fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Kontrola airbagu
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=118
Stránka 1 z 2

Autor:  ACEMajky [ 02 dub 2004 10:48 ]
Předmět příspěvku:  Kontrola airbagu

Koupil jsem pred rokem esco a casem jsem zjistil, ze bylo bourany na predek (ale asi ne moc, jelikoz nosne casti jsou v pohode, jenom jsem tam nasel jeden svar - asi menily predni vystuhu ci co - naraznik byl menenej, kapota asi taky, jelikoz je strikana, ale zevnitr neni poznat, ze by byla promackla, takze asi nova, ...) a ted jsem zjistil, ze kamos si koupil asi pred 2 mesicema esco a pred 1 mesicem mu nekdo nedal prednost, no motor posunutej o 10cm a nevystrelil mu airbag (to mel stesti, jelikoz nebyl pripoutanej) a rikal mi, ze prej predchozi majitel asi daval auto dokupy a airbag tam uz nedaval kvuli cene (ten kluk to nevedel, myslel si, ze ho tam ma), jelikoz kontrolky ukazovaly, ze tam airbag je, volant (ten vnitrek) vypadal taky jako kdyby tam airbag byl. A ted otazecka, jsem ja schopen poznat, zdali tam ma airbagy? (mam 2 ridic a spolujezdec - aspon doufam ze tam jsou) - Jsem to schopen poznat jak zde uz bylo psano sam - ze to rozdelam a kouknu na ten stred volantu (predpokladam, ze kdyz bude ve volantu, tak bude i u spolujezdce - ze budto polud vystrelili, tak vymenili oba, nebo zadny), nemuze se stat, ze to bude vypadat, jako kdyby v tom stredu vak byl,a le ve skutecnosti tam nebude? Nebo pokud zajedu do Fordu na kontrolu Airbagu (kolik to asi tak stoji?), tak kdyz v aute nemam RJ (mam 1.8TD a RJ mam doma na stole), poznaji to i bez te RJ - jo a airbagy asi maji vlastni RJ ze? - takze by meli fachcit i bez hlavni RJ ne?

Diky moc

Autor:  Standa [ 02 dub 2004 12:53 ]
Předmět příspěvku: 

Diagnostika Airbagů stojí u Forda 300,- Kč. Jestli ovšem kontrolka nesignalizuje žádny problém, bude stejna i diagnostika u Fordu. Jedinou jistotou je tedy fyzická kontrola airbagu u řidiče jak už sám píšeš. Jestli je vystřelený, tak tam žadný vak nebude.

Autor:  Návštěvník [ 03 dub 2004 23:51 ]
Předmět příspěvku:  vaky

Kde jsou vůbec na karoserii umístěna čidla co při nárazu odesílají signál k nafouknutí vaků?????

Autor:  Ondrej [ 06 dub 2004 09:47 ]
Předmět příspěvku:  kontrola Air Bagu

O vsechno se stara Air Bag Control Module http://guverner.ruk.cuni.cz/cida/airbag/, kde je soucastka s kuluckou a podle narazu da impuls vakum k nafouknuti, je umistenej za pristrojovou deskou a stoji cca 7.500,- Kontrola se da delat celkem jednoduse, pri odpojeni jednotlivych casti systemu (vaky nebo predepinace bezpecnostnich pasu) by mela kontrolka ukazovat chyby, popis chyb je popsan v rubrice rady a navody.
Pri kontrole AirBagu v servisu zkontrolujujou jenom system jestly nehlasi nejake chyby, ale samotnou cinnost nezararuci.
Ja sem mel blbej samotnej modul a celkova cena opravy vysla na cca 9.500,-
Jinak jsem mel rozebranej volant a vak tam opravdu je videt, u spolujezdce se da nahmatat, nebo dobra kontrola je i zkusit zmacknout stred volantu - nemelo by se to moc promacknout, maximalne tak 5mm pak by uz to melo bejt tvrdy.

Autor:  VláďaTP [ 06 dub 2004 10:24 ]
Předmět příspěvku: 

Ondřeji,
kouknul jsem na fotky auta na Tvém webu a koukám, že máš hezky-lehce zatónovaný zadní lampy. To je originál nebo jsi to dělal sám? Popřípadě čím? A nemáš problémy s policií?

Autor:  Ondrej [ 06 dub 2004 10:59 ]
Předmět příspěvku: 

Auto uz sem s tim zabarvenim koupil a problemy na sebe nedaly dlouho cekat, na technicky se jim to moc nelibilo tak to muselo dolu - aceton to vyresil. Me osobne se to bez barvy libi vic. Jinak to bylo delany svetle modrou acetonovou barvou.

Autor:  Návštěvník [ 06 dub 2004 20:26 ]
Předmět příspěvku:  vaky

takže pokud se mi pozapnutí zapalování rosvítí kontrolka airbagu na cca 3 sec. a potom už se nerozsvěcuje mělo by být vše v pořádku?

Autor:  Chorche [ 06 dub 2004 22:11 ]
Předmět příspěvku:  Vaky

To Pavel:

Manual na Escorta se o tom zminuje takto:

-----------------------------------------------------

Kontrolka vzduchoveho vaku

Je-li zapnuto zapalovani (poloha II), rozsviti se kontrolka na priblizne 5 sekund za ucelem potvrzeni radne funkce vzduchovych vaku (vzduchovych vaku a napinaku bezp. pasu).
Pokud se rozsviti behem jizdy, nechte system prekontrolovat ve spec. dilne vozu Ford.

Dalsi podrobnosti ohledne provozu jsou uvedeny v kapitole "Vzduchovy vak".


-----------------------------------------------------

To by Ti jako vysvetleni melo stacit.
Jinak manual najdes na webu fordfans.cz v sekci DOWNLOAD.

Cus,

Chorche

Autor:  ACEMajky [ 08 dub 2004 08:35 ]
Předmět příspěvku: 

Takze,co jsem pochytil na jinych forech - co se tyce kontrolky, tak staci, kdyz nekdo napojil kontrolku airbagu na kontrolku ABS a bude se rozsvecet v pohode (ale da se to poznat, jelikoz se budoou rozsvecet a zhaset naraz) - kamos ted mel bouracku a airbag mu nevystrelil i kdyz ma motor o 10cm posunutej dozadu - nejaky blb mu nedal predmost (ma esco 1,8TD) a kontrolka mu fachcila, jako by tam mel airbag - a pakzjistil, po ty nehode, ze predtim bylo auto bourany a ten dotycny v ramci uspor tam airbag nedal, takze na kontrolku nespolehat. pak jsem na mondeo foru cetl, ze pry nejjednoduzsi je, kouknou se na predpinace pasu, je tam na ty tycce co vede k zamku pasu pry kus "husiho krku" a kdyz se do nej ouknete, musi tam byt asi 5cm prazdneho mista, pokud tam kouka kus dratku, tak uz predpinace vystrelili.¨Jinak by me zajimalo, jestli rozdelanim volantu neco poznam, co si pamatuju, tak na ibize, kdyz mel kamos vystreleny airbag a rozdelaval jsem volant, tak zevnitr v ty vlozce volantu byla krychle a v ni airbag, takze zevnitr se tusim poznat nedalo, jestli tam je, ale jak tu nekdo psal zatlacit na stred zvrchu, to mozna neni blby napad, pokud to ma odzkouseny i na volantu bez airbagu a tim padem vi, ze po tech 5mm to opravdu nejde dale zamacknout kvuli airbagu. Jo a jeste jedna vec, prej misto airbagu staci napojit nekam kus odpurkua uz se to chova, jako kdyby tam byl...

Autor:  Návštěvník [ 26 říj 2004 08:06 ]
Předmět příspěvku:  Blikající kontrolka airbagu

Zdravím všechny. Mám Escorta s jedním airbagem (u řidiče) a poslední týden se při jízdě občas rozbliká kontrolka airbagu. Při nastartování proběhne kontrola a kontrolka zhasne. Asi dvakrát se sice stalo, že hned při startování začla blikat, ale když jsem vypnul zapalování a znovu zapnul, bylo vše OK. Někdy brzy po rozjezdu, někdy až po delší jízdě začne kontroka blikat (vždy 4x, pauza, 4x, pauza ...), někdy taky během celé jízdy vůbec. Máte někdo potuchu, v čem je závada?
Díky

Autor:  Ondrej [ 26 říj 2004 08:38 ]
Předmět příspěvku: 

To pavel: podivej se sem http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=110 tam jsou jednotlivy chyby popsany. Vypada to na predepinac pasu. Zkus odpojit baterku a zkontrolovat vsechny konektry ktery tam vedou.

Autor:  Milan [ 26 říj 2004 08:49 ]
Předmět příspěvku: 

To Pavel K:
Tohle blikání kontrolky airbagu způsobuje konektor předepínače pásů. Najdeš ho pod sedačkama, můžeš ho mít špatně spojený. Většinou stačí konektor rozpojit a znovu spojit, event s ním zahejbat. Po dalším nastartování už by to mělo být OK.

Autor:  Návštěvník [ 06 kvě 2005 14:40 ]
Předmět příspěvku: 

chlapi.. tohle je fakt super forum...přesně podle vašich příspěvků sem jen pošteloval ten žlutej drátek pod sedačkou řidiče a už je to OK. Už mi kontrolka nebliká.
Vsadim se, že kdybych s tim šel do Forda, tak by mě chtěli nakecat že musim vyměnit předpínače pásu, nebo jinou kravinu a pak by jen spojili ten drátek a vyměnili předpínače ze kterejch by měli hezkej výdělek. dík za rady.

Autor:  Návštěvník [ 06 kvě 2005 20:18 ]
Předmět příspěvku: 

Majky...muzu ti rict, ze jsem resil ten samej problem. AIRBAGY.

Na forda (servis) se vyprdi protoze ja dal za diagnostiku 1000,- a nezaruci ti nic.

System bagu ma vlastni ridici jednotku...tzn...ze kdyz pojedes na servis a budes chctit diagnostiku tak oni ti ji udelaj, jenze sranda je v tom ze RJ nekomunikuje s RJ bagu..takze vse nahlasi ok. Bagy v podstate kontroluj jen v optickny na kontrolce v pristrojovce.

Radim tedy jedno vem naradi jak ja...a rozeber pristrojovku..mrkni na pytle pod volatem...staci kdyz odkrytujes ten prvni dekl...mel by byt uz trosku videt, kdyz vyhnes gumovou krytku volantu. Dal se podivej na ty napinaky u sedacek. Testni treba odpojeni jak se RJ bagu zachova.

Jinak RJ bagu vidis kdyz se zadivas smerem k pojistkove skrine..dal do auta..smerem k motoru.

Dale...je zde moznost, ze ten tvuj kamos mel RJ bagu resetovanou (slabe slovo, vyrobce tvrdi, ze se po aktivaci bagu jednotka znehodnoti) po vystreleni...coz dnes uz jde taky. Svinarna.

Autor:  Návštěvník [ 06 kvě 2005 20:30 ]
Předmět příspěvku: 

Jeste tu pises o odpurku misto bagu..to bych nehonil, kdyz ti pytel vystreli..klekne ti RJ bagu. To tam pak muzes mit pytel odporu a nepujde to :) Ale je to pravda, RJ si hlida vystupni imedanci na bagy, takze kdyz tam ten odpor das, jednotka nepozna rozdil.

Zamer se na tu optickou kontrolu...na volantu to je videt a kdyz rezeberes kastlik u polujezdce..taky je tam min nahmatas...ja je i videl :o) trocha zrucnosti.

Autor:  Nitro [ 07 kvě 2005 14:57 ]
Předmět příspěvku: 

Ja bych to ruzhulil a narval do zdi, pak by se vidělo jestli tam určite byl :-)

Autor:  carPWR [ 08 kvě 2005 10:41 ]
Předmět příspěvku: 

...me taky rikal znamej, co mi delal rozvodak, ze tam asi airbag nemam, kontrolky mi sviti vsechny, zhasinaji kazda jindy, takze vypadaji nezavisle zapojeny na sobe no...mam na volantu trosku videt misto, kde airbag je...mate to taky videt??nevim jak to presne popsat..sorry...

Autor:  Návštěvník [ 08 kvě 2005 12:03 ]
Předmět příspěvku: 

carPWR píše:
...me taky rikal znamej, co mi delal rozvodak, ze tam asi airbag nemam, kontrolky mi sviti vsechny, zhasinaji kazda jindy, takze vypadaji nezavisle zapojeny na sobe no...mam na volantu trosku videt misto, kde airbag je...mate to taky videt??nevim jak to presne popsat..sorry...


hele a jak ten znamej definoval, ze tam "asi" ty airbagy nemas, kdyz system se chova normalne :)

Jinak ten pytel tam taky vidim, nemyslim si, ze by si nekdo dal praci a pekne ten vystrelenej pytel dal z5. to asi neeee, respe, museli by to nejak orezat. Tezko rict.

Autor:  Návštěvník [ 08 kvě 2005 12:09 ]
Předmět příspěvku: 

Navic mezi nama, muzes tam mit AirBagy..ale kdyz to ve 110 napalis do stromu, stejne ti moc nepomuzou. Protoze motor budes mit az v kufru, to jsem na vlastni oci videl....Takze proc to resit? Jde spis o ten pocit, ze to to auto ma. Radeji se v aute pripoutej.

Nezatracuji to, ale nespoleham na to. :roll:

Autor:  Nagant [ 08 kvě 2005 17:29 ]
Předmět příspěvku: 

Matty píše:
Jde spis o ten pocit, ze to to auto ma. Radeji se v aute pripoutej.

Vždy se v autě připoutej :!: Pokud se aktivuje airbag a nejsi připoutaný, je to děsně nebezpečné... Je nebezpečí, že Ti airbag práskne na břicho a nikoli na hrudní koš a hlavu a mohou se tím spíš poškodit vnitřní orgány.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/