fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

autobaterie
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=12847
Stránka 4 z 11

Autor:  zde. [ 19 pro 2009 00:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: autobaterie

A když běží na volnoběh než ho oškrábu a tak tak nějak trpí? Jak to mám teda dělat když je pod nulou?

Autor:  jozkablack [ 19 pro 2009 15:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: autobaterie

No asi takhle. jdni tvrděj že to rozhodně nemůže motoru ublížit, když ho necháš stát a brblat na místě, já se držim toho že tam neni na neutrál takovej tlak oleje. No každej ať si s autem zachází jak chce, já jdu smetu sníh, pokud je potřeba oškrábu okna a potom nastartuju a jedu.

Autor:  zde. [ 19 pro 2009 23:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: autobaterie

Hm, já zase nastartuju a jdu škrábat, mi povídal že to mám tak dělat když mi Escorta prodával. A říkal mi to Rover, a ten se vyzná..

Autor:  Krtek-NA [ 20 pro 2009 10:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: autobaterie

jozkablack píše:
No asi takhle. jdni tvrděj že to rozhodně nemůže motoru ublížit, když ho necháš stát a brblat na místě, já se držim toho že tam neni na neutrál takovej tlak oleje.

Od výroby jr to udělaný tak aby motor mazal dobře i na volnoběh. Asi by to nebylo ůplně super kdyby ne. Nechat to ohřát na volnoběhu je dle mého to nejlepší co můžeš udělat. Akorát pozor v týhle kose to dost zřeďuje olej, stačí pouze výměna o něco dřív, nebo potom delší jízda. Krátký jízdy nejsou na zimu vůbec dobrý, trpí tím ůplně vše. :wink:

Autor:  jozkablack [ 20 pro 2009 14:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: autobaterie

Tak asi máte pravdu. je to tak jak jsem psal. Ten řiká to a ten zas tamto. Mě bylo řečeno od mechanika že tim prblánim motoru rozhodně nepomohu, spíš naopak tak se toho držim a nemám problem. Zahřejvám klidnou jízdou po startu.

Např. U Focuse tddi je na volnoběh prej špatně mazán 4 válec. Nevim proč a řekli mi to na dilně u Forda (Maier). tam řekli že neni důvod se bát to na chvilku nechat brblat, ale rozhodně nedělat to co někteří dělaj, dojít nastartovat a pak si v klidu dojít na snídani a vypít kafíčko.

Já taky maslim že to nezanechá nějaký negativa na motoru, když se to nastartuje a jde se to oškrábat, ale už jsem si za ta léta to nedělat zviknul.

zde. píše:
Hm, já zase nastartuju a jdu škrábat, mi povídal že to mám tak dělat když mi Escorta prodával. A říkal mi to Rover, a ten se vyzná..

Mi povídal pan Hájek (asi ho neznáš vid?) abych to dlouho nenechával brblat že je to k h*vnu. A ten se v tom taky vyzná 8) 8) 8)
No prostě chlapy, ať si to každej dělá jak chce ne.... ;-)

Autor:  killerGBU [ 21 pro 2009 12:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: autobaterie

Ahoj,

podařilo se mi sehnat nabíjhečku, tak bych jí chtěl nechat přes víkend nabít. Jaký klíč je potřeba na vymontování? ještě jsem ji v Esku nevyndával.

Díky

Autor:  zde. [ 21 pro 2009 12:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: autobaterie

Tak to nevim, ale asi bych po řešil tak že bych zvednul kapotu a podíval se:)

Autor:  Micko [ 21 pro 2009 19:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: autobaterie

já mám desítku na svorky a třináctku na držák :-D nejlíp trubkový

Autor:  Krtek-NA [ 21 pro 2009 20:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: autobaterie

nenechávat motor žbrblat je přežitek ze škodovek, kdy to jinak jak na sytič nejelo. Tam to šlo hodně do oleje. Dneska ten sytič na volnoběhu vypíná skoro hned. Samozřejmě zahřát to jízdou taky není zlý, ale jak je to tuhý, tak to nerad trápím, mám před barákem kopec. :!: :wink: :lol:

Autor:  sevaman [ 21 pro 2009 21:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: autobaterie

tak s tlakem oleje po startu bych neměl strach...v primeře byl budík na tlak oleje a dycky když byl motor studený a mělo to zvýšený volnoběh tak ručička ukazovala někde na 6 baru a maximum bylo na 8...podle mě je nejlepší sednout do auta, nastartovat, jít si omést sníh popř. oškrábat okna a né to hned trápit totálně ztuhlé.

Autor:  anthAn [ 21 pro 2009 23:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: autobaterie

Co říkáte na baterky ProForce ? Má někdo zkušenosti? Já mam ProForce greenline (+15% I => 480A) 62Ah a jsem docela spokojenej, aby ne, byla pěkně drahá :-D

Autor:  George V. [ 22 pro 2009 07:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: autobaterie

jozkablack píše:
Tak to se divim že ještě startuješ. Bys pomalu měl začít s tim náhodilým nabíjenim jak se zmiňuješ. To teda rozhodně baterce pomůže, víc než nesmyslný stání na místě a trápit motor na volnoběh . Se to akorát na houby maže :idea: To náhodilé dobíjení (to je dobrej název :lol: ) je to samé jako když do toho cpe altík šťávu. Kydž jezdíš takový mini cesty, tak se Ti to nedobije pořádně ani náhodou a brblání na místě je k ho..., tedy pokud tam nehodláš stát půl dne. Timhle náhodilým nabíjením ( :lol: ) udržuju baterku jak v escortu, tak v Cordii poměrně úspěšně při životě. Obě auta, trpěj nedostatkem dlouhých cest a spíš jezděj jen kolem komína. V Cordii je baterie 11let a no problem. Nikyd nebyli potřeba kabely :idea:


...tak startuju úplně v pohodě, dneska ráno -7,5st a nastartoval jsem jak v +10st. Auto den stálo venku na mrazu... S tím brbláním na volnoběhu - záleží na tom, jaký máš olej. S 5W30 si myslím, je to v pohodě, s 10W40 už může být problém za mrazu se studeným motorem. Já teď v mrazech to nechám chvilku brblat, když přijedu z krátký štreky. Dobíjí se to naprosto stejně (spíš líp, protože nesvítím :D ), jak kdybych těch 5 minut někam ještě jel. S tím dobíjením na nabíječce - pokud ta nabíječka nehlídá proud a napětí na baterce (příp. ještě teplotu elektrolytu :) ), tak oproti dobíjení v autě to není žádnej pokrok. Stačí udělat v autě delší trasu a máš kvalitně dobito taky...

Autor:  Krtek-NA [ 22 pro 2009 09:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: autobaterie

anthAn píše:
Co říkáte na baterky ProForce ? Má někdo zkušenosti? Já mam ProForce greenline (+15% I => 480A) 62Ah a jsem docela spokojenej, aby ne, byla pěkně drahá :-D

He teď jsem ji kupoval do škopku, dnes ji tam dávám. Mám 72 Ah a stála mě necelých 1500 Kč :wink:

Autor:  killerGBU [ 02 led 2010 15:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: autobaterie

ahoj,

nemáte někdo zkušenosti s autobateriemi Kager? konkrétně Kager Vertigo 72Ah 680A CA/CA.

EDIT: jde nabít baterie nabíječkou na 220V s účinností 1-2A na 100%? mám totiž možnost půjčit si nabíječku, ale nepatří mezi nejnovější. Nezáleží na čase, klidně ji nechám na nabíječce 2 dny.

Při odpojování jsem nejdříve odpojit "záporný" a potom "kladný". Co se týče zapojení, tak se diskuse na netu rozchází. Jaký pól zapojit jako první při vracení baterie do Esca?

Díky za rady

Autor:  Micko [ 02 led 2010 16:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: autobaterie

Olovo teoreticky nabiješ jakýmkoliv proudem - jde jen o čas...někdo ale tvrdí, že je potřeba tu baterku naládovat fest, aby ožila...tomu nerozumím a nabíjím 72Ah 2-3A ze zdroje - nastavím si omezení proudu na ty cca 2,5 A aby se uchaldil a jen občas koukám jak se mění napětí...(začne si to na 12,xx a když to má tak 15 až 16 tak to vypínám)

Autor:  BATMAN [ 02 led 2010 16:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: autobaterie

2Killer: a neni lepsi obetovat 1000-1500 za nabijecku co ti vydrzi do konce tveho motoristickeho zivota?
Vsude si muzeme precist ze baterie se ma nabijet 1/10 kapacity, coz treba u me 72Ah je 8A, nikde jsem zatim nenarazil na vysvetleni proc. Navic baterie co popisujes uz neni jen "surove olovo" ale CA-CA.....

Autor:  killerGBU [ 02 led 2010 16:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: autobaterie

2BATMAN:

také o tom už uvažuji :) zatím jsem koukal na tuhle: http://akushop.cz/nabijecky-baterii/Aut ... i/MAC-612/

akorát se mi teď nechce vydávat tolik peněz, ale zase se bojím, že ybch ji mohl poškodit, protože doma nemám žádný měřák napětí, takže nezjistím, jestli je nabitá :(

Autor:  BATMAN [ 02 led 2010 16:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: autobaterie

Jasne o ni pisou ze je bezobsluzna, ale to uz jsou dneska vsechny krom tech doma "nakoleni" delanych. Nemuze se tedystat ze bys baterii přebil.
Navic si myslim ze se daj sehnat lepsi nabijecky nez tato...

Sam taky o nakupu uvazuju pac uz se sere neustale doprosovani o pujceni atd, jeziskovi jsem o ni nenapsal, ale na jare (kdy bude treba baterii dobit) do nejake pujdu.

Autor:  killerGBU [ 02 led 2010 19:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: autobaterie

ok, tak asi to udělám tak, že teď ji nabiji tím, čím mám, ale asi jenom tak přes noc a na jaře budu řešit, co koupit, protože můj styl jízdy se jenom tak nezmění :). Bydlím v Praze a kam můžu jedu MHD, takže na auto zbývají výlety na léto a nákupy-

jakou nabíječku byste mi doporučili?

PS: při zapojování tedy nejdříve "+" nebo "-" ? :)

Autor:  Walker [ 02 led 2010 19:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: autobaterie

Když se zamyslíš a použiješ logiku, tak je to jasný...první připojíš plus a utáhneš a jelikož nemáš připojenej mínus tak se při tom utahování můžeš klíčem kterej je vodivej dotýkat věcí, který bejvaj ukostřený, až budeš s plusem hotovej, tak nasadíš mínus a tím už se taky můžeš dotýkat ukostřených věcí klíčem, protože je to stejnej potencionál...logicky kdybys to udělal obráceně a klíčem na plusu se dotknul ukostřený věci, tak zaskratuješ...

Stránka 4 z 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/