fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Otáčkoměr na 1,3 Endura (KA) http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=1402 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Návštěvník [ 17 led 2005 17:24 ] |
Předmět příspěvku: | Otáčkoměr na 1,3 Endura (KA) |
Ahoj, můžete mi někdo poradit jak se na EDIS připojuje otáčkoměr (mam otáčkoměr s vývody pro plus, kostra, a pulsující plus) koukal jsem že EDIS má dvě cívky, takže se připojuje otáčkoměr přes diody aby to nešlusovalo ty různý pulsy do těch dvou cívek ? Já jsem to teda takhle zkoušel připojit a na volnoběh mi ot. ukazoval 600 ot/min a při skoro plnym plynu to ukazovalo 2200 ?????? Ještě pro upřesnění jedná se o Ford KA r.v. 2000 (novější typ) 1,3 44KW EEC-V myslim že to samý dávali do esco. Dýk moc za radu. |
Autor: | Martin999 [ 17 led 2006 00:17 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Otáčkoměr na 1,3 Endura (KA) |
... bohužel to mam podobně, otáčkoměr maká ale na zhruba poloviční počet. Nesetkal jste se s tím někdo? Děkuju |
Autor: | Nagant [ 17 led 2006 09:41 ] |
Předmět příspěvku: | |
To už se tu řešilo, ale myslím, že nedořešilo: http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic ... %E8kom%ECr Možná se zkusit inspirovat zde, pokud by bylo něco použitelné: http://www.maluch.net/forum/odpovedi.ph ... egorie=all http://trabant.cz/vlakno.php?vl=334 Možná bych nejdřív zkusil místo normálních diod použít nějaké vhodné Schottky diody (jak radí druhý link). Obyčejné diody možná zkreslí víc ty impulzy. Převodník v otáčkoměru asi zjišťuje interval mezi impulzy a převádí ho na napětí. Optimální zjistit, co je v tom otáčkoměru za obvod a sehnat katalogové zapojení. |
Autor: | Martin999 [ 17 led 2006 23:10 ] |
Předmět příspěvku: | |
Díky Nagante, už jsem to četl ale na takový zasahy asi nemam ... Napojil jsem tam otáčkoměr z motorky a ten chodil normálně, akorát se mu klepala ručička na volnoběh ... Neni možný, že mam nějakou palubku z naftového auta ? |
Autor: | futura [ 18 led 2006 08:47 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nema motorka sit 6V? Nemohlo by to mit taky vliv? |
Autor: | Nagant [ 18 led 2006 10:14 ] |
Předmět příspěvku: | |
Myslím, že moderní motorky mají 12V, staré Jawy samozřejmě 6V. Pro Martina999: Připojení přes ty diody by nemělo být tak složité, jde o to, zda to principielně pomůže. Ten otáčkoměr se asi ještě připojuje (jak tu někde psal Skaldal) přes tlumivku, jde o to, jak to všechno skloubit dohromady. Pokud je ten otáčkoměr "zapixlený" a nerozebiratelný, pak úprava nějakým kondenzátorem asi nepůjde (a stejnak by člověk musel pochopit princip konkrétního zapojení). V těch otáčkoměrech se obvykle používají takové speciální integrované obvody, které jsou nesehnatelné a stejně je to i s dokumentací k nim, bohužel. |
Autor: | Martin999 [ 18 led 2006 18:33 ] |
Předmět příspěvku: | |
futura píše: Nema motorka sit 6V? Nemohlo by to mit taky vliv?
to je otáčkoměr z cbr600 r.92 a ta má 12V, tím to nebude, ale dik. |
Autor: | Martin999 [ 18 led 2006 18:41 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tlumivka tam je. Bez ní to nechodí vůbec. Čistě teoreticky ... může to být tím že to je palubka z naftového auta ? Když jsem to měl rozebraný, koukal jsem že kontaktní plíšky pro žárovičku žhavení byly ošoupané, tak proto se ptám na tu ropu. Jen trošku potřebuju s tou teorii popostračit abych sháněl palubku z benzínového auta, no ale děkuju vám za odpovědi. |
Autor: | Nagant [ 16 úno 2006 15:01 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tady je návod (v polštině), jak nastavit otáčkoměr u Escorta do rv.1995: http://www.fordescort.no-ip.com/index2. ... brotomierz Pokud je to u KA i Fiesty stejné... |
Autor: | Nagant [ 30 bře 2006 09:18 ] |
Předmět příspěvku: | |
A další zapojení - pro inspiraci, co případně zkusit: http://www.velorexy.cz/index.php?loc1=4 ... cle_id=267 |
Autor: | Martin999 [ 06 dub 2006 08:12 ] |
Předmět příspěvku: | re |
... na mě elektro úpravy moc složitý. Koupil jsem od zdejšího chlápka "NTI" přistrojovku z XR2 a chodí perfektně. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |