fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

nenastartuju
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=15198
Stránka 1 z 1

Autor:  otas [ 10 úno 2008 15:18 ]
Předmět příspěvku:  nenastartuju

Baterka byla vzdy ok, pokazde auto hned chytlo. I vcera vecer, ale asi po 4km auto prestavalo svitit i podsviceni palubovky celou dobu svitila kontrolka airbagu a kdyz jsem zastavil, tak jsem uz auto nenastartoval. Po otoceni klicku jenom cvakalo a baterka ani neotocila motororem. Na zpatecku z kopce hned chytlo, ale po chvili zase prestavalo svitit. Cim to bude alternatorem nebo jenom baterkou. Asi tak pred pul rokem mi obcas problikla kontrolka dobijeni, ale posledni dobou bylo vse v pohode?
dekuje za pomoc.

Autor:  ouja [ 10 úno 2008 20:27 ]
Předmět příspěvku: 

Zdarec, dnes se mi stalo v podstatě to stejný. Jel jsem na chatu, před barákem, když jsem startoval, zdálo se mi, že baterka nějak špatně točí,neřešil jsem to a vyrazil. Na chatě jsem nastartoval v pohodě(ujel jsem cca 40 km) po cestě domů mě začal špatně ukazovat otáčkoměr, světla přestala svítit a rožnula se kontrolka airbagu. Doma už jsem nenastartoval. Doufám, že je to jenom baterkou.

Autor:  FiKo [ 10 úno 2008 21:38 ]
Předmět příspěvku: 

Hoj
Přesně to samé se stalo nedávno i mi!...jel jsem do obchodu a natočil jsem v poho, i u toho obchodu, ale jak jsem dojel domů tak při parkování jsem dal málo plynu a uto mi zdechlo, při pokusu o natočení to jen cvakalo, svitila kontrolka airbacku a lital otackoměr!..po dobití baterky vše oukej!...ale zajímave že se takhle "vybila" z minuty na minutu...

Autor:  ouja [ 10 úno 2008 21:54 ]
Předmět příspěvku: 

Doufám, že je to taky baterkou, protože kdyby to byl altík, tak by svítilo dobíjení, aspoň myslím. Na sierre mi zničeho nic baterka chcípla a motor se ani nepohnul. Té už ovšem nepomohlo ani dobití.

Autor:  benny [ 10 úno 2008 21:59 ]
Předmět příspěvku: 

Zkuste se podívat na můj bývalý problém - v něčem jsou podobné
http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic ... 514#167514

Autor:  pisty [ 10 úno 2008 22:50 ]
Předmět příspěvku: 

Ona baterka opravdů může pořád točit a točit a pak najednou ani nepřevalí - startéry u fordů jsou na nízké napětí doz háklivý - škodárna by točila snad i na devítivoltovku :-D

Rozhodně bych nabil baterku a pak proměřil, zda-li dobíjí altík... Postup je jednoduchý - naprázdno (při chcípnutym motoru) by měl být na baterce cca 12-13V (míň rozhodně ne!) po nastartování a prošlápnutí plynu by to mělo vyleťet někam k 14V (u mě je to bída a mám 13,7V) - měřit je nejjednodušší přímo na kontaktech baterie- stačí obyč. voltmetr.
Pokud tomu tak nebude (nestoupne napětí) závada je v altíku. Hledal bych chybu v kabeláži a to v těch tlustčích drátech, které vedou od altíku - od altíku vede několik drátů (4 myslím) - ty tenké jsou "kontrolní" - pro indikaci nabíjení a signál pro otáčkoměr.
Bývají doslova uhnilé dráty u spojek a kontaktů.

Pokud altík dobíjí, na vině bude asi opravdu baterka... Baterka chcípne bohužel většinou z ničeho nic...
Pozná se to jednoduše - po nabití si neudrží dlouho, nebo vůbec už zmiňované napětí (12-13V) - měřit je dobré při zátěži - např při rozsvícených parkovačkách...

Autor:  ouja [ 12 úno 2008 20:00 ]
Předmět příspěvku: 

Tak už jsem to vyřešil, baterkou to nebylo. Byl upadený drát z altíku na startér, jsou tam 2, ja si všiml jenom jednoho, druhý byl nezapojený. Hledal jsem teda chybu jinde, vyměnil uhlíky v altíku (15,-Kč kus na Favorita) a nakonec jsem přišel na ten drát.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/