fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
nabíjení akumulátoru v autě - odpojit kontakty? http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=4574 |
Stránka 2 z 2 |
Autor: | Prokysoft [ 06 čer 2007 18:08 ] |
Předmět příspěvku: | |
Pri nabijeni neni potreba nic odpojovat. Pri nabijeni bez odpojeni by nemelo byt nic zaplyho a alternator ani servo od centralu nabijeni bez odpojeni nemuze poskodit... (servomotorek u centralu si spalil tvuj "kamarad" rozhodne jinak (napr nedovreny dvere a zamcel atd....)). Toto neplati u rychlonabijecek a pokud mate regulovatelnou nabijecku tak nepoustet do obvodu vic jak 16V. Ale tu tady bude mit malokdo z duvodu vysoke porizovaci ceny, (pokud si ji nezbastlil sam). |
Autor: | balu [ 06 čer 2007 19:07 ] |
Předmět příspěvku: | |
Mě to připadá, že při výměně kola, odlehčím auto zvedákem, odmontuji nápravu, odnesu ji do dílny, tam odmontuji kolo, namontuji druhé- nové na nápravu ,vezmu nápravu a namontuji na auto. Tak dost!!! Baterka se nabíjí přímo v autě, jen se kontroluje elektrolit. Baterka se vyndává v případě výměny nové baterie, elektrolitu/ v dnešní době se to nedělá/ a hlavně v zimnim období , kdy se dává do tepla, pro snažší nabití, nebo když auto na delší dobu stojí v mraze. V tomto případě se dává náhradní zdroj pro zachování hodnot ŘJ a jiných ptákovin. Jak byste pak řešili startování přez startovací kabely? Taky odpojily baterku? |
Autor: | Prokysoft [ 06 čer 2007 20:10 ] |
Předmět příspěvku: | |
balu píše: Jak byste pak řešili startování přez startovací kabely? Taky odpojily baterku? ucvakli by si kabel k alternatoru k servo-motorkum na radio by si dali devitivoltovku a proste vsechny konektory by poodpojovali a nechali by tam jenom starter
|
Autor: | jirkaz1964 [ 06 čer 2007 20:47 ] |
Předmět příspěvku: | |
Baterku odpojuju a vyndávám jen když ji potřebuju vyměnit za novou. Nabíječku mám automatickou s udržováním napětí na asi 14,5V. Baterku nabíjím tak 1-2x ročně, vyměňuju za 5-7let, takže vlastně nevím o co jde |
Autor: | michalmajkl [ 06 čer 2007 21:59 ] |
Předmět příspěvku: | |
startovaci kabely mas vzdycky max. to napeti z toho druhyho auta, u nabijeni kdyz je to spatne vyfiltrovany (ten usmernovac stridavy na stejnosmerny) a uhlazeny, tak tam mas spicky z tech sinusoid toho stridavyho proudu a ty muzou delat neplechu tem vecem co jsou napichly na elektriku, tak tomu rozumim. kdyz bys mel osciloskop tak si dej nabijecku na osciloskop a uvidiz jak ti to tam vypada to napeti ktere nabiji, ta vlnky (sinusovky) |
Autor: | jirkaz1964 [ 07 čer 2007 22:40 ] |
Předmět příspěvku: | |
michalmajkl píše: startovaci kabely mas vzdycky max. to napeti z toho druhyho auta, u nabijeni kdyz je to spatne vyfiltrovany (ten usmernovac stridavy na stejnosmerny) a uhlazeny, tak tam mas spicky z tech sinusoid toho stridavyho proudu a ty muzou delat neplechu tem vecem co jsou napichly na elektriku, tak tomu rozumim. kdyz bys mel osciloskop tak si dej nabijecku na osciloskop a uvidiz jak ti to tam vypada to napeti ktere nabiji, ta vlnky (sinusovky)
Mno, altík v autě taky vyrábí střídavý napětí, který se pak usměrňuje a nevyhlazuje. A sama baterka se chová víceméně jako filtr. Tak to neřeš! |
Autor: | Krtek-NA [ 08 čer 2007 08:41 ] |
Předmět příspěvku: | |
Já nabíjím v autě, protože je to docela porod to vytáhnout z auta. Mám doma mont co dělali chlapi v práci. Je to ze svařovacího trafa a když je opravdu nejhůř tak přes tu nabíječku v pohodě startuju. Jinak s autem nikdy nic. Asi jednou do roka nabíjím mimo auto a potom dle potřeby. V novým škopku mi předchozí majitel zanechal baterku Motorcraft - takže bez starostí |
Autor: | ULO [ 08 čer 2007 10:51 ] |
Předmět příspěvku: | |
Standa píše: Já dobíjím také s vytaženým akumulátorem. Když jsem oživoval PP tak jsem si pořídil malý akumulátor:
http://www.shopgsm.cz/eshop/good.php?goodId=2096 Když jsem naposledy dobíjel, tak jsem tento AKU zapjil přes zásuvku zapalovače a nemusel jsem pak řešit kód rádia, nastavení hodin a rozhádaný volnoběh. Uvažuji o tom že ho někde do okruhu zapojím natrvalo přes konektor jako záložní zdroj. To je dobry napad - muzes prosim te popsat, jak to mas zapojeny? Konektor do zapalovace si nekde sezenu, ale ktery je v zapalovaci + a ktery -? Mas v tom zapojeni nejake dalsi soucastky nebo jen natvrdo pres zapalovac napojis tu zalozni baterku? Diky za info (popr. nekdo jiny, kdo tenhle zpusob taky pouziva). Mam auto 2,5 roku a jeste jsem nedobijel (nemusel), ale radsi uz se pripravuju, kdyby to najednou bylo potreba |
Autor: | michalmajkl [ 08 čer 2007 11:25 ] |
Předmět příspěvku: | |
Motorcraft je vážně držák, vyndaval jsem ji teď z auta a měl datum výroby 1997 |
Stránka 2 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |