fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Relé v pojistkové skříňce Escort Mk7 http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=1080 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Standa [ 24 lis 2004 07:25 ] |
Předmět příspěvku: | Relé v pojistkové skříňce Escort Mk7 |
Chci se zeptat jestli někdo neřešil stejný problém, jaký se mi včera stal. Při startování auta mi točil startér a zárověň cvakalo nějaké relátko v pojistkové skříňce a motor nechtěl naskočit. Při druhém pokusu to samé, benzínové čerpadlo natlakovalo palivo , otočím klíčkem do druhé polohy pro start a opět cyklické cvakání a motor nechce naskočit. Opakují třetí pokus, opět stejné a na počtvrté motor naskočil na první protočení motortem a relé ani necvaklo. Přijel jsem domů a několikrát opakoval start a vždy na poprvé motor naskočil. Vyklopil jsem tedy pojistkovou skříňku a začal jednotlivá relé vytahovat a kontakty v paticích jsem prostříkl čističem kontaktů. Otázka je jestli problém může dělat nějaký studený spoj v pojistkové skříňce, nebo třeba samotné relé a které. Nebo je problém třeba úplně někde jinde? Z relátek si myslím že přicházi v úvahu pouze relé: R1 černé - Zámek zapalování R13 žluté - Blokování startu Jestli může někdo poradit, nebo něco podobného řešil, tak děkuji za příspěvky. |
Autor: | futura [ 24 lis 2004 08:28 ] |
Předmět příspěvku: | |
No mne se stalo neco podobnyho, chtel jsem startovat, cerpadlo ok, ale starter zaskocil a nechtel tocit, v relatcich to cvakalo. Kdyz jsem rozebral pulku auta, zjistil jsem, ze nebyla dobra kostra na starteru, ale radsi jsem ji vylepsil i u baterky a na prevodovce. Od ty doby pohoda. Takze bych tipnul kostru blbou nekde. |
Autor: | Standa [ 24 lis 2004 08:48 ] |
Předmět příspěvku: | |
futy díky za postřeh. V mém případě ale startér motorem normálně otáčel a u toho cvakalo relé a motor nechtěl naskočit. |
Autor: | Standa [ 26 lis 2004 07:24 ] |
Předmět příspěvku: | |
Včera při odjezdu z práce opět cvakání relé a motor nechtěl naskočit. Po 6 pokusu o start jsem už na to vytáhl šroubovák a odklopil pojistkovou skříňku ať zjistím které relé to dělá. Jenže jakmile jsem položil ruku na první relé a začal startovat tak motor na první převalení naskočil. Znovu jsem ho tedy zhasl a zkusil ještě třikrát nastartovat, ale problém s cvakajícím relé se už neobjevil. Zatím tedy můžu říct, že problém nastane jen tehdy pokud auto stojí na mrazu a to alespoň 9 hod. Při ranním startu po stání v garáží se to ještě nestalo a stejně tak když stojím venku jen pár hodin, nebo jsou teploty nad nulou, ale to je jen hypotéza. Doma mi to nedalo a znovu jsem se začal hrabat v relátkách, abych mohl identifikovat, které relé by to případně mohlo být. Vytáhl jsem z patice relé R13 žluté - Blokování startu a při otočení klíčkem ke startu se startér ani nehnul. Udělal jsem si klemu a spojil v desce kontakty které relé spíná, stertér už točil a motor naskočil. Relé jsem vrátil na původní místo s konstatováním že tohle zlobit nemůže, protože mi se startéer normálně otáčí a u toho cvaká relé. Kdyby cvakala R13 tak musí startér škubat, ale nic takového se neděje. Z ostatních relé už pak jen zbývá R1 černé - Zámek zapalování. Opět jsem relé vytáhl a ejhle, motor normálně naskočil. Dívam se na značku relé, jestli není rozpínací, ale obě relé jsou spínací, jak R1 tak R13. Strčil jsem opět do desky místo relé klemu a propojil spínané kontakty A START OPĚT BEZ PROBLÉMU. Mé zjištění tedy je že relé R1 černé - Zámek zapalování nemá u mého auta žádnou funkci. Ještě mě napadlo jestli nemůže zlobit imobilizér, tak jsem zkusil obalit alobalem klíček, ale to pak při otočení do první polohy nejede ani benzínová pumpa, takže imobilizér bude nejspíš vpořádku, protože mi pumpa vždy jede. Chtěl bych někoho požádat jestli by nemohl zkusit vytáhnout relé R1 černé - Zámek zapalování a poté zkusit nastartovat. To že u mne relé nemá žádnou funkci mě dost překvapilo a zároveň mě to přivedlo do slepé uličky. Už mne nenapadá, které relé, nebo co může pravidelně cvakat a tím bránit naskočení motoru. |
Autor: | gigo [ 26 lis 2004 20:22 ] |
Předmět příspěvku: | |
Zkusil jsem to a při vytaženém relé R1 taky normálně nastartuju.Podle tohoto schematu http://www.fordfans.cz/download/elchema/dobijeniaspoustenimot.zipje z relé zámku zapalování napájen ventilátor chladiče |
Autor: | Standa [ 29 lis 2004 07:14 ] |
Předmět příspěvku: | |
To Gigo: díky že jsi ověřil funkčnost relé R1, ale vypadá to, že pro start podstatné nebude. Co se týče toho schématu tak se obávám, že pro mé auto neplatí a když už tak VERZE II pro vozidla s klimatizací, kde má ventilátor chladiče své relé v motorovém prostoru. |
Autor: | Standa [ 06 pro 2004 11:27 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jelikož se problém začal zhoršovat a došel do stadia kdy při každém startu cvakalo relé a také jsem zjistil, že je to relé palivového čerpadla a jeho přemostění nepomohlo. Rozhodl jsem se tedy demontovat pojistkovou skříňku a všechny kontakty jsem přepájel. Bylo tam minimálně 5 studených spojů viditelných okem a pod lupou ještě několik dalších s trhlinami na 50- 80% spoje. Celou jsem ji tedy 100% přepájel a do každého spoje přidal 2/3 cíny oproti původnímu množství. Provedení desky je udělané celkem pěkně ale pájecí automat na cínu viditelně šetřil. Zdá se že hodně exponované spoje se pak díky malé styčné ploše hřály a otřesy udělaly pak své. Celá operace trvala 25 hod, ale po zpětné montáži už všechno funguje jak má, zatím třetí den, ale věřím že už to tak zůstane. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |