fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Ochrana proti vybití baterie...
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=19684
Stránka 1 z 1

Autor:  FunkyF [ 12 říj 2008 22:44 ]
Předmět příspěvku:  Ochrana proti vybití baterie...

Ahoj. Nedávno jsem zapoměl v autě zapnuté osvětlení interiéru. Když jsem přišel zpět, baterie byla vybitá. Teď nevím jestli má mé auto nějakou ochranu proti zničení baterie, nebo jestli je v prdeli. Díky za odpověď.

Autor:  blackford [ 12 říj 2008 22:55 ]
Předmět příspěvku: 

no jestli mas ghia tak to mas stropni svetlo nastavitelny na vypnuti po 20 sec. staci prepnout vypinac na svetle do spravny polohy.....

Autor:  FunkyF [ 12 říj 2008 23:12 ]
Předmět příspěvku: 

Jo, jasně ale ta druhá poloha je nepřetržité svícení (Vybitá baterie!).

Autor:  skaldal [ 13 říj 2008 08:09 ]
Předmět příspěvku: 

Jakou ochranu si jako představuješ? To nějaký auta něco takovýho maj? Že když necháš něco svítit, tak se to samo vypne???? Jak by to asi fungovalo?

Autor:  Bumerank [ 13 říj 2008 08:10 ]
Předmět příspěvku: 

..musí to umět číst myšlenky! :lol:

Autor:  Perňa [ 13 říj 2008 08:11 ]
Předmět příspěvku: 

Jedině kdyby si přidal další zpožďovací relé pro polohu stáleho svícení....ale to by nemělo smysl když už tam jedno je......nemyslet na p...y a přepnout na polohu časovaní.... :!:

Autor:  Wizzy [ 13 říj 2008 08:13 ]
Předmět příspěvku: 

A navíc ta lampička by neměla přes noc vytlouct baterku, mě se to už taky párkrát stalo a ráno jsem v pohodě nastartoval - a to mám baterku ještě z fabriky...

Autor:  Perňa [ 13 říj 2008 08:14 ]
Předmět příspěvku: 

......a z toho plyne, že je baterka.....

Autor:  dj.DEKL [ 13 říj 2008 17:46 ]
Předmět příspěvku: 

Třeba Transit má dvě baterky (na jednu je napojeno osvětlení+zapalovač atd. a při poklesu napětí se to odpojí) a druhá baterka je tak vždy připravena pro startování :wink:

Autor:  Bumerank [ 13 říj 2008 18:01 ]
Předmět příspěvku: 

njn...když ono je v tom Tranzitu trošec víc místa! ;)

Autor:  Jiri_cek_CZe [ 13 říj 2008 18:16 ]
Předmět příspěvku: 

Podle mě by to šlo, kdyby ti napětí v autě kleslo pod nějakou úroveň tak odpojit baterku ... Ale jak to udělat to nevím, jsem programator ne elektrikář :-D :-D

Autor:  Bumerank [ 13 říj 2008 18:21 ]
Předmět příspěvku: 

existují něco jako komparátory - porovnávají hodnotu napětí na jednom vstupu (nastavená referenční hodnota) s hodnotou na druhém vstupu (z baterky)
za prvé, nevím přesně, jak vypočítat součástky (ale vím o někom, kdo by věděl a na FF by se určitě taky někdo našel) :-)
za druhé netušim, jak by se to nabastlilo tak, aby to vypínalo všechno (krom ECU - paměť a třeba centrálu nebo tak...) :smt102

Autor:  Krtek-NA [ 13 říj 2008 19:05 ]
Předmět příspěvku: 

skaldal píše:
Jakou ochranu si jako představuješ? To nějaký auta něco takovýho maj? Že když necháš něco svítit, tak se to samo vypne???? Jak by to asi fungovalo?
jsou takový věci. Pokud máš třba lednici v autě (kamiony) tak to hlídá aby ti to lednice , nebo cokoliv jinýho nevycuclo. Jak to překročí stanovenou hranici, odpojí to baterii od vozu. Zkazej se ti párky, ale odjedeš. :wink: Nevím teda, že by se to montovalo sériově někde. :!:

Autor:  Freeman [ 13 říj 2008 19:28 ]
Předmět příspěvku: 

mozno by pomohlo toto :lol: ale iba mozno :-D
http://www.pixtube.eu/viewer.php?file=u ... g86rpl.jpg

Autor:  FunkyF [ 13 říj 2008 22:39 ]
Předmět příspěvku: 

Tak zaprvé mi auto stálo týden, takže baterka byla v pořádku. (Je to docela smůla, protože jezdím často a na to světlo jsem zapomněl zrovna když stojím týden.)

Zadruhé jsem myslel ochranu o které už tady někdo mluvil. Když dojde na baterii k poklesu napětí, tak se odpojí. Sice už asi neodjedeš, ale nedojebe se ti baterka.

Autor:  skaldal [ 14 říj 2008 10:44 ]
Předmět příspěvku: 

No na to jsem se tu chtěl právě zeptat, jak potom nastartuješ, když bude odpojená baterka???

Autor:  Wizzy [ 14 říj 2008 11:09 ]
Předmět příspěvku: 

Taky jsem to nechápal. Ono je to ale myšlené tak, že ti to sice v nouzi nepomůže, ale ochrání to baterku před tím, aby se zničila hlubokým vybitím. Jestli to za to stojí, to už je další věc.

Autor:  FunkyF [ 14 říj 2008 21:38 ]
Předmět příspěvku: 

Wizzy píše:
Taky jsem to nechápal. Ono je to ale myšlené tak, že ti to sice v nouzi nepomůže, ale ochrání to baterku před tím, aby se zničila hlubokým vybitím. Jestli to za to stojí, to už je další věc.


Přesně tak. A myslím, že když si koupíš baterku za 2.000, tak to za to stojí.

Autor:  Wizzy [ 15 říj 2008 07:30 ]
Předmět příspěvku: 

To je otázka úhlu pohledu. Já mám baterku ještě z fabriky a furt slouží dobře, až mě to udivuje. Až klekne, koupím novou a věřím, že ta to auto ještě přežije - vzhledem k tomu, jak auto systematicky likviduju. Takže tam cpát nějakou další krabičku, kterou nejspíš ani nevyužiju a je to potenciální zdroj problémů, to se nevyplatí.

Autor:  FunkyF [ 16 říj 2008 14:40 ]
Předmět příspěvku: 

Nakonec jsem baterku nabil a dolil a zatím funguje dobře.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/