fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Otáčkoměr na 1,3 Endura (KA)
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=1402
Stránka 1 z 1

Autor:  Návštěvník [ 17 led 2005 17:24 ]
Předmět příspěvku:  Otáčkoměr na 1,3 Endura (KA)

Ahoj, můžete mi někdo poradit jak se na EDIS připojuje otáčkoměr (mam otáčkoměr s vývody pro plus, kostra, a pulsující plus) koukal jsem že EDIS má dvě cívky, takže se připojuje otáčkoměr přes diody aby to nešlusovalo ty různý pulsy do těch dvou cívek ? Já jsem to teda takhle zkoušel připojit a na volnoběh mi ot. ukazoval 600 ot/min a při skoro plnym plynu to ukazovalo 2200 ?????? Ještě pro upřesnění jedná se o Ford KA r.v. 2000 (novější typ) 1,3 44KW EEC-V myslim že to samý dávali do esco. Dýk moc za radu. :?:

Autor:  Martin999 [ 17 led 2006 00:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Otáčkoměr na 1,3 Endura (KA)

... bohužel to mam podobně, otáčkoměr maká ale na zhruba poloviční počet.
Nesetkal jste se s tím někdo? Děkuju

Autor:  Nagant [ 17 led 2006 09:41 ]
Předmět příspěvku: 

To už se tu řešilo, ale myslím, že nedořešilo:
http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic ... %E8kom%ECr

Možná se zkusit inspirovat zde, pokud by bylo něco použitelné:
http://www.maluch.net/forum/odpovedi.ph ... egorie=all
http://trabant.cz/vlakno.php?vl=334

Možná bych nejdřív zkusil místo normálních diod použít nějaké vhodné Schottky diody (jak radí druhý link).
Obyčejné diody možná zkreslí víc ty impulzy. Převodník v otáčkoměru asi zjišťuje interval mezi impulzy a převádí ho na napětí.

Optimální zjistit, co je v tom otáčkoměru za obvod a sehnat katalogové zapojení.

Autor:  Martin999 [ 17 led 2006 23:10 ]
Předmět příspěvku: 

Díky Nagante, už jsem to četl ale na takový zasahy asi nemam ...
Napojil jsem tam otáčkoměr z motorky a ten chodil normálně, akorát se mu klepala ručička na volnoběh ...
Neni možný, že mam nějakou palubku z naftového auta ?

Autor:  futura [ 18 led 2006 08:47 ]
Předmět příspěvku: 

Nema motorka sit 6V? Nemohlo by to mit taky vliv?

Autor:  Nagant [ 18 led 2006 10:14 ]
Předmět příspěvku: 

Myslím, že moderní motorky mají 12V, staré Jawy samozřejmě 6V.

Pro Martina999: Připojení přes ty diody by nemělo být tak složité, jde o to, zda to principielně pomůže. Ten otáčkoměr se asi ještě připojuje (jak tu někde psal Skaldal) přes tlumivku, jde o to, jak to všechno skloubit dohromady.

Pokud je ten otáčkoměr "zapixlený" a nerozebiratelný, pak úprava nějakým kondenzátorem asi nepůjde (a stejnak by člověk musel pochopit princip konkrétního zapojení). V těch otáčkoměrech se obvykle používají takové speciální integrované obvody, které jsou nesehnatelné a stejně je to i s dokumentací k nim, bohužel.

Autor:  Martin999 [ 18 led 2006 18:33 ]
Předmět příspěvku: 

futura píše:
Nema motorka sit 6V? Nemohlo by to mit taky vliv?


to je otáčkoměr z cbr600 r.92 a ta má 12V, tím to nebude, ale dik.

Autor:  Martin999 [ 18 led 2006 18:41 ]
Předmět příspěvku: 

Tlumivka tam je. Bez ní to nechodí vůbec.
Čistě teoreticky ... může to být tím že to je palubka z naftového auta ?
Když jsem to měl rozebraný, koukal jsem že kontaktní plíšky pro žárovičku žhavení byly ošoupané, tak proto se ptám na tu ropu. Jen trošku potřebuju s tou teorii popostračit abych sháněl palubku z benzínového auta, no :) ale děkuju vám za odpovědi.

Autor:  Nagant [ 16 úno 2006 15:01 ]
Předmět příspěvku: 

Tady je návod (v polštině), jak nastavit otáčkoměr u Escorta do rv.1995:
http://www.fordescort.no-ip.com/index2. ... brotomierz

Pokud je to u KA i Fiesty stejné...

Autor:  Nagant [ 30 bře 2006 09:18 ]
Předmět příspěvku: 

A další zapojení - pro inspiraci, co případně zkusit:
http://www.velorexy.cz/index.php?loc1=4 ... cle_id=267

Autor:  Martin999 [ 06 dub 2006 08:12 ]
Předmět příspěvku:  re

... na mě elektro úpravy moc složitý.
Koupil jsem od zdejšího chlápka "NTI" přistrojovku z XR2 a chodí perfektně.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/