fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 27 dub 2024 16:24

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 217 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: autobaterie
PříspěvekNapsal: 07 říj 2007 13:01 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2007 23:30
Příspěvky: 22
Bydliště: Praha
Zdravim všechny příznivce Fordu
Mám ESCO 1.4 rv.95 a chtěl bych jsem se zeptat jestli můžu do něj dát baterku 75AH jestli to nebude mít vliv na altik nebo jestli to altik utahne jestli máte někdo nejakou zkušenoust poraďte díky moc. Případně jestli bych tam mohl dát a více AHodinouvou

_________________
Esco 1.4 gal 7.95


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 říj 2007 13:24 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5739
Bydliště: Praha
Můžeš tam dát klidně 100Ah, ale pozor na výšku baterie - do Esca jde 175mm vysoká - můžeš i 190mm, ale s nějakým krytem jinak budou lítat blesky :twisted:

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 říj 2007 20:10 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2007 23:30
Příspěvky: 22
Bydliště: Praha
diky moc je to super forum

_________________
Esco 1.4 gal 7.95


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 lis 2007 22:38 
Offline
Nováček

Registrován: 23 bře 2006 19:50
Příspěvky: 28
Bydliště: Bratislava
Co sa tyka kapacity baterie ta je zavisla na vykone aky moze davat alternator. Na fiesty sa pouzivali od 40 do 70 Amperov. Ak by si dal na
40 Amperovy aleternator 100 Ah bateriu tak nebude stihat ju dobijat.
Plati ze od povodnej baterie sa moze kapacita zvysit cca o 1,5 nasobok bez
toho ze by alternator nestihal bateriu dobijat.

_________________
Ford fiesta 1995
3 dvere, 1,3i


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 lis 2007 19:44 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5739
Bydliště: Praha
Proč by se 40A alternátorem nedobil 100Ah akumulátor?

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 lis 2007 21:04 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2007 23:57
Příspěvky: 3865
Bydliště: Náchod
dj.DEKL píše:
Proč by se 40A alternátorem nedobil 100Ah akumulátor?

Na delších trasách jo, ale na cukání po městě to zrovna nebude. :wink:

_________________
moje maličkost
Ford Mondeo, 1998, 2.5 V6 24V, GHIA, 4x el. okna, ABS, ASR, DIGIklima, pal PC, mlhovky, opět topení ve všem :wink:
Takhle zrychluje na "kilčo"
Obrázek Spotřeba FORD MONDEO Duratec VE 125 kW / 170 HP
Bylo:
Ford Scorpio, 1997, 2.3i DOHC 16V. 4 x el. okna, Aut. klima (zatím funkční), ABS - na škorpo samozřejmost, vyhřejvaný snad všechno co v autě je, pal. PC, mlhovky a akorát mi tam chybí už závěs, abych za tím něco potahal :)

***************************************
Video sraz FF2008
video sraz FF2009


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 lis 2007 09:41 
takze : elektrika je ako voda.aj ta tecie...
predstav si baterku ako jazero..mala baterka male jazero.velka baterka velke jazero.
do tohto jazera vedu dve rieky.
jedna priteka a jedna odteka.
ak budes vodu len vypustat tak jazero vyschne.ale cim mas vetsie jazero tvym dlhsie ti to bude trvat.
takze ak tam budes cez druhu rieku prilievat vodu (male aj velke jazero)tak vlasne si udrzis stale mnozstvo vody v jazere(regler bude nejaky odpustny ventil)
cize ty ak budes mat staly prisun vody v podstate je jedno ake jazero bude velke.zalezi len na tom ako vela vody vypustis von(starter ,,svetla a pod.)bez dodania novej aby ti to uplne nevyschlo.ak ta pritekajuca rieka bola dimenzovana na to ze stiha doliat to co sa odleje a este aj nieco ostane v jazere tak mozes mat jazero v podstate akokolvek velke.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 pro 2007 22:52 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 18 čer 2007 13:54
Příspěvky: 248
Bydliště: Ostrava
ja mam u 1.8 ropaka 68A baterku, měl sem problemy když mě někdo startoval se slabší. nevite kolik potřebuje ropak aby naskočil?

_________________
Focus 1.6 16V green 74kw seriovka
Fiesta 1.25 16V 55kw prodám díly stříbrná metla


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 pro 2007 23:22 
Vím, že třeba Hubert má 75Ah, což je podle mě ideální hodnota pro tvůj motor.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 pro 2007 00:47 
Jo jestli budes kupovat novou tak si kup 74ah680A,já mam 75/720 ale ta je od te 74ky o 600kc drasi.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 pro 2007 06:56 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 18 čer 2007 13:54
Příspěvky: 248
Bydliště: Ostrava
oki dikech chlopi, a nevite jak to je s tí, startovani přes kabely? proč mě něěktere auta nemužou nastartovat? a vy máte ty baterky vyrobeny pro ropaka? sem slyšel že tkove baterky jsou a že dokažou dat větší napětí pro starty. :)

_________________
Focus 1.6 16V green 74kw seriovka
Fiesta 1.25 16V 55kw prodám díly stříbrná metla


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 pro 2007 10:16 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
Mam podezřeni, že mi nějak slábne baterka. Zatím startuju, ale trvá mi to chloupek déle. Týden jsem stál na mrazu. Změřil jsem napětí na baterce a bylo tam 12,2V. Po delší štrece, 2x 65km se to dobilo jenom na 12,36V. Vše měřeno samozřejmě v klidu chvíli po vypnutí motoru. Někde na internetu jsem našel hodnoty napětí na baterce v závislosti na kapacitě a vyšla mi kapacita někde pod 50%. Chci se zeptat - má vliv na kapacitu baterie a potažno klidové napětí i venkovní teplota? Zlepší se to při vyšší teplotě? Dá se ta baterka ještě spravit, např. dobitím na dobíječce, nebo je lépe se pomalu poohlédnout po nové. Prosím, pouze praktické zkušenosti...Díky.

P.S. Ta baterka je asi s "příměsí" vápníku. Je na ní napsáno Ca/Ca.

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Naposledy upravil George V. dne 28 pro 2007 18:56, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 pro 2007 13:03 
Obecně platí, že mráz = zabiják baterky. Čím větší kosa, tím větší záhul pro baterku.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 led 2008 20:33 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 19 čer 2006 17:05
Příspěvky: 350
Bydliště: East Pilsen
To George V.: Napětí na baterce má být v klidu 12,6 V pokud je v dobrém stavu. Během dobíjení (při chodu motoru) bys měl na baterce naměřit 13,8 - 14,2 V. Pokud je dobíjení OK. Jinak kapacita se dá vypočítat ze zátěžové zkoušky kdy se baterie vybíjí daným proudem až do doby poklesu napětí 1,2 V na článek.

Zkrátka, pokud tě zajímá kapacita baterky v autě zkus navštívit nějakou specializovanou prodejnu autobaterií. Většinou ti jí změří i přes zátěžák a řeknou ti "na kolik procent ještě je". Většinou je tato služba ZDARMA.

_________________
Mondeo combi 1.8TDCi, TITANIUM, CHILL, 8/2008, Convers+.

dříve ale pořád v rodině: Escort MK VII, 1,6 16v ZETEC, r.v. 98, combi.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 led 2008 07:12 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
Tak tohle všechno znám, ale nechce se mi tu baterku jen tak vyndavat z auta. Nevíte náhodou někdo, kolik má být ten zatěžovací odpor?

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 led 2008 07:43 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 19 čer 2006 17:05
Příspěvky: 350
Bydliště: East Pilsen
Ten zátěžovej odpor vypočítáš když napětí na baterii vydělíš vybíjecím proudem.

R = U / I

Např. nap. 12 V, max. vyb. I - 390 A = vyb. odpor 0,03 ohmů.

A ještě musí být dimenzován výkonově, Protože se jedná prakticky o "zkrat".

P = U x I

Většinou se tyto odpory skládají, pokud nemáš k dispozici přímo zátěžový odpor. Další možnost jak si vytvořit "zátěžák" je paralelním zapojením většího počtu žárovek z reflektorů. To je ale veeeeeeeeeelmi hrubá zátěž.

Jinak kapacita která se běžně udává je vztažená ke jmenovité teplotě 20°C. Při nižších a i vyšších teplotách výrazně klesá.

_________________
Mondeo combi 1.8TDCi, TITANIUM, CHILL, 8/2008, Convers+.

dříve ale pořád v rodině: Escort MK VII, 1,6 16v ZETEC, r.v. 98, combi.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 led 2008 07:45 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
Dík. Asi ještě počkám, až se oteplí...

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 led 2008 07:54 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 19 čer 2006 17:05
Příspěvky: 350
Bydliště: East Pilsen
No jestli to chceš jen tak v autě doma pro tvé info "jak na to je". Změř napětí na baterce - zapni zapalování - a zapni co nejvíc spotřebičů (topení, vyhřívání, všechny možný světla ...) - a pak změř napětí. Nemělo by nějak extra klesnout. Teoreticky ne pod 12 V.

_________________
Mondeo combi 1.8TDCi, TITANIUM, CHILL, 8/2008, Convers+.

dříve ale pořád v rodině: Escort MK VII, 1,6 16v ZETEC, r.v. 98, combi.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 led 2008 07:56 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
Jo, to zkusím. Když to sleze pod 12V tak je K.O.?Jinak ještě jednou dík.

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 led 2008 09:41 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2007 23:57
Příspěvky: 3865
Bydliště: Náchod
Na to si sežeň ty odpory co maj na střechách tramvaje :-D Můžeš to pak praktikovat v autě jako nezávislý topení - 1 névýhoda...........
Baterku tovycucne dřív než se aspoň trochu ohřeješ :lol: :lol:

_________________
moje maličkost
Ford Mondeo, 1998, 2.5 V6 24V, GHIA, 4x el. okna, ABS, ASR, DIGIklima, pal PC, mlhovky, opět topení ve všem :wink:
Takhle zrychluje na "kilčo"
Obrázek Spotřeba FORD MONDEO Duratec VE 125 kW / 170 HP
Bylo:
Ford Scorpio, 1997, 2.3i DOHC 16V. 4 x el. okna, Aut. klima (zatím funkční), ABS - na škorpo samozřejmost, vyhřejvaný snad všechno co v autě je, pal. PC, mlhovky a akorát mi tam chybí už závěs, abych za tím něco potahal :)

***************************************
Video sraz FF2008
video sraz FF2009


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 217 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz