fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Je to baterkou/akumulátorem?
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=12569
Stránka 1 z 1

Autor:  sta [ 20 zář 2007 16:26 ]
Předmět příspěvku:  Je to baterkou/akumulátorem?

Hledal jsem hledal ve fóru od včerejška,ale nikde nenašel stejný problém:
Jezdím jezdím,vše ok,pak jednou chci nastartovat(dva dny po předchozí jízdě)a zhola nic.Kontrolky sice svítily ale už tak nějak mdle a při otočení klíčkem se z motoru ozvala kulometá palba relátek či co a stejně tak blikalo dobíjení.Když jsem se roztlačil vzal jsem multimetr a měřil baterku:14.6V zastudena,13.8 zatepla(není to podezřelé?(altík)) a bez motoru asi 11.něco.Kontrolka dobíjení nejeví známky závady,jen když jsem vjel za mokra pravou stranou auta do louže,rozsvítila se asi na 2 vteřiny,ale to dělá už dlouho.
Mám hlavně podezření na aku,zvláště když za chodu motoru odšroubuji víčko a pod ním elektrolyt vřele bublá..Ale tak náhle??
Při každém pokusu o nasartování klesne napětí na baterce asi o 0.25V,zkoušel jsem to až někam na 10.5V,níž už jsem nechtěl.
A ani po několikahodinové jízdě se nedobije ani na pootočení startérem.
Alternátor,akumulátor či startér?Toť otázka!
Předem díky za tip!

Autor:  JaneCk [ 20 zář 2007 17:01 ]
Předmět příspěvku: 

Jen lehce tipuji asi alternátor ne? Jestlis tu baterku vyliskal a pak ti ji nedobilo?

Autor:  Nagant [ 20 zář 2007 17:09 ]
Předmět příspěvku: 

Tipuju baterku. Dej ji na nabíječku, pokud začne při nabíjení malým proudem cca 1/10 kapacity hned divoce plynovat, má to nejspíš za sebou.

Autor:  JaneCk [ 20 zář 2007 17:11 ]
Předmět příspěvku: 

To Nagant: To jsme se ale hezky shodli co :-D . Ale jo, asi máš pravdu s tou nabíječkou, tam by to bylo zřejmé...
To sta: No, ber mě s rezervou... :wink:

Autor:  Nagant [ 20 zář 2007 17:15 ]
Předmět příspěvku: 

No, mně se vadná baterka chovala takto:
http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic ... 6840#56840
Je to jen tip. ;-)

Autor:  sta [ 20 zář 2007 18:01 ]
Předmět příspěvku: 

JaneCk píše:
Jen lehce tipuji asi alternátor ne? Jestlis tu baterku vyliskal a pak ti ji nedobilo?


No jenže já jí nevylískal,jel jsem dva dny předtím po dálnici cca 40km a hned jsem to vypnul,nic jsem svítit nenechal,dva dny poté je mrtvá.
Měřil jsem taky samovolný odběr a ten tam je kolem 10 mA což se mi zdá sice dost,protože tam neni alarm,jen digitálky a blikající diodka od imobilizéru,ale to proboha nemůže vycucnout 60AH za dva dny a hlavně zničehonic..Já bych řekl,že už to má zkrátka za sebou (ještě zkusim kontaktovat předchozího majitele,esli se bude pamatovat kdy jí tam dával a jestli vůbec)
A kdyby byly ještě třeba trochu jetý uhlíčky nebo ty očka na káblech altík-startér-baterka..to by mi mělo problikávat někdy za jízdy dobíjení,ne?

Jinač mám ještě takovej pocit,že sem jí nechával dobíjet u kámošů na dílně a že řikali,že už to moc nepomůže,že si nic nebere..

:smt119 když já mám ty auta dvě a vobě takový starý mrchy a nikdy nevim,která z nich to byla :smt022

Autor:  jarin [ 20 zář 2007 18:37 ]
Předmět příspěvku: 

Myslím si, že to bude akumulátor. Mě odešel stejně. Pořad v pohodě, pak asi dva dny auto stálo. Pokus o start. Divoké cvakání relátek. Startér se sotva pootočil a hotovo. Po dobytí fungoval cca den. Taky mi přišlo hodně divné, že to byla tak rychlá smrt.

Autor:  Wizzy [ 20 zář 2007 19:33 ]
Předmět příspěvku: 

Baterka může zdechnout poměrně náhle, je to pro ni celkem typické. Utrhne se elektroda, uvnitř se to zkratuje a hotovo.

Autor:  sta [ 20 zář 2007 20:24 ]
Předmět příspěvku: 

Ok,myslel jsem si to a hlavně jsem v to doufal,protože jedno auto už v garáži dělám a teď kdyby mi mělo vyplivnout i to záložní,umřel bych.Všem díky,zejtra si zajedu pro baterku a pak dám vědět,Fordu T zdar! :smt023

Autor:  Jimmy [ 17 říj 2007 10:17 ]
Předmět příspěvku: 

Mám trochu jiný dotaz. Může se stát, že třeba alternátor dobíjí jen částečně? A může slabá a umírající baterka způsobovat, že auto jde hůře do otáček? -- pomaleji.

Můj příběh: dal jsem do auta palubní počítač - od té doby šlo auto hoodně špatně do otáček-pomalu. Měl jsem podezření na MAF - sehnal jsem druhý - spravilo se to tak o 70%, ale pořád to není ono. teď ta souvislost s baterkou: V pátek jsem dával nová přední světla a když jsem nastavoval dosvit ( trvalo to asi tak 15-20min svícení bez zapnutého motoru ) se baterka úplně vyšlahala. Je to možné za tak krátkou dobu? Mám v autě tuším Akumu 44Ah. A otázka zní, zda ta slabá ( a asi na pokraji smrti ) baterka může mít vliv na ten slabší zátah??

Autor:  Wizzy [ 17 říj 2007 10:24 ]
Předmět příspěvku: 

jestli je uvnitř částečně ve zkratu, tak to může být věší zátěž na alternátor, ale jak markantní to je, těžko říct. Spíš to háže slabší jiskru, do řídící jednotky mohou jít hausnumera z čidel. Každopádně pokud si skoromrtvou baterku před zimou vyměniš za novou, tak určitě nic nepokazíš ;-)

Autor:  Jimmy [ 17 říj 2007 10:32 ]
Předmět příspěvku: 

Jde o to, že zatím jsem vždycky nastartoval. Bez větších problémů. Pro jistotu teď vozím v autě nabíječku. Trochu mě zarazilo to rychlé vyšťavení, při nastavování světel.

Už zkouším snad všechno, protože cítím, že to nejede tak jak by mělo. Asi by dost pomohla diagnostika - je taky možné, že ten MAF co jsem koupil už bude taky v né úplně ideálním stavu. Jenže těch 20stránek diagnostiky se mi louskat moc nechce a stejně je to víceméně pro MKVI.

Autor:  dj.DEKL [ 17 říj 2007 17:32 ]
Předmět příspěvku: 

Zkus ráno změřit napětí na baterce bez zátěže... pokud je OK, měla by mít 12,5V a více... má-li 12,1V a méně tak je téměř KO

Autor:  benny [ 22 říj 2007 09:38 ]
Předmět příspěvku: 

To Sta:můj problém.Po přejetí žel.přejezdu a následném pokusu o akceleraci neměl motor záběr,auto se táhlo zhruba šedesátkou,otáčkoměr spadnul na nulu,za chvilku se rozsvítila kontrolka airbagu,potom i ostatní,potom jsem dojel.Při pokusu o nastartování barevná hudba kontrolek a kulometná palba relátek.Po cca 20 minutách klidu motor nastartoval,ujel jsem asi 500m a stejný problém.Následovalo lano,odtah do autodílny a hledání příčiny.Banalita-urezlý vodič u kabelového oka na alternátoru.AKU nebyl dobíjen,vycucnul se a bylo to.

Autor:  sta [ 20 led 2008 00:39 ]
Předmět příspěvku: 

Jimmy píše:
Jde o to, že zatím jsem vždycky nastartoval. Bez větších problémů. Pro jistotu teď vozím v autě nabíječku. Trochu mě zarazilo to rychlé vyšťavení, při nastavování světel.

Už zkouším snad všechno, protože cítím, že to nejede tak jak by mělo. Asi by dost pomohla diagnostika - je taky možné, že ten MAF co jsem koupil už bude taky v né úplně ideálním stavu. Jenže těch 20stránek diagnostiky se mi louskat moc nechce a stejně je to víceméně pro MKVI.


Ahoj,zkus taky změřit multimetrem (za dvě stovky v každym supermarketu) napětí na baterce při zaplym motoru a taky zkus přidávat plyn,rozhodně by mělo být asi 13 V a víc a to i při volnoběhu.
Jinak k tomu zkomírání motoru:Není možné,aby baterka odebírala ze soustavy tolik proudu,že by to bylo znát jakkoli na výkonu vozidla,Maximální možná proudová zátěž vycucávaná z alternátoru má vliv tak akorát snížení volnoběžných otáček o cca 20-50/min.,což je tak malá hodnota,že není čitelná na otáčkoměru,pouze podle zvuku.
Ale je možný,že kombinace vymlácená baterka+starší altík+koroze na kontaktech má za příčinu nedostatek proudu pro vznik kvalitní jiskry,ale to by zas při přidání plynu mělo bejt v poho..
Moje rada:změř baterku samotnou,změř jestli a kolik dobíjí altík,zkontroluj všechny hlavní kontakty u tlustejch kabelů včetně kostry,všude natříkej kontaktol a se všim všelijak lomcuj,je to ford,určitě ho přemluvíš..A taky mě napadlo,kdybys byl už hodně bezradnej,kókni na takovou tu kapsli s pojistkama u baterky a hlavně na pojistkovou skříň,někde tu je návod,vezmi lupu a důkladně zkontroluj všechny ty cínový bobečky

Autor:  sta [ 20 led 2008 00:44 ]
Předmět příspěvku: 

Jinač,ač pozdě,díky za tipy,bylo to opravdu baterkou,zdechla doslova tak náhle,že se to nezdálo

Autor:  Jimmy [ 20 led 2008 12:36 ]
Předmět příspěvku: 

Sta: Sice díky za rady, ale už jsem všechno vyřešil. Bylo to opravdu tím MAFem. Pořádně jsem pročstil ten můj původní a s ním to jede zase parádně. Jinak baterku mám pořád stejnou a zatím se drží v pohodě i v těch mrzících co jsme tady zatím měli startovala v pohodě. Ta baterka je prostě na 1.8 slabá - asi tam někdo koupil to nejlevnější co bylo.

Autor:  h4gis [ 21 led 2008 22:25 ]
Předmět příspěvku: 

baterka!!! je nabitá ale už nedrží. kup novou měl sem to samé

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/