fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 09 kvě 2024 20:50

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 217 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: autobaterie
PříspěvekNapsal: 14 lis 2009 22:20 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
EwanS50 píše:
Baterka je tak velká zátěž, že jí můžeš připojit a v autě budeš mít pořád jen 14V.

Pokud je baterka ok, tak ano, ale pokud uz je pred/po smrti, tak se na to nespolehej. :-)

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re:
PříspěvekNapsal: 17 lis 2009 23:45 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 říj 2008 21:49
Příspěvky: 260
Bydliště: Praha 6
George V. píše:
...no hlavně dát ještě bacha na to, aby ta baterka byla klasické konstrukce, ev. hybridní. Escort dobíjí jenom 14,2V. Pro nabíjení moderních bezúdržbových tzv. celovápníkových baterek je to málo; ty potřebujou min. 14,6V, jinak jdou brzo do kytek...

...jinak s tou šířkou baterky je mi to novina; když jsem si kupoval svoji novou, tak jsem to neřešil (mám kulatý kontakty), řešil jsem jenom kapacitu. Pásla mi tam v pohodě...

Tak jako je stará známá věc že baterie se liší velikostí a to nejen tim že větší Ah = větší rozměry baterie, ale i mezi výrobci jsou různé rozměry. Proto je dobrý si nejdřív změřit kastlík, jestli se tam vleze.

Tak i další už te´d celkem známá věc je že např. u Tvého Escorta r.v. 99 je dobíjení nastaveno na 14,8V a tudíž spíš odrovnáš jak ty píšeš klasickou baterku , než celovápníkovou (calciovku) :!: :idea:

Protože když si koupíš origo baterii tak je jedině calciovka a dostaneš k tomu návod kde se píše že: Něco z návodu co jsem dostal k baterii Ford Silver Calcium 52Ah.

Minimální povolené napětí na svorách akumulátoru před montáží do vozidla musí být 12,20V. Toto vozidlo musí po namontování akumulátoru absolvovat delší cestu nebo být v pravidelném provozu, při čemž se automaticky předpokládá, že regulátor automobilu je nastaven na dobíjecí napětí v rozmezí 13,80V až 14,20V, nejlépe však 14,00V. Ve vozech Ford od data výroby [b]01/1999 -Puma,Tranzit,Focus(všechny),Escort,Fiesta,Ka a od data výroby 06/1998 Mondeo je dobíjecí napětí nastaveno na 14,8V. Zde doporučujeme použít baterie PAG.[/b]

Tim jsem tady nechtěl propagovat origo baterky, ale jen calciovky, kterých je na trhu už hodně a za bezva ceny. Protože je větší šance že při dobíjení 14,8V tu klasickou baterku jak jsi napsal odepíšeš :idea: :wink:

_________________
Ford Escort 1.8TD 51kW, 97, combi, klima, 2x airbag, světle modrá metla: postrk do Prahy
Ford Focus 1.8 TDDi 66kW, 03, combi, klima, 4x airbag, červená sériovka (kromě alu kol a foĺií) přibližovadlo pro rodinu
Renault Megane 1.6 55kW, 1996, 5dv, červený

Nálevna U Velasů: http://www.restauraceuvelasu.freepage.cz/onas/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: autobaterie
PříspěvekNapsal: 18 lis 2009 08:14 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
...dobíjím max. 14,2V. Měřeno...

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: autobaterie
PříspěvekNapsal: 22 lis 2009 15:00 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 říj 2008 21:49
Příspěvky: 260
Bydliště: Praha 6
Na mym Escortu to nemá cenu zkoušet já mám starej kus 97, ale u Focuse tomu tak je. Nedávno měřeno a i k překvapení mekánika 14,85 :idea:

To pak nevim co ti trotlové od Forda tvrděj k jejich origo batrkám v návodech. No k nám do občerstvovny jezdí typ co má taky FE 99, tak se na něj z prdele vrhnu se zkoušečkou.

_________________
Ford Escort 1.8TD 51kW, 97, combi, klima, 2x airbag, světle modrá metla: postrk do Prahy
Ford Focus 1.8 TDDi 66kW, 03, combi, klima, 4x airbag, červená sériovka (kromě alu kol a foĺií) přibližovadlo pro rodinu
Renault Megane 1.6 55kW, 1996, 5dv, červený

Nálevna U Velasů: http://www.restauraceuvelasu.freepage.cz/onas/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: autobaterie
PříspěvekNapsal: 24 lis 2009 13:23 
Offline
Forďák

Registrován: 25 srp 2009 11:19
Příspěvky: 60
ahoj,

poslední dobou více jezdím jenom malé pojezdy po Praze (tak 5-10km a zpět). Pomůže nějak výrazně baterce, když nechám motor nějaký čas, cca 5 - 10min, běžet na volnoběh s vypnutým svícením? baterie je cca 8 měs stará 72ah

_________________
Escort MK-VII Combi 1996, 1.8D 44kw


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: autobaterie
PříspěvekNapsal: 24 lis 2009 13:36 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 03 úno 2007 13:23
Příspěvky: 2361
Bydliště: Praha 5
dle mě to nepomůže to bude chtít delší trasu a nebu jí dát na nabíječku

_________________
NEW CARS Ford focus kombi r.v.2002 1.6.16V 74KW galerie
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: autobaterie
PříspěvekNapsal: 24 lis 2009 17:09 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 17 lis 2008 15:45
Příspěvky: 510
Bydliště: Liberec
no, tím se trošičku oživí, ale rozhodně se tím nenabije - nevím jak ti reguluje regulátor, ale pokud máš se světlama 14V a bez světel 14,2, tak je ten rozdíl na 10minut opravdu 0. Pokud jezdíš opravdu a výhradně jenom krátke trasy, tak co největší kapacitu a vícekrát za rok na nabíječku.

_________________
Ford "Forrest" Escort MK4, 1986, 1.6 D 40kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: autobaterie
PříspěvekNapsal: 24 lis 2009 17:15 
Offline
Forďák

Registrován: 25 srp 2009 11:19
Příspěvky: 60
přes léto jezdím častěji delší trasy (cca 60 - 100km), ale teď přes zimu jenom na nákupy a občas nějaká návštěva. Do centra zásadně autem nemusím a na výlet se mi v zimě nechce :)

ještě zjistit, jak nejjednodušeji, bez speciálního vybavení, zjistit kapacitu baterie.

_________________
Escort MK-VII Combi 1996, 1.8D 44kw


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: autobaterie
PříspěvekNapsal: 24 lis 2009 19:28 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 17 lis 2008 15:45
Příspěvky: 510
Bydliště: Liberec
podle štítku? :o) nebo alespoň podle oka - velikosti, rozměrů...pak se podívej na nějakej e-shop a uvidíš. Každopádně pokud jezdíš v zimě jenom občas, tak pokud máš garáž bych uvažoval o nějakém stálém udržovacím dobíjení.

_________________
Ford "Forrest" Escort MK4, 1986, 1.6 D 40kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: autobaterie
PříspěvekNapsal: 24 lis 2009 19:35 
Offline
Forďák

Registrován: 25 srp 2009 11:19
Příspěvky: 60
kapacitu vím :) je to 72ah, spíše jsem chtěl vědět aktuální procentuální nabití. četl jsem si něco o hustoměru, ale to mi všechno přijde nějaké složité :)

_________________
Escort MK-VII Combi 1996, 1.8D 44kw


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: autobaterie
PříspěvekNapsal: 24 lis 2009 23:57 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 17 lis 2008 15:45
Příspěvky: 510
Bydliště: Liberec
aha, promiň...tak podle napětí - nejlépe měřit přímo na baterce nebo třeba i v zapalovači a né hned po jízdě...spíš si přečti třeba tento článek http://www.autobaterie.com/rady-a-tipy ale na netu je toho více. Je tam i tabulka toho stupně nabití :o)

_________________
Ford "Forrest" Escort MK4, 1986, 1.6 D 40kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: autobaterie
PříspěvekNapsal: 25 lis 2009 23:54 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 28 dub 2004 07:22
Příspěvky: 455
Bydliště: Zlín-Uherské Hradiště
Co se tyce promereni baterie, doporucuju zajet do obchodu s autobateriemi.
Tam ti baterku otestujou primo v aute bud zadarmo ci za 50káčé a to same i nabijeni.
Mereni elektrolytu je predpotopni metoda, dnes se na to pouzivaji zatezove meraky ktere simuluji start motoru a presneji ti reknou jak na tom baterka je.
Pokud nehodlas investovat 1500-2500 do slusne nabijecky, sver to opet tomuto obchodu. Za 50-100kc ti ji nabijou.

Pokud jezdis hlavne couracky po meste do 10km mel bys ji dobit na nabijecce cca 4x za rok.
Pokud jezdis delsi (20km a vic) alespon 2x za rok.

_________________
Ford Escort 1.6 3R3i 1987 (SOLD)
Seat Toledo 1.9TD 1993 (SOLD)
Ford Mondeo 1.8TD 1997 (SOLD)
Renault Megane Grandtour 1.5dCi 78kW in progress

Výroba na CNC!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: autobaterie
PříspěvekNapsal: 26 lis 2009 11:26 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
Jezdím většinou couračky do 8km a co auto mám, tak baterka nebyla na nabíječce. Vždycky jsem bez problému nastartoval (mám benzín). Kapacita 52Ah. Nějaké nahodilé nabíjení na nabíječce podle mne nemá smysl, jedině pokud je přístup k "inteligentní" nabíječce, tak udělat kompletní cyklus - vybití na "bezpečnou" úroveň a řízené nabití malým proudem (do 10% "kapacity" - tj. při kapacitě 52Ah nabíjet proudem 5,2A).

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: autobaterie
PříspěvekNapsal: 26 lis 2009 11:39 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 28 dub 2004 07:22
Příspěvky: 455
Bydliště: Zlín-Uherské Hradiště
1. Mas benzinaka, ktery pri startech nedava baterce tak narak jako diesel.
2. Tyhle informace mam od lidi co se tim zivi a co tomu rozumi a zajimaji se o to. Samozrejme baterie v tomhle smyslu je bezudrzbova, ale timhle slusnym pristupem si muzes prodlouzit jeji zivotnost o 1-2 roky a mozna i vic.
Kazdy at se zaridi jak uzna za vhodne. Kdo se o auto rad stara si cas najde, kdo na to prca a radeji vytahne prachy na novou tomu neni taky co vytknout.

_________________
Ford Escort 1.6 3R3i 1987 (SOLD)
Seat Toledo 1.9TD 1993 (SOLD)
Ford Mondeo 1.8TD 1997 (SOLD)
Renault Megane Grandtour 1.5dCi 78kW in progress

Výroba na CNC!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: autobaterie
PříspěvekNapsal: 26 lis 2009 12:10 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
...to je otázka. Tchán nechává baterku ve Felicii nabíjet na nabíječce poměrně často, přesto se už startovací kabely párkrát hodily...

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: autobaterie
PříspěvekNapsal: 26 lis 2009 13:58 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 17 lis 2008 15:45
Příspěvky: 510
Bydliště: Liberec
Tak to je spíš otázka jak mu to dobíjí a v jakém stavu baterku má. Jinak ten cyklus vybít-nabít bych doporučil spíš pro Ni-Cd články než pro olovo. Pb svědčí, když je hezky nabitá, což je v autě trochu problém - nabíjecí charakteristika je v autě v podstatě ta nejhorší, čili i když nejsou problémy se startováním, tak 2x za rok ji hezky nabtd ji rozhodně neuškodí.

_________________
Ford "Forrest" Escort MK4, 1986, 1.6 D 40kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: autobaterie
PříspěvekNapsal: 26 lis 2009 14:04 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
Olověný baterky se používají i do zdrojů UPS. A to nejlepší, co můžeš pro takovou novou baterku při výměně udělat, aby měla co největší kapacitu je, že dáš UPS okamžitě vybít do mrtě (třeba žárovkou). A čas od času tý baterce vůbec neuškodí, když UPS vyškubneš ze sítě a necháš PC lehnout...

Navíc nevím, co je na nabíjecí charakteristice baterky v autě (oproti běžné nabíječce) tak špatného... Můj alternátor dobíjí konstantním napětím nezávisle na otáčkách motoru...

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: autobaterie
PříspěvekNapsal: 26 lis 2009 14:37 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
George V. - trochu se pleteš, pokud si to ještě z fyzchem pamatuju dobře, tak olověný článek se nesmí vybít pod 1.6V, pak tam nastávají nezvratné změny a klesá kapacita článku. Takže úplně vybít je špatně, áááno.

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: autobaterie
PříspěvekNapsal: 26 lis 2009 14:40 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
....vybíjí se UPS, nikoliv samotná baterka. Elektronika si to sama pohlídá, kam až to může vybít...

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: autobaterie
PříspěvekNapsal: 19 pro 2009 00:42 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 říj 2008 21:49
Příspěvky: 260
Bydliště: Praha 6
George V. píše:
Jezdím většinou couračky do 8km a co auto mám, tak baterka nebyla na nabíječce. Vždycky jsem bez problému nastartoval (mám benzín). Kapacita 52Ah. Nějaké nahodilé nabíjení na nabíječce podle mne nemá smysl, jedině pokud je přístup k "inteligentní" nabíječce, tak udělat kompletní cyklus - vybití na "bezpečnou" úroveň a řízené nabití malým proudem (do 10% "kapacity" - tj. při kapacitě 52Ah nabíjet proudem 5,2A).
Tak to se divim že ještě startuješ. Bys pomalu měl začít s tim náhodilým nabíjenim jak se zmiňuješ. To teda rozhodně baterce pomůže, víc než nesmyslný stání na místě a trápit motor na volnoběh . Se to akorát na houby maže :idea: To náhodilé dobíjení (to je dobrej název :lol: ) je to samé jako když do toho cpe altík šťávu. Kydž jezdíš takový mini cesty, tak se Ti to nedobije pořádně ani náhodou a brblání na místě je k ho..., tedy pokud tam nehodláš stát půl dne. Timhle náhodilým nabíjením ( :lol: ) udržuju baterku jak v escortu, tak v Cordii poměrně úspěšně při životě. Obě auta, trpěj nedostatkem dlouhých cest a spíš jezděj jen kolem komína. V Cordii je baterie 11let a no problem. Nikyd nebyli potřeba kabely :idea:

_________________
Ford Escort 1.8TD 51kW, 97, combi, klima, 2x airbag, světle modrá metla: postrk do Prahy
Ford Focus 1.8 TDDi 66kW, 03, combi, klima, 4x airbag, červená sériovka (kromě alu kol a foĺií) přibližovadlo pro rodinu
Renault Megane 1.6 55kW, 1996, 5dv, červený

Nálevna U Velasů: http://www.restauraceuvelasu.freepage.cz/onas/


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 217 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz