fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Klimatizace-nejede- elmag. spojka - schéma zapojení
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=1500
Stránka 1 z 3

Autor:  Dodo [ 01 úno 2005 09:37 ]
Předmět příspěvku:  Klimatizace-nejede- elmag. spojka - schéma zapojení

Zdravím, nejede mi klimatizace - po sepnutí se rozsvítí kontrolní žárovna, volnoběžné ot. stoupnou, hluk se maličko zvýší, ale pohledem zkontrolováno se nepřilepí magnetická spojka, vůbec se nepohne. Proto mi taky auto nechladí. Nemáte nějaké tipy ? Chladiva i tlaku je dost, to jsem nechával kontrolovat už v létě když jsem na to přišel. Uvítal bych el. schéma, abych věděl, co kam a jak leze a mohl případně proměřit. Pojistky OK.

Autor:  Standa [ 01 úno 2005 09:42 ]
Předmět příspěvku: 

Jestli garážuješ teď venku tak klima spíná až od +4°C. Když mrzne tak ji nezapneš.

Autor:  Dodo [ 01 úno 2005 09:47 ]
Předmět příspěvku: 

Aha, no ale samozřejmě hlavní testy jsem dělal přes léto, takže co jsem psal platí, akorát jsi mi asi chtěl naznačit, že teď nic neopravím :(

Autor:  Návštěvník [ 01 úno 2005 22:00 ]
Předmět příspěvku:  klima

Tak já jsem včera chtěl zapnout klimu a nic.Kontrolka ve vypínači sice svítila,pak blikala(je to normální?) a auto nechladilo.A už jsem na to došel díky Standovi: venku -5 a v garáži +2...
To Dodo:nemůže mít tvá závada něco společného s tím "relátkem" co je umístěno u akumulátoru?......jinak mě nic nenepadá
Jo a pak hlavně změřit jestli jde do ní proud,to je jednoduchý...

Autor:  Karel [ 01 úno 2005 22:26 ]
Předmět příspěvku: 

No ja nevim ,ale pokud se ti zvedne volnobeh, tak to znaci vetsi odpor a ten je sepnutim kompresoru.Aspon na mem aute to tak dela.Spojku zjistis jednoduse jestli spina.Dej mu natvrdo 12V a uvidis jestli skoci nebo ne.Staci kratce.Do kompresoru vedou 2 draty a sndno zjistis kterej je +.

Autor:  Dodo [ 02 úno 2005 11:00 ]
Předmět příspěvku: 

Eh, kde najdu v motorovem prostoru kompresor ?

Spojku jsem myslim zkousel promerovat jen tak, ze jsem změřil, jestli do ní něco jde a ono nic....Ale nezkoušel jsem ji natvrdo připojit...

To relé (resp. tajemná zelená krabička) u baterky je zřejmě ke klimě, tu jsem jenom tak okouknul
:D

Autor:  Návštěvník [ 03 úno 2005 19:38 ]
Předmět příspěvku: 

To:Karel
Otáčky se nezvednou na základě většího odporu(práce kompresoru),ale tím ,že je na jeden pin EEC čka přivedeno +12V ze spínače klimatizace.Takže pokud Ti funguje spínač na palubovce,tak se Ti ty otáčky zvýší vždy,když ho zapneš...i kdyby jsi tam kompresor klimatizace vůbec neměl...

Autor:  Karel [ 03 úno 2005 22:12 ]
Předmět příspěvku: 

vonVichousch píše:
To:Karel
Otáčky se nezvednou na základě většího odporu(práce kompresoru),ale tím ,že je na jeden pin EEC čka přivedeno +12V ze spínače klimatizace.Takže pokud Ti funguje spínač na palubovce,tak se Ti ty otáčky zvýší vždy,když ho zapneš...i kdyby jsi tam kompresor klimatizace vůbec neměl...

To je zajimavy? Kdys jsem mel tlak v pytli a zapl jsem klimu ,rozla se kontrolka a otacky se nezvysily. Tak jsem usoudil po doplneni klimy , ze zvednuti otacek ma za nasledek vetsi odpor (kompresorem).Tak jak to teda podle tebe je? :?:

Autor:  Návštěvník [ 03 úno 2005 22:30 ]
Předmět příspěvku: 

To:Karel
tak sorry v tvém případě těch +12V nejde ze spínače na palubovce,ale s tlakového spínače ve výparníku A/C.Jde to na pin 13. EECčka černo modrý drát.Takže je jasné proč Ti to nejelo,když jsi neměl tlak.

Autor:  Karel [ 03 úno 2005 22:33 ]
Předmět příspěvku: 

Anonymous píše:
To:Karel
tak sorry v tvém případě těch +12V nejde ze spínače na palubovce,ale s tlakového spínače ve výparníku A/C.Jde to na pin 13. EECčka černo modrý drát.Takže je jasné proč Ti to nejelo,když jsi neměl tlak.

Ja vim proc mi to nejelo!Ale slo prece o zvyseni volnobehu odporem kompresoru.

Autor:  Návštěvník [ 03 úno 2005 22:43 ]
Předmět příspěvku: 

Ne,volnoběh Ti zvyšuje ECM tím,že je na něj přiveden signál z tlakového snímače ve výparníku,který nárustem tlaku v soustavě A/C sepne.To tvoje zapojení je poměrně jednoduché(na ECM jde vlastně jen ten řídící signál),ale na tom 1.6 16V od Doda je to složité jak žebřík,ECM řídí přímo jak ventilátor klimy,tak i elektrospojku kompresoru...no blééé

Autor:  Návštěvník [ 03 úno 2005 22:44 ]
Předmět příspěvku: 

Ten Anonym jsem já,zapoměl jsem se zalogovat... :oops:

Autor:  Návštěvník [ 03 úno 2005 23:00 ]
Předmět příspěvku: 

To:Dodo
můžu Ti poslat schémata té elektriky,ale musíš mi napsat kód motoru jestli máš L1E nebo L1H nebo L1K,každé je jiné...

Autor:  Karel [ 03 úno 2005 23:15 ]
Předmět příspěvku: 

Az bude teplo, tak to vyskousim .Odpojim kompresor.Jsem holt zvedavej :lol: jestli je to tak, jak rikas. Ale asi je! :lol: :lol:

Autor:  Návštěvník [ 03 úno 2005 23:32 ]
Předmět příspěvku: 

No v tvém případě,by se otáčky,po odpojení kompresoru,zvýšit neměly.Protože,je to ovládané právě tím tlakovým spínačem ve výparníku a když ti v soustavě nevznikne přetlak(kompresor nejede),tak to nesepne...Je to stejný jako když máš nízký tlak média...
Zítra v práci ještě mrknu na schemata a když,tak Ti je pošlu OK?

Autor:  Dodo [ 04 úno 2005 09:29 ]
Předmět příspěvku: 

To vonVichousch:

Jaký typ motoru L1.... mám to nevím (zatím, můžu na to mrknout, kde to najdu, na štítku ?
Podle VIN dekoderu mi to vyhodilo akorát toto(co se týče motoru)
Model --------------------> Escort95
Production date ----------> 1996/04
Engine -------------------> Zetec 1.6 EFI (90ps)
---------
Myslíš, že může být v prdeli kompresor nebo výparník nebo něco obdobně drahého ?
Scháma mi pošli (klidně včechny) na dolezel@seznam.cz

Autor:  Dodo [ 07 úno 2005 08:39 ]
Předmět příspěvku:  Typ motoru

Tak jsem otevřel kapotu, že mrknu, jestli mám typ motoru L1K, L1H nebo L1E.
Na štítku mám napsáno jen L1 :(
Podle techničáku, pokud se mu dá věřit, mám L1E.
Díky za schémata (podle emalu zaslal Standa (16V))

Autor:  Standa [ 07 úno 2005 09:02 ]
Předmět příspěvku: 

Ano schémata jsem ti poslal já, ale zdroj info mám od vonVichousch.

Autor:  Dodo [ 07 úno 2005 09:08 ]
Předmět příspěvku: 

Tak diky obema- Standovi i vonVichouschovi

Autor:  Návštěvník [ 01 bře 2005 20:47 ]
Předmět příspěvku: 

Píšete,že se Vám při zapnutí klimy zvýší volnoběžné otačky.Mně se naopak na chvíli sníží a pak se vrátí tam kde byly.Klima mi normálně funguje.

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/