fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 24 pro 2024 01:21

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Buzení alternátoru
PříspěvekNapsal: 16 říj 2008 08:50 
Offline
Nováček

Registrován: 16 říj 2008 08:40
Příspěvky: 4
Bydliště: Tišnov
Nevíte náhodou v čem je problém. U Ford Escortu mi nefunguje buzení alternátoru. Když startuji auto, nesvítí mi kontrolka dobíjení. Musím přidat hodně plynu a roztůrovat auto a pak teprve naskočí alternátor. V průběhu jízdy není nikdy problém, vždy v pohodě dobíjí. Jakmile vypnu motor a startuji, tak se to znovu opakuje. Někdy, asi ve 20% startů, mi kontrolka na počátku svíti a já mám nabuzen alternátor hned od počátku. Doposud to řeším tak, že jsem si připojil voltmetr a sleduji napětí. Na počátku mám tak kolem 12 V a jakmile mi naskočí altec, tak mám 14 V. Tehdy vím, že je to v pořádku a mohu klidně jet.
Nevíte někdo, v čem je problém. Jestli je to altec, uhlíky, diody či relé či co. Za každou odpověď jsem vděčný.

_________________
Ford Escort 1,6 CLX , 1995


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 říj 2008 08:36 
Offline
Nováček

Registrován: 16 říj 2008 08:40
Příspěvky: 4
Bydliště: Tišnov
Čekal jsem, že někdo k tomu něco doplní, ale nic. Tak to trochu doplním já. Mně nedobíjí auto vždy po nastartování. Musím proto hodně přidat plyn, zvýšit otáčky motoru. Pak naskočí dobíjení a už vůbec celou jízdu nemám problém do té doby, než vypnu motor. Pak se to opakuje. Možné závady, které mě napadají:
1. Diody - alternátor vyrábí střídavý proud, diody ho převádí na stejnosměrný. Vzhledem k tomu, že po nabuzení není problém, neměly by to být.
2. Uhlíky - Odebírají proud z alternátoru. Vzhledem k tomu, že po nabuzení není problém, neměly by to být.
3. Vedení, dráty -vším jsem pohýbal, utáhl. Nic se nezměnilo. Nemělo by to být.
4. Regulátor - proud z baterie jde nejprve na napájení celého auta a na startér a po nastartování se vše přepíná na alternátor. To přepínání dělá asi regulátor či rele. To by to mohlo být, ale kde je. Nic jsem nenašel. Asi je v alternátoru či kde.
Trochu jsem to laicky rozebral.

_________________
Ford Escort 1,6 CLX , 1995


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 říj 2008 08:59 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Myslím že bod 4 je správný. Regulátor je součástí alternátoru, alespoň u Zetecu. Pro alternátor Bosch stojí 800 - 2400,- Kč podle typu a prodejce

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 říj 2008 12:09 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
IBAK píše:
Čekal jsem, že někdo k tomu něco doplní, ale nic. Tak to trochu doplním já. Mně nedobíjí auto vždy po nastartování. Musím proto hodně přidat plyn, zvýšit otáčky motoru. Pak naskočí dobíjení a už vůbec celou jízdu nemám problém do té doby, než vypnu motor. Pak se to opakuje. Možné závady, které mě napadají:
2. Uhlíky - Odebírají proud z alternátoru. Vzhledem k tomu, že po nabuzení není problém, neměly by to být.
To je právě ten omyl, uhlíky proud neodebírají, tedy pokud myslíš ten co alternátor vyrobí....uhlíky jen přenášejí proud do rotoru k výrobě točivého magnetického pole...vyrobený střídavý proud pochází ze statoru a přes diody se usměrní a pošle na výstupní konektor...takže tvoje závada pochází z budicí části, uhlíky, stav sběracích kroužků a nebo regulátor...

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 říj 2008 12:30 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 led 2007 16:08
Příspěvky: 392
Bydliště: Tábor
Přesně tak, já měl totéž a byly to uhlíky+kroužky

_________________
Ford Galaxy mkI 1.9 TDi 81kW rv. 98, 190 000km, krom pal. PC plná palba + morette
Ford Mondeo combi mkI 1.8 TD rv.94 - 280 000 km :-) Srnka & gafa styling
minulost:
Ford Esc.-ORION 1.8D rv.91 - mrtev a odstaven
š. 120 užovka, š.130 LPG, Ford Sierra 1.8 3.dv atmosfera s LPG


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 59 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz