fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Jednoparabolové vs. dvouparabolové světlo
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=14492
Stránka 1 z 2

Autor:  Peetty [ 05 led 2008 02:45 ]
Předmět příspěvku:  Jednoparabolové vs. dvouparabolové světlo

Jaký je rozdíl v zapojení u těchto dvou druhů světel?
U jednoparabolového svítí zvlášť potkávací a při přepnutí zvlášť dálkové světlo. Předpokládám, že u dvouparabolového tomu tak není a dálková světla svítí společně s tlumenýma.

Docela by mě zajímalo, kde se to liší. Jestli je to už řešené někde u pojistkové skříňky, nebo je to přímo v páčkách.

Autor:  Krtek-NA [ 05 led 2008 10:49 ]
Předmět příspěvku: 

Hlavně na to musíš mít světla, je to perfektní v noci, prtože na dálkový vidíš i blítko před auto.
Řešený to maj asi v páčkách, protože přepnutím na dálkový nesmíš přerušit okruh potkávacích a relé dělaj jen to co jim řekne ovládací okruh. :wink: Takže páčky

Autor:  dj.DEKL [ 05 led 2008 11:01 ]
Předmět příspěvku: 

Někde se to tu řešilo, ale nemůžu to najít :? Mohla by stačit dioda+kondík někam k relé...

Autor:  Karel1 [ 05 led 2008 12:02 ]
Předmět příspěvku: 

V páčkach rozdíl nebude . Podle schématu tam je navíc dioda a relé .

Autor:  maslo [ 08 led 2008 00:47 ]
Předmět příspěvku: 

Pri dvojvlaknovych ziarovkach nemozu sucasne svietit obidve vlakna(stretavacie, dialkove) lebo by sa "roztavila" ziarovka. Dedko ma fiat 131 a tam su dvojparabolove svetla avsak nie halogeny, a tam pri zapnutych dialkovych svietie 4 paraboly, avsak iba jedno vlakno v kazdej ziarovke

Autor:  Wizzy [ 08 led 2008 08:17 ]
Předmět příspěvku: 

Ono se taky počítá s tím, že ve dvouparabolových světlech nebudou dvouvláknové H4, že jo ;-)

Autor:  skaldal [ 08 led 2008 09:55 ]
Předmět příspěvku: 

Karel1 píše:
V páčkach rozdíl nebude . Podle schématu tam je navíc dioda a relé .
Přesně tak, to by pak museli dělat víc druhů páček :wink: Spec. páčky na XR/RS jsem ještě nikde neviděl, jsou jen 4 druhy.

Autor:  Jimmy [ 08 led 2008 12:03 ]
Předmět příspěvku: 

Každopádně dá se to vyřešit dvěma způsoby: Buď dioda do páček a to tak, že když se zapnou dálkové, tak dioda "pustí" proud i do potkávacích a nebo druhá varianta: použít jednu diodu do každého světla, která by "pouštěla" proud z žárovky v dálkových do žárovky v potkávacích. No a pak ještě třtí varianta a to je originál zapojení XR/RS

Autor:  Jimmy [ 08 led 2008 12:13 ]
Předmět příspěvku: 

Tak mi to nedalo a šel jsem se na to mrnkout do auta. A dá se to tak udělat pomocí té diody. Když pomalu přepínám páčku na dálkové, tak v momentě, kdy se rozsvítí dálkové, ještě pořád svítí potkávací, takže tam není žádný "mrtvý bod", kdy by nesvítila ani jedna žárovka.

Autor:  škodná [ 09 led 2008 18:22 ]
Předmět příspěvku: 

čau lidi myslím si že je to trochu jinak.Podle zkušeností s čtyřkama v předu je to tak,že na vnějších světlech jsou H4 a na vnitřních H1 nebo H7.V momentě přepnutí na dálková se rosvítí ve všech světlech dálkový a při přepnutí na tlumený svítí pouze vější světla s H4-kami a to tlumeně.Je sice pravda ,že se to dá řešit,ale podle mě je to zbytečný,už kvůli STK

Autor:  Jimmy [ 09 led 2008 18:58 ]
Předmět příspěvku: 

No tak pokud jsou v RS/XR světlech H4 a H1(H7), tak je úplně jednoduché to zapojení. Prostě propojit drátem tu H1(H7) s drátkem, který vede proud na dálkové na té H4.

Nechápu co jsi myslel tím STK. Pokud vím, tak na STK je vůbec nezajímají dálková světla - vůbec je nezapínají, jen tlumené jestli neoslňují a mají obě stejný kužel.

Autor:  dj.DEKL [ 09 led 2008 19:59 ]
Předmět příspěvku: 

Mám ale pocit že u RS lamp svítí pořád na H4 jenom tlumený a přidají se pouze H1 dálkový...

Autor:  Karel1 [ 09 led 2008 22:49 ]
Předmět příspěvku: 

Nejlepší by bylo kdyby se ktomuto tématu už konečně vyjádřil nějaký RSák . Podle mě budou svítit 4 dálkový , nechápu proč by dávali žárovku pro dálku jinam , pak by tam nemuseli dávat kvůli potkávacím H4 , ale stačila by H3 .

Autor:  Krtek-NA [ 10 led 2008 09:38 ]
Předmět příspěvku: 

No ale pořád vám budou svítit obě vlákna na H4, nebo to nechápu???? Původně jsem myslel, že myslíte parabolu s 2x H1(jako to mám já) a na dálkový svítěj všechny čtyři žárovky.
To se omlouvám za to nahoře - nepochopil jsem téma :wink:

Autor:  mrazik [ 10 led 2008 10:21 ]
Předmět příspěvku: 

DjDekl ma pravdu. V RS lampach jsou tlumene a dalkove oddelene a pokud prepnete packu na dalkove, sviti spolecne s tlumenyma.
Karel1 to jsou prave RS svetla a tim se prave lisi, ze to maji oddelene.

Tady je dukaz :
Obrázek

Autor:  Plazák [ 10 led 2008 11:54 ]
Předmět příspěvku: 

No a teď to Marek prodá a už nebude co ukazovat...

Autor:  Jimmy [ 11 led 2008 20:40 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jsem to před chvílí dodělal a už mí svítí všechny 4 žárovky. Nebylo potřeba žádné diody. Stačilo v tom konektoru co vede do páček (samozřejmě ten u páčky blinkrů) propojit dva drátky natrvalo. Rozdělal jsem páčky, podíval se jak to tam funguje a pak propojil dva dráty v tom svazku co vede do toho konektoru.

Návod viz. foto
Obrázek Obrázek Obrázek

Autor:  Puhla [ 11 led 2008 21:36 ]
Předmět příspěvku: 

Tak už vím co jdu zítra dělat.Tedy jeslli jsem to pochopil správně.
Já elektrika,to zase bude pojistek :evil: :smt017

Autor:  PH [ 12 led 2008 03:38 ]
Předmět příspěvku: 

Tak u sirky je to tak jak bylo psano. H4 a H1, potkavacky sviti H4 tlumene a dalkove u obou (H4 dalka + H1). Pri svetelne houkacce sviti obe vlakna u H4 i H1

Autor:  Krtek-NA [ 12 led 2008 11:46 ]
Předmět příspěvku: 

Co ta žárovka potom vydrží, když svítí obě vlákna. U Sierry bych na to dával bacha, já joko vostrej tuner (kdysi) jsem si do sirky koupil ty 100W žárovky........
Paraboly v hajzlu :evil: spálený. Když budou svítit obě vlákna najednou, udělaj to samý a potom to nahovno svítí. :!:

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/