fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 09 kvě 2024 12:35

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 217 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 led 2008 09:57 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 19 čer 2006 17:05
Příspěvky: 350
Bydliště: East Pilsen
Právě, že ne. Pod 12 V to už není nejlepší. Jak jsem psal. Baterka v klidu má mít 12,6 V. A zase teoreticky. Pokud máš např. 60Ah tak by měla být schopna dodat proud 60 A po dobu hodiny. Takže když si spočítáš kolik tě žere např. žárovka z reflektoru ( 55W) tj. 4,5 A. Pak zjistíš kolik bys jich musel zapojit abys ji úplně vymlátil. Ale po dobu té jedné hodiny by napětí nemělo moc klesnout.

Jinak odporníky z tramvaje? :shock: Za prvé jsou těžký :( a za druhé velký. :( Tam by tě stačilo několik topných těles z přímotopu. :roll:

_________________
Mondeo combi 1.8TDCi, TITANIUM, CHILL, 8/2008, Convers+.

dříve ale pořád v rodině: Escort MK VII, 1,6 16v ZETEC, r.v. 98, combi.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 led 2008 06:53 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
Tak jsem to zkusil podle tvého návodu. Zapnul jsem všechno (dálkový, mlhovky, ventilátor naplno...) a napětí slezlo hodně pod 12V. Přesnou hodnotu nevím, protože jsem rychle zdrhal zas všecho vypnout, abych vůbec nastartoval... Zkusím ještě přes víkend hodit baterku na nabíječku. A šetřím na novou...

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 led 2008 07:01 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
Chtěl bych hodit přes víkend autobaterii na nabíječku. Nechce se mi ji však vyndávat z auta. Chci ze zeptat znalých - jak to bývá s napětím nabíječek; můžu nabíječku připojit přímo k baterce, nebo je lepší ji napřed odpojit od elektroinstalace auta? V autobazarech občas vídám, že baterky dobíjejí přímo na autech... Díky za rady.

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 led 2008 12:33 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 11 kvě 2005 09:53
Příspěvky: 978
Bydliště: Český Těšín
Tu jednu matku bych radši povolil.

_________________
Opel Astra Caravan Comfort 1,6 16V 2001 šedá metal. (neboli Ford Astra - viz. Částkovice 2013)
Peugeot 106 1,1 XR 1996 červenofialová metal.
____________________________________________________________________________________________________________________________
nebožtík z důvodu nerentability nutných oprav po pádu stromu - Escort 1,6 Zetec 16V Turnier CLX 1997
ABS , klima , okna elektrika , vyhřívané sklo , barva metal. State blue , interiér Raven
nebožtík krutě rozstřelen řidičkou o sousedovu bránu- Peugeot 106 1.0 1997
barva zlatá metal., imobilizér,šíbr,okna elektrika - mamčina nákupní taška


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 led 2008 13:00 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
Tak to asi raději obě, ne... Začíná se vždycky od minus pólu. Přikláním se k tomu též, akorát se mi nechce v těhle zimách znovu zajíždět ŘJ...

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 led 2008 21:35 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 03 dub 2007 12:20
Příspěvky: 75
Bydliště: Brno
George V. píše:
Jak to bývá s napětím nabíječek; můžu nabíječku připojit přímo k baterce, nebo je lepší ji napřed odpojit od elektroinstalace auta? V autobazarech občas vídám, že baterky dobíjejí přímo na autech...

Mám bezúdržbovou 44Ah Vartu Silver-cosi a nabíječku asi z Baumaxu, nabíjecí napětí je max 14,2V (měřil jsem to, protože to píšou v manuálu k baterce). Za celou dobu (4 roky), co jí mám sem to z Esca neodpojoval a v autě všechna elektrika funguje bezvadně.

Klasickou baterku, co se musí otevírat články bych ale z auta vyndal, přeci jen ten prskající elektrolyt tomu všemu okolo asi nebude dělat úplně dobře.

_________________
Obrázek Ford Focus 2.0i :: 130 PS :: Magnum grey


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 20 dub 2008 16:48 
Offline
Nováček

Registrován: 13 lis 2007 19:41
Příspěvky: 7
Bydliště: Ostrava
Cau lidi,

mam v planu koupit novou autobaterii na me auto. Prolezal jsem forum zde a vesmes nazory na toto tema byly vesmes ruzne.

Prostudoval jsem i nasledne informace na internetu a zjistil nasledujici :

asi nejlepsi volba pro Ford Escort Combi 1.6 16V Zetec r.v. 07/1996 je autobaterie znacenim - 554 102 054

Mohl jsem vybrat i 43Ah, ale myslim si ze prave tech 54Ah je tak akorad.

A ted praxe, prohledal jsem obchody na netu a vysledek je nasledujici
:

http://www.matrix-cz.cz/virtuemart/300.html - Yuasa / v provedeni 43Ah

http://www.akugeryk.cz/pages/index.php? ... id=1&lid=1 - Akuma / naprosto vyhovujici

http://www.baterie-shop.cz/ford-54-ah12v-p-25.html - Yuasa / naprosto vyhovujici

Tedy pokud chci dodrzet specifikaci a provedeni, musim pocitat s cenou okolo 2500kc.

Jaky mate nazor na tyto baterie a volby?

Dále mne zajímá kryt na baterii. Nebot doposavad jezdim bez krytu a kontakty jsou neustale silne zoxidovane, proste na to tece voda. Po dlouhem hledani na netu jsem zjistil ze pro mne jsou jen dve volby :

1/ koupit novy kryt baterie
- spatne k sehnani
- rozmery nutne stejne jako baterie tzn. 242x175
- cena 1000 - 1500
2/ sehnat kryt pouzity
- opet spravne rozmery dle baterie
- ma nekdo z vas kryt baterie ktery jiz nepouzivate? Koupil bych

Budu rad za vase nazory...

A posledni vec kterou chci narvat do toho topicu jest motorovy olej.

Procital jsem tuto diskuzi a opet co clovek, to jiny nazor. FORD jednoznacne doporucuje pro Ford Escort 1.6 (me auto) olej :
SAE 5W-30 ACEA A1-96, B1-96 , WSS-M2C912-A1

Ostatni oleje (10w/40 a dalsi) jen v pripade kdy neni k dispozici doporuceny. Ostatne i toto je napsano primo v manualu od vozidla.

Tedy udivilo mne, ze vetsina lidi spekuluje a do motoru lije vse mozne, jen ne 5W-30. Kazdopadne spoleham na manual a mam v motoru ten doporuceny 5W-30 a spokojenost. Co se tyce znacky, je to vesmes jedno, ale doporucuji nasledujici :

Divinol Multilight FORD 5W30
Ford/Motorcraft Formula E SAE 5W-30

Tyto leje jsou na netu k sehnani bez problemu a cena kolem 700-800 / 5L. Ja osobne mam ten Formula E - http://www.prag-info.cz/_shop/index_.ph ... l&id=97773

Budu rad za vase nazory k tematu.

_________________
FORD Escort combi 1.6 16V Zetec r.v. 1996


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 dub 2008 05:56 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
Jezdim bez krytu baterky a kontakty zoxydované nemám. Zkus je namazat nějakou vazelínou. Vyjde Tě to levněji...

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 dub 2008 07:05 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2007 23:57
Příspěvky: 3865
Bydliště: Náchod
Jednou jsem nechal stát Scorpio bez krytu a bylo to naposled, do rána svítila celá palubka :!: Ale je tam rozdíl v tom, že škopek tam má pojistkovku pro okruhy potřebný pro auto (motor, ABS, klima atd.)

_________________
moje maličkost
Ford Mondeo, 1998, 2.5 V6 24V, GHIA, 4x el. okna, ABS, ASR, DIGIklima, pal PC, mlhovky, opět topení ve všem :wink:
Takhle zrychluje na "kilčo"
Obrázek Spotřeba FORD MONDEO Duratec VE 125 kW / 170 HP
Bylo:
Ford Scorpio, 1997, 2.3i DOHC 16V. 4 x el. okna, Aut. klima (zatím funkční), ABS - na škorpo samozřejmost, vyhřejvaný snad všechno co v autě je, pal. PC, mlhovky a akorát mi tam chybí už závěs, abych za tím něco potahal :)

***************************************
Video sraz FF2008
video sraz FF2009


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 dub 2008 11:03 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
Esco taky, ale jsou pod vlastním krytem.

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 dub 2008 11:10 
Offline
Nováček

Registrován: 13 lis 2007 19:41
Příspěvky: 7
Bydliště: Ostrava
co se tyce toho krytu, mam tam taky ty pojistky hned napojene na baterii. Vazelinu na kontaktech samozrejme mam, ale i tak ta voda dela svoje. Problem je uz v samotne konstrukci motoroveho prostoru, kdy u ostatnich znacek aut je pekne reseno odvod vody z predniho skla v drazkach na boky a pak mimo auto, jen Esco tam ma diru a voda stika na baterii. Resi se to krytem, ktery u noveho auta vzdy byl, ale vetsina z nas co mame auto po prvnim ci druhem majiteli - kryt tam samozrejme neni.

Tedy napadlo mne, bud vylozene kryt koupit za prachy, a nebo trebas baterku zabalit do igelitu :-D a udelat nad baterkou par minidirek pro dychani.

_________________
FORD Escort combi 1.6 16V Zetec r.v. 1996


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 dub 2008 14:09 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 11 kvě 2005 09:53
Příspěvky: 978
Bydliště: Český Těšín
Ježíš,tak si ten kryt udělej.Sežeň si výstražnou tabulku z polystyrenu (ne pěnový)- plast silný asi 2 mm - - stejný materiál jako se z něho vstřikují modely a lepidlo na plastikové modely(nebo rozpusť trochu toho plastu v toluenu).
(Nebo Novodur či jakýkoliv typ plastu + příslušné lepidlo )
Změř baterku a z toho plastiku vyřízni destičku o velikosti půdorysu baterie na horní straně.Pak tu destičku z boku natupo olep bočnicema z plastiku o takové výšce,jakou potřebuješ.A máš kryt na baterku jako vyšitý.
Vepředu buď vyřízneš do bočnice výřezy pro kabely,nebo přední stranu nelep vůbec.Můžeš i boční díly udělat tak,aby byl kryt mírně vyspádovaný dopředu a voda stékala z krytu.
Když budeš šikovný,přiděláš tam z boku i packy,které ti to budou fixovat na baterce.
Anebo si to oměř a pokus se doma nebo někde jinde najít nějakou plastovou nádobu,ze které po odřezání dna vznikne kryt - např. starý kanystr PVC,plastová krabička od čehokoliv atd.Stačí se dívat kolem a hledat.
Hodně štěstí a příjemnou zábavu - doporučuju před započetím práce si pro inspiraci pustit Pata a Mata - A je to!
Uffff.

_________________
Opel Astra Caravan Comfort 1,6 16V 2001 šedá metal. (neboli Ford Astra - viz. Částkovice 2013)
Peugeot 106 1,1 XR 1996 červenofialová metal.
____________________________________________________________________________________________________________________________
nebožtík z důvodu nerentability nutných oprav po pádu stromu - Escort 1,6 Zetec 16V Turnier CLX 1997
ABS , klima , okna elektrika , vyhřívané sklo , barva metal. State blue , interiér Raven
nebožtík krutě rozstřelen řidičkou o sousedovu bránu- Peugeot 106 1.0 1997
barva zlatá metal., imobilizér,šíbr,okna elektrika - mamčina nákupní taška


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 dub 2008 17:38 
Offline
Nováček

Registrován: 13 lis 2007 19:41
Příspěvky: 7
Bydliště: Ostrava
jasny, dobra rada :-)

nanestesti se radim mezi uzivatele, kteri maji sice auto, ale doma maj max. sroubovak a kladivko :-D

co se tyce te baterie tak mam moznosti
1/ stale se snazit baterii vysokou 175mm s plochyma kontaktama a 54Ah s tim ze pod cenu 2500 se nedostanu
http://www.baterie-shop.cz/ford-54-ah12v-p-25.html

2/ srat na to a koupit 43Ah (lepe k sehnani a cena je do 2000), ale myslim ze radsi to vykonejsi

3/ a nebo to risknout a koupit 190mm vysokou a doufat ze ta vyska bude ok

_________________
FORD Escort combi 1.6 16V Zetec r.v. 1996


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 dub 2008 06:11 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
...nebo si sežeň kulatý kontakty a předělej. Pak máš větší výběr. Jinak pokud máš motor v cajku, tak ta 43Ah bude stačit.

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 dub 2008 09:16 
Offline
Nováček

Registrován: 13 lis 2007 19:41
Příspěvky: 7
Bydliště: Ostrava
s tema kulatyma kontaktama + redukce na ploche (kdyby tam nebyla ta pojistkova skrinka nasazena primo na baterku tak to neresim a koncovky kabelu predelam) je taky reseni. popremyslim.

Ted mi nabizi jednen obchodnik z Detmarovic baterku Akumu 54A 554 102 054 za 2990 (zepry ma posledni kus skladem a tento typ baterie se prestava prodavat). Vymohl jsem na nem 10% + 100kc kdyz mu dam starou baterku, tak cenou se dostanu 2600 a to by slo. Tak snad do toho pujdu a doufam ze ta baterka neni nejaky smecko pouzite :-D

Vcera mne napadla dalsi vec. U tech Escortu je uchyceni baterie skrze zelezny uchyt ktery se 3 sroubama prisrubuje do podlozi baterky a tim padem baterku jakoby prikurtuje (proste klasika maji to i favority a dalsi starsi auta). Dival jsem se na to a problem je v tom ze tam uz neni zadna vule, kam tan drzak posunout. V tuto chvili je tam baterka o sirce 165mm. Jakmile tam dam baterku 175mm sirku (o 1cm sirsi nez ted) vznikne problem ten ze dira pro srub v tom kusu uchytu a zavit nebudou nad sebou a tudis to nenasroubuji. Jak toto vyresit?

_________________
FORD Escort combi 1.6 16V Zetec r.v. 1996


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 dub 2008 10:15 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
...no hlavně dát ještě bacha na to, aby ta baterka byla klasické konstrukce, ev. hybridní. Escort dobíjí jenom 14,2V. Pro nabíjení moderních bezúdržbových tzv. celovápníkových baterek je to málo; ty potřebujou min. 14,6V, jinak jdou brzo do kytek...

...jinak s tou šířkou baterky je mi to novina; když jsem si kupoval svoji novou, tak jsem to neřešil (mám kulatý kontakty), řešil jsem jenom kapacitu. Pásla mi tam v pohodě...

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 dub 2008 14:16 
Offline
Nováček

Registrován: 13 lis 2007 19:41
Příspěvky: 7
Bydliště: Ostrava
tak baterka koupena (Akuma 54Ah 554 102 054), namontovana a sedi perfektne. Motor nastartoval jak ma :) Tak jeste doresit zdechani motoru kdyz je studeny (hned po startu). Kvuli tomu jedu na vymenu oleje z 10w-40 na 5w-30. Ten olej je jedna z moznych pricin a stejne olej menit musim ted.

No a pokud to nepomuze tak jiz drazsi a komplexni vyhledavani chyby.

Take je zajimave ze kdyz jsem odpojil baterku (reset r.j.) tak pote mi zacalo ukazovat na pristrojove desce ukazatel teploty motoru spravnou teplotu, a to poprvy od koupi auta. Vzdy se ukazatel dostal jen po prvni carku (cca jen 1cm) a dal nesel. Ted mi po par minutach jizdy vyskoci do poloviny.

V utery jeste nasazuji letni gumy Bridgestone Turanza 195/50 r15 a pak na chate poradne auto vycistim a konecne bude k svetu :-)

_________________
FORD Escort combi 1.6 16V Zetec r.v. 1996


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re:
PříspěvekNapsal: 04 lis 2009 11:37 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 17 lis 2008 15:45
Příspěvky: 510
Bydliště: Liberec
George V. píše:
Chtěl bych hodit přes víkend autobaterii na nabíječku. Nechce se mi ji však vyndávat z auta. Chci ze zeptat znalých - jak to bývá s napětím nabíječek; můžu nabíječku připojit přímo k baterce, nebo je lepší ji napřed odpojit od elektroinstalace auta? V autobazarech občas vídám, že baterky dobíjejí přímo na autech... Díky za rady.



Záleží na nabíječce - pokud nabíjí konstantním napětím (do 14,4V jako v autě) tak jí můžeš připojit rovnou do auta, pokud nabíjí podle jiné charakteristiky - a napětí tam může být z principu větší, tak ji musíš odpojit - prostě některé prvky v autě vyšší napětí nesnesou. No a vo tom to je :o)

_________________
Ford "Forrest" Escort MK4, 1986, 1.6 D 40kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: autobaterie
PříspěvekNapsal: 13 lis 2009 22:08 
Offline
Forďák

Registrován: 29 kvě 2009 17:02
Příspěvky: 59
Bydliště: Frýdek-Místek
mam ropaka a ten potrebuje aspon 600a aby v pohode naskocil ja mam vartu silver dynamic 74ah 750 a a jsem uplne v klidu

_________________
Ford escort MK VII 1.8 TD 66 kw jede skvěle!! :D:D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: autobaterie
PříspěvekNapsal: 14 lis 2009 22:08 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 úno 2008 21:41
Příspěvky: 1187
Bydliště: Ústí n.L.
Baterka je tak velká zátěž, že jí můžeš připojit a v autě budeš mít pořád jen 14V.

_________________
Mondeo MK4 2,2 TDCi, 200PS r.v.2011
Sierra 2,0DOHC, 4x4 CLX (tzn. ABS a přední el. okna) r.v.91. Sold
Fiesta XR2i r.v. 91, 103PS, bez zásahů kutila, vyvařená. Sold
BMW R65 BMW R1150R


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 217 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz