fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
autobaterie http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=12847 |
Stránka 1 z 11 |
Autor: | jankron [ 07 říj 2007 13:01 ] |
Předmět příspěvku: | autobaterie |
Zdravim všechny příznivce Fordu Mám ESCO 1.4 rv.95 a chtěl bych jsem se zeptat jestli můžu do něj dát baterku 75AH jestli to nebude mít vliv na altik nebo jestli to altik utahne jestli máte někdo nejakou zkušenoust poraďte díky moc. Případně jestli bych tam mohl dát a více AHodinouvou |
Autor: | dj.DEKL [ 07 říj 2007 13:24 ] |
Předmět příspěvku: | |
Můžeš tam dát klidně 100Ah, ale pozor na výšku baterie - do Esca jde 175mm vysoká - můžeš i 190mm, ale s nějakým krytem jinak budou lítat blesky |
Autor: | jankron [ 07 říj 2007 20:10 ] |
Předmět příspěvku: | |
diky moc je to super forum |
Autor: | petbab [ 08 lis 2007 22:38 ] |
Předmět příspěvku: | |
Co sa tyka kapacity baterie ta je zavisla na vykone aky moze davat alternator. Na fiesty sa pouzivali od 40 do 70 Amperov. Ak by si dal na 40 Amperovy aleternator 100 Ah bateriu tak nebude stihat ju dobijat. Plati ze od povodnej baterie sa moze kapacita zvysit cca o 1,5 nasobok bez toho ze by alternator nestihal bateriu dobijat. |
Autor: | dj.DEKL [ 09 lis 2007 19:44 ] |
Předmět příspěvku: | |
Proč by se 40A alternátorem nedobil 100Ah akumulátor? |
Autor: | Krtek-NA [ 09 lis 2007 21:04 ] |
Předmět příspěvku: | |
dj.DEKL píše: Proč by se 40A alternátorem nedobil 100Ah akumulátor?
Na delších trasách jo, ale na cukání po městě to zrovna nebude. |
Autor: | Návštěvník [ 11 lis 2007 09:41 ] |
Předmět příspěvku: | |
takze : elektrika je ako voda.aj ta tecie... predstav si baterku ako jazero..mala baterka male jazero.velka baterka velke jazero. do tohto jazera vedu dve rieky. jedna priteka a jedna odteka. ak budes vodu len vypustat tak jazero vyschne.ale cim mas vetsie jazero tvym dlhsie ti to bude trvat. takze ak tam budes cez druhu rieku prilievat vodu (male aj velke jazero)tak vlasne si udrzis stale mnozstvo vody v jazere(regler bude nejaky odpustny ventil) cize ty ak budes mat staly prisun vody v podstate je jedno ake jazero bude velke.zalezi len na tom ako vela vody vypustis von(starter ,,svetla a pod.)bez dodania novej aby ti to uplne nevyschlo.ak ta pritekajuca rieka bola dimenzovana na to ze stiha doliat to co sa odleje a este aj nieco ostane v jazere tak mozes mat jazero v podstate akokolvek velke. |
Autor: | h4gis [ 05 pro 2007 22:52 ] |
Předmět příspěvku: | |
ja mam u 1.8 ropaka 68A baterku, měl sem problemy když mě někdo startoval se slabší. nevite kolik potřebuje ropak aby naskočil? |
Autor: | Lucky [ 05 pro 2007 23:22 ] |
Předmět příspěvku: | |
Vím, že třeba Hubert má 75Ah, což je podle mě ideální hodnota pro tvůj motor. |
Autor: | Návštěvník [ 06 pro 2007 00:47 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jo jestli budes kupovat novou tak si kup 74ah680A,já mam 75/720 ale ta je od te 74ky o 600kc drasi. |
Autor: | h4gis [ 06 pro 2007 06:56 ] |
Předmět příspěvku: | |
oki dikech chlopi, a nevite jak to je s tí, startovani přes kabely? proč mě něěktere auta nemužou nastartovat? a vy máte ty baterky vyrobeny pro ropaka? sem slyšel že tkove baterky jsou a že dokažou dat větší napětí pro starty. |
Autor: | George V. [ 28 pro 2007 10:16 ] |
Předmět příspěvku: | |
Mam podezřeni, že mi nějak slábne baterka. Zatím startuju, ale trvá mi to chloupek déle. Týden jsem stál na mrazu. Změřil jsem napětí na baterce a bylo tam 12,2V. Po delší štrece, 2x 65km se to dobilo jenom na 12,36V. Vše měřeno samozřejmě v klidu chvíli po vypnutí motoru. Někde na internetu jsem našel hodnoty napětí na baterce v závislosti na kapacitě a vyšla mi kapacita někde pod 50%. Chci se zeptat - má vliv na kapacitu baterie a potažno klidové napětí i venkovní teplota? Zlepší se to při vyšší teplotě? Dá se ta baterka ještě spravit, např. dobitím na dobíječce, nebo je lépe se pomalu poohlédnout po nové. Prosím, pouze praktické zkušenosti...Díky. P.S. Ta baterka je asi s "příměsí" vápníku. Je na ní napsáno Ca/Ca. |
Autor: | Lucky [ 28 pro 2007 13:03 ] |
Předmět příspěvku: | |
Obecně platí, že mráz = zabiják baterky. Čím větší kosa, tím větší záhul pro baterku. |
Autor: | mawerick [ 09 led 2008 20:33 ] |
Předmět příspěvku: | |
To George V.: Napětí na baterce má být v klidu 12,6 V pokud je v dobrém stavu. Během dobíjení (při chodu motoru) bys měl na baterce naměřit 13,8 - 14,2 V. Pokud je dobíjení OK. Jinak kapacita se dá vypočítat ze zátěžové zkoušky kdy se baterie vybíjí daným proudem až do doby poklesu napětí 1,2 V na článek. Zkrátka, pokud tě zajímá kapacita baterky v autě zkus navštívit nějakou specializovanou prodejnu autobaterií. Většinou ti jí změří i přes zátěžák a řeknou ti "na kolik procent ještě je". Většinou je tato služba ZDARMA. |
Autor: | George V. [ 10 led 2008 07:12 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak tohle všechno znám, ale nechce se mi tu baterku jen tak vyndavat z auta. Nevíte náhodou někdo, kolik má být ten zatěžovací odpor? |
Autor: | mawerick [ 10 led 2008 07:43 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ten zátěžovej odpor vypočítáš když napětí na baterii vydělíš vybíjecím proudem. R = U / I Např. nap. 12 V, max. vyb. I - 390 A = vyb. odpor 0,03 ohmů. A ještě musí být dimenzován výkonově, Protože se jedná prakticky o "zkrat". P = U x I Většinou se tyto odpory skládají, pokud nemáš k dispozici přímo zátěžový odpor. Další možnost jak si vytvořit "zátěžák" je paralelním zapojením většího počtu žárovek z reflektorů. To je ale veeeeeeeeeelmi hrubá zátěž. Jinak kapacita která se běžně udává je vztažená ke jmenovité teplotě 20°C. Při nižších a i vyšších teplotách výrazně klesá. |
Autor: | George V. [ 10 led 2008 07:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
Dík. Asi ještě počkám, až se oteplí... |
Autor: | mawerick [ 10 led 2008 07:54 ] |
Předmět příspěvku: | |
No jestli to chceš jen tak v autě doma pro tvé info "jak na to je". Změř napětí na baterce - zapni zapalování - a zapni co nejvíc spotřebičů (topení, vyhřívání, všechny možný světla ...) - a pak změř napětí. Nemělo by nějak extra klesnout. Teoreticky ne pod 12 V. |
Autor: | George V. [ 10 led 2008 07:56 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jo, to zkusím. Když to sleze pod 12V tak je K.O.?Jinak ještě jednou dík. |
Autor: | Krtek-NA [ 10 led 2008 09:41 ] |
Předmět příspěvku: | |
Na to si sežeň ty odpory co maj na střechách tramvaje Můžeš to pak praktikovat v autě jako nezávislý topení - 1 névýhoda........... Baterku tovycucne dřív než se aspoň trochu ohřeješ |
Stránka 1 z 11 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |