fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Světla pro denní svícení
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=12302
Stránka 1 z 2

Autor:  Karaya [ 05 zář 2007 22:07 ]
Předmět příspěvku:  Světla pro denní svícení

Ahoj, nemate nekdo namontovane extra svetla pro denni sviceni?
Preci jen palit 120W pri kazde jizde mi prijde jako ponekud luxus.
Homologovane jsou treba tyto:
http://www.hella.cz/_data/foto/katalog/polozky/2PT008362801.jpg

Akorat kam je dat? Misto mlhovek, nebo nekam jinam do masky? Preci jen mlhovky se obcas taky hodi.. Tak poradte co s tim, diky.

Autor:  Jimmy [ 05 zář 2007 23:25 ]
Předmět příspěvku: 

Viděl jsi někdy na Escortu světla Morette?? Tam jsou do nárazníku dány blinkry, takže na místo těch blinkrů bys mohl dát ty světla. Obrázek je tady odkaz

Autor:  Jimmy [ 05 zář 2007 23:27 ]
Předmět příspěvku: 

Tady je možná lepší obrázek: odkaz

Autor:  Ivan [ 05 zář 2007 23:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Světla pro denní svícení

Karaya píše:
Ahoj, nemate nekdo namontovane extra svetla pro denni sviceni?
Preci jen palit 120W pri kazde jizde mi prijde jako ponekud luxus.
Homologovane jsou treba tyto:
http://www.hella.cz/_data/foto/katalog/polozky/2PT008362801.jpg

Akorat kam je dat? Misto mlhovek, nebo nekam jinam do masky? Preci jen mlhovky se obcas taky hodi.. Tak poradte co s tim, diky.



Co míníš tím luxusem? Nerozumím. Bezpečnost?

Autor:  Vena [ 06 zář 2007 09:13 ]
Předmět příspěvku: 

Taky nevim co myslí tím luxusem, někdo mi řikal, že počítal na kolik vyjde denní svícení. Jde o nárůst cca 25 litrů paliva za rok. Kdybych si chtěl dát světla pro denní svícení tak nedám kulaté. Protože mám světla převážně hranaté, tak dám i hranaté světla pro denní svícení. Nicméně dát 3500.- za světla na auto, se kterým najezdím max 15000km/rok mi přijde jako luxus. To je radši dám do podvozku :wink:

Autor:  Pedros [ 06 zář 2007 10:52 ]
Předmět příspěvku: 

Denní světla od helly - viz odkaz nahoře jsem si nechal namontovat a můžu doporučit - maximální spokojenost. Žere to 2x6w, v zimě se nemusím bát o starty, já ani manželka nebudem platit jako blbci pokuty za nerozsvícení a nebudu muset měnit osvětlení palubky značky a podobný milion žárovek každý 2 roky protože musí svítit i za slunka. To mi právě vadilo z principu - na sierce mi takhle postupně odcházela elektroinstalace - vždycky se to za x let svícení prostě vyhřeje (to nemluvím o parabolách). Takže doporučuju z eshopu helly viz odkaz nahoře za 1500,- a když ne sám tak nechat za 200-500 namontovat místo mlhovek (já je teda neměl takže o to líp)

Autor:  mrazik [ 06 zář 2007 15:12 ]
Předmět příspěvku: 

Svitim uz nekolik let a v palubce mi nepraskla ani jedno uzarovka. Ve svetlech jsem menil dvakrat.

Autor:  Karaya [ 06 zář 2007 17:52 ]
Předmět příspěvku: 

Vena píše:
Taky nevim co myslí tím luxusem, někdo mi řikal, že počítal na kolik vyjde denní svícení. Jde o nárůst cca 25 litrů paliva za rok. Kdybych si chtěl dát světla pro denní svícení tak nedám kulaté. Protože mám světla převážně hranaté, tak dám i hranaté světla pro denní svícení. Nicméně dát 3500.- za světla na auto, se kterým najezdím max 15000km/rok mi přijde jako luxus. To je radši dám do podvozku :wink:


Do podvozku to taky neni spatny napad .-) Myslel jsem ti to, ze abych v noci neco videl, tak mam ve svetlech H4F zarovky, ktery lip svitej a vic odchazej :-). Narust paliva bych rekl ze bude taky vetsi, takze se to ve finale za 2-3 roky vrati..

Autor:  zeriavnik [ 06 zář 2007 19:22 ]
Předmět příspěvku: 

Ja ked som robil sofera na Jumperi robil som vacsinou v noci a mesacne som menil 2 ziarovky a to som na jazdil 10-12tis.Takze podla mna je to zbytocne.
Aby som vydal 3000sk za lampy kvoli palivu.Palivo je raz drahsie raz lacnejsie.

Autor:  Ivan [ 07 zář 2007 00:16 ]
Předmět příspěvku: 

Pedros píše:
Denní světla od helly - viz odkaz nahoře jsem si nechal namontovat a můžu doporučit - maximální spokojenost. Žere to 2x6w, v zimě se nemusím bát o starty, já ani manželka nebudem platit jako blbci pokuty za nerozsvícení a nebudu muset měnit osvětlení palubky značky a podobný milion žárovek každý 2 roky protože musí svítit i za slunka. To mi právě vadilo z principu - na sierce mi takhle postupně odcházela elektroinstalace - vždycky se to za x let svícení prostě vyhřeje (to nemluvím o parabolách). Takže doporučuju z eshopu helly viz odkaz nahoře za 1500,- a když ne sám tak nechat za 200-500 namontovat místo mlhovek (já je teda neměl takže o to líp)


Jsem mnohaletým tvrdým zastáncem svícení přes den, v létě a za slunka zvlášť. Absolutně nemám problém zapomenout rozsvítit před rozjezdem světla, protože už to mám v podvědomí. Nejde o to, abych JÁ lepší viděl, ale ABYCH BYL LEPŠÍ VIDĚN.

Autor:  Pedros [ 07 zář 2007 06:56 ]
Předmět příspěvku: 

s tím souhlasím - jen pro zapomnětlivost a pohodlí jsem si dal namontovat právě helly abych byl líp viděn. Abych pral 120W tlumenýma do země je podle mě luxus na to být viděn - nehledě na již zmiňované ostatní osvětlení které je ABSOLUTNĚ zbytečné při poledním slunci. Takže nemusím rozsvěcet, viděn jsem a v zimě na kratší trasy se aspoň stihne domlátit baterka rychlejš.

Autor:  Martik.ada [ 07 zář 2007 10:38 ]
Předmět příspěvku: 

No nevim nevim ale s tema světlama navic kvuli uspoře paliva a žarovek taky nesouhlasim, to se opravdu nevyplatí a svitit přez den je dobrá věc podle mně teda, když auto svítí tak ho vidim a když ne tak je lehceji přehlidnutelný.

Autor:  Nagant [ 07 zář 2007 10:54 ]
Předmět příspěvku: 

Souhlasím, mně ta denní světla nepřijdou jako moc dobrá vymoženost. Spousta aut (a to i mohutných offroadů nebo MPV) s tím jezdí i za večerního šera nebo deště a pak je to na silnici o držku, když takové auto vidíš na poslední chvíli, protože nesvítí tlumenými. :evil:

Autor:  Standa [ 07 zář 2007 11:19 ]
Předmět příspěvku: 

Denní světla jsou denní proto, že se používají přes den a ne za snížené viditelnosti. Ale to už je o každém řidiči. Stejně jako směrová světla se používají při změně směru jízdy, což mnohým také nedochází.

Autor:  Pedros [ 07 zář 2007 13:02 ]
Předmět příspěvku: 

přesně tak - když je ráno šero a leje tak nepojedu s denníma světlama - neuvidím na budíky a nebudu mít osvětlený zadek. Je to o pohodlnosti - rozsvítí se to samo a zimní DENNÍ provoz na kratší trasy v mém případě opravdu ulehčuje baterce. Benziňáci to možná neznají ale ropáci vědí o ranním zmrzlém startu svoje. je teda fakt že na starty mi pomohl i olej 5w40 a to opravdu hodně.

Autor:  Vena [ 07 zář 2007 16:59 ]
Předmět příspěvku: 

Já měl za to, když běží motor, tak veškerou elektřinu potřebnou pro spotřebiče v autě vyrábí alternátor, tudíž z baterky by nemělo jít nic. :roll: Prostě co spotřebuje motor při startu, se nestačí dobít.Třeba některá severská auta volvo,saab maj světlech polohu pro denní svícení. V praxi to znamená, že světla neřešíš, po startu se zapnou a naopak. Do našich aut se dá nainstalovat třeba krabička, která obstará totéž. Nebo se pak naučit postup: nastoupit, upásat se, start a zapnout světla :wink: Už druhým rokem s tímto postupem nemám problém a je to bez nákladů.

Autor:  Pedros [ 10 zář 2007 07:24 ]
Předmět příspěvku: 

Přesně tak - nestačí se dobít baterka a nemám možnost ji dávat na nabíječku. Tudíž mi menší odběr po startu aa za chodu zajistí rychlejší dobití baterky. 200W odběru je rozdíl proti 12W - a ten rozdíl se tlačí do baterky a je poznat. (nepočítám v zimě vyhřívání skel a podobné další oběry které na zmíněný rozdíl u světel nemá vliv)

Autor:  Karel [ 11 říj 2007 17:50 ]
Předmět příspěvku: 

Konecne nekdo kdo ma rozum a tyhle problemy, co tu resite, uz nebude(nebudou)mit. :D http://www.autorevue.cz/Zivot-ridice/Po ... fault.aspx

Autor:  Pedros [ 12 říj 2007 07:12 ]
Předmět příspěvku: 

100% s tím souhlasím. Mám denní světla namontované ale je to pro mě taky jenom otravná nutnost. Denní svícení pochopím v severských státech nebo v zimě ale v létě při slunci v nadhlavníku když všichni smaží potkávačky tak mě berou čerti co to je za koninu....

Autor:  nat [ 22 říj 2007 19:05 ]
Předmět příspěvku: 

já bych denní světla bral hned. podmínky jsou nastaveny takto :

cituji:

To je často zaměňováno, bohužel i některými značkovými servisy a prodejci výbavy, za automatické rozsvícení běžných tlumených světel, která musí svítit spolu s dalším osvětlením.



Světlo pro denní svícení musí být homologováno podle EHK/OSN č. 48 a je určené výhradně pro osvětlení ve dne za nesnížené viditelnosti. Provedení a umístění světel pro denní svícení je dáno homologačním předpisem EHK/OSN č. 48, který předepisuje vyhláška č. 341/2002 Sb. a jejich používání se řídí zákonem č. 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích pozměněným zákonem č. 411/2005 Sb. Světla pro denní svícení se vyznačují silně rozptýleným tokem světla, který netvoří kužel jako u běžných reflektorů. Rozptýlené světlo svým charakterem neoslňuje protijedoucí řidiče ani neosvětluje vozovku, ale v dostatečné míře zajišťuje zásadní podmínku bezpečného provozu "být viděn".



Hlavním přínosem těchto přídavných světel je úspora energie, neboť při jejich používání nesvítí obrysová, potkávací ani koncová světla vozidla. Úsporu přinese také prodloužení životnosti žárovek či výbojek, kterou pocítí především řidiči vozidel s xenonovými světlomety, jejichž výbojky mají sice delší životnost než běžné žárovky, ale jejich výměna je výrazně nákladnější. Montáž světel pro denní svícení není přestavbou vozidla ani změnou technických údajů, a proto jejich umístění na vozidlo nepodléhá žádnému dodatečnému schvalování ani zápisu.



Základní pravidla pro dodatečnou montáž světel pro denní svícení:
. Na jedno vozidlo se montují dva kusy (jeden pár) světel.
. Umísťují se ve vodorovné rovině ve výšce od 250 mm do 1500 mm na přední část vozidla.
. Vzdálenost světel od bočního obrysu je max. 400 mm a vzájemně mezi světly min. 600 mm (u vozidel s šířkou menší než 1300 mm je povolena vzájemná vzdálenost 400 mm).
. Světla se rozsvítí automaticky po zapnutí zapalování (nastartování motoru) a zhasnou po jeho vypnutí.
. Při rozsvícení obrysových světel musí světla pro denní svícení automaticky zhasnout.

Řádně homologovaných světel pro denní svícení je již k dostání několik typů a tvarů, v cenách od cca 1500 Kč (halogenové) až po cca 3000 Kč (LED).



Pozor na nejrůznější neschválené modely, většinou polské a čínské výroby, které se objevily v cenách 500 až 900 Kč. Ty nesplňují požadavky EHK/OSN č. 48, které předepisuje vyhláška č. 341/2002 Sb.

Zdroj: ÚAMK

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/