George V. píše:
...no hlavně dát ještě bacha na to, aby ta baterka byla klasické konstrukce, ev. hybridní. Escort dobíjí jenom 14,2V. Pro nabíjení moderních bezúdržbových tzv. celovápníkových baterek je to málo; ty potřebujou min. 14,6V, jinak jdou brzo do kytek...
...jinak s tou šířkou baterky je mi to novina; když jsem si kupoval svoji novou, tak jsem to neřešil (mám kulatý kontakty), řešil jsem jenom kapacitu. Pásla mi tam v pohodě...
Tak jako je stará známá věc že baterie se liší velikostí a to nejen tim že větší Ah = větší rozměry baterie, ale i mezi výrobci jsou různé rozměry. Proto je dobrý si nejdřív změřit kastlík, jestli se tam vleze.
Tak i další už te´d celkem známá věc je že např. u Tvého Escorta
r.v. 99 je dobíjení nastaveno na 14,8V a tudíž spíš odrovnáš jak ty píšeš klasickou baterku , než celovápníkovou (calciovku)
Protože když si koupíš origo baterii tak je jedině calciovka a dostaneš k tomu návod kde se píše že: Něco z návodu co jsem dostal k baterii Ford Silver Calcium 52Ah.
Minimální povolené napětí na svorách akumulátoru před montáží do vozidla musí být 12,20V. Toto vozidlo musí po namontování akumulátoru absolvovat delší cestu nebo být v pravidelném provozu, při čemž se automaticky předpokládá, že regulátor automobilu je nastaven na dobíjecí napětí v rozmezí 13,80V až 14,20V, nejlépe však 14,00V.
Ve vozech Ford od data výroby [b]01/1999 -Puma,Tranzit,Focus(všechny),
Escort,Fiesta,Ka a od data výroby 06/1998 Mondeo je dobíjecí napětí nastaveno na 14,8V. Zde doporučujeme použít baterie PAG.[/b]
Tim jsem tady nechtěl propagovat origo baterky, ale jen calciovky, kterých je na trhu už hodně a za bezva ceny. Protože je větší šance že při dobíjení 14,8V tu klasickou baterku jak jsi napsal odepíšeš