fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

A zase klima
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=17226
Stránka 1 z 2

Autor:  shy [ 25 kvě 2008 10:51 ]
Předmět příspěvku:  A zase klima

Nemáte někdo schéma zapojení digi klimy ScorpioII.Nebo alespoň kde se nachází RJ klimy a ruzná čidla.Po stisku A/C se rozsvíti kontrolka a to je vše.Klima je naplněná,kompresor po GO.Po jeho připojení natvrdo normálně chladí.Co by sa vlastně mělo dít po zapnutí klimy.Kom toho,že se roztočí kompresor.Jo jinak v pojiskovkách to není.Právě jsem je komplet vyčistil a nakonzervoval.Auto bylo nejspíš bourané a předchozí majitel klimu nepoužíval.Je možněé že mi tam něco chybí.Zkuste poradit.Díky

Autor:  Krtek-NA [ 25 kvě 2008 22:41 ]
Předmět příspěvku: 

co se stane přesně?? netočí se komresor, nebo to nechladí, nefouká??? Moc jsem to z toho nepochopil. Co to dělá pokud přepneš do režimu AUTO?
EDIT: jo už jsem to dočet. Překontroluj to s otevřenou haupnou jestli se kompresor opravdu točí, jinak kontrola tlakovéhho spínače - je to ochrana proti zadření pokud by nebylo natlakováno. Opravdu jsi si jistej tím naplněním? nechej to zkontrolovat :!:

Autor:  shy [ 26 kvě 2008 06:46 ]
Předmět příspěvku: 

Nedělá vůbec nic.Při režimu AUTO automaticky spusti větráky,rozsvítí se ac ale kompresor se nespustí.Natalkované to je,dokonce jsem musel nechat dotlakovata doplnit více oleje.Natlakovali to podle starého štítku a pak jsem se dočetl na ford scorpio,že je to málo.Kompresor měl v háji těsnění kolem hřídele.Původně jsem myslel,že bude problém v pojiskovkách jak do nich zatéká.Obě jsem rozebral vyčistil a zase složil a prd.Kdybych alespoň věděl po čem mám jít.
Jinak relé 24 když zastrčím tak cvakne.Když jsem měl rozebranou pojiskovku,tak jsem zjistil že kablík z tohoto relé má vést + ke kompresoru.-je ke kompresoru přivedeno od kostry krátkým kablíkem.Zkoušel jsem napojit měřák do relé 24 a mačkat AC a v žádné pozici nereaguje, repektivě nedá + do káblu ke kompresoru.Myslím že je žluto-fialový.

Autor:  Krtek-NA [ 28 kvě 2008 11:29 ]
Předmět příspěvku: 

Aha, takž jsem to pochopil tak, že do kompresoru šťáva jde. Tak jen co se vrátím z D tak pošlu schéma z autodat a musíš ojuknout elektroinstalaci. Jinak to doplnění oproti předchozí situaci je pouze kvůli zlepšení chlazení a ochraně kompresoru, funguje to i tak jak si to měl normálně.

Autor:  shy [ 01 čer 2008 07:49 ]
Předmět příspěvku: 

Tak už se mi podařilo všechno rozchodit.Nakonec byl problém jen v relátkách.Po stisknutí AC se roztočí kompresor a větrák na chladiči.Bohužel kompresor se cca po 5 s vypne :( .Nevím kde je zrada.

Autor:  dj.DEKL [ 01 čer 2008 07:55 ]
Předmět příspěvku: 

A je dobře naplněná?

Autor:  shy [ 01 čer 2008 09:02 ]
Předmět příspěvku: 

Bylo to v servisu.Není možné,že by při spuštění kompresoru pokleslo napětí a relé to vyplo.Protože to opravdu vypne relé ke klimě.

Autor:  Krtek-NA [ 01 čer 2008 09:40 ]
Předmět příspěvku: 

Je to vždy 5 vteřin, nebo ten čas kolísá??? Hele nechá s to nadiagnostikovat tady je postup: http://www.fordscorpio.co.uk/ccreset.htm
je to sice ingliš ale nechá se to pochopit, dole je seznam kódů a doporučuju ji resetovat dle postupu, jinak si to potom dělá co chce. :!: :wink:

Autor:  shy [ 01 čer 2008 12:50 ]
Předmět příspěvku: 

Diagnostiku jsem provedl.Vždy 00.Žádná chyba.A kompresor vždy 5 sec a dál ani ťuk.Mě příjde jako by to bylo v relé.Že jako,když dojde k poklesu napětí při sepnutí kompresoru,tak vypne.Protože ten de ice switch,by to být neměl.Proved jsem překlenutí jak je na scorpio.uk a provede to samé.A tlakový spínač se taky tváří,že je v pořádku.Jak se dá otestovat?Nemohl bys mi nějak popsat relé ve vedlejší pojistkové skříni.Je možné že tam mám něco špatně. :?

Autor:  Krtek-NA [ 01 čer 2008 23:51 ]
Předmět příspěvku: 

Na tech 5 vteřin jsem se ptal, že jsem si myslel, že ti to zamražuje, ale to se ukázalo že né. :!: To že to vysype nuly je dobrý a naznačuje to poruchu někde co jednotka nezjistí (seš na tom líp, já mám chybu u spolujezdce v senzoru + řízení otáček :cry: ) Ty relé netuším, musel bych se podívat k sobě jak tam co cvaká. Co ten RESET ten nepomohl??

Autor:  shy [ 02 čer 2008 05:46 ]
Předmět příspěvku: 

Reset nepomohl.Snad,že by to dělal ten tlakový spínač.

Autor:  Krtek-NA [ 02 čer 2008 07:43 ]
Předmět příspěvku: 

Nejsem si jist, ale ten by to snad zablokoval celý???? Že by snad ani tech 5 sek. nebylo, ale to jen hádám. Je slyšet zvuk, že to spojka vypne nebo to vypadne??? Přestane se točit i sahara společně při tom. Mohla by být chyba ve spojce. Je potřeba zjistit, jestli do ní jde proud i pokud ten kompresor vypadne. :!: Máš to nějaký čudný, ale hledal bych tam co se opravovalo. Kontrolovali ti tlaky v systému když to běželo, nebo to nafoukali a šli od toho??? Tím se toho taky zjistí moc. :wink:
EDIT: Napadá mě neprůchodnost systému, ale nevím jestli je to chráněný na přetlak??? Chce se to poptat chlaďáka, chci to doplnit tak až ho uvidím poptal bych se na tvůj problém :wink:

Autor:  shy [ 02 čer 2008 17:37 ]
Předmět příspěvku: 

Tak záhada vyřešena,prohodil jsem hnědé relé z pozice 24 za relé modré,pozici nevím a už to šlape jak má. :P

Autor:  Krtek-NA [ 02 čer 2008 20:11 ]
Předmět příspěvku: 

No je to asi dost důležitý aby to bylo správně. Já dnes resetoval a už chodí dobře na AUTO, ale mám problém s přehříváním (tak to teda aspoň maj popsaný na tech stránkách) HBC. U Forda za to chtěj tolik, že to je až nehorázný. Mám v záloze jinej rezistor - jako v manuální klimě, ale mám problém s tím, že se to moc hřeje :cry:

Autor:  shy [ 02 čer 2008 21:43 ]
Předmět příspěvku: 

S přehříváním čeho?

Autor:  Krtek-NA [ 03 čer 2008 08:42 ]
Předmět příspěvku: 

Ten hajzlík na řízení otáček ventilátoru (nahoře pod kapotou na topení 3x konktor). Starší modely s tím měly problémy, ale nechápu to když mám ´97 :!: Projevuje se to tak, že se ti vypíná a zapíná fukar po pár minutách foukání, dá se to obejít tak, že to nepoužíváš režim AUTO a musíš foukat furt na plno - což není ideální :cry:

Autor:  shy [ 03 čer 2008 17:25 ]
Předmět příspěvku: 

Tak s tím nemám problém-zatím.Bohužel zklamání,netěsní mi chladič klimatizace.Dnes po dvou hodinách jízdy už klimuje jen na 30% výkonu a na chladičí jsou dva velké fleky.Akorát mě s..e,proč to neozestovali nějakou tlakovou zkouškou než systém naplnili.

Autor:  vlastamb [ 03 čer 2008 20:04 ]
Předmět příspěvku: 

Tlakovou se to nedela, ale urcite delali vyvakuovani systemu - pokud by to bylo netesne hned by to videli a napln by celkem rychle zmizela, to spis vypada ze ti to ruplo behem jizdy......

Autor:  Krtek-NA [ 03 čer 2008 20:41 ]
Předmět příspěvku: 

jj to se vakuuje, SHY, jak poznáš že jen 30%???

Autor:  shy [ 03 čer 2008 22:02 ]
Předmět příspěvku: 

30% je čistě odhad ,prostě to jen vlaží a na vracečce už to není vůbec ledové.Jen teplé.Zítra valím pro novýc chladič.Zkusím se zeptat:v době, kdy mi plnili klimu mi nešla elektrika.Tzn.,že nešel spustit kompresor.Je možné že by je to nějak omezilo vyzkoušet těsnost systému.Já jen abych věděl jak nan ně. :evil:

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/