fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Levné autobaterie z hyper-super marketů
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=13957
Stránka 3 z 3

Autor:  oli_2 [ 21 zář 2008 11:33 ]
Předmět příspěvku: 

já mam tu Perionku druhej rok a eště se na ní nesáhl.měla by to bejt druhovýroba Akumy za rozumější peníze

Autor:  Bumerank [ 21 zář 2008 18:31 ]
Předmět příspěvku: 

Krtek-NA píše:
Z hypernovy Náchod, když jsem ji dal do auta tak ani nehla s motorem - musel jsem ji nabít. Necelý rok byla OK, ale na další zimu už nevydržela. Takže kup kvalitní (třeba Motorcraft) a ušetříš. :wink:

..to by mohlo být špatným skladováním - pokud je baterka vybitá, sulfatuje (tzn. síra z kyseliny sírové se navazuje na desky a tím se elektrolyt znehodnocuje a baterie ztrácí kapacitu)...to se musí po obchodě běhat s voltmetrem :lol: a měřit, jestli má dostatečné napětí (viz. http://www.autobaterie.com/rady.php) :wink:

Autor:  Bumerank [ 21 zář 2008 18:35 ]
Předmět příspěvku: 

mimoto já mám 6 let starou VARTu a ta dostala od předchozího majitele a ze začátku bohužel i ode mně špatného zacházení (časté starty, popojíždění po městě, nedobíjení nabíječkou před zimou) - zato teď měřím napětí pravidelně a případně dobíjím, tak snad mi ještě nějaký pátek bude sloužit... :-)

EDIT: je to bezúdržbová 44Ah a kolem 430A startovací proud

Autor:  oli_2 [ 22 zář 2008 08:16 ]
Předmět příspěvku: 

taky jí teda budu muset zkontrolovat a dobít.sem si řikal že je bezúdržbová,tak jí neudržuju :lol: .za ty dva roky co jí mam,tak sem na ní nesáhl a šlape jak hodinky.nedavno sem jí total vytlouk páč sem si pustil v práci rádio a zapoměl sem zhasnout vnitřní osvětlení a větrák :oops: .nastartoval sem přes kabely,druhej den sem jel trasu Plzeň-Teplá a zpět což je cca 120km a baterka zase šlape :D

Autor:  pisty [ 23 zář 2008 01:43 ]
Předmět příspěvku: 

Já v Sirce tu perionku za tři roky nenabil ani jednou, když jsem "měničem" vytlouk baterku, jen jsem jí roztlačil a bylo :-D No a baterka pak sloužila dva roky v escu a teď stááále funguje

Autor:  hubert [ 06 říj 2008 21:02 ]
Předmět příspěvku: 

Anonymous píše:
ja mel znacku brit a za dva a pul roku bylo po ni a byla z mototechny.
ja presne to same 2.5 roku a to moc nejezdila byla zalozni pravidelne dobijena.

Autor:  hubert [ 06 říj 2008 21:06 ]
Předmět příspěvku: 

George V. píše:
No ono taky záleží na technologii výroby. Existují totiž tzv. celovápníkové baterie, které k dobíjení potřebují vyšší napětí - 14,6V, což většina aut nedá, takže se prý ta baterka do dvou let odporoučí...
mam takovou baterku je ji 2.5 roku a chodi,to povapnikovani ji prave chrani priti podvibijeni a sulfataci,mne alt dava 14.1 volt,je to varta stribrovapnikova 75|720

Autor:  pisty [ 14 říj 2008 17:58 ]
Předmět příspěvku: 

Georg V má pravdu, baterky se sulfido(stříbro)vápníkovou ochranou elektrody potřebují vyšší nabíjecí napětí, proto se nedoporučují ke starším autům.
Mám známého dealera u Varty a říkal totéž... Obvzlášť upozorňoval na to že v escu a v sierrách s tím mají špatné zkušenosti...

Autor:  mirdas [ 24 říj 2008 20:08 ]
Předmět příspěvku:  perion

Nechápu. Perion? Že vydrží? Zimu? Kámoši z práce soi koupili Perionky do ropáků Scorpio 2,5. Sirka nevim Byla to sirka v granadě ale asi 2,4. V létě by ta perionka utrhla motor. Pak přišla zima a konec pod -5 to nenatočil ani jeden. Měli 83ky fakt. Jeden ji vyhodil hned. a druhej si jí v práci nosil na vrátnici do tepla, aby ráno odjel. Fakt nekecam. Koupili Varty a jezděj.

Autor:  Mazarek [ 20 lis 2008 13:49 ]
Předmět příspěvku: 

MNo ja tam Vartu 75Ah, sotva ji tam teda narvu z roku 1997 :D a furt OK. Dobíjíme a dolejvame před a po zime. V roce 2001 byla repasovaná, desky jsou pořad OK nic se nesype :) A minulej tejden jsme kalili u ohničku na zahrade a muzika hrala cca od 9 do 5 do rana a odjeli jsme :) takže jeste asi nejakej rok sloužit bude.

Autor:  hubert [ 22 lis 2008 15:52 ]
Předmět příspěvku: 

Já si koupil jeste jednu baterku abych mel záložni protoze ta moje stribrovápniková 74ah720A varta uz bude mit tri roky,objednal sem si na netu obycejnou baterku a pak mi dovezli zase vápnikovou bannerku 74ah700A ze se spletl a nechal mi ji teda za cenu obycejne baterky,tak sem ji testnul nabyl sem ji nabijeckou na 15 volt a do rana to spadlo na 12.8 volt a to byla nová nepoužitá baterka,pak sem stejným sposobem nabyl tu 3 roky starou vartu a ta do rana spadla na 12.7 volt tak na co visi dobijeci napeti kdys stejne vic jak 13 volt neudrzi.

Autor:  maros000 [ 22 lis 2008 16:41 ]
Předmět příspěvku: 

Vyska napatie nezodpoveda kapacite baterky tj ze ked je tam 12,7 a 12,8 tak v tej co ma mensie napatie tak moze byt viac AmH a naopak a to hlavne v pripade ked su baterky inac konstrukcne riesene. A tych 0.1V moze kludne zodpovedat poklesu 10 AmH (To je len priklad).

Autor:  Bumerank [ 22 lis 2008 17:22 ]
Předmět příspěvku: 

hubert píše:
Já si koupil jeste jednu baterku abych mel záložni protoze ta moje stribrovápniková 74ah720A varta uz bude mit tri roky,objednal sem si na netu obycejnou baterku a pak mi dovezli zase vápnikovou bannerku 74ah700A ze se spletl a nechal mi ji teda za cenu obycejne baterky,tak sem ji testnul nabyl sem ji nabijeckou na 15 volt a do rana to spadlo na 12.8 volt a to byla nová nepoužitá baterka,pak sem stejným sposobem nabyl tu 3 roky starou vartu a ta do rana spadla na 12.7 volt tak na co visi dobijeci napeti kdys stejne vic jak 13 volt neudrzi.

když připojíš nabíječku se 14V na baterku s 12,7V, tak je rozdíl napětí jen 1,3V (to by ti nerozsvítilo ani LED diodu) :-)

Autor:  hubert [ 22 lis 2008 21:33 ]
Předmět příspěvku: 

tak tahle je nabijecka co dava 16 volt11amper,to jestli udrzi napeti je zakladni skouska jestli je jeste dobra nebo ne.Pak jestli by se mela otestovat poradne tak se to dela zatezovým testem.

Autor:  hubert [ 22 lis 2008 22:13 ]
Předmět příspěvku: 

maros000 píše:
Vyska napatie nezodpoveda kapacite baterky tj ze ked je tam 12,7 a 12,8 tak v tej co ma mensie napatie tak moze byt viac AmH a naopak a to hlavne v pripade ked su baterky inac konstrukcne riesene. A tych 0.1V moze kludne zodpovedat poklesu 10 AmH (To je len priklad).
no tak pokles 10ah u trilete baterie by nebyla zadna tragedie.Baterie straci vykon po celou dobu zivotnosti,dalo by se rict ze stoprocentni je jen prvni rok.Ja co sem mel baterky tak prvni tři roky v pohode,čtvrty rok zacla zlobit a patej odesla.

Autor:  Bumerank [ 23 lis 2008 19:25 ]
Předmět příspěvku: 

hubert píše:
tak tahle je nabijecka co dava 16 volt11amper,to jestli udrzi napeti je zakladni skouska jestli je jeste dobra nebo ne.Pak jestli by se mela otestovat poradne tak se to dela zatezovým testem.

těch 11A je maximum co nabíječka dokáže dodávat :-)
jinak já mám baterku 3 roky (+ minimálně 3 ji měl předchozí majitel) a stále startuje...ale na příští rok už bude asi potřeba nová (je to varta 44Ah a tuším 430A)
opravdový stav baterky nejlépe zjistíš podle hustoty elektrolytu, ale u bezúdržbových hlavně podle toho napětí - mě se za 8 dní co auto stálo vybila z 12,6 na 12,15V

Autor:  ČUČO [ 25 lis 2008 19:32 ]
Předmět příspěvku: 

Pokud vím tak se má nabíjet desetinou kapacity 10 až 12 hodin. (55 Ah = 5,5-6 ampér ) Proč tam cpát 11 ampér .

Autor:  blackford [ 25 lis 2008 19:36 ]
Předmět příspěvku: 

ja teda nejsem elektrikar, ale mam nabijecku a ta baterku nabiji takovym proudem jaky baterka aktualne pusti. A nemam s tim zadnej problem.

Autor:  Wizzy [ 26 lis 2008 08:44 ]
Předmět příspěvku: 

Desetinou kapacity se dobíjí pouze akumulátory, které se dobíjí levnými nabíječkami s konstantním proudem, čili bez nějakého řízení, časovače, detekce deltaU a podobných sofistikovanějších záležitostí. Typicky jsou to takové ty levné nabíječky na NiCD/NiMH články do zásuvky.
Ono to s nimi taky jde, ale musí se to hlídat, když se na to zapomene, tak se přebíjí, těžko se u toho trefuje okamžik, kdy je článek nabitý na plnou kapacitu (snad jen odhadem podle teploty). Takže se to negativně projevuje na životnosti akumulátoru, jeho kapacita klesá rychleji než s jinou nabíječkou, která nabíjí inteligentnějším způsobem či dokonce ještě umí před nabitím vybít akumulátor na nulu (nebavíme se o olověných, pro ty by to byla smrt). Jejich jedinou výhodou je cena.
Konec technického okénka.

Stránka 3 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/