fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Zapojení dvou klaksonů
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=19609
Stránka 1 z 1

Autor:  Lukk [ 08 říj 2008 10:15 ]
Předmět příspěvku:  Zapojení dvou klaksonů

Dobrý den, koupil jsem si klaksony ale nějak tápu jak je zapojit.
Mohl by mi prosím někdo poradit. Předem moc děkuji.
Přikládám obrázek těch klaksonů a relátka co u nich bylo v balení...
ObrázekObrázek

Autor:  Mouse [ 08 říj 2008 10:20 ]
Předmět příspěvku: 

jednoduše od toho původního co máš v autě tak si natáhni kabely a ty nové připoj

Autor:  Lukk [ 08 říj 2008 10:42 ]
Předmět příspěvku: 

Takže mám spojit ty dva klaksony sériově k sobě a připojit k původnímu vedení bez toho relátka?

Autor:  Mouse [ 08 říj 2008 10:58 ]
Předmět příspěvku: 

jo já to takhle děla u formana a žádnej problém

Autor:  Lukk [ 08 říj 2008 11:32 ]
Předmět příspěvku: 

O.K. tak díky! Ale proč tam to relátko tedy dávají?

Autor:  Mouse [ 08 říj 2008 11:33 ]
Předmět příspěvku: 

nemám tušení :smt017 :smt102

Autor:  Lukk [ 08 říj 2008 12:57 ]
Předmět příspěvku: 

Kdyby někdo věděl, rád bych se přiučil :) Díky!

Autor:  moto [ 08 říj 2008 13:32 ]
Předmět příspěvku: 

Relátko tam máš predsa na to, aby ti nevyhorel vypínač. Dva klaksóny berú viac ampér.

Autor:  Wizzy [ 08 říj 2008 13:34 ]
Předmět příspěvku: 

Protože to může být v nějakém autě na slabší pojistce s více spotřebiči a ty dva klaksony si vemou trochu víc, než jeden. Takže by se mohlo stát, že při zatroubení to spálí pojistku. Proto by se tam přes zvláštní pojistku muselo přivést napájení a přes relé to spínat původním drátem.

Autor:  Lukk [ 08 říj 2008 13:54 ]
Předmět příspěvku: 

No, že by se mi chtěly tahat od baterky nové dráty ke klaksonu to se říct nedá. Ale už jsem tedy pochopil, k čemu to relátko vlastně je a jak bych ho měl zapojit. A jaká pojistka by tak měla být na ty mé nové klaksony?

Autor:  Freeman [ 08 říj 2008 18:06 ]
Předmět příspěvku: 

Lukk píše:
No, že by se mi chtěly tahat od baterky nové dráty ke klaksonu to se říct nedá. Ale už jsem tedy pochopil, k čemu to relátko vlastně je a jak bych ho měl zapojit. A jaká pojistka by tak měla být na ty mé nové klaksony?


pozri ci neni napisane na tych klaksonoch odber wattaz alebo nieco podobne alebo zmeraj ampermetrom a daj poistky zhruba o 30% silnejsie ako je odber :wink:

Autor:  Lukk [ 13 říj 2008 07:24 ]
Předmět příspěvku: 

Nějak se mi to nepodařilo změřit takže jsem natahal dráty, zapojil jsem to přes relé a dal jsem tam pojistku 10A s tím, že pokud praskne tak dám silnější. Po testech se tváří, že je vše O.K. :)

Autor:  Bumerank [ 13 říj 2008 08:11 ]
Předmět příspěvku: 

Lukk píše:
Takže mám spojit ty dva klaksony sériově k sobě a připojit k původnímu vedení bez toho relátka?

já myslím, že paralelně - navíc kdyby byly sériově, tak berou snad i o něco míň! :D

Autor:  Lukk [ 13 říj 2008 10:11 ]
Předmět příspěvku: 

Jo jasně, přesně tak jsem to zapojil. Myslel jsem paralelně a napsal sériově :D

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/