoty pro 50 a 80°C neodpovídají Etzoldovi, tak jsem naměřil odpory ještě pro 40 a 60°C - ty přesně odpovídají hodnotám z Etzolda pro 50 a 80°C => Etzold má asi chybu v tabulce - místo 50°C by mělo být 40°C a místo 80°C má být 60°C.


Tak jsem se konečně dostal k tomu číslu na čidle, muselo jít celý Ven, fotku čidla můžu poslat. Přečetl jsem číslo F2AF-12A648-AA (číslo je na boku čidla mezi matkou a zobáčky pro konektor), číslo o kterám jsme tady včera psaby na matce bylo 6A315 nebo 6A345
Super, tak podle toho čísla čidlo mají, ale za 590 Kč.

snimac teploty chladici kapaliny finis 1047284 za 308 - Ondra Escort rv. 2000

Autor:  skaldal [ 23 srp 2005 00:35 ]
Předmět příspěvku: 

Dnes jsem ho koupil za 313,- tak doufám že bude dobrý

Autor:  MV [ 23 srp 2005 07:03 ]
Předmět příspěvku: 

Nemluvil tady náhodou každý o něčem jiném?
Původně byl dotaz na čidlo pro teploměr(budík), nebo ne? Pro upřesnění ty hodnoty co napsal Ondrej a Standa(konkrétní hodnoty odporu jsem měřil já) platí pro teplotní čidla pro ŘJ (teploty chladící kapaliny a teploty nasávanýho vzduchu).

Autor:  skaldal [ 23 srp 2005 10:14 ]
Předmět příspěvku: 

jojo, debata byla o čidle pro teploměr ;-)

Autor:  Návštěvník [ 23 srp 2005 10:43 ]
Předmět příspěvku: 

Tak že hodnot čidla už je několik.Ja jsem naměřil něco jiného než Standa a čidlo jsem namontoval a nemám problém. Jedná se o čidlo teploty vody.
Údaje které jsou uvaděny jsou i v knížce ale pro r.v.od 9/90. Ale možná se pletu.

Autor:  Návštěvník [ 23 srp 2005 10:47 ]
Předmět příspěvku: 

SKANDAL : Rad bych věděl kolik naměříš ty na tom čidle které jsi koupil.Dik za odpověď.[/b]

Autor:  Standa [ 23 srp 2005 13:04 ]
Předmět příspěvku: 

To Sanda1: já nic neměřil, jen jsem zkopíroval starší hodnoty probírané na fóru měřil je MV. Někteří asi nepochopili, že se jedná o různá čidla. Ondřej má na Escu 2000 čidla jiná, proto jsem uvedl starší příspěvek a domníval se že Skaldal pochopí, že má vycházet s hodnot naměřených tebou, protože nikde jinde nejsou hodnoty pro čidlo k přístrojovce, ale jsou to senzory pro EEC

Autor:  skaldal [ 23 srp 2005 19:30 ]
Předmět příspěvku: 

Já si nestěžoval, jen mě zmátlo, že 2 lidi poslali 2 různé hodnoty. Zas tak přesně jsem to nepotřeboval, šlo mi jen o to, že se mi válej 3 na stole v garáži, tak abych poznal který je funkční. A já už to taky nezměřím, protože už jsem ho namontoval a vyndávat už se mi nechce. Hlavně že funguje. :D

Autor:  Návštěvník [ 29 srp 2005 17:31 ]
Předmět příspěvku: 

Tak to je hlavní že ti to jde.

Autor:  balu [ 30 srp 2005 07:25 ]
Předmět příspěvku: 

Čidla , u kterých měříte odpor, budou mít přibližně stejnou hodnotu. Váš problém je v něčem jiném . Čidlo buď funguje, nebo ne, starší může mít o něco jiné hodnoty, ale na budíku se to ukáže jen nepatrnou odchylkou . Neuvědomujete si, že ten velký vliv na rozdíl ručičky budíku má , přechodový odpor zaoxidovaných konektorů, volba drátku, jak síla, tak délka, jiné hodnoty odporu léto-zima, a to vše má vliv na měření . Hlavně po různých zásazích , nevrácení kabelů do původních míst. Mě také visí teplota u N, ale stačí párkrát vytočit za 2,3 na 5000ot., a hned jsem u M.

Autor:  Karel [ 30 srp 2005 09:13 ]
Předmět příspěvku: 

No me na budiku to leze pomalu dolu.Tedy ukazani teploty.Bylo to pri zahratem motoru skoro na R a ted je to mezi N a O.Pul roku novej termostat
(original).Myslel jesm ze je po nem,ale staci chvili stat a zapne se ventilator.Takze ted babo rad cim to je.Spatny cidlo ,termostat nebo draty(viz.predch.pri.)?

Autor:  balu [ 30 srp 2005 09:55 ]
Předmět příspěvku: 

To Karel: Akorát jsem o tom psal v kolonce špatného topení . Dělalo mě to u jiného auta, a za všim byla špatná hustota nemrznoucí směsy. Byla vysoká, tak se motor ohřál, začalo to topit , i spínání ventilátoru , ale po překročení určité teploty sice motor vaříl , ale v autě kosa jako v Rusku. Při vysoké koncentraci směsy nastává špatná vodivost tepla. Stačí rozředit , aj je po problému.

Autor:  Karel [ 30 srp 2005 10:03 ]
Předmět příspěvku: 

No ja to spis zredil uz pri vymene termostatu(trochu mi vyteklo na zem) a to to ukazovalo O.K.Ted po pul roce to teprve zacina blbnout.Jinak s tou hustotou,ja mel ropaka ( Mit.Galant)a tam jsem mel 100%(zadna voda) fridexu a termostat ze 120 a topilo to jako blazen.Lip jak Zigulik a ten nejak topil.Myslim spis, ze jsi to mel zavzdusneny.

Autor:  Návštěvník [ 05 zář 2005 14:25 ]
Předmět příspěvku: 

Karel píše:
No me na budiku to leze pomalu dolu.Tedy ukazani teploty.Bylo to pri zahratem motoru skoro na R a ted je to mezi N a O.Pul roku novej termostat
(original).Myslel jesm ze je po nem,ale staci chvili stat a zapne se ventilator.Takze ted babo rad cim to je.Spatny cidlo ,termostat nebo draty(viz.predch.pri.)?

Pokud ti ukazatel jde obráceně ,tak rozpoj kabel za předním pravím světlem. Ale to jenom jestly jsem ti dobře rozuměl a jde ti teplota z plně zahřateho a klesá. Samozřejmě na budíku.

Autor:  Karel [ 05 zář 2005 15:25 ]
Předmět příspěvku: 

Ne ukazuje od 0,ale neukazuje pri zahratem motoru jako driv(na R).Motor je ohratej dobre, protoze po chvili stani zapne ventilator a subjektivne na hadici to hreje dost.

Autor:  Návštěvník [ 07 zář 2005 14:02 ]
Předmět příspěvku: 

[quote="Karel"]Ne ukazuje od 0,ale neukazuje pri zahratem motoru jako driv(na R).Motor je ohratej dobre, protoze po chvili stani zapne ventilator a subjektivne na hadici to hreje dost.
Podle mého to nebude termostatem ale čidlem teploty vody. To má vlyv na tom co se ukazuje na budíku. Pokud ho máš tak ho skuz vyměnit. Ale pokud ti auto jede dobře tak bych to neřešil. Je to pouze optická vada. Ale dle mého nazoru ti čidlo stejně brzo odejde. Měl jsem skoro to samé.

Autor:  Karel [ 07 zář 2005 19:33 ]
Předmět příspěvku: 

Vim ze je to cidlem,nebo i zaoxidovanym prechodem cidlo- drat.

Autor:  kupis [ 21 zář 2005 21:08 ]
Předmět příspěvku: 

Čau, nevíte kde je přesně čidlo na teplotu kapaliny u esca 91 (MKV) motor 1.4 F6F ? Hledal jsem ho podle Etzolda a nemohl jsem ho najít. Díky

Stránka 2 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/