fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Zimní neustálé svícení - změna v elektroinstalaci
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=3000
Stránka 3 z 17

Autor:  Návštěvník [ 14 lis 2005 21:36 ]
Předmět příspěvku: 

Tady jsem našel jeden zajímavý odkaz na výrobu zpožděného rozsvěcování světel: http://www.dhservis.cz/dalsi/svetla.htm
Měl by se tam dát nastavit čas prodlevy, jakej kdo potřebuje.

Ford Orion 91 1,4i CFI, CVH

Autor:  ACEMajky [ 15 lis 2005 09:35 ]
Předmět příspěvku: 

Tak kterej sikula se do toho pusti a vyrobi tak 10ks, abych si mohl nejaky ten kousek koupit? Bastleni me nejak neosvitilo

Autor:  Bendy&Macíček [ 15 lis 2005 09:46 ]
Předmět příspěvku: 

taky jeden kupuju - určitě jeden a možná i dva abych měl i v Escu

Autor:  ACEMajky [ 15 lis 2005 09:52 ]
Předmět příspěvku: 

Ja bych asi vzal 2 minimalne

Autor:  MART.IN [ 15 lis 2005 10:00 ]
Předmět příspěvku: 

No, ... ale tohle zapojení má jednu mouchu. Co když se ti na křižovatce rozsvítí kontrolka mazání. Pak ti zhasnou i světla.

Autor:  MV [ 15 lis 2005 13:00 ]
Předmět příspěvku: 

Taky jsem nad tím přemejšlel - btw. jak vyřešit parkovačky? Obvod pro automatický zapnutí světel je rozsvítí spolu s hlavními světly, ale měly být sepnutý nezávisle, protože v případě chcípnutí motoru světla zhasnou(ať je to ovládaný z kontrolky mazání nebo z vývodu alternátoru), ale parkovačky by měly zůstat svítit. Jedině parkovačky ovládat nezávisle stávajícím spínačem světel a po naskočení motoru se automaticky "připnou" hlavní světla - zas je riziko, že pak parkovačky zapomenu vypnout. Takže jedině rozsvěcovat parkovačky při zapnutí zapalování.

Autor:  MART.IN [ 15 lis 2005 14:03 ]
Předmět příspěvku: 

No ještě by šlo, že by pro parkovačky byl ten samej obvod s přídržnym kontaktem (relé, nebo tyristor) po chcípnutí motoru by parkovačky svítily dál. Až třeba při vypnutí zapalování by zhasly.
Už jsem to tu psal taková "automatika" se mi moc nelíbí. Při popojíždění na dvoře mi to nerozsvicuje, ... jen mi začne blikat kontrolka světel.

Autor:  MV [ 15 lis 2005 21:03 ]
Předmět příspěvku: 

Mart.in: tyristor - dobrá idea. Když už automatiku, tak relé spínat tyristorem(z altíku nebo kontrolky mazání, to je fuk). Takže by se světla rozsvítily po nastartování, ale zhasly by až po vypnutí zapalování. V tomhle případě by se i mohly spínat hlavní světla splou s parkovačkama.

Autor:  Hop377 [ 18 lis 2005 19:21 ]
Předmět příspěvku: 

So zhasinanim by nemal byt problem, je tam dost velky kodenzator a ten by mal vykrit vypadky pri svieteni a rozsvietenej kontrolke mazania.

Autor:  Návštěvník [ 26 lis 2005 20:15 ]
Předmět příspěvku: 

Nepřemýšlel jste někdo nad tím, že by se to dalo realizovat pomocí brzdových světel?
Třeba já když stratuji, tak vždy stojím jen na spojce a až pak třeba přibržďuji při vyjíždění z řady aut, takže při prvním sešlápnutí brzdového pedálu po nastartování by se mohly rozsvítit světla...
Co na to říkáte?

Autor:  Peha [ 27 lis 2005 12:03 ]
Předmět příspěvku: 

Celý problém s rozsvícením mám vyřešen díky kamarádovi.Stálo mne to 500Kč.Použil nějaký standatní model pro letní/zimní svícení s přepínačem.Funguje,přes spínací relé,které sepne až po několika sekundách běhu motoru.Rozsvítí světla při páčce na nulu.Jedinou nevýhodou je,že v této poloze nejdou dálková světla,pouze světelná houkačka.Pokud budu chtít používat dálková,musím páčku na volantu přepnout do polohy svícení.Je fakt,že dálková dnes člověk moc nepoužije.Na přisvícení stačí přitáhnout světelnou houkačku.
Jak mi vysvětlil,bylo to nejjednoduší řešení bez velkých zásahů do elektroinstalace.

Autor:  MV [ 27 lis 2005 15:54 ]
Předmět příspěvku: 

Peha: ty nepoužíváš dálkový?
To že při automatickým rozsvícení nepůjdou dálkový, jinak stejně musim spínačem světla zapnout? - to mi moc jako automatika nepřijde. Radši rozsvěcuju ručně.

Autor:  Tick [ 30 lis 2005 09:45 ]
Předmět příspěvku: 

A nebylo by jednodušší napojit časovač(nějaký kondenzátor,už si nepamatuju jak se to počítá) na 3 pozici klíčku?Aby se to nabylo třeba za minutu(to už mívám nažhavený,a kdyby to nechtělo chytnout,přece vypínáš klíček do pozice 2(vybití kondíku) a opět na žhavení,další minuta.
To by tedy stačilo světla přepojit na pojistkovce a dát na drátek a pojistku kondík.o by šlo,ne?

EDIT: Hmm a teď mě napadlo dát tam obyč tranzistor na napájení světel a druhá nožka(spínací) bude na klíčku. Takže při otočení klíčku na pozici 3 bude tranzistor průchozí a začne se nabíjet kondík(nebo součástka průchozí až po určité době,ze školy jsem venku už nějaký pátek) a až by byl nabitý světla by se rozsvítily.
Takže by byla potřeba 2 součástek a trošku drátu

Autor:  Peha [ 30 lis 2005 10:39 ]
Předmět příspěvku: 

Už to funguje a víc řešit nebudu.Než jsem vypil kafe,tak to měl hotovo :D .

Autor:  Lukas1 [ 30 lis 2005 20:57 ]
Předmět příspěvku: 

MART.IN píše:

Jinak já když v zimě zapnu zapalování, začne mi červeně blikat kontrolka světel, dokud nezapnu světla do polohy II. Pak svítí normálně zeleně jak má.


Todle je bezva

Autor:  Jira [ 08 bře 2006 23:23 ]
Předmět příspěvku: 

Máte někdo namontovaný to atomatický zapínání a vypínání světel u nás to maj asi za 500 kaček a uvažuju že to koupim stejně svítim i v letě ptal sem se jak je to zapojený a prej buď přes mazání nebo dobíjení .

Autor:  Návštěvník [ 12 bře 2006 21:33 ]
Předmět příspěvku: 

Ahoj mam takovy dotaz - jaky klic je potreba na vymenu svicek u Escortu ZETECU 1,6 16V r.v. 1997. Klíč 16, nebo 21??

Autor:  Wizzy [ 13 bře 2006 08:52 ]
Předmět příspěvku: 

Tomas85: Malinko sis spletl téma :-)

To all: Koupil jsem v Elitu dvě velká přepínací relé, jedno bez očka - půjde zasunout do pojistkovky, druhé s očkem pro přichycení - nedala se bohužel objednat náhrada modrého forďáckého relé (malé, rozpínací), tak jsem si k němu vzal pár konektorků a připojím ho přes dráty. Dohromady to vyšlo cca na 280,- kaček plus pár drobných za konektory. Kdyby byl zájem, můžu se doma podívat na jejich katalogová čísla.
Ještě to nemám v autě, ale podrobný návod, jak to nacpat do auta, napsal jsmach tady.

Přijde mi to rozhodně jako elegantnější řešení, než cpát do auta nějaké další krabičky, navíc pokud si k tomu "rozpínacímu" relé nabastlím ještě jeden vypínač, tak nepřijdu o možnost si světla úplně vypnout. A kdyby se dalo sehnat ještě relé se zpožděním, tak by to rozsvěcelo (moravské OT: fujtajxl, normálně bych řekl rožínalo, ale tomu by tu většína lidí nemusela rozumět /moravské OT) potkávačky i se zpožděním po nastartování, ale to mě nějak netrápí.

Autor:  Bendy&Macíček [ 13 bře 2006 10:11 ]
Předmět příspěvku: 

jj tohle bude asi celkem aktuální téma, protože se od 1.6.2006 bude svítiti stále...... ? teda říkali nám to na školení tak snad to není jinak

Autor:  Jira [ 14 bře 2006 12:05 ]
Předmět příspěvku: 

Dneska mi kamarád autoelektrikář namontoval automatický zapínání a vypínání světel je to krabička tak 8x8x2 cm stálo mě to asi 400kč a je to perfekt člověk nemusí pořád hlídat světla , myslim že ty šikovnější by si to udělali doma jen co sem zahlíd když to montoval tak jsou tam dvě relátka impuls na sepnutí dostává po nastartování motoru takže klíče v zapalování může být zapnutej aspoň tak mi to říkal a tak sme to zkoušeli.

Stránka 3 z 17 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/