fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
voltmetr a ampermetr - zapojeni http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=11016 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | futura [ 20 čer 2007 07:36 ] |
Předmět příspěvku: | voltmetr a ampermetr - zapojeni |
Zjistil jsem, ze jste fakt dobry, tak tady mate dalsi pracicku. Chtel bych zapojit budiky voltmetr a ampermetr, oba maji dva kontakty, bohuzel na budiku bez jakekoliv identifikace, na co a jak je napojit. Rozsah ampermetru je -30 +30, je to ok? |
Autor: | Standa [ 20 čer 2007 09:14 ] |
Předmět příspěvku: | |
Futy záleží co míníš těmi budíky měřit. U voltmetru asi palubní napětí a to nebude problém. Jeden pól dáš na kontakt 30 a druhý ukostříš. Kladný kontakt by měl být na voltmetru označený, když není, tak vyzkoušej připojit k voltmetru nějaký článek o nízkém napětí a uvídíš kterým směrem půjde rafika. Ampérmetr by ti asi měl ukazovat, jestli jde z baterie proud ven, či zda je dobíjená. Určitě nebudeš moc měřit startovací proud, což doufám nechceš. Nejspíš tě zajímá odběr za jízdy, což by mělo být už v pohodě. Většinu odběru za jízdy pokryje alternátor a baterie je dobíjená. Velké spotřebiče, jako vyhřívaní skel, nejdou bez nastartování zapnout. Musel bys tedy póly ampermetru zapojit mazi hlavni velke pojistky u akumulatoru a vlastní kladný pol AKU. Který pól na kterou stranu uvidiš podle výchylky. Při zapnuti spotřebiče u vyplého motoru by měla být výchylka v mínusu, po nastartovaní kladná. Já mám u AKU ploché kontakty a velké pojistky jsou přímo namontované na něm, nevím jak je to u tebe. U ampérmertru musíš rozpojit obvod a veškerý proud jde přes měřák, čemuž musí odpovídat i průřez vodiče. |
Autor: | futura [ 20 čer 2007 10:52 ] |
Předmět příspěvku: | |
Stando, dik, koukam, ze ampermetr je asi naprd, na voltmetru by melo bejt poznat, ze to dobiji. Na tom ampermetru jsou kontakty jako krava, to mas pravdu, nekde jsem snad i cetl, ze to zapojovani je slozitejsi a haklivejsi. U mne privod od baterky nema zadny jisteni. Hele, kdyz bych daval baterku do kufru, jakej prurez pouzit na plus a jak se vyporadat s minusem? |
Autor: | PH [ 20 čer 2007 23:11 ] |
Předmět příspěvku: | |
Na to, jestli dobiji a v jakem je stavu baterka staci bohate voltmetr. Kdybych ho mel kam dat, tak ho mam taky zapojeny (v escu jsem ho mel a nekde se mi jeste vali) Zapojeni je megastupidni, staci ho proste napojit na jakykoliv spinany proud (klidne autoradio, nejaka zarovka nebo tak) a druhy na kostru. Kdyz se na nej budes chvili divat, tak za par dnu uz bezpecne poznas co a jak |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |