fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 02 črc 2024 01:28

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Připojení radia
PříspěvekNapsal: 30 čer 2008 20:17 
Offline
Nováček

Registrován: 25 čer 2008 17:34
Příspěvky: 13
Bydliště: Most
Zdravím.
Minulý týden jsem koupil escorta, s přípravou pro radio, bohužel příprava není taková, jakou jsem si představoval, nejsou tam iso konektory.

Na netu jsem nic nenašel, tak sháním radu tady. Schéma zapojení iso konektorů jsem našel, jenže nevím, který kabel je na jaký reprák, který na napájení atd. Tak mě napadlo, jestli by podle fotek někdo nedokázal poradit, co je co.

Jsou tam klasicky 2 svazky kabelů + anténa:
http://lufu.webgarden.cz/image/9446122

V jednom svazku jsou bílé a šedé kabely:
http://lufu.webgarden.cz/image/9446114

V druhém svazku to vypadá takto:
http://lufu.webgarden.cz/image/9446117
http://lufu.webgarden.cz/image/9446118

Pokud se tu najede nějakej frajer/ka, co mi bude schopen nějak poradit, budu moc vděčnej.

_________________
Ford Escort 1.6 16V Kombi [1997]


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 čer 2008 20:48 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 20 zář 2007 18:22
Příspěvky: 1203
Bydliště: Kladruby nad Labem
Bílé a šedé.....repro
ten druhý je el. připojení,ve fordu prodávají redukci z ford na iso

_________________
Escort combi, 1997, 1,6 16V - 90HP bylo
Focus combi, 2000, 1,6 16V-100HP je
VW golf, 2006,1,6 FSI
http://www.fordfans.cz/galerie/thumbnai ... pby&uid=29
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 čer 2008 21:40 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
No, tady máš zapojení ISO konektorů:
http://www.incarsound.co.uk/wiring_diagrams.htm
Na pin 4 a 7 napájecího konektoru bys měl podle mne zapojit ten červený a žlutý drát (ale obojí máš takto napřímo na baterku, nikoli jeden z nich přes spínačku, tak budeš muset dávat pozor, abys autorádio vždy ručně vypnul; pokud bys chtěl, aby se Ti rádio vypínalo s vypnutím zapalování, musel bys na pin 7 zapojit ten tlustý zelenožlutý drát z FORD konektoru), z té svorkovnice protáhnout ten zelenočerný na pin 8 (zem).
U toho druhého konektoru na repráky to musíš nějak vykoumat.

Škoda, že to někdo tak zbastlil, jinak by bylo nejsnadnější použití redukce FORD/ISO. Takhle, kdybys to zas dal jak to bylo na ten žlutý FORD konektor, mohl bys použít jen polovičku té redukční dvojice FORD/ISO, napájecí. Pokud máš autorádio s ISO, stejnak to budeš muset z nějaké redukce dobastlit, abys to dotáh do těch reprákových svorkovnic.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 čer 2008 22:18 
Offline
Nováček

Registrován: 25 čer 2008 17:34
Příspěvky: 13
Bydliště: Most
Ehm, takže ten žlutý a červený, co vycházejí oba z jednoho místa ze svorkovnice na 4 a 7. + zelenočerný ze svorkovnice na 8. Říkám to dobře?

A když budu chtít vypínání s vypnutím zapalování, tak na 7 napojit zelenožlutý.


Ty repráky nějak vymyslím. Akorát si teď nejsem jistej, co je co. Myslel jsem, že každá svorkovnice je pro 1 reprák. Ale většinou bývá s červeným pruhem kladný pól a ty jsou oba strčené do jedné svorkovncie a s černým pruhem do druhé.

_________________
Ford Escort 1.6 16V Kombi [1997]


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 čer 2008 22:28 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Ad. Napájení - ano, přesně tak jsem to myslel. Pokud zapojíš ten pin 7 na zelenožlutý (přes spínačku), nebudeš ho tam už samozřejmě zapojovat přímo z baterky.

Kolem těch repráků nevím, kdyby vedly do původního konektoru FORD, dalo by so nějak odvodit. Zapojení pinů konektorů FORD je na www.fordfans.cz v sekci Downloads/Rádio, nikde na internetu se mi ale nepodařilo nalézt barevné značení samotných vodičů (pro evropské FORDy).

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 črc 2008 11:08 
Offline
Nováček

Registrován: 25 čer 2008 17:34
Příspěvky: 13
Bydliště: Most
Tak já to vyzkoušim. Nebývá náhodou žlutozelený kabel většinou uzemnění? Ale to je detail, to přeměřim stejně radši. Ještě mě zajímá, to osvětlení nemusí být zapojeno? To je asi jiná funkce než to, že se mi rozsvítí rádio, viď?

_________________
Ford Escort 1.6 16V Kombi [1997]


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 črc 2008 11:57 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 06 bře 2004 16:56
Příspěvky: 4126
Bydliště: Pardubicko - Skořenice 80
Žlutozelený je uzemnění jen u silnoproudu, tzn. v rozvodech baráků apod., v barvách kabelů v autě logiku nehledej, akorát hnědý by měl být vždycky kostra. Ten na osvětlení je k tomu, že když máš vypnutý rádio a rozsvítíš světla v autě, tak se ti rozsvítí podsvětlení rádia, ale to funguje většinou jen u origo rádií.

Nechápu, proč to lidi dělaj tohle, že uskřípaj konektory a napojí to čokoládou, když na všechno existují redukce za pár korun. :roll:

_________________
Escort VII, Focus I+II, Mondeo I-III, Fiesta III-V, Fusion, Galaxy I - veškeré použité díly na prodej Tel.: 608977212 http://www.dilyford.eu
Ford Galaxy 1.9TDI ´03 Ghia - moje


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 črc 2008 12:43 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 led 2007 16:08
Příspěvky: 392
Bydliště: Tábor
Na všechno neexistují redukce a ne všude se vejdou... Ale to je vedlejší...
Repráky zjistíš jednoduše - stačí ti obyčejná baterka - ideální jsou dvě tužkovky (3V) eventuelně 4,5V, v krajním případě 9V, ale s tou opatrně...
No vezmeš si plus a mínus z baterky, a škrtneš s nima o dva dráty, který si myslíš že vedou k repráku - a buď ti nějakej "zachrastí" nebo ne - když zachrastí, víš jaké dráty vedou ke kterému a teď už zbývá jen najít co je kladný pól a co záporný... Klasické reproduktory ve dveřích jsou přímo vyzařující, proto když zapojíš plus na "plus" repráku a mínus na mínus, měly by membráná "vyskočit" směrem ven - jestli se ti přitahuje "dozadu", je to špatně - snad to bude vidět i přes mřížku, když si posvítíš...
Pokud se ti nechce takhle laborovat s tim "plus" a "mínus" - zapoj prostě rádio, dej tomu "plnej" dokud nezačne chrastit reprák a pak to zkus zapojit opačně - to co hraje líp je správná varianta :-)

_________________
Ford Galaxy mkI 1.9 TDi 81kW rv. 98, 190 000km, krom pal. PC plná palba + morette
Ford Mondeo combi mkI 1.8 TD rv.94 - 280 000 km :-) Srnka & gafa styling
minulost:
Ford Esc.-ORION 1.8D rv.91 - mrtev a odstaven
š. 120 užovka, š.130 LPG, Ford Sierra 1.8 3.dv atmosfera s LPG


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 črc 2008 15:38 
Offline
Nováček

Registrován: 25 čer 2008 17:34
Příspěvky: 13
Bydliště: Most
Tak díky pánové, už je to zapojené, zapojil jsem to i na to zapalování. Teď musím ještě vyřešit, jak to rádio uložit, páč to nemá na čem stát a samotný rámeček to neudrží. Neprodává se něco k tomu rámečku? Jinak to budu muset vyřešit nějak podomácku.

_________________
Ford Escort 1.6 16V Kombi [1997]


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 črc 2008 18:11 
Offline
Forďák

Registrován: 01 říj 2006 12:18
Příspěvky: 188
Bydliště: nýřany
Puhla píše:
Bílé a šedé.....repro
ten druhý je el. připojení,ve fordu prodávají redukci z ford na iso

nemusíš kupovat z fordu. tam je to drahý. už jsem to videl i v několika prodejnách s elektrosoučastkami.

_________________
escort combi 1,6 16v(L1H) 66kw zetec r.v.7/97 klima, okna v el., LPG(už je polovina holandského systému nahrazena našim systémem) dovoz NL.PP od smacha(funguje pri prepnutí do plynu ale ukazuje nesmyslnou spotřebu)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 črc 2008 19:20 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 20 zář 2007 18:22
Příspěvky: 1203
Bydliště: Kladruby nad Labem
Před rokem 190kč

_________________
Escort combi, 1997, 1,6 16V - 90HP bylo
Focus combi, 2000, 1,6 16V-100HP je
VW golf, 2006,1,6 FSI
http://www.fordfans.cz/galerie/thumbnai ... pby&uid=29
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 črc 2008 19:27 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Lou píše:
... jak to rádio uložit, páč to nemá na čem stát a samotný rámeček to neudrží. Neprodává se něco k tomu rámečku? ...

Takováto příchytka na zadní stěnu autorádia (kupoval jsem ji s rámečkem ve Fordu), za tu to zavěsíš na takovou plastovou "traverzu".
http://sweb.cz/nagant/Autoradio/Prichytka.jpg
(Šroub byl součástí dodávky autorádia.)

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 črc 2008 00:20 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 led 2007 16:08
Příspěvky: 392
Bydliště: Tábor
ovšem pouze za předpokladu že má rádio zezadu šroub, né všechny ho mají... Některá bývají kratší, ael snad to nebude tvůj případ...
Pokud tam je, není co řešit...
Klidně si to můžeš udělat a nějak to tam "vyondit" jinak máš tu možnost, co psal Nagant

_________________
Ford Galaxy mkI 1.9 TDi 81kW rv. 98, 190 000km, krom pal. PC plná palba + morette
Ford Mondeo combi mkI 1.8 TD rv.94 - 280 000 km :-) Srnka & gafa styling
minulost:
Ford Esc.-ORION 1.8D rv.91 - mrtev a odstaven
š. 120 užovka, š.130 LPG, Ford Sierra 1.8 3.dv atmosfera s LPG


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 črc 2008 09:14 
Offline
Nováček

Registrován: 25 čer 2008 17:34
Příspěvky: 13
Bydliště: Most
Auto jsem koupil s rámečkem, ale bohužel bez té příchytky. Na rádiu mám v zádu díru se závitem. Ale možná to uchytím nějak jinak. Uvidím, zajedu do fordu a podle toho co za to budou chtít.

_________________
Ford Escort 1.6 16V Kombi [1997]


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 črc 2008 09:35 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Ta příchytka stála s DPH 31,-Kč (v březnu 2005).

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 črc 2008 10:20 
Offline
Nováček

Registrován: 25 čer 2008 17:34
Příspěvky: 13
Bydliště: Most
Tak už ji mam. 34,- s DPH. Díky všem za rady.

_________________
Ford Escort 1.6 16V Kombi [1997]


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz