fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
nefunguje chlazeni http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=17821 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Mike.M [ 29 čer 2008 16:04 ] |
Předmět příspěvku: | nefunguje chlazeni |
Ahoj. mozna to tu uz bylo, ale ja to nenasel. Nejede mi motor naporoveho chladice. Kdyz na motor dam 12V tak se toci, kdyz jsem cetl Etzolda, tak tam je cidlo na hadici od termostatu k naporaku, to sem nasel. Doporucuji to premostit. jenze.... to me cidlo ma 4 vyvody. Nasel jsem tam jeden pin, ktery kdyz zpojim z ostatnima, tak mi jen pocvaka nejake rele. vlastne 3 ruzna relatka. ostatni s ostatnima nic nedelaji. Meril jsem teda napeti na privodech do ventilatoru, a nenameril jsem nic. Pojstka na baterce je dobra, 12V jsem poustel prez ni. Takze nevim kde ted hledat dale. Muzete nekdo poradit? |
Autor: | Ondrej [ 29 čer 2008 16:44 ] |
Předmět příspěvku: | |
jestli mas klimatizaci, tak vetrak je opravdu spousten timto cidle pres zelene relatko ktery je za baterkou pokud ti v nem cvaka, tak muze byt jeste spatna pojistka u baterky tusim FD 50A a po vyndani relatka muzes zkontrolovat jestli tam mas 12V na pinu 3 pripadne po odstraneni relatka muzes zkusit proklemovat pin 3 s 2 nebo 3 s 5 v obou pripadech by se ti mel vetrak roztocit ruznou rychlosti jo a jeste na tom cidle teploty by se mel spojovat pin 1 s 4 a 3 s 5 snima dve ruzne teploty a tim se pak vetrak toci ruznou rychlosti |
Autor: | Ondrej [ 29 čer 2008 16:53 ] |
Předmět příspěvku: | |
pripadne si prostuduj schma http://www.fordfans.cz/download/elchema/elect_zetec.TIF 33 obrazek |
Autor: | Mike.M [ 29 čer 2008 16:59 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ondrej: Klimu mam. jinak pojstka u baterky neni spatna, jak sem rikal, 12V jsem netahal z baterky, ale z te pojstky. Etzolda mam i se schematky, a ty jsem prostudoval. vyzkousoim teda to relatko. |
Autor: | Mike.M [ 21 črc 2008 21:04 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ondrej. No tak jsem meril konektor co vede k cidlu. a je tam pin 1,3,4,5 zapojene kdyt spojim 1-3 tak cvakne v zelenem i sedem relatku co je na levo od baterky a tece proud 140mA, kdyz zpojim 1-4 tak cvakne jen zelene a tece proud 110mA a kdyz zpojim 1-5 tak mi cvakne v rele na prave strane od baterky a tece 90mA. No dale jsem nepromeroval, jelikoz nevim co. Od relatek jde asi 4 kavelu a relatka nemaji schema ktery vyvod je ktery. |
Autor: | gondekp [ 21 črc 2008 21:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
to jako že vaříš nebo co? |
Autor: | gondekp [ 21 črc 2008 21:30 ] |
Předmět příspěvku: | |
a co skontrolovat termostat? možná je pořád zavřenej. |
Autor: | Mike.M [ 23 črc 2008 07:53 ] |
Předmět příspěvku: | |
No nekdy se mi to dostane do cerveneho pole, a to ted v lete, kdy jezdim couracky do kopce, ale ventilator se nezapina. no termostat je otevreny, to vim, jelikoz naporove to pak uchladi, kdyz se rozjedu rychleji. Dale prave sem pospojoval kontakty v cidlu co je na hadici, ktera jde do naporoveho a ventilator nic. kdyz jej ale prepojim prez pojstku C primo na 12V tak ten jede. |
Autor: | gondekp [ 23 črc 2008 08:13 ] |
Předmět příspěvku: | |
já jsem taky nevěděl co s tím skoušel jsem čidla, kabely. a když už jsem nevěděl co s tím, odšrouboval jsem 3 šroubky, povolil 2 eskapáský, vyndal termostat, dal ho do vaříci vody, pak zahodil do kontejneru, koupil nový, namontoval zpět a bylo po problému. a to mi dva mechanici běhali kolem auta s měřákami, ale žeby to mohl být termostat nenapadlo ani jednoho z nich. |
Autor: | Mike.M [ 23 črc 2008 08:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
Termostat je meneny pulrok. no ale teo cidlo co je az za termostatem tak tam jsem ty kontakty spojoval, tak jak to dela cidlo, kdyz jde na nej tepla kapalina, prez otevreny termostat. |
Autor: | s_ebastian [ 31 črc 2008 16:12 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nejsou relátka vypálený? Jde do nich šťáva? |
Autor: | speleo [ 01 srp 2008 11:13 ] |
Předmět příspěvku: | |
Přesně to samé se teď stalo mě, ventilátor nespínal a pomohla výměna čidla ventilátoru teploty vody, jak je zamontovaný v tý gumový hadici. Sice mi teď mrcha spíná o něco později než to původní, ale aspoň to nemá tendence vařit v kolonách. |
Autor: | Mike.M [ 26 srp 2008 21:41 ] |
Předmět příspěvku: | |
Kua ja se potento.... Po kompetnim mereni a zkouseni jsem auto prohlid dukladneji a nasel jsem pojstku ktera patri do D pozice u baterky. Tak sem ji tam dal a melo by to vsechno jet. po spojeni kontaktu na hadici se ventilator roztoci. normalne a rychleji. takze je to vpohode. Ono ta nejblbejsi chyba je ta hlavni... |
Autor: | šmejky [ 30 zář 2008 22:16 ] |
Předmět příspěvku: | |
S termostatem bacha. Není vždy stáří termostatu podstatné. Já jsem měnil termostat a vydržel mi půl roku. Pravda, bůh ví, co to bylo za sr.... A jak jsem zjistil, že je v háji? Žádný vaření, nic. Natvrdo mi praskla hadice, co vede z bloku nad alternátorem a rozdvojuje se, jedna část vede dospodu chladiče, druhá je v horní části. Pěkná sranda, nejen, že nebyla pořádně k sehnání, ale stálo mi to nějakých cca 11stovek. Termostat jsem totálně vykuchal, abych to mohl dát dohromady, je potřeba toho gumového kroužku, až nedavno jsem koupil nový, snad už spolehlivého výrobce. A jelikož začala chladnější rána, je třeba nemrznoucí kapalina. Když to shrnu, tak pro stovku ušetření jsem pak dva tisíce vyhodil zbytečně. No i když.... ta hadice musela být načatá.. Ale kvůli tomu jsem psát nechtěl. Když to mám teď v kupě, krásně to topí, rychle se to ohřívá, dobře to chladí, ale zdá se mi, že ani při ručičce na písmenku A ve slově NORMAL se větrák nesepnul. Kdy by měl vlastně sepnout? Až na L? Kdy Vám spínají větráky? Ptám se jen tak preventivně, než začnu proklepávat čidlo a relátko, jak tu popisujete. Budu si muset pročíst návod na multimetru a měřit a měřit. Umím jen propípnout kabel a změřit, kolik tam jde proudu. Pro mě doposud dostačující, i když u tohoto luxusního vozu již budu muset postoupit na vyšší level |
Autor: | Standa [ 01 říj 2008 06:56 ] |
Předmět příspěvku: | |
To Šmejky: Na mém autě větrák spíná až na konci písmene L. Ručička se tam dostane jen v létě při popojíždění v koloně. |
Autor: | šmejky [ 01 říj 2008 07:10 ] |
Předmět příspěvku: | |
Standa píše: To Šmejky: Na mém autě větrák spíná až na konci písmene L. Ručička se tam dostane jen v létě při popojíždění v koloně. ¨
díky Stando Hned se mi bude lépe spát. Naučím se pracovat řádně s tím multimetrem a poohlédnu se, zda už tu někdo neřešil, jak proměřit to čidlo na spínání větráku. Ale kdyby ses přeci jen slitoval a věděl, jak na to, co a jakým způsobem mám naměřit, písni mi kdyžtak prosím na SZ. Nebo kdokoliv. K smrti nenávidím číst návody... |
Autor: | s_ebastian [ 01 říj 2008 22:42 ] |
Předmět příspěvku: | |
U mě taky u písmene L,ale v létě sem jí tam měl pořád.. |
Autor: | ramon [ 04 kvě 2009 17:46 ] |
Předmět příspěvku: | |
Mohl bych poprosit o upřesnění, kde je to "zelené relé u baterky" které ovládá ventilátor chladiče? Díky |
Autor: | Wizzy [ 04 kvě 2009 19:46 ] |
Předmět příspěvku: | |
Za baterkou, na takovém plechovém výlisku. Ovšem ale jen pokud máš klimatizaci, jinak tam není. |
Autor: | hubert [ 02 čer 2013 16:43 ] |
Předmět příspěvku: | Re: nefunguje chlazeni |
Ja mam opacny problem me bezi porad,zapnu zapalovani a toci se motor studeny.klimu nemam.co by to mohlo bejt at nemusim laborovat. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |