fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

El. stahování oken
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=12480
Stránka 1 z 2

Autor:  Šuhaj Loupežník [ 15 zář 2007 18:42 ]
Předmět příspěvku:  El. stahování oken

Zdravím všechny forďáky. Mám akutní problém s el. stahováním oken. Z ničehož nic přestalo fungovat + ventilátor topení a klima. Zkontroloval jsem pojistky - vše O. K. , kabely taky O. K. takže zřejmě budu muset přepájet pojistkovku. To však chce svůj čas a mě stojí na parkovišti auto s otevřeným okýnkem a já bych ho rád nějak zavřel. A proto prosím o radu, jak obejít pojistky a provizorně to okno zavřít? Pročítám témata, ale zatím jsem na nic nenarazil.
Pokud máte někdo nějaký nápad, prosím poraďte. Dík.

Autor:  Wizzy [ 15 zář 2007 18:45 ]
Předmět příspěvku: 

Sundat tapec, vzít si odněkud 12V, připojit přímo na motorek. Pokud se směr netrefí napoprvé (bude otvírat místo zavírat), tak přepólovat.

Autor:  Šuhaj Loupežník [ 15 zář 2007 18:52 ]
Předmět příspěvku: 

Na něco podobného jsem myslel, ale nechce se mi sundávat tapec, myslel jsem, jestli to nepůjde nějak přes kabely u pojistkovky, jenže těžko asi najdu ty správné kabely co? Asi půjdu shodit tapec. Dík.

Autor:  Wizzy [ 15 zář 2007 19:06 ]
Předmět příspěvku: 

Ještě by to šlo zkusit napojit na konektor vypínače - zanalyzovat vypínač a zjistit si v konektoru ty správné dráty.

Autor:  Jimmy [ 15 zář 2007 19:53 ]
Předmět příspěvku: 

Tak mám takové podezření, že jsi špatně zkontroloval pojistky, protože přesně to co píšeš mi přestalo fungovat, když se mi spálila pojistka tuším, že č.10 a ještě jedna. Zkus ty pojistky projít pořádně, někdy je to špatně vidět to přerušené místo. Ono se to někdy umí upálit u té nožičky a lehko se to přehlédne.

Autor:  Šuhaj Loupežník [ 15 zář 2007 20:07 ]
Předmět příspěvku: 

Kontroloval jsem jen příslušné pojistky tedy 2, 19 a 20. Desítku nemám, to je ostřikování světlometů a to nemám. Když dám klíček do polohy 2 někdy se podsvícení el. stahování rozsvítí a někdy ne ale když se náhodou rozsvízí a já to zkusím, tak to hned zhasne a nic se neděje. Děkuju za radu ale pojistky to asi nebudou. Přesto na ně ještě mrknu za to nic nedám.

Autor:  Jimmy [ 16 zář 2007 11:50 ]
Předmět příspěvku: 

S těma pojistkama je to jasné. Každý ročník to měl trochu jinak poskládané, ale určitě projdi pořádně všechny, ne jenom ty které by to "mohly" být. Nechci tvrdit, že to musí být pojistkou, jen je to lepší zkontrolovat pořádně, než pak přepájet pojistkovku a nakonec zjistit, že to byla fakt jen pojistka.

Autor:  Šuhaj Loupežník [ 16 zář 2007 17:54 ]
Předmět příspěvku: 

Mám to. Okno je zavřené. Přes ten konektor to nešlo, tak jsem musel sundat tapec a napojit se přímo na motorek. Jimmy máš recht, jak se říká, dvakrát měř, jednou řež. Nicméně pojistky jsem zkontroloval a jsou O. K. takže se asi brzo přidám do klubu páječů :? Ach jo....

Autor:  Krtek-NA [ 19 zář 2007 17:18 ]
Předmět příspěvku: 

Co konektor ve sloupku, možná to Esco nemá, ale tam byly problémy u starýho škopka. :wink:

Autor:  Šuhaj Loupežník [ 19 zář 2007 20:12 ]
Předmět příspěvku: 

Nevím, který konektor myslíš, ale asi ho esko nemá, to bych si všim. Zjistil jsem , ale něco jiného. Nesvítí mi ani tlumená světla. Tak jsem vzal multimetr a měřil napětí v pojistkách. A zjistil jsem toto: Tlumená světla +/- 24 V, El. okna +/- 24 V, Ventilátor 0 V. Ventilátor topení je na stejné pojistce jako elektromagnetická spojka klimatizace. Takže se chystám zkontrolovat ještě relátka, ale nevím jak poznám špatné relé? Je možné aby se spálil ventilátor a nefungovalo kvůli tomu tolik věcí? Kde hledat dál, když budou relátka O. K. ? Těším se na rady a nápady :wink:

Autor:  Walker [ 20 zář 2007 07:51 ]
Předmět příspěvku: 

Hlavně pokud budeš věřit tomu, že lze u vozu s 12V palubní sítí někde naměřit 24V, tak to neopravíš nikdy....na měření spínacích a silových okruhů není dobrý používat digi multimetr, zvláště ne ty laciné....chce to měřit něčím, co skutečně prověří a tedy i trochu proudově zatíží měřený okruh...a tím je žárovková zkoušečka....stačí ta v podobě malého šroubováčku...možná se to zdá jako kravina, ale zrovna Karel by mohl vyprávět, jak měřil a neměřil okruhy spínače klimatizace...pak vzal žárovku a měl to jasný....

Autor:  Šuhaj Loupežník [ 20 zář 2007 21:27 ]
Předmět příspěvku: 

Kaju se a stydím zároveň :oops: . Nejsem elektrikář a s těmito věcmi nemám příliš zkušeností, tak jsem šel dnes do sebe a pořádně prostudoval ten můj laciný v tescu koupený multimetr a zjistil jsem, že jsem ho měl špatně nastavený. Tak jsem to změřil znovu a naměřil jsem, světe div se, maximálně 12V. Příště až budu něco dělat, tak u toho zkusím i přemýšlet :oops: . Nicméně jsem to nastartoval a vše fungovalo, kromě tlumených světel. Tak jsem si s tím vším hrál a když jsem po několikáté zapnul ventilátor na třetí stupeň, tak to zase přestalo fungovat. Tak jsem to zase nastartoval a po chvilce zhasnul a zase to fungovalo. Tak jsem to chvíli testoval a znova po zapnutí ventilátoru na třetí stupeň to zase přestalo. No a pak už se to nerozchodilo vůbec. Tak to bude asi něco s ventilátorem. Ale nejde mi to dohromady s těma světlama to bude asi nějaký samostatný problém. V neděli kouknu na ventilátor a uvidím.

Autor:  Walker [ 20 zář 2007 22:37 ]
Předmět příspěvku: 

Obecně lze říct, že většinou závady typu když pustím jedno ovlivní to stav druhého, tak to bývá tím co mají oba okruhy společné....napájení...takže dopručuju projít stav přívodních vodičů a kostry nejvíc... špatné ukostření má laicky řečeno sníženou propustnost proudu, takže to víc věcí najednou neutáhne....jak jsem to tu pročetl, máš střídavě problém s více elektrickými okruhy, tak bych se zaměřil na stav kabelů u baterie (oxidace) a pak proměřil při vypnutém klíčku mínus pól vůči karoserii, měl by být minimální odpor do méně než jednoho ohmu...pokud není, je závada vcelku jasná...

Autor:  Walker [ 20 zář 2007 22:51 ]
Předmět příspěvku: 

Edit: díval jsem se do schémat a světe div se.....Ventilátor, el. okna, ovládání klimy a ovládání světel (od páček na cívky relé tlumených nebo dálkových má společný kostřící bod označený (ve schématu) jako G 1007...což sice je nicneříkající ale je to ukostření vedle pojistkové skříně na levém A sloupku (u řidiče)....takže to prozkoumej, případně očisti a dej vědět....

Autor:  Šuhaj Loupežník [ 20 zář 2007 22:58 ]
Předmět příspěvku: 

Budu mít čas nejdřív v neděli, ale kouknu na to a dám vědět. Teoreticky to vypadá, že jsi na to kápnul. Snad to bude ono. Zatím dík. :wink:

Autor:  Šuhaj Loupežník [ 23 zář 2007 14:58 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jsem to prozkoumal a našel jsem nějaké dvě ukostření na levém A sloupku u řidiče a vypadaly O. K. ale přesto jsem je očistil a nic. Problém zůstává. Taky jsem se kouknul na ukostření beterie, byla to bída, tak jsem ho očistil, ale taky to nepomohlo. Pokusím se teď ještě kouknout na spínač ventilátoru. Sice nevím jestli tím něco vyřeším, ale jek jsem psal všechno to přestalo fungovat po zapnutí ventilátoru na třetí stupeň.

Autor:  Šuhaj Loupežník [ 26 zář 2007 20:39 ]
Předmět příspěvku: 

Vše je zase jinak. Postupně se mi vypálily všechny žárovky vpředu, tak jsem je vyměnil a svítím. Znova jsem tedy proměřil pojistky těch okruhů, které mi nejedou. A zjistil jsem toto. Na pojistkáck od ovládání el. stahování oken 0V a po sepnutí přepínače 0.03 V. Pak pojistka ventilátoru -1,3V a na manipulaci s přepínařem ventilátoru to nereagovalo. Ale když jsem sepnul spínač stahování oken, tak to na pojistce ventilátoru kleslo na 0V. Znamená to, že mám někde studeňák, nebo je někde nějaký zkrat? Si to auto ze mě dělá šprťouchlata nebo co.

Autor:  Šuhaj Loupežník [ 01 říj 2007 19:05 ]
Předmět příspěvku: 

Jedno přísloví praví: Všechny cesty vedou do Říma. Dovolím si toto přísloví parafrázovat a to takto: Všechny potíže s el. obvory u Escorta vedou do pojistkové skříně. Tušíte správně, mé potíže jsem vyřešil přepájením studených spojů v pojistkovce. Z časvých dúvodů jen ty akutny, ale hlavní je že auti zase funguje tak jak má. :P

Autor:  pafel [ 01 dub 2008 15:16 ]
Předmět příspěvku: 

Zdravím mám dotaz jestli by se dalo nějak udělat toto.Mám v autě centralni zamykaní ale pouze přes klíč a zajímalo by mě jestli by se nedalo nějak předělat na dálku ale abych to nemusel celé měnit možná je to blbost tak dík

Autor:  Walker [ 01 dub 2008 15:29 ]
Předmět příspěvku: 

Samozřejmě že dalo a poměrně snadno....stačí koupit univerzální centrální zamykání, což je set dvou a více ovládačů a jednoho přijímače, jenž má v sobě vše potřebné k vyslání povelu zamknout či odemknout...na výběr jich je celá řada....případně to lze vyřešit i autoalarmem,který centrální zamykání již obsahuje a jenž není o mnoho dražší, a plní i ochrannou funkci...jak dokonale, to záleží již na spůsobu využití...

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/