fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Nefunkční zadní světla a palubka http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=18437 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | ok1gth [ 04 srp 2008 00:58 ] |
Předmět příspěvku: | Nefunkční zadní světla a palubka |
Ahoj technici, poridil jsem si dalsiho escorta, jenze mam stejny problem, jako o par prispevku nize. Tzn nefunguji obrysova svetla, podsviceni palubky, signalizace otevrenych dveri, predni obrysova svetla---pojistky v poradku. Po prepnuti vypinace pro svetla do prvni polohy se nic nestane a ani necvakne rele. Myslite, ze by mohl byt problem v tom prepinaci? rok vyroby je 1997. Je problem tento prepinac rozebrat a vycistit? mam airbag, nemuze dojit k iniciaci pri sundavani volantu? Myslite, ze pomuze pouhe ocisteni kontaktu? pomoc? vymena?jake rele ( oznaceni) by melo spinat okruh obrysovych svetel? Velice dekuji za jakoukoliv radu...jeste jsem toho moc na escortu nemusel opravavovat, takze nemam moc zkusenosti moc diky...pekny den Tomas |
Autor: | Kubi [ 04 srp 2008 02:21 ] |
Předmět příspěvku: | |
Zdary, jestli máš opravdu v pořádku pojistky - proměř je, taky se mi stalo, že nebyla na první pohled pojistka KO a dělala problémy... Jinak jesti v druhý poloze páček svítěj tlumený/dálkový světla, ale parkovačky, obrysovky, palubka ne, tak může bejt chyba v páčkách (Ty jednoduše proměříš multimetrem - i je tady ke stažení jejich přesnej rozkres) Nebo a to to je horší práce - Chyba v pojistkovce - to je tady taky dobře popsaný. Takže prvně důsledně jdi po pojistkách, potom páčky (na ty vsázim) a jako poslední pojistkovka. Hodně zdaru a napiš, jak to dopadlo:) Čuzz |
Autor: | Kubi [ 04 srp 2008 02:27 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jo jinak až budeš vyndavat páčky - v každym případě si odpoj baterku!! Jistota je jistota, vyndáš dva šrouby který jsou vedle vypínače varovek, vytáhneš ten plast, Uprostřed sdruženýho přepínače (páček) bude vejkej křížovej šroub, ten povol a pak už páčky půjdou nahoru jako nic. Možná budeš muset Vyndat i ten spodní plast - 4 šroubky okolo páčky na otevírání kapoty.. Opatrně kolem spínačky bude v tvym případě nejspíš čtečka čipu imobilizéru a mezi páčkama a volantem takovej kroužek oblepenej žlutou páskou "Achtun Achtung bububu" a od něj dva drátky. Nevim jistě jestli přímo 12V, ale když bys něco do těch drátků poslal, může ti vystřelit pytel, takže kolem toho opatrně. Když odpojíš baterku tak je to v poho... Páčky pak vysadíš směrem nahoru, odpojíš dva konektory - pravej na stěrače a levej na světla a blikny... Pak si najdi téma "Oprava páček" jsou tady tušim i dobrý fotky a schémata a podle toho to jednoduše můžeš přeměřit:) |
Autor: | Kubi [ 04 srp 2008 02:30 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jo a ještě jedna věc - aspoň u mě teda a myslim že je to tak v každym escu - Ta první poloha jakože palubka, obrysovky, parkovačky a pípák jsou spínaný přímo přes páčky. Nejde to přes žádný relé, takže v první poloze ani žádný relé cvakat nemá.. Takže všechny proudy tečou přes páčky. Relé světel cvakne akorád s tlumenejma/dálkovejma světlama. Uffffff. Jdu spát, když mě ještě něco napadne, vzbudim se, zapnu kompa a připíšu:D:D:D |
Autor: | skaldal [ 04 srp 2008 06:16 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nefunkční zadní světla a palubka |
ok1gth píše: Ahoj technici, poridil jsem si dalsiho escorta, jenze mam stejny problem, jako o par prispevku nize. Tzn nefunguji obrysova svetla, podsviceni palubky, ................Velice dekuji za jakoukoliv radu...jeste jsem toho moc na escortu nemusel opravavovat, takze nemam moc zkusenosti moc diky...pekny den Tomas Čau, budeme tolerovat, že jsi tu nový, takže jen takové upozornění, existuje tu funkce HLEDAT a v ní toho na téma nefunkčních páček (potažmo světel) najdeš opravdu dost. A na hlavní stránce fordfans máš 2 témata o páčkách přímo v Aktualitách. Takže si ty témata pročti, pak rozeber přímo v autě konec levé páčky a oprav. Ty Kubiho rady přeskoč, radí sice v podstatě dobře, ale zbytečně složitě. Není třeba nikde nic proměřovat ani vyndávat páčky z auta.
Téma o přidání relé obrysovek: http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic ... =p%E1%E8ky |
Autor: | Kubi [ 04 srp 2008 07:19 ] |
Předmět příspěvku: | |
Zdárek, nechci bejt dotěrnej, měl jsem tady svoje hodně tmavý chvilky... V každym případě páčky jsem opravoval mimo auto. Vim, že tady někdo popisoval, jak v pohodě sundal krytku za přepínačem a páčky opravil v autě, ale řekl bych, že je to kus od kusu a riskovat, že v autě postrácim ty elementy co tam jsou... To je jedna věc a pak demontáž páček a proměření je věc 15 minut i se zpětnou montáží. Myslim, že je dobrý vědět, kde je chyba, než rozkřápnu něco plastovýho, co drží na zámkách a pak s tim bojovat, lepit.. brečet/nadávat:) (tim se nechci dotknout ok1gth) Každopádně pravda, že je tady toho dost a stačí hledat:) |
Autor: | ok1gth [ 04 srp 2008 16:51 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ahoj fordaci, velice dekuji za uzitecne odpovedi. Skutecne jsem tady na foru novacek, zaregistroval jsem se vcera Tak zavada je skutecne opet v prepinaci svetel...Proroblem je, ze jsem u pritelkyne v plzni a tedy prakticky bez jakekoliv naradi Proto se mi nepodarilo odsroubovat torxy (hvezdicky) nad volantem. Podarilo se alepson castecne demontovat spodek. Nakonec jsem problem nefunkcnich obrysovych svetel, podsviceni palubni desky, mlhovych svetel atd vyresil nejjednodussicestou ( pro me) Pri zmereni prikonu cele teto vetve po napojeni plusu primo na pojistku v pozici 3 to delalo necel 3 A. Pojistku v pozici 3 a 8 jsem vyndal ( leva a prava polovina auta), rozstipnul na 2 pulky a na kazdou priletoval medenou licnu. Tyto jsem krizove propojil ( u meho auta 1997 je skutecne nutno krizem propojit, kdy v pozici 3 je odvod od pojistky nahore a v pozici 8 dole) a tuto propojku pripojil primo na zapalovaci skrinku ( cerny vodic). Tento je velmi dobre dimenzovany a maximalne 3A navic neni zadny problem. Timto po zapnuti zapalovani se ihned rozsviti obrysova svetla a bez rele. Pouze je nutne skutecne vyndat obe pojistky aby nedochazelo k problemum, kdyy nahodou vypinac obrysovych svetel opet zacal fungovat.( proud by mohl teci opacne). okruh obrysovych svetel je timto jisten pojistkou okruhu zapalovani atd. Dale je vhodne aby fungovalo zapinani mlhovych svetel a zvukova signalizace pri otevreni dveri propojit pomoci univerzalni diody treba 1N4007 vyvody na pozici 8 misto nozove pojistky. Propustnym smerem nahoru ( carkou nahoru ). Timto mame zajisteno proti zpetnemu proudu, pokud by opet zacal fungovat prepinac obrysovych svetel. Nyni vse funguje...Pripoustim, ze to neni uplne koser, ale maximalne 3 A jiste okruhu zapalovani neudelaji zadny problem. Je dimenzovan na kratkodobe odbery mnohem vyssi. Takto jsem problem vyresil dnes odpoledne pri absenci temer jakehokoliv naradi a soucastek ( relatek ). Pouze je vhodne vse dukladne zaizolovat treba pomoci teplem smrstovacich buzirek, aby nedoslo ke zkratu. Pekny den preje vsem Tomas |
Autor: | Freeman [ 04 srp 2008 19:58 ] |
Předmět příspěvku: | |
no mozno si to dobre poriesil ale tu diodu by som dal silnejsiu ak pojde cez nu 3 A moze zhoret a ona je iba na 1A ked uz tak skus tam dat daaku P600 |
Autor: | ok1gth [ 04 srp 2008 20:37 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ahoj freemen nastesti pres diodu tece pouze par mA...do cca 100 mA...napajeni piskatka a rele pro mlhovky, takze dioda 1N4007 bez problemu...navic se vejde misto pojistky...Ahoj tomas |
Autor: | zdenal8 [ 04 srp 2008 21:44 ] |
Předmět příspěvku: | |
No nevim. Podle mě pokud to máš dočasně, tak je to zbytečně složitý řešení. Pro dočasnou opravu stačí propojit u světla parkovačky a potkávačky (kousek drátku) a je dočasně po problému. Ale opravdu jen dočasně. Doporučuji opravu tý páčky. |
Autor: | ok1gth [ 04 srp 2008 23:09 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ahoj, to je uprava na stalo...pres packy ted tece velmi maly proud jen pro ovladani rele tlumenych svetel a je to bez problemu...navic nuz z nozove pojistky bezpecne drzi v pojistkove skrini...pouze je zde dratova propojka...rikam, auto jsem koupil minuly ctvrtek a potrebuji jezdit, takze provizorni oprava na stalo aneb kdyz kovarova kobyla chodi bosa |
Autor: | zdenal8 [ 05 srp 2008 07:42 ] |
Předmět příspěvku: | |
No jestli to takhle pude dál, tak chudák kdo to po tobě koupí. |
Autor: | ok1gth [ 05 srp 2008 09:40 ] |
Předmět příspěvku: | |
Neboj ten kdo to po me koupi, tak si pouze zajde koupit novou packu a na puvodni pozice si da nove nozove pojistky...Jsem student a nemam momentalne penize na to abych sel do servisu a za nekolik tisic koupil original prepinaci packu...Jen jsem chtel pomoci pridanim take mozneho reseni...pekny den Tomas OK1GTH |
Autor: | Wizzy [ 05 srp 2008 09:42 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nemusíš kupovat páščku, stačí do pojistkovky dodat příslušné relé místo propojky a je to. Investice tak max. za dvě kila. A pokud tam místo spínacího dáš přepínací, tak to funguje stejně, že se po zapnutí zapalování rovnou zapnou obrysovky a pokud tam doplníš ještě jedno rozpínací, tak se ti k tomu rozsvítí rovnou i potkávačky a máš severskou variantu denního svícení. Bez bastlení, diod a dalších obezliček. |
Autor: | skaldal [ 05 srp 2008 10:07 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ale proč to dělat jednoduše (opravit páčku a třeba ještě přidat relé), když to jde složitě, že? |
Autor: | Wizzy [ 05 srp 2008 10:17 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ono po přidání relé kolikrát ani ta oprava páčky není potřeba, na sepnutí relé ty páčky proud ještě dají. |
Autor: | ok1gth [ 05 srp 2008 13:18 ] |
Předmět příspěvku: | |
uz me prosim nekamenujte jen dalsi mozne reseni a komu se nelibi at si p****l polibi mejte se hezky a pekny den vsem...jinak jem moc rad, ze existuji tyhle stranky, uz mnohokrat jsem vyuzil dobrych napadu pri opravach na mem starem fordovy ( 1993 ) Velice dekuji vsem a hlavne autorum webu...Tomas |
Autor: | Kubi [ 06 srp 2008 15:08 ] |
Předmět příspěvku: | |
cože cože???.... každý svýho švestí štrůjce... |
Autor: | HunCZ [ 03 zář 2008 08:53 ] |
Předmět příspěvku: | |
zdar vsem a hlavne tomu, kdo ma tento problem. ja mel uplne, ale uplne ten samy, vsechny symptomy sedi uplne stejne, akorat to pricHazelo postupne, jedno za druhym, ne najednou. napred podsviceni palubky, pak svetla, pak detekce rozsvicenych svetel... a v tom momentu jsem se rozhodl, ze s tim musim neco udelat, jinak asi bude fordik za chvili bez stavy uplne. vse, co je tu popisovano, mi bylo nabizeno take, reseni se nakonec nabidlo samo, uplnou nahodou a takove, ktere by nikdo necekal. akorat se to tedy neobejde bez demontaze pacek... tento muj problem (dle priznaku si myslim, ze i tvuj) jsem vyresil tak, ze jsem vydelal packy, vykuchal az na tišťáky a hacek byl v kulatych otocnych prepinacich - patrne vinou koroze/prachu/necistoty - nevim presne, protoze se prepinace uz uplne rozdelavat nemusel, cili nevim, co bylo uvnitr naneseno na kontaktech, jen jsem s nimi pri snaze je rozdelat (tady pozor, asi to nejde, asi jsou uz zalisovany od vyroby, cili demontaz bez poruseni asi nepujde - nedemontovat!!!) hodne otacel, prepinal a trel o sebe a tim jsem asi setrel to, co branilo kontaktu ve spravnem sepnuti. jeste jsem prostrikl kontaktolem a po zpetnem nahozeni vse fungovalo uplne na 100%... nez neco nekde pajet, demontovat a stipat, zkusil bych nejprve tuto moznost, zvlaste pokud tve auto stoji negarazovane nekde venku, kde je riziko koroze/prachu/spiny vetsi... hodne zdaru |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |