fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

1,5 voltu
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=16403
Stránka 1 z 1

Autor:  šmejky [ 12 dub 2008 01:44 ]
Předmět příspěvku:  1,5 voltu

Poradíte mi někdo, odkud vytáhnout 1,5 V, pokud možno, abych nemusel rozebírat přístrojovku? Jo a potřeboval bych stálý odběr proudu i bez klíčku v zapalování.

Díky.

Autor:  Krtek-NA [ 12 dub 2008 07:53 ]
Předmět příspěvku: 

Odnikud :wink: jedině z autozapalovače kterej bude krmit trafo.... :!: Jinak nevím, že by se v autě někde 1,5V vyskytovalo. :wink:

Autor:  Wizzy [ 12 dub 2008 09:31 ]
Předmět příspěvku: 

Trafo těžko, v autě není střídavé napětí. ;-) (jinak tam samozřejmě standardně není nikde 1,5V)
Záleží, jak moc velký výkon z toho chceš tahat. Pokud je to na něco malého, jako např. teploměr nebo tak něco, tak stačí si odněkud (zapalovač) vytáhnout 12V a jednoduchým odporovým děličem si to upravit na 1,5V. Pokud by to mělo být pro něco, co papá trochu víc, tak by to chtělo postavit na nějakém stabilizátoru (ale ten bude hřát jako prase). Možná zkusit kuchnout nějakou nabíječku na mobil do auta, ale chce to vybrat nějakou s vhodným výstupním napětím.

Autor:  pisty [ 12 dub 2008 11:23 ]
Předmět příspěvku: 

Na malé odpory se nabízí ještě stabilizátor pomocí zenerovi diody, nebo (a to lze potom i na "větší" proudy) použít "vychytávku" s usměrňovacími diodami zapojených do série...
Pokud to chceš podrobně popsat a vysvětlit pošli SZ

Autor:  Krtek-NA [ 12 dub 2008 14:13 ]
Předmět příspěvku: 

jo sorry na to jsem zapoměl..... tak to srazit odporem, podle odběru teda, aby jsi z toho neměl topení... :lol:

Autor:  šmejky [ 12 dub 2008 18:17 ]
Předmět příspěvku: 

Bezva chlapi
Potřebuju z toho dostat 1,5 V - jako z mikrotužkové baterky. Ano, teploměr, to je to správné zařízení :-D Takže, něco budu muset spájet..

Autor:  pisty [ 13 dub 2008 11:28 ]
Předmět příspěvku: 

Takže můžeš použít všechny zmiňovaný způsoby...
(tedy kromě toho trafa, samozřejmě)
Nejjednodušší řešení je postavit z odporů napěťový dělič, ale pozor,ten je závislý na vstupním napětí, tzn. může ti těch 1,5V celkem solidně kolísat...
Nevim jak zběhlý jsi v elektrice, kdyby jsi potřeboval, napiš SZ....

Autor:  Floki [ 13 dub 2008 12:42 ]
Předmět příspěvku: 

A nebylo by jednodužší tam dát tu tužkovou baterku? :-D

Autor:  zdenal8 [ 13 dub 2008 14:05 ]
Předmět příspěvku: 

Taky mě tohle napadlo.

Autor:  pisty [ 13 dub 2008 15:15 ]
Předmět příspěvku: 

Nevim jaký důvod má šmejky, ale pokud to hodlá zabudovat do palubovky, tak se mu určitě nechce rozebírat kapli pokaždé když mu dojde baterka....
no a i kdyby ne, tak tužkové baterie by se neměly vystavovat teplotám nad 60°C a to dokonce ani alkaliky a "drahé" tužkovky, může dojít k "destrukci" s nepěknými vedlejšími vlivy... taková poleptaná palubovka mě nasrala i u 130tky, natož u escorta....
V létě je v autě s klidem 80°C, takže asi tak...

Autor:  šmejky [ 13 dub 2008 17:30 ]
Předmět příspěvku: 

Přesně, přesně, nechce se mi to stále vyměňovat, neustále to znovu lepit, aby mi to drželo a mohl jsem mačkat čudlíky.. :-D
Takže, jdu na tu soukromou zprávu :-D

Díky.

Autor:  Floki [ 13 dub 2008 21:37 ]
Předmět příspěvku: 

No tak si na kontakty pro baterku připájej dráty a zaved si je někam kde je místo a tam si dej z něčeho pouzdro na baterku a máš to. budeš to mít v palubce a baterku taky budeš moct lehce vyměnit.

Autor:  timemaster [ 13 dub 2008 23:38 ]
Předmět příspěvku:  teplomer

Jen upozorneni, pokud ma ten teplomer svetylko, ktery sviti kdyz zmacknes cudlik, tak to nemuzes udelat z odporu. Protoze ta zarovka ten odber dost zvedne a teplomer zhasne :)

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/