fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Záhadný kabel u autobaterie - Esco nestartuje.
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=24367
Stránka 3 z 4

Autor:  Mouse [ 20 črc 2009 12:02 ]
Předmět příspěvku: 

mno když říkáš, že jsi nastartoval přes kabely tak čím jiným by to mělo bejt ? :smt017 a to že je baterka stará 1 rok tak to vůbec neznamená že ti nemůže odejít nšjakej článek, hele zkus si někde půjčit jinou baterku a dej si jí místo té své co máš v autě a uvidíš, já jsem taky měnil baterku jeden den jsem přijel a druhej jsem už nenastartoval a jenom cvakli relátka a startér nic tak to zkus s tou baterkou vyměnit

Autor:  Byzon [ 20 črc 2009 14:23 ]
Předmět příspěvku: 

Ale může to být baterkou. To že je rok stará nic neznamená. Pověš na ni voltmetr a zastartuj. Jasno budeš mít hned.

Autor:  flegi [ 20 črc 2009 23:44 ]
Předmět příspěvku: 

na tej baterce může mít jeden článek míň elektrolitu (Vypařenou destilku) a baterka není schopná dát dostatek Ampér na otočení startérem. Tenhle problém sem měl kdysi na peškoj a po dolití baterka fungovala perfektně! A proč se elyt vypařil - bylo špatně dotáhlý víčko! Takže si zkontroluj jestli je elektrolit v baterce po rysku, případně dolij DESTILKU!

Autor:  code [ 25 črc 2009 19:02 ]
Předmět příspěvku: 

Tak chlapi, abych vyvrtátil teorii špatné baterky, změřil jsem napětí baterky při startování.

Viz - http://www.youtube.com/watch?v=9MPSKgKnzDY starter se ani neprotoci, take je zvlastni ze pri zatezi klesne baterka jen na 13V.

Pote jsem tu stejnou baterku Banner vyndal a dal do Mazdy 323 (1,8 84KW - takze predpokladam ze starovaci proudy budou minimalne stejne jako u ESCA 77KW) a auto krasne chytlo viz dalsi video - http://www.youtube.com/watch?v=tw0mepUR0qI

Takze se ptam proc ESCO nestartuje? Porad podezdrivam imbolibizer nebo jestli mne tam neco nezere proud..

Autor:  tomin [ 25 črc 2009 20:13 ]
Předmět příspěvku: 

Necetl jsem to tu, ale jestli mas pri startovaci poloze na bat. 13V, tak ti urcite nejde stava do starteru. Nebo starteru nepritahne kotva - neslysel jsem ho ani cvaknout. Tedy nezacne brat stavu z baterky.
Pri startovani je bezne ze jde napeti i pod 9V. U skoro vybite bat. spadne i pod 7V.

Autor:  Mouse [ 25 črc 2009 20:45 ]
Předmět příspěvku: 

no, ale taky psal že přes kabely nastartuje a to mě nejde v tom případě moc palice :smt017

Autor:  flegi [ 25 črc 2009 21:31 ]
Předmět příspěvku: 

A motor máš ukostřenej dobře? Pokud startuješ přes kabely a - pól dáš na motor a přes startér nenastartuješ, tak by do startéru nemuselo jít - !

Autor:  tomin [ 25 črc 2009 21:41 ]
Předmět příspěvku: 

Presne to jsem chtel napsat. Pokud MINUS pripoji nekde jinde nez na baterce (coz se dela) a pak nastartuje, tak je celkem jasno. Nekde mezi MINUS polem baterky a kostrou motoru je prechodak.

Bacha na plameny - s timhle neni sranda. Az to budes zkouset, mej u ruky hasicak.

Autor:  code [ 26 črc 2009 10:37 ]
Předmět příspěvku: 

Kdyz jsem startoval pres kabely tak jsem napojil minus na minus a plus na plus.. Jinak ukostreni motoru najdu kde, tam kde je to zdvihaci ocko motoru?

Autor:  tomin [ 26 črc 2009 11:00 ]
Předmět příspěvku: 

Tak uz zbyva jedine prechodak mezi kontaktem baterie a kontaktem auta.
Pri mereni pripoj minus pol meraku na kostru AUTA, ne baterie. A plus pol meraku nejlepe na starter. Pak startuj a mer.

Mel bys tam namerit malo (kdyz to nestartuje a starter je ok).
Hledej pak pomoci svorky + a - meraku, kde se to napeti vyskytuje. Tam kde se bude "vyskytovat", je prechodovy odpor.
Napr. - pripojis jeden konec meraku na minus pol baterie a druhy na kostru auta. Pokud tam pri zastartovani nameris velke napeti (volty), je mezi temito dvema body nekde prechodovy odpor ktery musis odstranit.
Typicky zrezle srouby, vyhnily vchod svazku vodice do kontaktu u baterie, ...
Kostru na zetecu netusim. Koukej kam vede silny minusovy kabel od baterie.

Autor:  code [ 06 srp 2009 21:09 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jsem poradne upevnil (cin + smrstovacka) ten minusovy kabel co vede k ridici jednotce a auto startuje krasne. Problem ale asi nekde stale bude, kdyz razantneji slapnu na brdzovy pedal, rozina se na palubni desce kontrolka baterie - cim to??

Autor:  Byzon [ 06 srp 2009 21:53 ]
Předmět příspěvku: 

To dělá i při vyšších otáčkách, nebo při volnoběhu? A jestli jen při volnoběhu, nepoklesnou při tom otáčky?

Autor:  code [ 06 srp 2009 22:09 ]
Předmět příspěvku: 

Ted jsem to byl zkusit - dela to i pri volnobehu, otacky se zdaji ze nepoklesnou, ale pri seslapnuti brzdoveho pedalu poskoci rucicka otackomeru.

Autor:  Byzon [ 07 srp 2009 15:54 ]
Předmět příspěvku: 

Jestli to dělá jen při volnoběhu, tak se vlivem "ucucnutí" posilovače zhoupnou (poklesnou) otáčky a kontrolka může probliknout.
Jestli by to dělalo i když je motor v otáčkách, musela by kontrolka problikávat při každém rozsvícení brzdovek a bylo by potřeba hledat zkrat mezi dráty.

Autor:  tomin [ 07 srp 2009 18:12 ]
Předmět příspěvku: 

Typoval bych to na nejake prechodaky. Typycky pojistkova skrinka ?

Autor:  code [ 08 zář 2009 23:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Záhadný kabel u autobaterie - Esco nestartuje.

Tak jsem se dnes dostal k Escortu a problemu se startovanim, ocistil jsem kabely na starteru a zacal merit.

Prvni video - Esco s trochu vybitou baterii, nemel by se presto alespon protocit starter? Napeti klesne na 4V a starter ani tuk.
http://www.youtube.com/watch?v=LObOCR8PNDc

Druhe video - Esco s "prebitou" baterii.
http://www.youtube.com/watch?v=wydqrWmVBHE

Jinak co rikate tady na ten kabel neni nejaky upaleny, nebo to je jen cerna barva?
Obrázek

Dival jsem se i na pojistky co jsou u baterky ale zdaji se ok, jinak nemela by u meho motoru jeste nekde byt pojistovka skrin? A ted nemyslim tu co je pod levou nohou ridice.. :)
Obrázek

Pote jsem jeste meril, kontakty od baterie az ke starteru a ukazovalo mne to nulovy odpor, cili draty jsou ok, kdyz je baterie prebita tak tece proud i do starteru, tak kde je problem? Staci abych s autem pres vikend nejezdil a v pondeli uz nenastartuje, pripadne kdyz jedu dlouhou trasu a vypnu motor, tak pak auto nechce nastartovat.

Autor:  tomin [ 09 zář 2009 09:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Záhadný kabel u autobaterie - Esco nestartuje.

Ten merak v tom prvnim pripade (kdy to nestartovalo) byl PRESNE pripojeny kde ?
Kde byl minus a kde byl plus meraku ?

Autor:  code [ 09 zář 2009 11:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Záhadný kabel u autobaterie - Esco nestartuje.

Meril jsem na tech kontaktech jak je naznaceno na fotce, uz si nevzpominam kde bylo plus a kde minus, ale to by melo byt asi jedno? Ja porad nechapu cim to muze byt, starter je asi ok, alternator taky, kabely taky, tak ze by pojistky?

Obrázek

Autor:  tomin [ 09 zář 2009 11:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Záhadný kabel u autobaterie - Esco nestartuje.

Polarita meraku je jedno, akorat to bude psat zaporne napeti, jasne. Slo mi o presna mista pripojeni, aby se dalo vydedukovat kde muze byt prechodak.

To si mel merak na tehle dvou sroubech ?
To pak meris rozdil mezi hlavnim privodem starteru a mezi privodem pro kotvu.
To bych neresil.

Predpoklad: omeruj to jen kdyz to zrovna nestartuje
Minus dej na minus kontakt baterie. Ne nekam na kostru auta, ale primo na minus baterie.
Pak si jen plusovym dratem meraku zkousej, zda a jake napeti ti jde pri startovani na ten mensi sroub (prepokladam ze to je kotva).
Pokud tam bude vzdy aspon 10V a starter zase nepritahne/necvakne, tak je bud starter spatny,
nebo neni ukostreny.
Aby se vyloucilo to kostreni, tak pri startovani zmer napeti na KOSTRE starteru. Nesmi tam byt vic jak cca 0.1V.

Merak celou dobu minus polem pripojeny na baterce.

Autor:  code [ 09 zář 2009 22:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Záhadný kabel u autobaterie - Esco nestartuje.

Tak jsem to dnes meril jak si mne rekl

Prvni video - Minus je na baterce plus na mensim kontaktu na starteru (kotva). Do starteru jde male napeti.
http://www.youtube.com/watch?v=5lZi2ud8CZ4


Druhe video - minus je na baterce a plus je na kostre starteru, pokud je tedy kostra takovy ten cerny drat ->
http://www.youtube.com/watch?v=XLpNjbQWNFo
Obrázek.

Kde je tedy problem, spatny starter, nebo jen spatne ukostreny?

Stránka 3 z 4 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/